Šaltanje preko dveh prestav

kloshar

Ciganæe
26. jul 2007
5.998
0
36
Zadnje čase sem se navadil, da recimo pri prehitevanju (ali iz rondoja ipd.) prestavim iz 3. direkt v 5. ali pa iz 2. v 4. (v mestu). Preden pa mi to pride v kri, bi se tule pozanimal, ali s tem kakor koli škodim menjalniku. Ampak enostavno brez veze se mi zdi, da če s 3. potegnem do 60, potem prestavim v 4. in šele potem v 5., če pa lahko direkt v 5.
smile-1.gif
 

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
34.098
16.270
113
in zakaj (oz. kako bi lahko) bi s tem škodil menjalniku?
grin1.gif


ti kr šalti magar iz 1. v 5. če ti sede in imaš dovolj navora......
 

s22b

Fizikalc
1. sep 2007
3.199
1
36
40
Po logiki mu še manj, ker si preskočil eno prestavo.

Upam le, da imaš dovolj navora.
 

kloshar

Ciganæe
26. jul 2007
5.998
0
36
Kaj jaz vem, kako bi lahko škodoval škodoval menjalniku, zato pa sprašujem.
grin1.gif


Mnja, navora ni boh ve koliko (le 170 Nm), ampak imam komot 5. od 50km/h dalje.
 

kloshar

Ciganæe
26. jul 2007
5.998
0
36
Dej, a mi lahko alter po domače razloži, kaj pomeni navor? Ok, sila krat ročica mi pove bolj malo. V kakšnem odnosu so navor, konjenica in recimo turbina - pospešek in končna hitrost. Če primerjamo dva avta s podobno konjenico in različnima navoroma - zakaj bo tisti z več navora tako bolje vlekel in ga bo tako lepše voziti? Kako se berejo tisti grafi motorja? Če bi si kdo vzel 5 min in se malo razpisal na to turobno nedeljsko popoldne, bi bilo fajn.
smile-1.gif
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Navor in konji so tesno povezani.
Če ima en več navora, pa isto konjev, je razlika, da prvi pri manjših vrtljajih bolj vleče (ima "več moči") kot drugi, pri večjih vrtljajih pa se izenačita.
 

ahmed

Majstr
23. sep 2007
2.499
122
63
Hm, jaz pri prehitevanju redko saltam v visjo, prej eno nizjo ko startam in potem nazaj.
 

Radirko

Fizikalc
18. avg 2007
6.242
0
36
Bom malo poenostavil, ce smem:

Navor je tisto, za kar mnogi mislijo, da je pri avtu "moc". Ces da je avto "mocan", ce lahko brutalno spelje in pospesuje itd. Navor ti pove koliko sile je motor sposoben zagotoviti za premik vozila (ce za poenostavitev predpostavis, da so v motorjih osebnih avtomobilov "rocice" enako dolge).

Moc ti pove koliko energije je motor sposoben dobaviti, ko deluje v zanj najboljsih pogojih. Da pride do teh najboljsih pogojev (ponavadi so to precej visoki obrati), lahko traja. Kako hitro bo do tam prisel, je stvar navora.

Navor torej pove kako hitro se avto lahko odzove na tvoj pritisk pedala, moc pa kako dalec se lahko stegne (ves navor na svetu ti nic ne pomaga, ce motor ne zmore dovesti dovolj energije, da anulira trenje in zracni upor, ki vozilo upocasnjujeta - primer: tank ali buldozer). Ce bi imel dve hipoteticni vozili, ki sta povsem enaki, razen da ima eno motor z vec navora kot drugo, bo to pospesevalo hitreje. Ce ima namesto tega eno mocnejsi motor kot drugo (navor in ostale parametre pa obe enake), bosta obe pospesevali enako hitro, a eno bo imelo visjo koncno hitrost/

Turbina nima tukaj zraven nic, razen ce gledas z vidika da pri manjsih obratih ni toliko ucinkovita kot pri visjih, ker ni dovolj plinov za njen pogon.
 

maurice

Pripravnik
30. apr 2008
867
2
18
lahko ti preskoči jermen, ker nastane zelo malo obratov, ko šaltaš iz tretje v peto in takrat se bati zaletijo v ventile in potem se ventili zvijejo in potem ...
Drgač pa če imaš dizel in dokaj normalne konje bo to šlo, razen. če nisi naložen. Ker prazen avto z 170Nm navora je nekej drugega kot polno naložen avto z 170NM navora pri 1100 obratih/minuto.
 

airj

Pripravnik
29. sep 2008
450
0
16
Citat:
Uporabnik Radirko pravi:
Ce bi imel dve hipoteticni vozili, ki sta povsem enaki, razen da ima eno motor z vec navora kot drugo, bo to pospesevalo hitreje. Ce ima namesto tega eno mocnejsi motor kot drugo (navor in ostale parametre pa obe enake), bosta obe pospesevali enako hitro, a eno bo imelo visjo koncno hitrost/

Sicer dobra razlaga, a manjka en pomemben detajl. Moč=navor*obrati. Za pravilno primerjavo moramo govoriti o enaki moči, če smo že predpostavili, da ima eno večji navor. Če govorimo da imata obe vozili enako moč, a različen navor, potem pomeni, da tisto z večjim navorom le tega doseže pri nižjih obratih. tako vozilo resda hitreje pospešuje, ampak samo do točke največjega navora. To je ravno bistvo dizlov, da so prožni, saj dosežejo največjo moč pri nižjih vrtljajih, kot bencinarji, a jih ponavadi potem tudi hitreje zmanjka. V celoti gledano je pa pospešek tako dizlov, kot bencinarjev podoben, ker se za pospeševanje uporablja celotno območje vrtljajev, dizel edino bolj povleče od začetka, bencinar pa proti koncu območja vrtljajev.
 

Slick

Majstr
18. sep 2007
2.286
196
63
Citat:
Uporabnik airj pravi:
dizel edino bolj povleče od začetka, bencinar pa proti koncu območja vrtljajev.

Ja, če imaš turbo dizla in atmosferskega bencinarja. Pri turbo bencinarjih imaš lahko tudi ves navor na voljo pri zelo nizkih obratih (npr. 1.500/min).
18TFSI_Curve_Large.jpg
 

airj

Pripravnik
29. sep 2008
450
0
16
To je res, ampak že po grafu vidiš, da je produkt moč=navor*obrati spet največji pri najvišjih (visokih) vrtljajih.
 

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.698
4
38
Citat:
Uporabnik matix pravi:
Horsepower sells cars, torque wins races
grin1.gif

Dirkalnik formule 1 ima 220-250Nm (odvisno od proizvajalca in nastavitev) navora pri +12.000rpm, navor rabijo traktorji in kamioni, v dirkah zmagujejo konji! To, da povprecen janez orgazmira, ko ga tdi s 1500rpm povlece v hrib nima nobene veze z dirkalnimi avtomobili.
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Citat:
Uporabnik airj pravi:
Citat:
Uporabnik Radirko pravi:
Ce bi imel dve hipoteticni vozili, ki sta povsem enaki, razen da ima eno motor z vec navora kot drugo, bo to pospesevalo hitreje. Ce ima namesto tega eno mocnejsi motor kot drugo (navor in ostale parametre pa obe enake), bosta obe pospesevali enako hitro, a eno bo imelo visjo koncno hitrost/

Sicer dobra razlaga, a manjka en pomemben detajl. Moč=navor*obrati. Za pravilno primerjavo moramo govoriti o enaki moči, če smo že predpostavili, da ima eno večji navor. Če govorimo da imata obe vozili enako moč, a različen navor, potem pomeni, da tisto z večjim navorom le tega doseže pri nižjih obratih. tako vozilo resda hitreje pospešuje, ampak samo do točke največjega navora
Ob predpostavki, da je navor konstanten, kar seveda ni res ne v teoriji, ne v praksi.
 

ginekolog

1.300. registrirani uporabnik
1. okt 2007
585
7
18
že dolgo tako vozim, včasih tudi iz 2. v 5. Dobro za sklopko in udobje z manj šaltanja.