Razlika med olji Castrol Magn. Prof Selenia WR

corsol

Guru
11. mar 2010
3.082
1.038
113
zdaj se bo začelo.....za začetek bo nekdo omenil viskoznost......potem trganje oljnega filma.....in smo dobri za naslednjih 10 strani....
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.387
5.662
113
sej lah sam v parih stavkih....
tongue-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.151
4.132
113
Kot prvo gostota olja nima veze z zaščito!
evil.gif


Tudi vizkoznost ni neposredno povezana z zaščito, načeloma je v mehaniki tako da bolj precizno so izdelani mehanski deli večja vizkoznost je potrebna, da se doseže enako trenje. Torej dober ležaj potrebuje bolj viskozno (bolj tekoče) olje kot pa slab ležaj. Odstopanja v plus in v minus pa so v vsakem primeru slaba.

Če misliš da je manj tekoče olje dobro za motor, potem najbolje da namažeš kar z mastjo. Kaj bi se trudil in uporabljal olje? Daš mast tam kjer se rabi in bo motor delal kot urca!
zmaga.gif
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.387
5.662
113
To sem se vedno spraševal........recimo A8 premium nemšla ladja.....zahteva po A1/B1 ( lahkotekoča olja)........kupiš jo etak z 300kkm ++......a je še vedno smiselna potreba po tej zahtevi....
sprasujem se.gif
:
 
Nazadnje urejeno:

miha72

Pripravnik
29. jul 2008
848
1
18
Citat:
Uporabnik Kamele0N pravi:
No daj razsvetli me!

Druga cifra za nekatera tekmovalna olja je 5, ki pomeni pretočnost pri 100 °C. Zanimivo , da so ta vozila tako navita in z tako"vodo" se vozijo.

Še v nekatere avte se lahko vliva 0W20., celo navite.
Razlika v porabi goriva med npr 15W40 in npr 0W30 je lahko tudi več kot 2 %, lahko še nekaj več.
Vsa olja z oznako ECII privarčujejo min. 2,7 % 8 če se prav spomnim ) glede na referenčno 15W40. In ne0,00000000000000001%
evil.gif


0W20 bo porabil pa še manj.
Seveda se strinjam, da se bo poraba olja na splošno povečala, vendar v primeru pravilne zasnove motorja 5W30 ali podobno ni problem. Res je tudi, da nekateri proizvajalci gredo potihoma spet na nekoliko manj pretočno olje zaradi težav. Vendar to je tudi problem zasnove in toleranc med izdelavo.
 

miha72

Pripravnik
29. jul 2008
848
1
18
Citat:
Uporabnik Kamele0N pravi:
To sem se vedno spraševal........recimo A8 premium nemšla ladja.....zahteva po A1/B1 ( lahkotekoča olja)........kupiš jo etak z 300kkm ++......a je še vedno smiselna potreba po tej zahtevi....
sprasujem se.gif
:

A ti veš kaj pomeni A1/B1 ??
10.gif
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.387
5.662
113
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
a bolj precizno so izdelani mehanski deli večja vizkoznost je potrebna, da se doseže enako trenje. Torej dober ležaj potrebuje bolj viskozno (bolj tekoče) olje kot pa slab ležaj.

Ampak ideal ki ga hočeš dosežt v motorju je trenje = 0 .....zakaj bi si sploh želel trenje med deli? Ok nekaj ga rabiš s podlago da se avto sploh premakne...ostala trenja (motorno.....zračni upor) so potrata benza
smile-1.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.151
4.132
113
Načeloma je, ker če so gibajoči deli v okviru toleranc je še vedno najbolje uporabljat priporočeno mazivo! Če pa so gibajoči deli izven toleranc pa tudi gostejše olje ne bo pomagalo.

Recimo primer je menjalnik kjer se deli kar (relativno) veliko obrabljajo. Še vedno pa se menja olje s priporočenim, še nisem videl da bi kdo dajal bolj gosto notri (prej bolj redko, kar ima sicer blagodejen učinek na trdoto prestavljanja malo manj pa na obrabo).
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.151
4.132
113
Citat:
Uporabnik Kamele0N pravi:
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
a bolj precizno so izdelani mehanski deli večja vizkoznost je potrebna, da se doseže enako trenje. Torej dober ležaj potrebuje bolj viskozno (bolj tekoče) olje kot pa slab ležaj.

Ampak ideal ki ga hočeš dosežt v motorju je trenje = 0 .....zakaj bi si sploh želel trenje med deli? Ok nekaj ga rabiš s podlago da se avto sploh premakne...ostala trenja (motorno.....zračni upor) so potrata benza
smile-1.gif

Trenje naj bi bilo čimmanjše. Samo če je veliko olja med dvema gibajočima se deloma potem je trenje zaradi tega veliko, če pa je (pre)malo olja med gibajočima se deloma pa je trenje lahko še večje! Torej potreben je kompromis med tem da je trenje čimmanjše (tanek ilter) in da še vedno ne pride do "dotikanja" mehanskih delov (brez filtra).
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.387
5.662
113
Citat:
Uporabnik miha72 pravi:
[A ti veš kaj pomeni A1/B1 ??
10.gif
Mam na PDF-brošuri
smile-1.gif


Za benzin/dizel motore koji rade u uslovima visokih temperatura, malog trenja i visokog
smicanja.

Kolker se spomnim maja količnik trenja na nekem stroju še > 3,5
 

miha72

Pripravnik
29. jul 2008
848
1
18
To je najstarejša ACEA oznaka !! A pomeni bencin, B pa dizel. Popolnoma vsako mot. olje ustreza temu. Večja kot je cifra zraven kasnejša generacija olja je. Standardi si sledijo poštevilkah.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.387
5.662
113
Citat:
Uporabnik corsol pravi:
zdaj se bo začelo.....za začetek bo nekdo omenil viskoznost......potem trganje oljnega filma.....in smo dobri za naslednjih 10 strani....

grin1.gif
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.387
5.662
113
ne-ne-1.gif
ne gre ravno po vrsti......A3/B3 nudi boljšo zaščito od A1/B1

The full ACEA specs are:

* A1 Fuel Economy Petrol †
* A2 Standard performance level
* A3 High performance and / or extended drain
* A5 Fuel economy petrol with extended drain capability †
* B1 Fuel Economy diesel †
* B2 Standard performance level (now obsolete)
* B3 High performance and / or extended drain
* B4 For direct injection passenger car diesel engines
* B5 Fuel economy diesel with extended drain capability †

† Not suitable for all engines - should ONLY be used in engines specifying this fuel efficient grade. Refer to the manufacturer handbook of contact your local dealer if you're not sure.

Mineral oils:

* E1 Non-turbo charged light duty diesel
* E2 Standard performance level
* E3 High performance extended drain
* E5 (1999) High performance / long drain plus American/API performances. - This is ACEAs first attempt at a global spec.
* E7 Euro 4 engines - exhaust after treatment (EGR / SCR)


Part / full synthetic oils:

* E4 Higher performance and longer extended drain
* E6 Euro 4 specification - low SAPS for vehicles with PDF (see below)


New low SAPS (Sulphated Ash, Phosphorous, Sulphur)
This oil is a recent introduction for diesel engines fitted with a DPF (Diesel particulate filter). This is effectively a filter unit in the exhaust that takes out the microscopic soot particles. If you don't use a proper low SAPS oil, then the additives can block the filter with ash, which is a bit like putting a potato up your exhaust! New filters are pricey - £1500 isn't unusual.

* C1 Low SAPS (0.5% ash) fuel efficient
* C2 Mid SAPS (0.8% ash) fuel efficient, performance
* C3 Mid SAPS (0.8% ash)

Many OEM are now using their own specifications to capture this spec. eg. Mercedes 229.31/51, BMW Longlife 04, VW 507 00 etc.

 
Nazadnje urejeno:

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.151
4.132
113
Citat:
Uporabnik Kamele0N pravi:
Citat:
Uporabnik corsol pravi:
zdaj se bo začelo.....za začetek bo nekdo omenil viskoznost......potem trganje oljnega filma.....in smo dobri za naslednjih 10 strani....

grin1.gif

Sej že napredujemo, čez 3 strani se bo topic zaključil z mislijo "da je bolj kot samo olje, pomembna redna menjava le-tega"!
zmaga.gif
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.387
5.662
113
Mene sam mot.....ko nekateri mislijo da če bodo dal pa super nevem kak ester not da bodo pa mašino za 600kkm kilometrov mel
hysterical-1.gif


Raj menjam 2x na let pocen 10w40 olje neke priznane znamke....k da zapravim bogastvo za nek 0w40 ester pa ga mam celo leto not...pa še ceneje pride kljub 2x ni menjavi
 

miha72

Pripravnik
29. jul 2008
848
1
18
same ACEA oznake z dopolnjuje sproti in v novih izdajah so modificirane. res jem, A1 lahko ima xW 20 olje. ; če je olje A5 je še zmeraj fuel Economy, zakaj ne. A1 v osnovi pomeni samo nekoliko redkejše. ne pove pa še veliko ostalega.

Če se ne motim je bilo do zdaj okoli 8 izdaj in oznako za črko so dali takrat ko so morali zadostiti novim zahtevam in mič več. So si pač izmislili novo oznako in vzamejo naslednjo številko ali črko.
 

miha72

Pripravnik
29. jul 2008
848
1
18
Citat:
Uporabnik Kamele0N pravi:
Mene sam mot.....ko nekateri mislijo da če bodo dal pa super nevem kak ester not da bodo pa mašino za 600kkm kilometrov mel
hysterical-1.gif


Raj menjam 2x na let pocen 10w40 olje neke priznane znamke....k da zapravim bogastvo za nek 0w40 ester pa ga mam celo leto not...pa še ceneje pride kljub 2x ni menjavi

Narobe spet. Z testi je dokazano, da pri nekaterih oljih je lahko obraba tudi pol manjša.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.387
5.662
113
Ma nakonc pride cela zmešnjava....dodaj še kake VW MB BMW stavke s svojimi zahtevami poleg in maš kombinacije na XY potenco
smile-1.gif