Stikalo pri pedalu za gas

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.712
9.479
113
Citat:
Uporabnik zaseka pravi:
Emm cruise control izklopi ze lahen pritisk na katerikoli pedal.

Nisem govoril o tempomatu, ampak o omejevalniku hitrosti. Razlika upam, da ti je jasna.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.712
9.479
113
Citat:
Uporabnik zaseka pravi:
Omejevalnik nisem niti preizkusil (12 gumbov na vsaki strani volana
bonk.gif
), mi je pa na renoju delal tudi če sem pohodil gas do konca. Izklopil si ga na gumb. Ok možno ja. Nisem bral navodil, ker nimam volje brati 400 stranskega špeha z bizarnimi stvarmi kot so kako nastaviti sedež in kje so žmigavci.

Nije žvaka za seljaka. Sam pametuješ pa za tri.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik cizy pravi:
Pri VW to stikalo nima veze z avtomatskim menjalnikom, je zgolj za izklop omejevalca hitrosti kot so že pred mano napisali.
Ni edina funkcija. Če imaš izbiro voznih profilov in voziš v eco načinu (torej z zmanjšanimi zmogljivostmi motorja), potem tudi overrida to nastavitev in pospešuje na ful.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik zaseka pravi:
Omejevalnik nisem niti preizkusil (12 gumbov na vsaki strani volana
bonk.gif
), mi je pa na renoju delal tudi če sem pohodil gas do konca. Izklopil si ga na gumb. Ok možno ja. Nisem bral navodil, ker nimam volje brati 400 stranskega špeha z bizarnimi stvarmi kot so kako nastaviti sedež in kje so žmigavci.
bonk.gif

Tudi v renoju se s pedalom za gas overrida omejevalnik.
Pa nima 12 gumbov na vsaki strani volana. Po 9 jih je pri nabolj nabasani verziji.
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Skratka, res je to stikalo sporočilo za motorno elektroniko, da je gas pritisnjen do konca.
Kako se to potem interpretira je pa stvar vsakega proizvajalca.
Softwarsko zadevo težko rešiš 100%, ponavadi ima pedal za plin dve vzporedni stezi s haalovim senzorjem (za lažje razumevanje bi lahko rekli dva potenciometra), izhod senzorjev oz pedala je tako zaradi varnosti podvojeni (eden signal gre običajno navzgor, drugi kontra), imaš pa še problem z natančno kalibracijo senzorjev oz kalibracijo elektronike, ki signale meri. Nikoli ne moreš z zagotovostjo trditi ali je gas pritisnjen do 98%, do 100% ali mogoče celo 102%. Zato je tukaj stikalo, ki je 100% natančno - razen kadar crkne.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.712
9.479
113
Ne vem no. Ponavad so ta stikala po večini tam, kjer je omejevalnik hitrosti, oziroma kakršenkoli sistem, ki ni ASR, ESP..., ki avtomatsko odvzema plin. Da se lahko to v sili overrida.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.712
9.479
113
Ja vem kaj je napisal. Sam identičen avto brez tempomata in omejevalca nima tega stikala, un z omejevalcem ga ima, verjetno je razlog omejevalec in ne max pospeševanje. Verjetno je kaka varnost vmes.
Tisto za kickdown avtomatika vem, pri navadnem menjalniku pa verjetno ni kake občutne razlike v pospeševanju med polnim gasom in tem pritisnjenim stikalom, ali se motim? To me res zanima ni namenjen zajebavanju.
 
Nazadnje urejeno:

klekej

Majstr
26. jul 2007
5.458
346
83
34
V navodilih od Kie piše (avto brez tempomata in omejevalnika), da je namen tega stikala zmanjševanje porabe, ker ne tiščiš v poden.
grin1.gif
 

jurek1973

Guru
3. sep 2007
4.116
1.058
113
Citat:
Uporabnik kalbo pravi:
verjetno je razlog omejevalec in ne max pospeševanje. Verjetno je kaka varnost vmes.
Voziš po AC, omejevalec na 120 (ker šparaš).
Noga počiva na gasu (ker ga moraš tišat), pritisnjeno imaš do tistega stikala, da gre avto kolikor pač omejevalec dovoli.
Dohitiš avtobus, ki vozi 110. Začneš prehitevat.
Ker prehitevanje traaaaaaja, zadaj pa prihaja en dinamik, se hočeš hitreje spet umaknit na vozni pas.
Zato pohodiš gas mimo tistega stikala, da prehitiš z večjo hitrostjo kot 120.

Al pa imaš omejevalec nastavljen na 30, ker voziš po jankovičevih omejitvah.
V križišču zavijaš levo, spregledaš enega, ki gre direkt vate.
Pohodiš gas do konca, mimo tistega stikala, da se hitreje spokaš iz križišča.

Tisto "stikalo" je namenjeno vozniku, da občuti, kdaj bo (začasno) "preklical" omejevalnik.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik kalbo pravi:
Ja vem kaj je napisal. Sam identičen avto brez tempomata in omejevalca nima tega stikala, un z omejevalcem ga ima, verjetno je razlog omejevalec in ne max pospeševanje. Verjetno je kaka varnost vmes.
Tisto za kickdown avtomatika vem, pri navadnem menjalniku pa verjetno ni kake občutne razlike v pospeševanju med polnim gasom in tem pritisnjenim stikalom, ali se motim? To me res zanima ni namenjen zajebavanju.

Pejt probat kak avto ki ima eco mode. Razlike je resno opazna.
 

matofill

Guru
18. sep 2008
3.695
760
113
Moram reči, da imajo tudi BMW ji nekaj takega ko pohodiš do konca in res pritisneš, pade gas še par mm noter ......in ja potegne ....
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.712
9.479
113
Govorim brez ECO moda in brez omejevalnika hitrosti. Za tisto mi je menda jasno, da overrida.
 

cizy

Fizikalc
21. jul 2007
6.976
64
48
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik cizy pravi:
Pri VW to stikalo nima veze z avtomatskim menjalnikom, je zgolj za izklop omejevalca hitrosti kot so že pred mano napisali.
Ni edina funkcija. Če imaš izbiro voznih profilov in voziš v eco načinu (torej z zmanjšanimi zmogljivostmi motorja), potem tudi overrida to nastavitev in pospešuje na ful.

Haha, hvala ti za ta post. Jaz pa vedno prestavljam iz Eco v Sport ko rabim malce več moči.
bonk.gif