Tesla S in polnjenje baterij

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.574
336
83
Kras
www.mtl.si
Zanima me odgovor na en specifičen vidik Tesle S. Avto ima ogromno kapaciteto baterije. Na Tesla polnilcih je čas polnjenja relativno kratek.
Koliko časa pa se polni na navadnem hišnem polnilcu? Namreč zasledil sem podatek, da naj bi se polnila s hitrostjo cca. 5 milj na uro. To praktično pomeni, da moraš imeti avtomobil povsod stalno priključen, saj ti sicer slej ko prej zmanjka elektrike? In v tem primeru dosega 400 km (ali kolikor že je) skoraj ne moreš izkoristiti, razen če greš na Tesla polnilec.
Kratka matematika. Recimo polnjenje 8 km na uro. Se vozim vsak dan 200 km (100 km v eno smer), torej porabiš za 25 ur polnjenja energije vsak dan. In če še v službi ne moreš polnit, ti v nekaj dneh zmanjka časa za polnjenje in ti doseg 400 km nič ne pomaga. Razen seveda, če greš potem do Tesla polnilca in tam pač zabiješ tisti čas, ko se polni.
Se kje motim?
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.574
336
83
Kras
www.mtl.si
Hm, torej smo na 14 km teoretičnega dosega. Bo nekaj na tem potem, da ti lahko precej enostavno zmanjka časa za napolnit avto do konca...
Razen, če si dogradiš IEC polnilec... Kakšen je sicer strošek tega?
Zanimivo, da nisem še zasledil (res pa, da ne spremljam zelo zavzeto EV področja) debate na to temo...
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Če imaš doma rdečo trifazno 16A vtičnico, pri kateri avto iz praznega napolniš v 8 urah, si ok. Vtikač za to vtičnico (poleg ostalih vrst vtikačev) dobiš pri priloženem UMC (Universal Mobile Connector).

 

vragec1230

Pripravnik
8. okt 2013
59
0
6
Za enofazno polnjenje lahko doma (oziroma kjerkoli je takšna vtičnica) uporabiš tudi modri adapter (stane nekaj deset evrov), ki ti omogoča polnjenje na 16A ali 32A (18km/h oz. 36km/h). Na navadni schuko vtičnici polni Teslin mobilni polnilec z max 13A. HPWC pa naj ne bi še nekaj časa prišel v Evropo (trditve Tesla Graz).
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
V bistvu HPWC-ja sploh ne potrebuješ, ker je vtikač v Modelu S standardiziran type2 vtikač, za katerega lahko kupiš katerokoli domačo polnilno postajo (npr. Etrel,...).
 

vragec1230

Pripravnik
8. okt 2013
59
0
6
zmaga.gif
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.574
336
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik N75 pravi:
glede na spletno stran
http://www.teslamotors.com/en_EU/charging#/calculator
napolniš za 500 km v času

3x32A ... 4:30
3x16A ... 9:00
1x13A ... 36:30
To je računano s TEORETIČNIH dosegom, kako je pa s tem pa verjetno vsi vemo
wink-1.gif
: torej recimo, da polni 13A dovolj za nekje 10km/h. 40 ur rabiš, da napolniš akuje na polno. Hm...
Še enkrat, recimo moja situacija: 250 km na dan. Rabim torej 25 ur, da bi se mi napolnilo. Torej bi ob nakupu avtomobila obvezno rabil še dodaten polnilec. Kakšna je cena le tega?
 

vragec1230

Pripravnik
8. okt 2013
59
0
6
Dodaten polnilec ti za schuko nič ne pomaga, v poštev pride le pri trofaznem 32A polnjenju in na type2 32A, poglej si na zgornjem Andy1-jevem linku pod "Adapter guide". Z zvezdico je označeno kje pride v poštev dual charger. Sicer meni ni jasno zakaj za type2 in 32A 230V rabiš dual charger, za blue adapter in enak tok in napetost pa ne. V Grazu mi to žal niso znali pojasniti oz. se nismo razumeli. Kak štromar lahko morda razloži??

Še odgovor glede cene v USA... SHOP
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.185
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Citat:
Uporabnik N75 pravi:
glede na spletno stran
http://www.teslamotors.com/en_EU/charging#/calculator
napolniš za 500 km v času

3x32A ... 4:30
3x16A ... 9:00
1x13A ... 36:30
To je računano s TEORETIČNIH dosegom, kako je pa s tem pa verjetno vsi vemo
wink-1.gif
: torej recimo, da polni 13A dovolj za nekje 10km/h. 40 ur rabiš, da napolniš akuje na polno. Hm...
Še enkrat, recimo moja situacija: 250 km na dan. Rabim torej 25 ur, da bi se mi napolnilo. Torej bi ob nakupu avtomobila obvezno rabil še dodaten polnilec. Kakšna je cena le tega?

To ni omejeno samo na Teslo, če hočeš na 10A filat za 250 km, bo EV pač toliko časa visel na polnilcu (realno ene 15 ur). Za 250 km na dan na štrom (če bi polnil le doma) rabiš ali trifazni priključek doma ali pa PHEV. Ampak takih, kot si ti, je v EU verjetno manj kot 5% ... Povprečje v Nemčiji je okoli 50 km na dan. Poti čez 150 km na dan je le par %.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Citat:
Uporabnik N75 pravi:
glede na spletno stran
http://www.teslamotors.com/en_EU/charging#/calculator
napolniš za 500 km v času

3x32A ... 4:30
3x16A ... 9:00
1x13A ... 36:30
To je računano s TEORETIČNIH dosegom, kako je pa s tem pa verjetno vsi vemo
wink-1.gif
: torej recimo, da polni 13A dovolj za nekje 10km/h. 40 ur rabiš, da napolniš akuje na polno. Hm...
Še enkrat, recimo moja situacija: 250 km na dan. Rabim torej 25 ur, da bi se mi napolnilo. Torej bi ob nakupu avtomobila obvezno rabil še dodaten polnilec. Kakšna je cena le tega?

Kot sem že zgoraj napisal. Ne potrebuješ dodatnega polnilca niti dodatne polnilne postaje. Tukaj se meša dva pojma.

Osnovni polnilec (AC->DC, ki gre v baterijo) v Modelu S ima moč polnjenja do 11kW (napolniš Model S v 8 urah). Če hočeš polniti z 22kW (da napolniš v 4 urah), potrebuješ v avtomobilu dodatni polnilec (dual charger). Ampak, če boš polnil tako, kot bom opisal, dual charger-ja ne potrebuješ, ga je pa fino imeti, če boš kdaj polnil na javni polnilni postaji, ki omogoča polnjenje z 22kW.

Ampak, kot sem že zgoraj napisal, tega ne potrebuješ. Avto je že opremljen z 11kW polnilcem in zraven avta dobiš že UMC. UMC je Universal Mobile Connector, ki je univerzalni polnilni kabel, ki ga dobiš z avtom in ima na strani vtikača več adapterjev. Tole je z adapterjem za 11kW polnjenje (3 fazno, 16A):



Vse, kar potrebuješ doma je rdečo trifazno 16A vtičnico. Vanjo vtakneš UMC s pripadajočim rdečim adapterjem za ta tip vtičnice (adapterje dobiš zraven z UMC-jem), adapter vtakneš v vtičnico, drugi konec kabla vtakneš v avto in avto se bo polnil z 11kW. Avto boš na ta način, iz popolnoma praznega, do polnega napolnil v 8 urah - recimo od 22:00 - 6:00, ko je ta poceni tarifa.

Z 250km/dan je Model S idealen avto. Baterija bo dobro izkoriščena in tudi v 8 nočnih urah polnjenja na trifazni 16A, torej 11kW vtičnici, boš avto vedno imel zjutraj napolnjenega za nov dan.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Če si pogledaš moj zimski test Modela S, ki sva ga naredila z Orlandom za novo leto, ko so bile tudi temperature nizke in je poraba višja in sva imela prižgano gretje, sva 270km po AC, pri 130km/h, naredila z enim polnjenjem, tako da tudi z Modelom S 85kWh, boš imel pozimi zadosti dosega:

https://www.alter.si/tabla/show...ID=#Post2144746

V izven zimskih temperaturah pa je doseg še toliko višji.

Če bi pa potreboval še več dosega, lahko po novem doplačaš za baterijo kapacitete 90kWh.
 
Nazadnje urejeno:

Floki

Guru
6. sep 2007
10.100
3.158
113
Če malo gledamo dolgoročno ne vem kako bo z polnjenjem avtomobilov čez npr. 20 let (ali pa 30)za primer da se bo čez noč polnilo 100000 avtomobilov. Samo za polnjenje boš rabil konstantno eno dobro nuklearko, TEŠ ne pride v poštev ker potem nisi nič naredil.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Here we go again.

Prosim, poglej si celoten video:


Če pa že ne moreš pa prevrti na 5:35 prosim, in poslušaj. In poslušaj pri 9:20.
 
Nazadnje urejeno:

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.925
6.977
113
Ja, polnjenje čez noč doma, ko je nižja tarifa...itak...kaj pa polnjenje v službah, ko je največji peak uporabe štrome, še daj gor tisoče in tisoče avtov?

pa poleg tega, če bi res prišlo do masovne uporabe štroma ponoči, se lahko poslovimo od nizke tarife
wink-1.gif
 

igi

Guru
13. okt 2007
5.595
1.203
113
Celje
Kolega ga ima, model 85... Doma ga trenutno polni na 3x16A in nima težav (vsak dan celje - ljubljana - celje in še nekaj okolice). Če je kje opcija pa seveda napolni brezplačno med "malico".

Sva glih včeraj gledala povprečne dosege in je zadeva popolnoma uporabna, če se voziš LEPO. V kolikor ga zategneš si do Kozine prazen. Tam ga daš na supercharger in med tem ko spiješ kavo je zadeva skoraj polna in lahko greš naprej
grims-1.gif
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
Ja, polnjenje čez noč doma, ko je nižja tarifa...itak...kaj pa polnjenje v službah, ko je največji peak uporabe štrome, še daj gor tisoče in tisoče avtov?

pa poleg tega, če bi res prišlo do masovne uporabe štroma ponoči, se lahko poslovimo od nizke tarife
wink-1.gif

Za polnjenje podnevi boš plačeval toliko višjo tarifo, tako da dvomim, da jih bo tisoče in tisoče, ko bo to primerno plačljivo.

Nizke tarife npr. v Avstriji že sedaj nimajo.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik igi pravi:
Kolega ga ima, model 85... Doma ga trenutno polni na 3x16A in nima težav (vsak dan celje - ljubljana - celje in še nekaj okolice). Če je kje opcija pa seveda napolni brezplačno med "malico".

Sva glih včeraj gledala povprečne dosege in je zadeva popolnoma uporabna, če se voziš LEPO. V kolikor ga zategneš si do Kozine prazen. Tam ga daš na supercharger in med tem ko spiješ kavo je zadeva skoraj polna in lahko greš naprej
grims-1.gif

Iz Ljubljane do Kopra in nazaj prideš z enim polnjenjem brez problema pri 130km/h, tudi pozimi, ko potrebuješ gretje in še ostane (ostane še cca. 15-20kWh):

https://www.alter.si/tabla/show...ID=#Post2144746
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.925
6.977
113
Ne gre za to, če boš imel izbiro, ampak ker pač izbire ne bo, če boš hotel uporabljat EV.

Pač doseg je omejen, nima smisla imet not za 2T baterij, če boš imel do šihta 100km, boš pač moral polniti. Govorim seveda bolj globalno gledano, kjer takšne razdalje niso izjema. Oz že pri nas se to že kar pogosto prakticira.

Bojda se je zadnje dni cena elektrike podvoji ali potrojila, ker so bile potrebe toliko povišane zaradi "vročine", kaj šele če bi 50% ljudi uporabljajo EV, odpoved omrežja čas posla
smile-1.gif