Servisiranje klimatskih naprav

damo

Majstr
4. sep 2007
1.001
148
63
Debata je zamrla. Kaj je potem z oljem, kako se ga potegne iz sistema, znalci? Dajmo to dorečt prosim, da ne bom še naprej zatrjeval, da so tile servisu le inkasantstvo.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.392
1.355
113
grims-1.gif
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.361
5.869
113
pri taščici
Citat:
Uporabnik Roberto pravi:
Ne hvali se z VAG... Malo nazaj je en klel ker je pri isti znamki riknilo komplet po 3 letih od novega...
Se bojim da do vsi proizvajalci našli super točko za zniževanje proizvodnih stroškov (oziroma eden od njihovih dobaviteljev kondenzatorjev) in se jim sedaj malo maščuje v obliki garancijskih popravil, kulance, ali pa slabe volje njihovih kupcev. Kaj pa če je odpoved kondenzatorjev posledica globalnega segrevanja? Kaj pa če je vse res?
evil.gif
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.879
5.157
113
Citat:
Uporabnik Roberto pravi:
In če najdeš na kompresorju avtomobilske klimatske naprave (o čemur teče debato) servisne ventile/čepe za izpust olja to dokaži s fotografijami.


Tistile šrauf na sredini kompresorja je šrauf za olje. Slika od delphi V5 kompresorja.
in če ta šrauf odtegneš bo ven priteklo okoli 130ml olja na V5 kompresorju.
Še kak dokaz o čepu za izpust olja?
ni pa mišljeno da menjuješ olje.

Drugače pa mašina ne potegne ven več kot 5-10ml olja takrat ko vleče ven plin.
 
Nazadnje urejeno:

damo

Majstr
4. sep 2007
1.001
148
63
Ok, zdaj sem malce zmeden:

1. Tisti, ki tako promovirajo servise, pravijo da se precisti plin (vlage!?) in da novo olje, ker staro olje zgubi mazalne sposobnosti.
2. Vlage v plinu nima bit od kje, saj je sistem zaprt. Prav tako se plin ne iztroši.
3. Cep za drenazo olja sicer je, vendar se ne uporablja, torej recimo da 90% starega olja ostane not, se posebej kaki eventualni delci.
4. Tudi ce klima dobro deluje, je za dolgoletno brezhibno delovanje `nujen` vsakoletni servis, ki pa (glej tocko 3) ne zajema bistva - kompletne menjave olja. Da obstaja tudi sušilec vlage, pa verjetno vec kot polvica kvazi klima mojstrov niti ne ve.

Torej, kdo je tuki butast? Jaz ali tisti, ki verjamejo pravljicam o nujnih servisih?

Dokler me nekdo ne preprica, se vedno trdim, da SERVISI KLIMA NAPRAV SO NAVADNO INKASANTSTVO.

Se pa se vedno pustim prepricati v nasprotno :)
 
Nazadnje urejeno:

luka51

Guru
16. avg 2007
13.879
5.157
113
če maš v olju kake delce bo kompresor zaribal. Torej te menjava ne reši, ker ni nobenega filtra ali magneta ali kaj podobnega, ki bi tem delcem pred menjavo preprečli kroženje. Razen če ujameš točno trenutek predn delec pride do šraufa ne pa še med bate
smile-1.gif


Menjava plina vsako leto je pa itak bedarija. Dokler zadovoljivo hladi je to to. Ko opaziš da ne hladi več dobro potegneš ven plin in nafilaš kolko piše v navodilih.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Servis klime je predpisan na interval med 3 in 4 leti. Ne pa vsako leto. Ko ti neha hladiti je ponavadi že prepozno, kajne? Preventiva odpove, nastopi kurativa.
Filtri imajo rok trajanja, gumijaste cevi so porozne. To so dejstva (za razliko od gospodinjskega hladilnika kjer imaš povsod lotane spoje in bakrene cevi).
Po tej tvoji logiki ' don't fix if aint broken' lahko tudi motorno olje in filtre uporabljaš dokler ne crkne motor. Zakaj bi kontroliral olje in ga menjal če pa avto gre?
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.730
419
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik damo pravi:
Ok, zdaj sem malce zmeden:

1. Tisti, ki tako promovirajo servise, pravijo da se precisti plin (vlage!?) in da novo olje, ker staro olje zgubi mazalne sposobnosti.
2. Vlage v plinu nima bit od kje, saj je sistem zaprt. Prav tako se plin ne iztroši.
3. Cep za drenazo olja sicer je, vendar se ne uporablja, torej recimo da 90% starega olja ostane not, se posebej kaki eventualni delci.
4. Tudi ce klima dobro deluje, je za dolgoletno brezhibno delovanje `nujen` vsakoletni servis, ki pa (glej tocko 3) ne zajema bistva - kompletne menjave olja. Da obstaja tudi sušilec vlage, pa verjetno vec kot polvica kvazi klima mojstrov niti ne ve.

Torej, kdo je tuki butast? Jaz ali tisti, ki verjamejo pravljicam o nujnih servisih?

Dokler me nekdo ne preprica, se vedno trdim, da SERVISI KLIMA NAPRAV SO NAVADNO INKASANTSTVO.

Se pa se vedno pustim prepricati v nasprotno :)

Na podlagi cca. 8 let izkušenj servisiranja (ne polnjenja kuponko style) klimatskih naprav v vozilih bom še zadnjič odgovoril na to tematiko:

- da, plin se prečisti vlage in nečistoč
- vlaga lahko pride v sistem, zato je del vsakega sistema avtomobilske klimatske naprave sušilni filter, ki ga je priporočljivo zamenjati recimo na 5 let normalnega obratovanja, nujna pa je menjava le-tega pri večjih posegih okoli sistema klimatske naprave
- čep za polnjenje olja se uporablja za namene servisiranja kompresorja, drugače seveda ne
- priporočljiv interval servisa klimatske naprave je na 3-4 leta, ne pa vsako leto
- pri servisu se običajno izsesa 10-15 ml starega olja, včasih več (do nekje 30 ml po mojih izkušnjah), doda pa se ustrezno več svežega olja
- staro olje servisna naprava iztoči v posebno posodo za odpadno olje, tako da je razlika med svežim in starim oljem očitna že na prvi pogled
 

bula

Fizikalc
3. sep 2007
453
26
28
Argumenti za menjavo plina in olja se mi zdi, da ne držojo vode.
-Plin se prečisti vlage in nečistoč: Sistem je zaprt, pa če prav razumem, je plin pod pritiskom - torej pri netesnem sistemu plin uhaja ven iz sistema zaradi nadpririska. Le kako naj potem vlaga vdira v sistem, kjer je pritisk višji od zunanjega?
- priporočljiv servis je na 3-4 leta. Le zakaj potem v servisni knjižici avtomobila to nikjer ne piše in zakaj na uradnem servisu tega ne počnejo? Mar nočejo zaslužiti?
- pri servisu se zamenja 10-15ml olja, torej nekje 10%. Ali ima to sploh smisel, saj 90% ostane starega olja - ki naj bi bil zanič - in tudi 90% svinjarije?
- Le kako lahko še vedno deluje klimatska naprava v avtu še po 14 letih, pa nikoli ni videla servisa. Mogoče zaradi tega, ker jo NIKOLI ne izklopim?

Kje nimam prav in se motim?
 

mmc

Pripravnik
10. mar 2009
281
0
16
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
- vlaga lahko pride v sistem, zato je del vsakega sistema avtomobilske klimatske naprave sušilni filter , ki ga je priporočljivo zamenjati recimo na 5 let normalnega obratovanja, nujna pa je menjava le-tega pri večjih posegih okoli sistema klimatske naprave
Kje pa se ponavadi nahaja ta sušilni filter?
 

Gonzo

Guru
1. sep 2007
8.934
8.984
113
EU
Vaše pisanje je spodbudilo mojo radovednost, in sem pogledal v servisni knjigi za HMC Atos 1,0 GLS, letnik 1999. Klimo sem na servisu dal preveriti leta 2004. Torej plin ven in nazaj z oljem itd..vendar res ne vidim, ali je to potrebno.
Pa malo računajmo. Prevoženih je slabih 150 000 kilometrov. Recimo da je bila povprečna hitrost (od oka) 50 km/uro. To pomeni da je motor imel 3000 "delovnih" ur. Vzamemo da je klima delala samo po leti, torej polovico časa, kaj znaša 1500 ur hlajenja. Delimo z 24 in dobimo obratovalne dneve ..62,5 dni. Torej dobra dva merseca je klima delala od leta 1999 do danes. V tem času bi vi štirikrat menjavali plin, ali vsakih petnajst obratovalnih dni klime.

Doma sem pred kratkim zamenjal gorenjev hladilnik ki je bil star več kot dvajset let, in plin nikoli ni bil menjan. Izračunajte koliko je to obratovalnih ur.

Na Atosu klima še vedno dela OK (tok, tok na les...)
Tukaj je slika servisnega navodila. Nikjer ni omenjeno (točka 14) dodajanja plina in podobno.
Mogoče se je res boljše držati tistega ..."pusti lava dok spava"
hysterical-1.gif


5t1-IMG-46.jpg
 

Gatto

Guru
19. jul 2007
18.746
887
113
tu in tam
Zgoraj ti je serviser napisal, kako to gre, če ti pa klima kar hladi, je pa gotovo kaj narobe in jo moraš poservisirati.
cool-1.gif
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Ksz...
Dejmo tole zaključit.
Stroka je povedala svoje, Alter nabija svoje. Stroka se ne bo spustila na nivo Alterja, ker jo bo potem slednji premagal s svojimi izkušnjami nabijanja in vedenja-svega-i-svašta...
Ali drugače, nabijajte po svoje, samo potem bi bilo fer da tudi ob težavah ne iščete pomoči, saj ste itak najaæi...
 

colos

Pripravnik
12. jan 2008
494
6
18


Če pride en redni servis npr. 60€, klimo filamo npr. na dve leti - v desetih letih je to pb 300€. Popravilo pa pride tudi tu nekje (menjava sklopke kompresorja)? in si na istem
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Za moj voz je najcenejši no-name kompresor 350€, spodoben OEM 450 in na servisu zlatarskih 700€. Klimo čekiram na 3 leta, pri prvem servisu sem dal 30 EUR, pri drugem 40 EUR... Domnevam da bo tretji servis nekje 60~65 EUR in to bo v desetih letih to. 130 EUR za redni servis klime.
 

map

Guru
6. jul 2008
7.790
1.930
113
najrajš na babi
Jest pa pravim tako, kater ima nov avto in ga misli imeti 10 in več let, naj čekira na 2 do 3 leta. Tam je nekdo omenjal 14 oz. 16 let star avto in ni čekiral nič. Tudi sedaj ni treba. Glede na to da je cena kompresorja praktično enaka ceni vozila. Zato ne diraj lava dok spava. Če pa vse skp crkne in če je avto še OK vozi brez klime, ali pa vse skup na odpad ali slovakom za male pare.
 

damo

Majstr
4. sep 2007
1.001
148
63
Prižgeš klimo in po petih minutah pogledaš povratno cev iz uparjalnika. Če je rosna, klima hladi ok.