načeloma je tako, da je teh razdelitev bajkov neskončno...
ampak okvirno so kolesa s hodom 140mm spredaj in zadaj (po novem tudi 150) allmountain kolesa, ki jih opremljajo z vilicami in amortizerji, katerim se da zmanjšat hod in jih zaklenit (da postanejo togi) za vožnjo navzgor - npr. hod sprednje vilice se zniža na 80 ali 100mm in s tem se balanca bolj približa tlem, kar omogoči lažje kolesarjenje navzgor. Večinoma je tudi geometrija kolesa in vzmetenje prilagojeno temu, da je pri pedaliranju čim manj aktivno in kljub temu dobro deluje pri pobiranju grbin pri vožnji navzdol
potem pa imaš freeride kolesa, ki imajo večinoma 160 ali 180mm hoda spredaj in zadaj. Ta kolesa imajo redko vilice in amortizerje z možnostjo zaklepa, jih pa tudi najdeš na nekaterih dražjih verzijah (predvsem 160mm, 180mm z zaklepom ne poznam). Geometrija je še vedno bližja all mountain kolesu, kot pa DH kolesu, kar pomeni, da je možno kolesarjenje tudi v breg, ampak je dosti bolj naporno kot na kakem XC kolesu.
Na koncu so DH kolesa, ki imajo večinoma 200mm hoda spredaj in zadaj. Geometrija je čisto podrta (večja medosna razdalja), sprednje kolo je bolj spredaj pred balanco (manjši kot). Pedaliranje v breg je skoraj nemogoče oz. mnogo preveč utrujajoče, da bi lahko bilo kolo za to uporabljeno. Enostavno nima smisla.
Teža sama je različna predvsem v cenejšem rangu bajkov, kjer so FR bajki nekje 13-15kg, DH pa 19kg. Ko pa pogledaš top DH bajke s primernimi komponentami, pa tudi ti pridejo do kakih 17kg, kar s FR z malo težjimi gumami in komponentami dosežeš prav tako hitro.
Na kratko, oboje so bajki za bike parke in dol, s tem da je s FR možno na kak breg tudi z nožnim pogonom in ne samo z žičnico ali shuttlom.