Test porabe in dosega električnih vozil

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Malo teorije.
Moč ki jo troši električno vozilo sestavlja:

P[ogrevanje_hlajenje+luči]

P[kotalni_upor]=(koeficient_kotalnega_upora)*(masa)*9.81*(hitrost)
P[zračni_upor]=0.5*(gostota_zraka=1.2)*(koeficient_zračnega_upora)*(čelna_površina)*(hitrost+veter)^3
P[klanec]=(masa)*9.81*(klanec_v_%)*(hitrost)

P[izgube_akumulator+regulator+motor+reduktor]


Ker je podatek o dosegu NEDC skoraj neuporaben, sem mnenja da bi za
električno vozilo ponujati porabo/doseg pri različnih hitrostih.

Uporabniki EV podajte kakšen test porabe(v kW ali W) pri različnih hitrostih
50
70
90
110
130
in mirovanje

Če vzamem starega bencinarja, ki ima še merilnik hitrosti na kazalec
imaš tri različne podatke o hitrosti
1. kazalec na armanturni
2. OBD hitrost
3. GPS hitrost

ne vem kako je pri EV samo moje mnjenje da če se
primerja električna vozila da se uporabi "GPS hitrost"


Uporabniki električnih vozil podajte kakšen test (0,50,70,90,110,130)
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Dobra ideja!
Čeprav po mojem bi zadostovali podatki pri hitrostih 50,90 in 130 (iz teh treh podatkov bi si lahko vsak precej natančno izračunal še doseg oz.porabo pri vmesnih hitrostih 70 in 110)
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Zdaj se pa samo še zmenite točno na katerem odseku ceste, da bo primerljivo. Pa vsaj par KM mora biti dolg.
Pa a boste verjeli podatkom, ki jih daje avto o porabi?
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.218
857
113
jaz bi rekel, da ti v tvojih postavkah o izgubah manjka tudi podatek o "ravnosti" ceste, namreč vozilo, ki vozi v (majhnem) krogu, bo imelo večjo porabo kot vozilo, ki vozi naravnost ali v velikem krogu
 

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Citat:
Uporabnik SHARK1 pravi:
Dobra ideja!
Čeprav po mojem bi zadostovali podatki pri hitrostih 50,90 in 130 (iz teh treh podatkov bi si lahko vsak precej natančno izračunal še doseg oz.porabo pri vmesnih hitrostih 70 in 110)

Če misliš proizvajalce avtomobilov bi bilo dovolj podajati doseg pri 50,90,130 .
 

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Zdaj se pa samo še zmenite točno na katerem odseku ceste, da bo primerljivo. Pa vsaj par KM mora biti dolg.
Pa a boste verjeli podatkom, ki jih daje avto o porabi?

Ni pomemben kateri odsek ceste, samo da je ravna, ne rabiš nekaj km ker te trenutna poraba/moč zanima.

Najelegantneje je to narediti z OBD bluetooth vmesnikom in android telefonom, kot je narejeno
https://www.youtube.com/watch?v=Q9bEJrZV8XA

GPS hitrost se uporabi za umerjanje OBD hitrosti
GPS nadmorska višina se uporabi za preverjanje ali je cesta ravna

Posnameš video pri različnih hitrostih, na koncu pregledaš video in pobereš podatke.
 
Nazadnje urejeno:

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.698
4
38
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Zdaj se pa samo še zmenite točno na katerem odseku ceste, da bo primerljivo. Pa vsaj par KM mora biti dolg.
Pa a boste verjeli podatkom, ki jih daje avto o porabi?

Trije "pa" v treh stavkih in KM oznaka za kilometre? Resno? Glavni in odgovorni urednik avtomagazina?!
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik ggg pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Zdaj se pa samo še zmenite točno na katerem odseku ceste, da bo primerljivo. Pa vsaj par KM mora biti dolg.
Pa a boste verjeli podatkom, ki jih daje avto o porabi?

Trije "pa" v treh stavkih in KM oznaka za kilometre? Resno? Glavni in odgovorni urednik avtomagazina?!

bonk.gif

Pozna ura in kar sodi zraven. Zakaj pa telefonov črkovalnik trdi, da obstajajo samo KM in ne tudi km, pa ne vem. Evo, še tri pa-je sem ti nametal. Za dobro mero
wink-1.gif

A resno misliš, da na forumu in za revijo pišem enako?
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik N75 pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Zdaj se pa samo še zmenite točno na katerem odseku ceste, da bo primerljivo. Pa vsaj par KM mora biti dolg.
Pa a boste verjeli podatkom, ki jih daje avto o porabi?

Ni pomemben kateri odsek ceste, samo da je ravna, ne rabiš nekaj km ker te trenutna poraba/moč zanima.

Točno ravno cesto (oz. vedno enako ravno) ni simpl najti, trenutna poraba/moč pa ni ok. Vedno se vzame povprečje dovolj dolgega odseka, da se izniči odstopanja zaradi nemirne noge ali nihanja tempomata.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Na papirju je tak test porabe lepo slišati, potem ko bo pa dejansko nekdo nekaj objavil bo pa lahko vse skupaj striglo za 15%.

- definicija ravne ceste ni preprosta
- veter ni zanemarljiv faktor
- porabi po BC zaupati ali ne?
- težava držanje točne hitrosti po GPS
- vremenske razmere
- vrsta pnevmatik in napolnjenost

Tisti ki se tega loti resno, bo najprej ugotovil koliko laže BC po večih zaporednih polnjenjih, pa recimo, da potem tudi trenutna poraba striže za enak %. Potem je najbolje dobiti nek raven odsek ceste dolžine kakšen kilometer in potem odpeljati ta odsek v obeh smereh, da izničiš višinsko razliko.
 

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Na papirju je tak test porabe lepo slišati, potem ko bo pa dejansko nekdo nekaj objavil bo pa lahko vse skupaj striglo za 15%.

- definicija ravne ceste ni preprosta
- veter ni zanemarljiv faktor
- porabi po BC zaupati ali ne?
- težava držanje točne hitrosti po GPS
- vremenske razmere
- vrsta pnevmatik in napolnjenost

Tisti ki se tega loti resno, bo najprej ugotovil koliko laže BC po večih zaporednih polnjenjih, pa recimo, da potem tudi trenutna poraba striže za enak %. Potem je najbolje dobiti nek raven odsek ceste dolžine kakšen kilometer in potem odpeljati ta odsek v obeh smereh, da izničiš višinsko razliko.

1. Tole je amaterski test trenutno moč bereš iz ODB ali prikazovalnika na armaturni,
če hočeš bolj točno meritev je namestitev merilnika toka in napetosti nekje pri akumulatorju.

2. Dobra idejo si dal kako preverit ravno cesto ali veter,
tako da se pelješ v obe smeri in mora biti rezultat približno enak.

3. Hitrost držiš tako da najprej izmeriš odstopanje hitrosti od GPS hitrosti,
potem pa recimo za 50km/h voziš na podatek na armaturni npr. 52km/h ali še bolje če ima tempomat.

4. Kar se tiče pnevmatik in napolnjenosti, to je lahko tudi
test s letnimi/zimskimi pnevmatikami pa različna napolnjenost
pa imaš podatke kako pnevmatike vplivajo na doseg.


Tudi če merilnik moči malo laže, mogoče niti ne meri ogrevanja ali pa luči
še vedno lahko primerjaš podatek za 110 in 130 in koliko vpliva na doseg
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Glede argumenta 1 (tole je amaterski test): Tega potem pač ne moreš uporabljat za kakršnokoli primerjave med avti, ker je vrednost tega na nivoju "meni pa moj avto žre 2,1 litra).
 

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Tisti ki se tega loti resno, bo najprej ugotovil koliko laže BC po večih zaporednih polnjenjih, pa recimo, da potem tudi trenutna poraba striže za enak %.

Recimo da ti prikazuje moč 15kW pri 100km/h .
Če prazniš akumulator iz 100% na 0% in iz prikazane energije lahko ugotoviš stanje akumulatorja
in pa izračunaš doseg.

Če si pa mislil meriti energijo na vtičnici je to neuporaben podatek
npr za napolnit Tesla potrebuješ 100kWh da akumulator da od sebe 80 do 85kWh
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Jp in potem imaš ponovno problem. Če polniš na poletni vročini, ko na EV-jih, ki imajo aktiven termalni BMS, ti bo nekaj energije porabila klima za hlajenje baterije, pa imaš takoj višjo porabo in s tem slabši rezultat, kljub temu, da je to dobro za njegovo baterijo, med tem ko bo EV brez aktivnega termalnega BMS-ja imel nižjo porabo, ampak pregreto baterijo.

Poleg tega npr. Ampera začne hladiti baterijo s klimo, ko le-ta doseže 30°C, Tesla Roadster pri 40°C, Model S pa pri 50°C.

Je preveč spremenljivk tako pri vožnji, kot pri polnjenju.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Citat:
Uporabnik N75 pravi:
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Tisti ki se tega loti resno, bo najprej ugotovil koliko laže BC po večih zaporednih polnjenjih, pa recimo, da potem tudi trenutna poraba striže za enak %.

Recimo da ti prikazuje moč 15kW pri 100km/h .
Če prazniš akumulator iz 100% na 0% in iz prikazane energije lahko ugotoviš stanje akumulatorja
in pa izračunaš doseg.

Če si pa mislil meriti energijo na vtičnici je to neuporaben podatek
npr za napolnit Tesla potrebuješ 100kWh da akumulator da od sebe 80 do 85kWh

Na nek način imaš prav, če meriš doseg te izgube pri polnjenju ne brigajo, če meriš kako eko si, pa je to še kako pomembno.