Priklop elektromotorja

I

Izbrisan uporabnik 474

Citat:

Frekvenčnik 5 kW? Res bi ga rad videl
Obstaja 4 kW; obstaja 5,5kW - in 5,5 kW, torej predimenzioniranje, je (v večini primerov) metanje denarja stran. Sicer odvisno od aplikacije, a 4 kW bo zadosti.
Časi U/f frekvenčnikov so, razen pri najcenejših modelih, na srečo mimo. Vsak vektorski mora lepo pobirati od 1,5-2Hz naprej (brez povratne zanke)

Ja, 5.5 kW. Sicer obstajajo tudi 5kW, ampak to je namenska eksotika.
Pri projektiranju se skoraj vedno, brez izjeme, predimenzionira, če je moč na meji. Če je 4kW motor, se vzame stopnjo višje. Tako počnemo mi, tako počne Siemens, tako počne Alstom, tako počne Schneider. Verjetnost, da bo šlo na meji (4kW motor in 4kW frekvenčnik) kaj narobe, je sicer majhna, a razlika med 4kW in 5.5kW je tako majhna, da se ne splača tvegat.
U/f imajo prav vsi - tudi najdražji modeli. Zato, ker vektorkso krmiljenje odpade, ko na en frekvenčnik priklopiš več kot en motor. Tako, da U/f se še vedno precej uporablja. Predvsem ventilatorji, prezračevanja, odsesavnja ipd.

Citat:

Kaj natančno bo meril frekvenčni? "Izhodne in parametre"? In sam prilagajal frekvenco? WTF
Česa natančno ne moreš skuriti? Frekvenčnika? Motorja pri frekvenčni regulaciji? Ne ga srat - sqr(I)*t zaščita je daleč od vsemogočne; poleg tega prav nič ne pomaga pri nižjih frekvencah.
Če je le mogoče, naj ima motor PTC (ali termokontakt) ter tega tudi ožičenega na FP; FP pa mora biti parametriran tako, da PTC vhod tudi nadzira.

Ne rečem, da ogromno motorjev brez težav teče na FP-jih brez vsake zaščite; ampak trditev, da nimaš kaj skurit, je pa hudo napačna.

Frekvenčnik meri izhodni tok. Če bo prekoračil vrednosti vnešenega motorja, bom ali izklopil ali pa začel nižati frekvecno. Odvisno od nastavitev in regulacije. Tukaj so še drugi paramteri, ampak to za (predvidoma) domačo rabo ni več pomembno.
NTC (večinoma, redkeje PTC) uporabljamo samo v ATEX območjih (ali pa v drugih extremnih klimatskih pogojih), kjer je motor izpostavljen neugodnim zunanjim vplivom, nikakor pa ne, da bi nadzirali samo delovanje motorja (preobremenitev). Zato so dandanes že zelo izpopolnjeni nadzorni sistemi v samih frekvenčnikih.

Citat:

"koren 3" se še kako računa; tebi izraz 87Hz tehnika verjetno ne pomeni veliko?

Ne, danes se tega ne poslužuje več. To prepuščamo izdelovalcevm frekvenčnikom in njihovem znanju, da vkomponirajo v sam frekvenčnik. Povečini uporabljamo SEW frekvenčnike, ki imajo možnost samodejne zaznave elektromotorjev in prilagoditev vseh potrebnih parametrov temu motorju. Pri drugih pa je dovolj vnos podatka iz tablice motorja in "let him do the magic."
Če pa si obstal s pomičnim merilom v eni ter abakom v drugi roki, pa ni moj problem...
 

Gatto

Guru
19. jul 2007
18.747
896
113
tu in tam
467716-post_slo.gif
 

Tony_Clifton

Fizikalc
18. okt 2014
1.635
1
36
Citat:
Uporabnik Gargy pravi:

Ja, 5.5 kW. Sicer obstajajo tudi 5kW, ampak to je namenska eksotika.
Pri projektiranju se skoraj vedno, brez izjeme, predimenzionira, če je moč na meji. Če je 4kW motor, se vzame stopnjo višje. Tako počnemo mi, tako počne Siemens, tako počne Alstom, tako počne Schneider. Verjetnost, da bo šlo na meji (4kW motor in 4kW frekvenčnik) kaj narobe, je sicer majhna, a razlika med 4kW in 5.5kW je tako majhna, da se ne splača tvegat.
U/f imajo prav vsi - tudi najdražji modeli. Zato, ker vektorkso krmiljenje odpade, ko na en frekvenčnik priklopiš več kot en motor. Tako, da U/f se še vedno precej uporablja. Predvsem ventilatorji, prezračevanja, odsesavnja ipd.

Predimenzioniranje frekvenčnih pretvornikov počnejo projektanti, ki so z znanjem tehnike FP-jev ostali v prejšnjem tisočletju. Ja, takrat se je to počelo; razlog U/f in slab zagonski navor.
Alstom, Schneider, Siemens... in vsi ostali proizvajalci FP-jev se temu seveda smejimo in z veseljem prodajamo močnejše (= dražje) komponente. Med 4 in 5,5 kW je majhna razlika? Ja, če kupiš en FP na leto - pri serijski proizvodnji se pozna. In ne pozabi, da je že strojnik naračunal, da zadošča 3kW motor, pa je za vsak slučaj vzel 4 kW - "ker je razlika tako majhna, da se ne spplača tvegat".
Možnost U/f seveda imajo še vedno vsi - ampak kot možnost, ki se uporablja v dokaj redkih aplikacijah. Priklop več motorjev na en FP je že ena takih - čeprav se da pod določenimi pogoji tudi tu uporabiti vektorsko krmiljenje.
Pri priklopu več motorjev na FP se FP itak dimenzionira po izhodnem toku; upam, da upoštevaš obremenitve zaradi dolžine kablov, uporabljaš izhodne filtre in spustiš nosilno frekvenco ("frekvenco čopanja")

Citat:

Frekvenčnik meri izhodni tok. Če bo prekoračil vrednosti vnešenega motorja, bom ali izklopil ali pa začel nižati frekvecno. Odvisno od nastavitev in regulacije. Tukaj so še drugi paramteri, ampak to za (predvidoma) domačo rabo ni več pomembno.
NTC (večinoma, redkeje PTC) uporabljamo samo v ATEX območjih (ali pa v drugih extremnih klimatskih pogojih), kjer je motor izpostavljen neugodnim zunanjim vplivom, nikakor pa ne, da bi nadzirali samo delovanje motorja (preobremenitev). Zato so dandanes že zelo izpopolnjeni nadzorni sistemi v samih frekvenčnikih.
Drži, FP res spremlja izhodni tok; a ima zelo omejeno možnost reakcije na to. Predvsem lahko da kakšen signal PLC-ju - in tu se potem odloča kaj storiti.
Res se huuudo motiš, če misliš, da je posreden nadzor I2t vsemogočen. Ja je zelo dober, ko gre za enakomerne obremenitve (trakovi, ventilatorji, črpalke....); odpove pa, ko gre za večje št. zagonov, zaustavitev...

Citat:

Ne, danes se tega ne poslužuje več. To prepuščamo izdelovalcevm frekvenčnikom in njihovem znanju, da vkomponirajo v sam frekvenčnik. Povečini uporabljamo SEW frekvenčnike, ki imajo možnost samodejne zaznave elektromotorjev in prilagoditev vseh potrebnih parametrov temu motorju. Pri drugih pa je dovolj vnos podatka iz tablice motorja in "let him do the magic."
Če pa si obstal s pomičnim merilom v eni ter abakom v drugi roki, pa ni moj problem...

Pa bi bilo dobro, če bi se tega vseeno posluževal in zadevo razumel. Tisto, kar zna narediti SEW in večina ostalih FP-jev dobro(!), je meritev upornosti navitja - upam, da izvajaš pri hladnem motorju.
Samodejna zaznava EM-ja se sicer lepo sliši, ampak prav zanesljiva zadeva ni - toplo ti svetujem, da meriš samo upornost navitja in ostalo vnašaš ročno.

Ne gre za to, da bi jaz ostal v območju abakusa; gre za razširitev območja regulacije. Pri 87Hz tehniki imaš konstanten navor do 87Hz, s tem povečano območje regulacije, brez da bi moral posegati po (pre)nizkih frekvencah. To ima smisel početi v povezavi s spremembo prestavnega razmerja v gonilu...
Možnosti je ogromno.

A si ta teden v Welsu?
Verjetno bom 1x prenočil v Linzu; se lahko dobiva in kakšno rečeva. Sporoči na ZS:
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Z večino se strinjam, ampak to so že vse stroge podrobnosti. 99% uporabnikov alterja verjetno ne ve, kaj govorima, tisti ki pa razumejo, pa se jih ne tiče v tej temi
smile-1.gif


Predvidevam, da OT potrebuje to za kakšno cirkularko ali kaj podobnega - morda nižanje obratov zaradi cefranja? Predvidevam, da bo motor delal med 50 - 100%, kjer bi še vedno priporočal stopnjo višjo moč frekvenčnika, sploh če bo motor laufal dalj časa tudi na 100%. Razlika pri recimo ABB AC310 je manj kot 100€...

Danes zvečer potujem v Rusijo (Ufa) na poizkusni zagon tovarne industrijskih lesenih plošč, kjer sem načrtoval in programiral transportne linije in me kakšne 2-3 tedne ne bo...

 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.157
55
48
Osrednja Slovenija
Ko sem preletel tekst (nisem bral, priznam), sem zagledal besedo Siemens. S frekvenčniki in podobnimi zadevami sem se sicer ukvarjal dobrih 10 let nazaj, ampak takrat me je omenjena firma totalno razočarala. Napram njim je bil AB (alan Bradley ali kako se že napiše) svetlobna leta naprej. Kako je sedaj ne vem, naj se pa debata nadaljuje. Ko bom imel čas bo poskusil več prebrati in mogoče komentirati
smile-1.gif
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Siemensov se tudi mi izogiamo, čeprav je pretežno oprema v naših EO od Siemensa. Uporabljamo Lenze in SEW, razen če stranka striktno zahteva Siemens.
Tudi ABB od serije 550 navzgor so odlični