Računica pri avtomobilu, kaj se splača?

SHTF

Fizikalc
6. jan 2017
371
49
28
Za devetimi gorami
www.binance.com
Kako najbolj ekonomično izkoristiti avtomobil, oziroma, kaj storiti. Moj jekleni konjiček je star 14 let. Lastnik sem od 2019. Kupil sem ga na 165k kilometrov. V excel si beležim vsa popravila, oziroma, vodim vso evidenco, kaj se dogaja. Do sedaj sem z njim prevozil 89k kilometrov, med tem pa za popravila, servise odštel 3700€. Letos zamenjal tudi sklopko, vztrajnik, turbino, ležaje spredaj in zadaj, diske, ploščice. Če izvzamem ceno pnevmatik (ne šparam, vzamem kvaliteto), me pride na vsak mesec strošek popravila cca 70€. Poraba dizla je cca 7-7,5 litra/100 km. Za naslednje leto me obvezno čaka menjava rok, pa tudi oba seta pnevmatik bo treba zamenjati. Dnevna relacija je 80 km, 90% avtocesta.
Karoserijsko ni nikjer rje, ali pa da bi bil pregnit, ima pa avto kot vsak, svoje "posebnosti", ampak svojo nalogo opravi, pripelje od točke A do B. Cena zavarovanja in registracije na leto me pride okoli 400€.

Zanima me, kdaj se vi odločite, kdaj menjati avtomobil, oziroma, koliko ste pripravljeni vložiti vanj, da še naprej opravlja svojo nalogo. Kje je kritična točka, ko si rečete: evo, to je to, ne boš me več je*al, greš v prodajo oziroma na odpad? Mene osebno ne moti, če ni tehnološko ekstra sodoben, saj če ne drugega, mi prav pride 4x4 pogon, za slabe ceste oz. snežne razmere.

Hvala za mnenja.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.408
5.685
113
Al bi rad mel novi avto, pa na alterju iščet potrditev, da vbistvu res rabiš novega?
Stvar je presprosta kot nič drugega. Če hočeš novega in maš dnar menjaj.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Samo Svoj

mr_

Guru
20. sep 2007
9.359
2.739
113
Kakšen motor, da takšna poraba? Ali gas do konca na AC?
Sedaj ga imaš zrihtanega za nadaljnjih 100kkm. Če te starost ne moti.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.718
6.725
113
pri taščici
Skupaj z registracijo in brez goriva ter amortizacije te avto stane 100 evrov mesecno.
Ce je star 14 let, je vreden jurja ce ga das v racun, ce ga bos sam prodajal pa mogoce 3 (ne vemo model avta).
Jaz imam 16 let staro kraco s 370kkm pa bom tudi zdele v njega vrgel 500+. Najrazje bo obnova volanske letve.
Potem pa upam da spet nekaj let z nižjim letnim stroskom.
 

jezek

Guru
24. jul 2008
3.446
1.445
113
Kakšen motor, da takšna poraba? Ali gas do konca na AC?
Sedaj ga imaš zrihtanega za nadaljnjih 100kkm. Če te starost ne moti.
14 let star avto ni nikoli zrihtan za nadaljnjih 100.000km. Morda imas sreco, pa vse dela se 200.000, bolj verjetno pa je, da te bo naslednji dan opalil nepredviden strosek ranga 500e ali vec, ali pa vsak mesec nekaj za 100e. Zdaj, ce imas garazo in voljo....ok, ampak vozit k mehaniku nonstop pa ni vec rentabilno, saj ti bo vsakic vzel 100e, pa tudi ce sta na jebemtimater...
 

ceedevita

Majstr
24. jul 2009
6.879
107
63
štajerska
nekje si postaviš mejo, koliko si pripravljen še vložiti.
novejše kište načeloma manj pijejo, so bolj varne in bolj udobne, je pa res, da za "novo" vozilo moraš dati denar takoj, tu pa daš po obrokih 1k€ na leto
 

AndrejEnej

Guru
13. okt 2016
3.836
-1.063
113
145 km SZ od Opatije
Zanima me, kdaj se vi odločite, kdaj menjati avtomobil
Velikokrat pri menjavi avta ne gre za racionalni nakup, temveč zato, ker :
- se avta naveličaš
- želiš bolje performance
- slediš trendom (npr. "električarji")
- zmanjka keša (menjaš za cenejše vozilo)
- dobiš na lotu ali podobno (menjaš za dražje vozilo)
- hočeš "premagat" soseda, kateri je ravno "včeraj" kupil novo "Kio"
- si imel totalko

Torej, tako kot razmišljaš ti, ni ravno po "gauss-u", "vi" namreč spadate med one izven zvonca
Že to, da besedo "avtomobil" mešaš z besedo "racionalno", ne gre skup. Če bi razmišljal racionalno, bi se naokrog prevažal z avtobusom , ali pa hodil peš/s kolesom naokrog :evil:
 
  • Všeč mi je
  • Objave ne odobravam
Reactions: Borg in gimi

AndrejEnej

Guru
13. okt 2016
3.836
-1.063
113
145 km SZ od Opatije
ON topic
kot je že napisal sad , če je večino delov zamenjanih, bi jaz vozil naprej do prve večje okvare. Vem, imaš star avto, ampak vsaj veš, kaj imaš. Lahko kupiš mlajšega, pa bo strošek popravil lahko večji (verjetnost je manjša, ampak obstaja).
 
  • Objave ne odobravam
Reactions: Borg

sad

Guru
24. avg 2007
21.045
9.686
113
14 let star avto ni nikoli zrihtan za nadaljnjih 100.000km. Morda imas sreco, pa vse dela se 200.000, bolj verjetno pa je, da te bo naslednji dan opalil nepredviden strosek ranga 500e ali vec, ali pa vsak mesec nekaj za 100e. Zdaj, ce imas garazo in voljo....ok, ampak vozit k mehaniku nonstop pa ni vec rentabilno, saj ti bo vsakic vzel 100e, pa tudi ce sta na jebemtimater...
Verjamem, da to velja za tiste, ki se ''igrajo'' z avti.
Jaz sem že kar nekaj avtomobilov kupil med 100.000 in 150.000km, vrgel noter dobrega jurja (velik servis, zavore, itd.) in potem prodal pri 300.000 km. Vmes sem običajno še sklopko zamenjal (to je bilo najdražje), kakšen ležaj, akumulator in to je bilo to. Vse skupaj dodatnega stroška konkretno pod tisočaka. Običajno bi pri teh km moral zamenjati še amortizerje, kar bi naneslo nekje 300-400 EUR maks, pa običajno prej prodam in kupcu povem, da bi jaz to zamenjal. Za 150.000-200.000 km in 5+ let bi jaz rekel bagatela.
Kot rečeno, se pa ne ''igram'' z avtom, ga pa vzdržujem korektno.

Je pa seveda nekaj odvisno tudi od znamke vozila. Namreč med samimi znamkami je dolgoživost precej različna in dejansko se pri nekaterih vozilih lahko začnejo že po 100.000km pojavljati konkretni problemi, saj so deli že izrabljeni.
 
Nazadnje urejeno:

sad

Guru
24. avg 2007
21.045
9.686
113
Ja, to pa drži. Imam pa tudi starine. Ampak po mojih izkušnjah bolj kot leta načnejo avtomobil kilometri in neustrezno vzdrževanje.
Seveda, ko si enkrat čez 20-30 let, potem se začnejo pa še starostne težave aka pokanje cevk in ostalih gumijastih delov, odstopanje plastike, itd.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.718
6.725
113
pri taščici
Pri 20+ let starem samo se pleh gledas. Vreden je itak 2x toliko kot ima bencina v rezervoarju.
Ko nekaj crkne mehansko se odlocis aki popravljas ali se vozis z okvaro(dolocene so dovoljene ;) )
Ko ti segnije pleh, klice odpad. Popravilo plehazaradi rjavenja vsaj v vecjih povrsinah ni racionalno.
 
  • Všeč mi je
Reactions: henkl

mr_

Guru
20. sep 2007
9.359
2.739
113
14 let star avto ni nikoli zrihtan za nadaljnjih 100.000km. Morda imas sreco, pa vse dela se 200.000, bolj verjetno pa je, da te bo naslednji dan opalil nepredviden strosek ranga 500e ali vec, ali pa vsak mesec nekaj za 100e. Zdaj, ce imas garazo in voljo....ok, ampak vozit k mehaniku nonstop pa ni vec rentabilno, saj ti bo vsakic vzel 100e, pa tudi ce sta na jebemtimater...
No ja 500 Eur te lahko čaka vedno, razen garancijski obdobje.
 

corsol

Guru
11. mar 2010
3.020
987
113
Ker je avto star 14l mu cena ne pada dosti, torej izgubljaš večinoma na račun popravil, čemur pa se lahko izogneš 100% za nekaj let le če kupiš nov avto,...kjer pa lahko računaš na bistveno večji padec na račun vrednosti avta.
Koliko se kaj kvari je odvisno od kombinacije km, starosti , načina vožnje , modela avta, vzdrževanja,.....in še česa.

Je pa ponavad bolj racionalno popravljat kot kupovat novejše......razen če se ne gre za kakšen res zelo dotrajan avto' ki že na videz "razpada" ali pa takega 'ki je tedensko na "dvigalu".Seveda je tudi odvisno koliko zanesljiv avto kdo rabi'....ga lahko kdaj pogreša itd...

Pred kratkim sem naletel na 1 komentar:
Avto star 15-20 let ,vrednost cca 5k , zamenjat bo treba cel izpušni sistem cca 1800€(original) ..... in ga bom menjal ker avto je drugače OK in sem zadovoljen z njim(ni pa to bil avto za dnevno cjazenje za na šiht).
 
Nazadnje urejeno: