Opozoril bi na zadevo, ki je bila s strani sindikatov v preteklosti spregledana, s strani večih prejšnjih vlad pa najverjetneje zamolčana.
Ob uveljavitvi ZUJF-a, se je s 01.06.2012 vrednost vseh plačnih razredov znižala za 8%.
Ob uveljavitvi t.i. ZUJF2, se je s 01.06.2013 plačna lestvica dodatno znižala (različno glede na plačne razrede – t.i. »kompresija«).
S 01.09.2016, ob odpravi varčevalnih ukrepov, je bila odpravljeno samo zadnje znižanje plač (ZUJF2), znižanje plačne lestvice (-8% ZUJF) pa je ostalo.
Z zadnjim dvigom plač za 4,5% v novembru 2023 ima tako ima še danes cel javni sektor nominalno nižje plače (za 2,51%), kot jih je imel ob uveljavitvi plačnega sistema pred 14 leti. Seveda profili, ki si niso uspeli izboriti »odprave anomalij« - in teh je v javnem sektorju zelo dosti.
Prilagam tabelo, iz katere je razvidna dinamika gibanja plač po plačnih razredih (podatke lahko preverite na strani MJU).
V letih 2020 do 2022 so določeni profili prejemali tudi COVID dodatke, ki so »izboljšali« finančno sliko teh posameznih profilov, obenem pa zameglila statistiko (rast povprečne plače v JS in mase plač za javne uslužbence).
Verjetno bo v končni fazi za državo dosti dražje »gasiti« vse požare parcialno po vseh delih javnega sektorja, rezultat pa bo na koncu podoben kot če bi v lestvico vgradili eskalacijo z inflacijo.
Me pa čudi začudenje sindikatov in vlade glede tega, da je zelo velik del JS pod minimalno plačo in da določenih profilov za tako plačo več ni možno dobiti…