Teslo v Tesli Y

Guinness

Guru
2. jul 2008
4.079
2.849
113
Ja, sem imel na Y-ki identično situacijo. Kmalu po nakupu sem povozil vijak in lepo naslednji dan zjutraj mi aplikacija javi, da imam prazno gumo, pogledam v avto in tudi na zaslonu takoj opozorilo. Če ne bi bilo tega obvestila na telefonu bi se lepo usedel v avto in odpeljal par metrov, domnevam da avto z dobrimi 2 tonami, ne bi ravno šparal prazne gume.
 

corsol

Guru
11. mar 2010
3.031
993
113
Kot sem napisal, če spelješ s čisto prazno gumo ti pasivni TPMS ne bo nič jamral, šla bo guma in morda še feltna. Res pa je da to ni ravno smrtno nevarno, kot bi bilo recimo pri visoki hitrosti in počasnem puščanju gume, takrat deluje tudi pasivni TPMS. Torej pod črto glede varnosti ni razlike, je pa lahko glede denarnice, odvisno od okoliščin.
Če ne čutiš(slišiš,...), da imaš prazno gumo je morda čas za ponovno opravljanje zdr.pregleda.
 
  • Všeč mi je
Reactions: wolffstein in Gonzo

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
6.238
2.517
113
To imate vsi nizko-nizko presečne gor, da že na uč ne vidite da avto visi? To da pa po PS narediš obhod avta preden se not vsedeš pa sploh ne bom omenjal, ker ga tudi jaz ne naredim, res pa v garaži pridem do njega po desni strani in se vsedem na levi vanj. ;)
 

Guinness

Guru
2. jul 2008
4.079
2.849
113
Jah hitro narediš par 10 m, kar pa je pri veliki teži avta verjetno za gumo lahko tudi že usodno. Avta pa res preventivno ne obhodim pred vsakim odhodom.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.744
6.743
113
pri taščici
Nikol ne delam namenskega obhoda avta pred voznjo. Ce voziš lasten avto, hitro ugotovim ce je kaj neobicajnega. Problem so lahko avti ki jih ne vozis stalno.
 

NekdoK

Guru
17. jun 2008
4.150
746
113
EU
Priznam nimam pojma kakšen imam sistem pri moji hibridni Coroli, ampak na vsaki feltni oz. gumi je ventil, ki sporoča informacijo ali količina zraka odstopa od nastavljene vrednosti in ko se prižge lučka, vzamem kompresor in grem pregledat vsako gumo, če je treba. Ker lahko tudi že prej ugasne lučka, če sem trofnu ta pravo gumo.
 

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
6.238
2.517
113
KSZ: tudi pri aktivnih sistemih (torej v ventilčku) so razlike, ker eni ti kažejo pritisk v posamezni gumi (MB Bklasa), drugi izpišejo pri vsaki gumi OK (prejšnji C5), sedanji pa sploh nič ne piše oz. kaže (verjetno opozori ko je prenizko), samo ponastaviš ga lahko v meniju (C5 Aircross).
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.607
347
83
Kras
www.mtl.si
Letos sem imel situacijo, ko je guma počasi puščala(žebelj), recimo 1bar v 5 dneh. Opozorilo sem torej dobil ko je bilo cca -1bar po spominu.
Pri normalni vožnji In -1bar ne uničiš gume (feltne)kar tako , preden ti javi napako.

False alarm do sedaj nikoli.

Koliko primerov pravzaprav poznate ali ste slišali za njih ko je kdo zaradi pasivnega tpms zamudil "popravilo" in uničil gumo ?
Zate ne vem, ampak jaz sem imel žebelj v gumi in sem naredil na vozilu brez TPMSja 150km po avtocesti pri recimo 100km/h. Se ustavim na počivališču za minus in ko grem proti vozilu, se mi zdi nekaj čudno zadaj desno. Pogledam in guma recimo na dobri polovici višine. Potipam gumo, precej vroča in to po 10ih minutah od ustavitve. Tlak je bil pa 1.3 bara, ko sem nafilal in šel direkt do prvega vulkanizerja, da mi je črva noter dal. Torej 1.1 bar manj kot imam običajno napolnjene. Vsekakor vožnja s tako gumo ni blagodejna za obrabo, še bolj pa za dolgoživost in predvsem varnost.

In še enkrat: ne gre se za to ali je že kdo uničil gumo. Gre se za to, da zanesljivost in varnost delovanja aktivnega ali pasivnega TPMSja nista enaka. Tudi v praksi ne.

Jaz imam običajno vsaj enkrat letno false alarm, večinoma na dilatacijah na AC, ko avto dvigne. Če sem pa precej agresiven pri vožnji po slabih cestah :evil: , pa lahko tudi večkrat.
 
  • Všeč mi je
Reactions: corsol

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.572
10.786
113
men je na ac čisto spustila, sem se peljal še en km do počivališča, menjal rezervo, vulkanizer dal noter črva, do 60 km/h bila okej, potem pa tresla, bula pri buli, game over torej.
 

Jest

iPhone Guru
26. jul 2007
15.498
762
113
Medvode / Slovenija
www.mobile.si
Koliko primerov pravzaprav poznate ali ste slišali za njih ko je kdo zaradi pasivnega tpms zamudil "popravilo" in uničil gumo ?

Ne poznam nobenega, ki bi kdaj zaradi tega, ker je guma samo spuscala, unicil gumo... pa niti ni vazno kaksen sistem TPMS je imel... ali pa ga sploh ni bilo :D ...

Ima pa sistem s senzorji pri nekaterih avtih se to prednost, da na zaslonu ali celo v aplikaciji prikaze tudi tlak v vsaki posamezni pnevmatiki ...
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.113
4.083
113
Smo offtopic, ampak če gumo prebiješ bo pasivni (ABS) senzor prej odreagiral, ker ima reakcijski čas nekaj (10) sekund, ima pa resolucijsko okno precej visoko. Nasprotno ima senzor v ventilčku resolucijo zelo dobro, ampak reakcijski čas zelo dolg. Tehnično ABS senzor primerja vrtenje kolesa in to ne vsak obrat ampak vsako 1/30 obrata, tako da lahko zelo hitro ugotovi odstopanje in pod določenimi drugimi ustreznimi parametri spoži opozorilo. Problem je ker je obseg gume in s tem obodni čas pri dokaj normalnem tlaku (+-1 bar) povsem enak oz. prej pridejo v poštev kakšne druge anomalije (profil na gumi).

Tako da ABS senzor načeloma zelo hitro zazna večje puščanje gume. Ko je recimo guma ki bi morali bit na 2.5 bar po par 10 sekundah blizu 1 bar, kar je navadno še vedno varen pritsik da še ustaviš. Senzor v ventilčku ima resolucijo pošiljanja podatkov na par minut (5-10 min), vmes spi in špara baterijo, če zadaneš gumo ravno ko je poslal podatke se BP lahko voziš po feltni še 5 min pa ne bo nič javil.

Je pa res da če imaš žebel pa guma pušča 0.1 bar na dan ti bo senzor v ventilčku javil nizek tlak že pri varnih recimo 2 bar (vizualno in na otip guma zgleda ok), medtem ko tisti na ABS ko bo tlak že precej nižje in se bo tudi videlo da je guma že malo pri tleh.

Če imaš senzorje v platišču imaš skoraj vedno prikaz pritisk je prednost da tam preverjaš stanje gum. Če ga nimaš (abs) je pa pametno it nekajkrat letno na kolena.
 
  • Haha
  • Všeč mi je
Reactions: sajkek in corsol

delavec44

Guru
17. dec 2012
2.296
1.541
113
Mogoče sem celo jaz kriv za ta off topic fork teme. Sem potem ugotovil, da imamo celo namensko temo za tlak v pnevmatikah:

Mogoče bi kakšen prijazen moderator lahko to premaknil tja. V vsakem primeru pa lahko tam nadaljujemo.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Utisevalec

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.572
10.786
113
Smo offtopic, ampak če gumo prebiješ bo pasivni (ABS) senzor prej odreagiral, ker ima reakcijski čas nekaj (10) sekund, ima pa resolucijsko okno precej visoko. Nasprotno ima senzor v ventilčku resolucijo zelo dobro, ampak reakcijski čas zelo dolg. Tehnično ABS senzor primerja vrtenje kolesa in to ne vsak obrat ampak vsako 1/30 obrata, tako da lahko zelo hitro ugotovi odstopanje in pod določenimi drugimi ustreznimi parametri spoži opozorilo. Problem je ker je obseg gume in s tem obodni čas pri dokaj normalnem tlaku (+-1 bar) povsem enak oz. prej pridejo v poštev kakšne druge anomalije (profil na gumi).

Tako da ABS senzor načeloma zelo hitro zazna večje puščanje gume. Ko je recimo guma ki bi morali bit na 2.5 bar po par 10 sekundah blizu 1 bar, kar je navadno še vedno varen pritsik da še ustaviš. Senzor v ventilčku ima resolucijo pošiljanja podatkov na par minut (5-10 min), vmes spi in špara baterijo, če zadaneš gumo ravno ko je poslal podatke se BP lahko voziš po feltni še 5 min pa ne bo nič javil.

Je pa res da če imaš žebel pa guma pušča 0.1 bar na dan ti bo senzor v ventilčku javil nizek tlak že pri varnih recimo 2 bar (vizualno in na otip guma zgleda ok), medtem ko tisti na ABS ko bo tlak že precej nižje in se bo tudi videlo da je guma že malo pri tleh.

Če imaš senzorje v platišču imaš skoraj vedno prikaz pritisk je prednost da tam preverjaš stanje gum. Če ga nimaš (abs) je pa pametno it nekajkrat letno na kolena.
ni res

meni je v par sekundah javlo po naletu na robnik, da je guma hin. tpms ventilcek. MB
 

Podobne teme

I
Odgovori
4
Ogledi
5.465