Se bo gradnja avtocest ustavila?

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.015
113
Citat:
Uporabnik synthman pravi:Nepomembnež je trdil, da so stare ceste ostale.
Pa ni res, tako na gorenjskem, kot na dolenjskem so staro brezplačno magistralno cesto spremenili v plačljivo AC. In vožnja, kjer si se vozil zadnjih 50 let zastonj, dons ni več mogoča po tej ceni.
Ta reč se da dokaj enostavno rešiti... Vse ceste bi morale biti plačljive po uporabi, samo različna cena na km glede na kategorijo ceste.
Nekateri nazaj so primerjali z Avstrijci: oni s tuneli še zmeraj zaslužijo skoraj pol toliko kot z vinjetami. Ne da se mi pa ravno več iskati tega podatka.
Nekateri so primerjali s Hrvati: oni pa prometa na avtocesti skoraj nimajo. Vsaj tako sem jaz opazil, ko se tu in tam peljem izven sezone malo južno od Zagreba. Se ti zgodi, da se sredi delovnega dne pelješ po avtocesti in ne vidiš vozila ne spredaj in ne zadaj. Si sam. Tega jaz v Sloveniji ne doživim. Pri nas si srečen, če ne vidiš nobenega kamiona na prehitevalnem pasu.
Jaz mislim, da mi enostavno premalo poberemo od tovornega prometa... Cestnine gor, dajatve ob registraciji tovornega vozila pa dol... Samo kaj, ko padeta ta dva vira v različna "žepa" države in se ne da zmeniti.
 

synthman

Fizikalc
22. avg 2007
7.226
0
36
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Ta reč se da dokaj enostavno rešiti... Vse ceste bi morale biti plačljive po uporabi, samo različna cena na km glede na kategorijo ceste. .
Nebi rekel, da je enostavno. Za pravično plačevanje bi se še teoretično težko zmenili, kaj šele da bi to uveljavili v praksi.

Sicer pa ceste po uporabi plačujemo pri bencinu. več se prevoziš, več bencina pokuriš in več trošrine plačaš.
Ampak cesto je 1x treba splužit, pa če ce pelješ po njej 1x ali 100x.
Različna cena na kategorijo je še večja neumnost. pa še to bi blo bolj logično, da bi za slabše ceste plačeval več - saj so potrebne popravil ki stanejo.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.015
113
Citat:
Uporabnik synthman pravi:
Nebi rekel, da je enostavno. Za pravično plačevanje bi se še teoretično težko zmenili, kaj šele da bi to uveljavili v praksi.
Sicer pa ceste po uporabi plačujemo pri bencinu. več se prevoziš, več bencina pokuriš in več trošrine plačaš.
Ampak cesto je 1x treba splužit, pa če ce pelješ po njej 1x ali 100x.
Različna cena na kategorijo je še večja neumnost. pa še to bi blo bolj logično, da bi za slabše ceste plačeval več - saj so potrebne popravil ki stanejo.
V mislih sem imel kaj takega kot je satelitsko cestninjenje.
Trošarina pri bencinu je seveda še en neumen pavšal, kjer lahko zagotoviš, da tranzitu častiš svojo cesto. Enaka finta je pobiranje "cestnine" ob registraciji. Samo plačilo po dejanski uporabi lahko približno pravično obremeni vse porabnike. Dosedanja finta, da se ta denar spipa od nas preko davkov, je pač daleč najbolj krivičen sistem od vseh. Smo ga pa navajeni... Ampak jaz bi potem raje videl, da se denar od davkov enakomerno porabi še za ostale "avtoceste". Denimo državna optična infrastruktura do vsakega naselja. Ali pa državna WiMax infrastruktura, ki bo vsaki lokaciji zagotavljala X/Y povezavo v digitalni svet.
Različna kategorija: mislil sem "kategorijo" ceste. Cestnina na avtocesti in na denimo magistralni cesti ne more biti enaka. Ti dve cesti ne zagotavljata enakega standarda.
 

synthman

Fizikalc
22. avg 2007
7.226
0
36
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Citat:
Uporabnik synthman pravi:
Nebi rekel, da je enostavno. Za pravično plačevanje bi se še teoretično težko zmenili, kaj šele da bi to uveljavili v praksi.
Sicer pa ceste po uporabi plačujemo pri bencinu. več se prevoziš, več bencina pokuriš in več trošrine plačaš.
Ampak cesto je 1x treba splužit, pa če ce pelješ po njej 1x ali 100x.
Različna cena na kategorijo je še večja neumnost. pa še to bi blo bolj logično, da bi za slabše ceste plačeval več - saj so potrebne popravil ki stanejo.
V mislih sem imel kaj takega kot je satelitsko cestninjenje.
Trošarina pri bencinu je seveda še en neumen pavšal, kjer lahko zagotoviš, da tranzitu častiš svojo cesto. Enaka finta je pobiranje "cestnine" ob registraciji. Samo plačilo po dejanski uporabi lahko približno pravično obremeni vse porabnike. Dosedanja finta, da se ta denar spipa od nas preko davkov, je pač daleč najbolj krivičen sistem od vseh. Smo ga pa navajeni... Ampak jaz bi potem raje videl, da se denar od davkov enakomerno porabi še za ostale "avtoceste". Denimo državna optična infrastruktura do vsakega naselja. Ali pa državna WiMax infrastruktura, ki bo vsaki lokaciji zagotavljala X/Y povezavo v digitalni svet.
Različna kategorija: mislil sem "kategorijo" ceste. Cestnina na avtocesti in na denimo magistralni cesti ne more biti enaka. Ti dve cesti ne zagotavljata enakega standarda.

Zdej pa povej, kolk naj plača za pluženje snega tist, ki se enkrat pelje po cesti in kolk tisti, ki se pelje 100x po isti cesti? oba enako la en 100x več? (po vsem enako bi veljalo za polaganje asfalta......pa do tajnice v upravi darsa)


Pravično ne bo nikoli. Za enga je pravično, nekaj, za druzga pa povsem nekaj drugega. prevoženi kilometri po določeni cesti niso nobeno pravično merilo, cesto je blo treba zgradit, pa če se pelješ 1x ali pa 1000x. poleg tega najslabše ceste, ki nudijo najslabši standard potrebujejo največ denarja, da se jih zrihta. Po tvoji logiki bi najslabše ceste dobile najmanj, s tem denarjem pa se nebi nikoli zrihtale. Da ne rečem o odročnih cestah, ki so tudi pomembne, čeprav jih malo ljudi uporablja.

Živimo pa v veliki državi EU, kjer tvoj zastonj tranzit ne bi smel bit problematičen. Stvar dogovora pač. Sej tud zdej na kakem odseku ni pumpe, pa se cesta tam vseeno popravlja.

A je treba zapravit 1000€ za to, da kao pravično razdelimo 100€ ? al je boljš 100€ malce bolj nepravično razdelit brez dodatnih 100€ stroškov? Čisto pravično pa itak ne bo nikoli.
Satelitsko cestninjenje ima toliko stranskih slabih strani, da zato ni primerno. Sicer pa mislim da ga forsirajo le zaradi teh stranskih stvari, (beri nadzora državljanov), če bi šlo samo za cestninjenje bi ABC več kot ustrezal.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.015
113
Citat:
Uporabnik synthman pravi:
Živimo pa v veliki državi EU, kjer tvoj zastonj tranzit ne bi smel bit problematičen. Stvar dogovora pač.
Nič ni zastonj... Nekaj se pač plačuje pavšalno preko davkov, nekaj pa direktno. Ne vidim razloga, da bi cesta spadala pod pavšal z davkarijo, ker se da lepo meriti. Razen tega naša velika mama EU postavlja svoj satelitski sistem in če ga že moramo plačati, ga pa še uporabimo.
Sicer pa je debata čisto mimo... Mi ne bomo nič spremenili. Jaz mislim, da bi lahko država iz tega, da si lasti ceste in glede na to, da imamo ogromno tranzita, potegnila velik biznis. Zna pa potegniti samo velike dolgove
confused-1.gif
 

Blackjack

Guru
24. nov 2007
4.986
1.051
113
Dejstvo je da je vinjeta za nekoga ki se nekajkrat pelje po AC takoj ugodna.

Imeli smo ABC ki je eden boljsih Elektronskih sistemov v evropi a ga nismo znali iskoristit. Od tega da so bili pasovi "narobe" postavljeni in oznaceni, do tega da ni blo nobenih popustov. V dolocenih drzavah lahko z podobnim sistemom prisparas tudi do 50% napram ročnem plačevanju.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.211
851
113
kako to misliš "narobe" postavljeni in označeni?
kako to misliš, nobenih popustov?
imaš mogoče kake konkretne podatke o določenih državah, kjer so lahko na ta način prišparali do 50% (50% česa?). pri nas je moral žal tisti nekdo, ki je razvil ABC, seveda tudi mastno ob tem zaslužiti, zato ABC ni bil tako poceni.
 

Evrokrat

mX's brotherPEPČEK 08
6. avg 2007
6.693
556
113
Capitale de l'Europe
europa.eu
Citat:
Uporabnik synthman pravi:
prevoženi kilometri po določeni cesti niso nobeno pravično merilo, cesto je blo treba zgradit, pa če se pelješ 1x ali pa 1000x.
LOL
uf-1.gif
, cestninjenje po prevozenem km-ju je najbolj pravicno
tut zeleznico morjo zgradit
kak bi zgledalo, da bi kr vsi placevali nek pavsal za voznjo z vlakom, neglede, ali se peles 1x mesecno ali pa fsako dnevno
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.211
851
113
problem je, ker eni gledate na zadevo preveč ozkogledno, samo skozi ceno stroškov. upoštevati bi bilo potrebno tudi posredne vplive uvedbe vinjet, to so večja uporaba AC pri dnevnih migrantih (ti so se prej vsakodnevno izogibali cestninskim postajam) in s tem povezana večja prometna varnost, manjši stroški obratovanja (ni potrebe po gradnji in vzdrževanju cestninskih postaj), ni umetnih zastojev pred cestninskimi postajami v času konic...
in na koncu se je potrebno vprašati, ali omenjene posledice odtehtajo tistih 30-70 (?) milijonov primankljaja, ki naj bi nastal zaradi uvedbe vinjet.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Normalno, pri njihovih cestninah.
stupid-1.gif


Pa tudi nimajo tako veliko avtocest glede na velikost države.
 

Blackjack

Guru
24. nov 2007
4.986
1.051
113
Citat:
Uporabnik sass pravi:
kako to misliš "narobe" postavljeni in označeni?
kako to misliš, nobenih popustov?
imaš mogoče kake konkretne podatke o določenih državah, kjer so lahko na ta način prišparali do 50% (50% česa?). pri nas je moral žal tisti nekdo, ki je razvil ABC, seveda tudi mastno ob tem zaslužiti, zato ABC ni bil tako poceni.

Je zate normalno da je hitri oz pretočni pas najbolj desno? Da so te redno "zapirali" kamjoni ki so iz ABC+uporabniki sosednjega pasu lepo speljevali? Da ni bilo jasno oznaceno kaj je ABC, nekateri tujci pod to razumejo kategorijo vozila ali avtomatsko placevanje (kartomati)......

V skandinavskih dezelah se da (vsaj tako je bilo pred leti) z uporabo prisparati skoraj 50% preracunano v bonuse ki ti jih nudi tamkajsnji upravljalec avtocest.
 

Grikos

Pripravnik
21. jul 2007
386
0
16
Citat:
kak bi zgledalo, da bi kr vsi placevali nek pavsal za voznjo z vlakom, neglede, ali se peles 1x mesecno ali pa fsako dnevno

A še nisi slišal za mesečne oz. letne vozovnice?
sprasujem se.gif
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.211
851
113
Citat:
Uporabnik Blackjack pravi:
Je zate normalno da je hitri oz pretočni pas najbolj desno? Da so te redno "zapirali" kamjoni ki so iz ABC+uporabniki sosednjega pasu lepo speljevali? Da ni bilo jasno oznaceno kaj je ABC, nekateri tujci pod to razumejo kategorijo vozila ali avtomatsko placevanje (kartomati)......

V skandinavskih dezelah se da (vsaj tako je bilo pred leti) z uporabo prisparati skoraj 50% preracunano v bonuse ki ti jih nudi tamkajsnji upravljalec avtocest.

ni normalno. ampak drugače ni šlo. finta je bila namreč v tem, da so bili zunanji pasovi namenjeni izključno za ABC in zato "fiksni", medtem ko so se srednji pasovi prilagajali in po potrebi odpirali v ano ali drugo smer, odvisno od gužve. seveda pa je imelo tudi to svoje slabosti. videl sem češko familijo, ki so parkirali in malicali na talni označbi za prepovedano ustavljanje, pa nekoč me je šleper zaprl...
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
13.272
4.097
113
Saj kakšen mesečni ABC ali letni bi tudi šel ( za razumljivo ceno) . Poleg tega pa bi mogel biti zaprti sistem ne pa toto čudo kaj je ratalo pri nas..
 

Blackjack

Guru
24. nov 2007
4.986
1.051
113
ABC bi vezali na tablico in naredili konkretne mesečne ali celo letne popuste oz pavsale.