Računica pri avtomobilu, kaj se splača?

naliM

Majstr
26. sep 2007
1.398
232
63
Jaz imam sestrski avto od Hanzijevega pravkar na rihtanju pleha. 16 let, 340.000km, pri hiši od 2009. Kombo motorja in pogona (V6 in 4Motion) mi ves čas lastništva riše nasmeh, zato bom požrl kar zajeten strošek za kvalitetno rihtanje.
Bi kupil kako leto novejšega ali tudi večjega (T5 3.2 V6), a so izumirajoča vrsta in jih enostavno ni v EU (v SLO evidencah so poleg mojega registrirani še štirje).
 
  • Všeč mi je
Reactions: Valhalla

PHOBiA

Guru
11. jul 2013
4.241
1.380
113
Sem bil pred podobno odlocitvijo, le da avto ni bil toliko star (7let), je pa mel 300.000km. Pok glave motora. Sem studiral kak teden, kaj storiti gledal cene novih in do dve leti starih avtov in se na koncu odlocil, da grem popravljat. Cena drugega bi bila enostavno nora.

Na koncu menjal masino, zraven seveda spada velik servis, menjal se sklopko in vztrajnik, veliko drugih malenkosti se zraven. Placal za vse skupaj cca 2400€, kar je odlicna cena. Motor sem zrihtal sam, mehanik mi je pa vse dele dal po ceni, ki jo dobi on (sploh se vam ne sanja, kako đabe). Za zdaj avto gre, dalje pa bomo videli.
 
  • Všeč mi je
Reactions: naliM in ozze

sad

Guru
24. avg 2007
21.104
9.749
113
Jaz sem tudi že vložil več kot pol cene vozila v popravila starih jajc. Odlično vložen denar.
 
  • Všeč mi je
Reactions: naliM

jezek

Guru
24. jul 2008
3.598
1.501
113
Jaz imam sestrski avto od Hanzijevega pravkar na rihtanju pleha. 16 let, 340.000km, pri hiši od 2009. Kombo motorja in pogona (V6 in 4Motion) mi ves čas lastništva riše nasmeh, zato bom požrl kar zajeten strošek za kvalitetno rihtanje.
Bi kupil kako leto novejšega ali tudi večjega (T5 3.2 V6), a so izumirajoča vrsta in jih enostavno ni v EU (v SLO evidencah so poleg mojega registrirani še štirje).
Vsakomur svoje. Ampak realno, vsak drugi bimer ranga 15 jurjev ima verjetno pol vec konjev od tvojega, xdrive, in porabi pol manj....Koliko je vredno risanje nasmeha pa se odloci vsak sam.
 

jezek

Guru
24. jul 2008
3.598
1.501
113
Tri izofikse rabi že koliko let? 10? In seveda za vsebino treh izofiksov rabis nujno 250 konjev al kolk? Seveda vsakemu svoje....ampak to je dalec od racionalne izbire. Pa 3 izofiksarje das v nekaj bolj sodobnega....zaradi varnosti.....
 

kajn

Guru
5. okt 2007
2.821
1.669
113
Iskajoč brata
Mene pri takih avtih moti potem zanesljivost. Že sama popravila so ponavadi pol cene avtomobila in zmeraj imaš v glavi, kaj bo crknilo naslednje....
Najslabše je pa, ker ne veš kje boš lahko obstal. Z nakupom zapraviš več, vendar s tem dobiš neko mirnost. To je zame veliko vredno
 
  • Všeč mi je
Reactions: igi

sandra

Guru
10. dec 2007
5.780
2.243
113
Saj novi tudi ostanejo na cesti.
Razlika je samo kdonve kaj sam popravit. Gre pa pocasi vse skupmv smeri juge.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.294
1.921
113
Kako najbolj ekonomično izkoristiti avtomobil, oziroma, kaj storiti. Moj jekleni konjiček je star 14 let. Lastnik sem od 2019. Kupil sem ga na 165k kilometrov. V excel si beležim vsa popravila, oziroma, vodim vso evidenco, kaj se dogaja. Do sedaj sem z njim prevozil 89k kilometrov, med tem pa za popravila, servise odštel 3700€. Letos zamenjal tudi sklopko, vztrajnik, turbino, ležaje spredaj in zadaj, diske, ploščice. Če izvzamem ceno pnevmatik (ne šparam, vzamem kvaliteto), me pride na vsak mesec strošek popravila cca 70€. Poraba dizla je cca 7-7,5 litra/100 km. Za naslednje leto me obvezno čaka menjava rok, pa tudi oba seta pnevmatik bo treba zamenjati. Dnevna relacija je 80 km, 90% avtocesta.
Karoserijsko ni nikjer rje, ali pa da bi bil pregnit, ima pa avto kot vsak, svoje "posebnosti", ampak svojo nalogo opravi, pripelje od točke A do B. Cena zavarovanja in registracije na leto me pride okoli 400€.

Zanima me, kdaj se vi odločite, kdaj menjati avtomobil, oziroma, koliko ste pripravljeni vložiti vanj, da še naprej opravlja svojo nalogo. Kje je kritična točka, ko si rečete: evo, to je to, ne boš me več je*al, greš v prodajo oziroma na odpad? Mene osebno ne moti, če ni tehnološko ekstra sodoben, saj če ne drugega, mi prav pride 4x4 pogon, za slabe ceste oz. snežne razmere.

Hvala za mnenja.

Bistveno je, a si zadovoljen z avtom (če delno odmisliš okvare)?
Verjetno pretirano veliko nisi dal zanj pri njegovi starosti in lahko del tega prihranjenega zneska prihraniš za morebitna popravila, ker suma sumarum avto je potrebno vzdrževati - imaš okvare, ki jih je mus popraviti in stvari, kjer to ni tako obvezno (da se ne bi mogel peljat) a če želiš avto brezhiben to narediš (npr. omenjane roke). Pri obstoječem veš kje si (ker ga par let že vzdržuješ) in če nabaviš recimo mlajšega rabljenega je zadeva spet neznanka in se morda izkaže da rabi na kocu več popravil/vzdrževanja kot ta, ki ga imaš zdaj. Kaj si profitiral na koncu? Malo novejšo armaturko - odlitek plastike, in par dodatnih lučk, predvsem pa nekaj deset eko zadev, ki jih bo potrebno še vzdževat in bojo podvržene okvaram.
 

PHOBiA

Guru
11. jul 2013
4.241
1.380
113
Pravilnega odgovora pa verjetno ni.. Znanec, ki zivi nedalec stran od mene, hardcore bmw fan, se je losal 11let stare 5ke, ker je nonstop metal nekaj vanj. Kupil 3 leta staro. No prvo leto je vanj vrgel gladko nekaj tisocakov, po spominu 3+ k€.

Jaz bi se najraje bio brez avta, ampak na zalost ne gre.
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.064
10.837
113
kod Džej-Zija
Ni nujno. Bmw je danes pač tak krš. Frend nabavil 520d pred parimi leti, prejšnji model. Letos vanj zmetal že 6k €. Vse samo znane in klasične hibe, torej "predviden" strošek. Na srečo pogon samo zadaj, ker bi sicer še v x-drive zmetal tisočaka ali par.
 

jezek

Guru
24. jul 2008
3.598
1.501
113
Sem imel cez avtopark (ene 50vozil) v eni firmi. Avti za rajo novi, za upravo 2-3 leta stare premije. Vsako leto je slo vsaj 10jurjev za popravilo vsakega. Je pa res da so klepali po 50 ali vec tisoc km
 

sandra

Guru
10. dec 2007
5.780
2.243
113
Kako najbolj ekonomično izkoristiti avtomobil, oziroma, kaj storiti. Moj jekleni konjiček je star 14 let. Lastnik sem od 2019. Kupil sem ga na 165k kilometrov. V excel si beležim vsa popravila, oziroma, vodim vso evidenco, kaj se dogaja. Do sedaj sem z njim prevozil 89k kilometrov, med tem pa za popravila, servise odštel 3700€. Letos zamenjal tudi sklopko, vztrajnik, turbino, ležaje spredaj in zadaj, diske, ploščice. Če izvzamem ceno pnevmatik (ne šparam, vzamem kvaliteto), me pride na vsak mesec strošek popravila cca 70€. Poraba dizla je cca 7-7,5 litra/100 km. Za naslednje leto me obvezno čaka menjava rok, pa tudi oba seta pnevmatik bo treba zamenjati. Dnevna relacija je 80 km, 90% avtocesta.
Karoserijsko ni nikjer rje, ali pa da bi bil pregnit, ima pa avto kot vsak, svoje "posebnosti", ampak svojo nalogo opravi, pripelje od točke A do B. Cena zavarovanja in registracije na leto me pride okoli 400€.

Zanima me, kdaj se vi odločite, kdaj menjati avtomobil, oziroma, koliko ste pripravljeni vložiti vanj, da še naprej opravlja svojo nalogo. Kje je kritična točka, ko si rečete: evo, to je to, ne boš me več je*al, greš v prodajo oziroma na odpad? Mene osebno ne moti, če ni tehnološko ekstra sodoben, saj če ne drugega, mi prav pride 4x4 pogon, za slabe ceste oz. snežne razmere.

Hvala za mnenja.

Iščeš bencinarja s porabo do 8 l ?
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.913
11.048
113
maš pa tudi varianto novega...pa potem ene 8 krat izredno na servis v garancijskem času (še vedno nerešena zadeva v celoti)...VW tiguan. Pa tudi gre, pa je življenje in čas ki ga tam preživiš tudi lepo....
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi

Fusionn

Guru
5. sep 2007
2.231
503
113
SHTF
sam sem se naučil, da se le redko splača menjat za novejši/dražji avto - pač takrat ko ima stari vsak mesec petek 13. ali je šlo nekaj, kar se ne da več popravit.
Sem tudi sam tako enkrat kupil, bo novejši pa kao boljši... jah kur... je bil. Ravno tako se kvariijo. Pa še vse ostalo je postalo dražje (večje gume, dražje zavarovanje...)
Imel sem 10 let starga, malo ga je rja začela napadat, položaj za volanom, sedeži in prostornot so mi bili top. Samo po ac se je pa revež matral in je olje pil. Ker sem dosti na ac, sem se odločil za menjavo. Če bi bila mašina dobra za ac, pa bi z veseljem v nejga vložil, ga spimpal in vozil do konca.

Jaz bi ti rekel, da šparaj in vozi tega. Ko te en dan pusti na cedilu ali ga mehanik odkriža, potem pa greš po drugega.
 
  • Všeč mi je
Reactions: SHTF