Vsakemu žarometu z leti pada svetilnost zaradi nabiranja umazanije na notranjih površinah, degradacije zunanje površine zaščitnega stekla ter eventualno poškodb odbojne plasti parabole.
Nabiranje umazanije na notranjih površinah toliko bolj poslabša svetilnost žarometov z lečo, saj se nesnaga namesto na dveh (parabola, notranjost stekla) nabira na štirih površinah (še obe površini leče zraven). Če se žaromet da razstaviti, je prvi ukrep razstavitev in temeljito čiščenje (mikrokrpica, zelo blago in zelo razredčeno čistilo). Pri čiščenju je potrebno biti posebej pazljiv pri paraboli, saj se sploh pri novejših parabolah že pri malo močnejem pritisku lahko začne odstopati odbojna plast. Pri mojem prejšnjem avtu (BMW E36 z lečo in še vmesnim steklom, torej šestimi notranjimi površinami, na katerih se nabira nesnaga) je bila razlika v svetilnosti pred in po čiščenju kot noč in dan. V zunanjem izgledu luči seveda tudi. Luč je bila očiščena takoj po nakupu, avto je bil takrat star sedem let.
Zadnje čase se po forumih tudi čedalje več pojavljajo slike in teme z "zažganimi" parabolami žarometov (lokalno ni več odbojne plasti). Možnost obnove je odvisna od materiala in stopnje "zažganosti"; izkušenj iz prve roke nimam, po potrebi pobrskaj po forumih.
Kar se tiče staranja zunanje plasti polikarbonatnih "stekel" žarometov pa ravno tako vpliva na svetilnost in na zunanji izgled. Na temo poliranja le-teh je na forumih dovolj prispevkov vključno s fotografijami, uporabi iskanje.
Seveda je tudi možnost nekvalitetnih žarnic, a na zamazanem žarometu ali takim z zažgano parabolo tudi neke dražje žarnice z ultra svetilnostjo (in pogosto temu primerno življenjsko dobo) ne bodo dosti pomagale. Torej, najprej pregledat žaromete. Sklepam, da je največ verjetnosti za zamazanost notranjosti (površina leče ni čista, temveč "meglena"). Poglej in poročaj.
LP, Skiny