Pozdravljeni vsi, ki to berete. Glede na to, kakšna debata se je razvila okrog radioamaterstva in, ker je Najednik napisal '' ampak danes se mi zdi to malo pase'', z dovoljenjem objavljam komentar prijatelja radioamaterja iz Koroške, ki mi ga je poslal potem, ko sem mu omenil naj gre malo na Alter pogledat.....
'' So se razpisali. Največ mogoče ravno tisti, ki dejansko ne razumejo in ne poznajo za kaj se pri vsem sploh gre. Res zanimivo. Spomnim se, kako je bilo na Koroškem, ko je bil žled in ker so bile ceste zaprte, se je ogromno ljudi odločilo da pokliče in obvešča o stanju na cestah sodelavce, katero pot naj izberejo in seveda domače, da bodo kakšno uro ali tri zamudili na kosilo. No - mobilno omrežje je seveda počepnilo, mala ročna postaja pa ne. Poleg komunikacije sem imel tudi konstantno sveže informacije o tem kdaj in kje so gasilci očistili cesto, da sem lahko izbral ustrezno pot in prišel hitro do cilja.
Spomnim se, ko je bila poplavljena Huda Luknja, ki je edina povezava med Koroško in Velenjem, kjer delam. Ker so poročali o poplavah, sem prižgal postajo in poslušal. Ko je bilo konec službe, sem se odpravil poreko alternativne poti (Graška gora), vendar sem prišel domov samo 15 minut kasneje kot normalno - sicer bi zamudil nekaj ur. Podobno je bilo nekaj let nazaj, ko smo imeli na Koroškem poplave - poplavljene je bilo pol doline od Mislinje do Slovenj Gradca, Dravograd je bil v obrečnem delu povsem pod vodo - podobno je bilo potem ob Dravi proti Štajerski in dalje... Komercialne komunikacije so bile zelo motene, radioamaterske frekvence pa so bile polne informacij kje je kakšno stanje in kje so še prevozne poti. Na osnovi tega se je odvijal kar pomemben del prometa v regiji. To so samo primeri uporabe, predvsem pa uporabnosti v času "izrednih razmer", pri čemer sem pomislil zgolj na dogajanja zadnjih npr. petih let. Če se spomnim vojne v Bosni, brez radioamaterjev svet sploh ne bi imel komunikacije in informacij o tem kaj se dogaja, kako pošiljati humanitrano pomoč, kje so varna območja...
Poleg tega pa je tu še veliko drugih izzivov, kot so tehnični, kjer se hitro naučiš, da lahko z malo znanja zelo drage stvari narediš tudi za veliko manj denarja. Naučiš se tudi poznavanja teorije delovanja naprav, ki jih uporabljaš in posledično tudi bolj celovito razumeš kako jih uporabljati. Seveda pa je tu še družbeno povezovalni del radioamaterjev in dogodki ter tekmovanja, ki so razdelana tako podrobno, kot le v malokaterem hobiju. V glavnem - veliko privlačnega je v radioamaterstvu. Je pa res, da je potrebno nekoliko drugačno razmišljanje, kot pa ga ceni in promovira sodobna družba - če ne dela počakaj, da drugi odpravijo težave, saj je to njihovo delo, ni potrebno, da razumem kako deluje zadeva, važno, da jo znam uporabljat, zakaj bi razmišljal o alternativah, ko pa to kar imam povsem zadošča - če pa tega ne bo več, mi bodo pa že povedali kaj naj potem uporabljam.
Primerjava amaterstva in pa storitev kot so facebook in IRC... ...niti ni izvedljiva. Gre za povsem drugačne zadeve. Vlak in motor sta oba prevozni sredstvi, v osnovi namenjeni premiku iz točke A v B, uporabnosti in ciljna publika pa sta v večini primerov drugačna. Podobno je tudi tu - ja, to so sredstva namenjena komunikaciji, s tem da je v radioamaterstvu to združeno še z željo po poznavanju tehnike, pri FB in IRC, pa navadno temu ni tako...
Res ima npr. FB hitro rast uporabnikov in ga ni možno primerjati z rastjo uporabnikov po absolutnem številu, ampak to niti ni bistvo, saj ne gre za konkurenčni storitvi, ampak za povsem drugačni rešitvi s povsem drugačnim namenom uporabnosti.
Bolj enostavno? Pri radioamaterstvu ni virusov in ni kršitev zasebnosti. Tisto kar rečeš je minljivo, izbrisljivo - lahko si tudi premisliš, ali prekličeš. FB pa ravno ni tako odpustljiv... ''
Pa lep pozdrav, oziroma po radioamatersko 73!
Sierra5