Sila zategovanja koles

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.297
1.922
113
Ima kdo pri roki tabelo s kako silo naj bi se zategovale gume.

Dotično me zanima za:

- Passat Variant 1.9 TDI 130, letnik 2002, 5 vijakov..lite original feltne (16 col) + navadne jeklene feltne (15 col)
- Polo 1.4 TDI 70 HP, letnik 2008, 5 vijakov, lite originla feltne (15 col)

Če ima kdo se priporočam za zatezno silo.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.132
4.112
113
Ker verjetno nimaš nekega natančnega moment ključa zateguj na 120Nm in bo OK. Toliko verjetno tudi piše v navodilih (od 100-120 -> razliko 20NMm se pa ne da dozirat natančno z momentključem iz obija za 20 EUR).
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.297
1.922
113
Lidlovega imam
cheer.gif


Bom nastavil na 120 Nm.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.132
4.112
113
No jst passatu z Obijevim za 25 EUR zategujem na 120Nm pa ni še nikoli nič odpadlo!
grims-1.gif
 

magic1ce

Pripravnik
13. dec 2010
69
0
6
Vprašaj vulkanizerje so pravi mojstri! Vijake mi je zategnil tako da sem zlomil gedoro,na moment ključu 300 Nm počila račna tako da sem popenil in ga klical po pol ure se je pripeljal in mi dejal da so se vijaki zapekli, po treh dneh halo!!! Njegov delavec je vzel križ in ni mogel odtegnit vijakov. Dal sem mu dve uri da uredi, nato je prinesel 1 colo gedore pa je nekako uspel. No pa tudi moment ključ in gedoro mi je kupil novo.
 

sniper007

Pripravnik
22. jul 2007
712
0
16
Zato pa nekateri menjamo feltne sami. Poleg tega, da vulkanizerji (večina njih) zateguje šraufe z pištolo, nastavljeno na moment, ko da imaš tank in ne osebni avto tudi ne namažejo nič pesta in šraufe in pol vse zarjavi...


pa še mal pršparaš
wink-1.gif
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.105
9.752
113
Citat:
Uporabnik sniper007 pravi:
Zato pa nekateri menjamo feltne sami. Poleg tega, da vulkanizerji (večina njih) zateguje šraufe z pištolo, nastavljeno na moment, ko da imaš tank in ne osebni avto tudi ne namažejo nič pesta in šraufe in pol vse zarjavi...


pa še mal pršparaš
wink-1.gif
Hja, samo se pa malo umažeš-
evil.gif
 

FuriousG

Majstr
30. jul 2007
3.373
167
63
38
Citat:
Uporabnik sniper007 pravi:
Zato pa nekateri menjamo feltne sami. Poleg tega, da vulkanizerji (večina njih) zateguje šraufe z pištolo, nastavljeno na moment, ko da imaš tank in ne osebni avto tudi ne namažejo nič pesta in šraufe in pol vse zarjavi...


pa še mal pršparaš
wink-1.gif

S čim pa namažeš pesto in šravfe? Jaz sem enkrat z mastjo, pa se je hudič tako zapekel, da sem komaj dobil feltne dol!

@Vincent, a na tvojega Passata grejo železne 15"? Jaz imam isto 16", v homologaciji pa piše da naj bi šlo tudi 15". Pa bi zelo rad prešaltal na manjše.
smile-1.gif
 

motofrik

Majstr
24. dec 2009
3.021
396
83
tam ko se terc po tori rola
Gum se ne zateguje, -kolesa pa.. če se malo pošalim.
Drugače pa so vulkanizerji pravi asi, tu ni dileme. Ne vsi, ampak večina tudi alu felge zateguje na polno s pnevmatsko pištolo. Da mu jeb..m vse po spisku, vrag fardamani. Pol ti naj pa sredi vukojebine nekje vreže guma, kako jo boš pa odvil s tistim zasilnim ključem...?
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.297
1.922
113
Klasično je na passatu 15 col (195/65 R15) na jeklenih platiščih..tako da...mirne duše greš na eno colo manj.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.132
4.112
113
Citat:
Uporabnik sniper007 pravi:
Citat:
Uporabnik kazamurnik pravi:
In kako lahko testiraš kluč ob obija da vidiš koliko odstopa?

ti piše zravn v navodilih kok nej bi meu pogreška

Za začetek npr. poskusi zategnit 3 enake vijake do nekega momenta, nato pa odvij vijake na nek kot (recimo za 90 stopinj). Označi in ponovno zategni z nekim momentom ter preveri kot. Če so večja (vidna) odstopanja potem je ključ netočen in mu ne gre zaupat. Koliko je netočen je pa težko rečt ker tudi momentkjuč za 300 EUR bo netočen v napačnih rokah in na napačnem mestu.

Za zategnit platišča je načeloma vseeno, če uporabiš silo 50Nm ali pa 200Nm ker platišče ne bo odpadlo oz. se vijaki ne bodo zlomili. Če zategneš manj od 50Nm boš pa to po občutku vedel, enako pri 200Nm ko bo vijak že "ječal".

Sicer pa stara šoferska logika pravi, da kolo zategneš toliko da vijak "zaječi", kar je sicer verjetno preveč (tam med 150-200Nm), ampak držalo bo! Za losat vijake je pa bolj kot zatezni moment pomebno kako se je vijak zapekel; npr. če menjaš platišče 2x letno ne bo težav, če bi ga pa 1x na 3 leta bodo pa velike težave.
 

KZlatko

Zelenc'
12. sep 2012
4
3
3
S čim pa namažeš pesto in šravfe? Jaz sem enkrat z mastjo, pa se je hudič tako zapekel, da sem komaj dobil feltne dol!

@Vincent, a na tvojega Passata grejo železne 15"? Jaz imam isto 16", v homologaciji pa piše da naj bi šlo tudi 15". Pa bi zelo rad prešaltal na manjše.
smile-1.gif
Vijaki za felge/platišča se ne mastijo, zato imaš zapečene. 40 let sem šofer, menjal x koles, nikoli mazal. Vijaki morajo bit suhi, kot FE kot za Alu platišča. Lp
 
  • Všeč mi je
Reactions: motofrik in tony

motofrik

Majstr
24. dec 2009
3.021
396
83
tam ko se terc po tori rola
Evo, čas menjave platišč (kdor ima posebej zimske in letne) se bliža... Jaz danes seveda alu dol, železne pripravim, po pameti zategnem in hočem z moment ključem preveriti... kar noče in noče klikniti... Ja, seveda, spomladi sem sprostil... pa pozabil, koliko Nm .... Potem pa nekje našel ono železne 100, alu 120. Kaj hočem povedati -včasih smo na roko zategovali brez problema, zdaj pa ''mora'' biti moment ključ.. ;)
 
  • Všeč mi je
Reactions: Sonny_Chiba