Prepoved dizlov v večjih mestih

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.299
1.221
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Citat:
Uporabnik PIC pravi:
Pri čemer je ironija ta, da 16 megatankerjev naredi skupaj toliko oneznaženja kot vsi avtomobili na svetu skupaj. Ladij pa pluje po svetu več kot 100 jurjev
smile-1.gif
.

LP
A lahko kakšen vir na to temo? Ker to mi je skrajno neverjetno...
shocked-1.gif
https://www.quora.com/Is-it-tr...an-all-the-cars
Povzetek:
Prvo je to stara zgodba iz rumenih cajtngov (največ iz Daily Mail - angleške Slovenske novice). Drugo:
v zrak te ladje res vržejo več žveplovih oksidov kot vsi avtomobili (in samo to), kar je logično, saj žvepla v današnjih gorivih praktično ni, je pa v mazutu. Pri vsem ostalem so pa ti tankerji veliko bolj ekološki od vseh avtov skupaj. Itak pa vse te ladje in promet nimajo za burek proti termoelektrarnam na premog, sploh tistim, kjer ni nekih okoljskih predpisov..
Razen še pri dušikovih oksidih in trdnih delcih. Pri sldnjih pa njih in razne TE posekajo dizelce od SŽ ...
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.684
392
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik sandra pravi:
Končno naj uvedejo kontrolo na tehničnih tudi za dizle, tastare ker preveč kadijo in nove kjer lastniki odtranijo filtre trdih delcev.
Kolikor jaz vem je to v planu in se bo v roku nekaj let realiziralo tudi v Sloveniji. V UK so to že 2015 (ali celo 2014 uvedli) in je temu sledila konkretna rast prodaje DPF-jev.
grin1.gif
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Razen še pri dušikovih oksidih in trdnih delcih. Pri sldnjih pa njih in razne TE posekajo dizelce od SŽ ...
Te pa poseka povprečen ruski ali kitajski 40 let star tovornjak, ki jih je na obojnih cestah še celo morje.
tongue-1.gif
 

LeQuack

Guru
26. avg 2007
7.078
3.563
113
41
Lj
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Citat:
Uporabnik sandra pravi:
Končno naj uvedejo kontrolo na tehničnih tudi za dizle, tastare ker preveč kadijo in nove kjer lastniki odtranijo filtre trdih delcev.
Kolikor jaz vem je to v planu in se bo v roku nekaj let realiziralo tudi v Sloveniji. V UK so to že 2015 (ali celo 2014 uvedli) in je temu sledila konkretna rast prodaje DPF-jev.
grin1.gif

Jebeš plane, to lahko v enem dnevu sprejmejo in začnejo testirat.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.684
392
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik LeQuack pravi:
Jebeš plane, to lahko v enem dnevu sprejmejo in začnejo testirat.
A naprave za merjenje saj na tehničnih pregledih bo pa ''božiček prinesel''?
grin1.gif

Ni zadeva tako enostavna, neko časovno obdobje bodo morali dati tehničnim pregledom, da se opremijo.
 

ginek

Fizikalc
21. sep 2007
545
54
28
KSZ,
pa saj preverjanje dimnosti motorja je že zdaj v zakonu o tehničnih pregledih, samo izvajajo ne iz ne vem katerega razloga že.

https://www.uradni-list.si/1/content?id=58057
Piše, da morajo imet tudi naprave za merjenje dimnosti dizelskih motorjev in da mora bit dimnost taka kot jo predpiše proizvajalec (torej kot je v homologaciji).

Samo izvajat naj začnejo zakon, nič drugega.
 

fujtajksel

Pripravnik
4. sep 2014
167
5
18
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Citat:
Uporabnik LeQuack pravi:
Jebeš plane, to lahko v enem dnevu sprejmejo in začnejo testirat.
A naprave za merjenje saj na tehničnih pregledih bo pa ''božiček prinesel''?
grin1.gif

Ni zadeva tako enostavna, neko časovno obdobje bodo morali dati tehničnim pregledom, da se opremijo.

Mislim da je jedro zadeve daleč od opremljenosti preglednih centrov. Če ne bi lobiji dovolj močno pritiskali, bi bili pregledni centri že davno opremljeni in bi merili, tako kot že merijo O2, CO2, CO, HC, kolkr vem bi tudi že lahko saje. Je bila pa očitno zlobirana politična odločitev da se PM in NOx ne nadzira, verjetno zaradi evforije z zniževanjem CO2.
Narest motor s čistilnim sistemom ki se bo res držal limit PM in NOx se očitno načeloma da, bo pa verjetno nekaj dražje, pa vprašanje koliko bo stalo vzdržavanje, al bo zadeva zdržala pod limiti 15 let in kolk procentov avtov bi iz tega naslova znalo predčasno postal ekonomska totalka. Industrija si je izlobirala še tri leta odloga. Če jim bo uspelo, bodo postali veliki zagovorniki novih res čistih dizlov in skrivaj podkupovali mestne uprave naj uvedejo omejitve vstopa, da bodo lahko tudi kupcem danes novega pleha pihali na dušo da rabijo nov avto. Če jim ne bo, bodo malo zagrenjeni, ampak vseeno prodajali neke nove "čiste" avte, biznis je biznis, delež dizlov bo pač malo upadel.
 

ginek

Fizikalc
21. sep 2007
545
54
28
KSZ,

če bi bil kdo res siten (kakšna prostovoljna organizacija ljubljanskih kolesarjev) bi civilno tožil vse izvajalce tehničnih na določenem območju, ker zaradi neizvajanja zakona (preverjanje dimnosti dizel motorjev) in posledično onesznaženega zraka zboli toliko in toliko več ljudi letno, kar obremenjuje tudi proračun, blablabla. Pa bi hitro ploščo obrnili. Glede kazenske ovadbe nisem prepričan na kaj bi jih (je gledanje čez prste pri tehničnem morda kaznivo dejanje?)

Razni tunerji prosto oglašujejo odstranitev DPFja, folk se s tem hvali naokoli.
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.174
3.637
113
Marlbor
Pa zadnji čas, da se dodatno obdavči razne oldtimerje, kjer lastnik takšnega nedeljskega vozila s 2000km na leto bolj onesnaži zrak kot nekdo z modernim vozilom s 30.000km letno.
 

LeQuack

Guru
26. avg 2007
7.078
3.563
113
41
Lj
Citat:
Uporabnik ginek pravi:
KSZ,

če bi bil kdo res siten (kakšna prostovoljna organizacija ljubljanskih kolesarjev) bi civilno tožil vse izvajalce tehničnih na določenem območju, ker zaradi neizvajanja zakona (preverjanje dimnosti dizel motorjev) in posledično onesznaženega zraka zboli toliko in toliko več ljudi letno, kar obremenjuje tudi proračun, blablabla. Pa bi hitro ploščo obrnili. Glede kazenske ovadbe nisem prepričan na kaj bi jih (je gledanje čez prste pri tehničnem morda kaznivo dejanje?)

Razni tunerji prosto oglašujejo odstranitev DPFja, folk se s tem hvali naokoli.

Se pravi tehnični servisi kar kličejo po tožbah. Koliko pa je možno iztožiti od njih? Če odšteješ odvetniške stroške se najbrž še vedno splača ali ne? Mislim praktično zastonj denar.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Pa državo, ker ne izvaja nadzora.
Drugače pa ne rabiš društva kolesarjev. Ogromno ljudi ima že resna obolenja, ki so posledica tega sranja.
Priporočila svetovne zdravstvene organizacije na to temo namreč niso za okras.
 

ginek

Fizikalc
21. sep 2007
545
54
28
Citat:
Uporabnik LeQuack pravi:
Se pravi tehnični servisi kar kličejo po tožbah. Koliko pa je možno iztožiti od njih? Če odšteješ odvetniške stroške se najbrž še vedno splača ali ne? Mislim praktično zastonj denar.

Pojma nimam koliko bi šlo, odvisno koliko si dober v pridobivanju dokaznega gradiva relevantega za področje, kjer naj bi njihovo (ne)delovanje imelo vpliv. In pa v dokazovanju njihove (ne)namernosti. Zakaj tega dosledno ne počnejo. Jaz tega še nisem videl ali doživel, ne zase ne za katerikoli drug avto, ki je bil takrat na tehničnem. Pa je zakon kar precej jasen kako naj bi merili:

***************
meritev koeficientov motnosti (k) izpušnih plinov (dimnosti) pri najmanj treh in največ osmih zaporednih pospeševanjih motorja s prostega teka na maksimalno vrtilno hitrost motorja ter brez obremenitve motorja.

(8) Aritmetična srednja vrednost koeficientov motnosti (k) izpušnih plinov (dimnosti), izmerjenih pri zadnjih treh zaporednih pospeševanjih, ne sme preseči vrednosti, ki jo je podal proizvajalec vozila. V primeru, da referenčne vrednosti za posamezno vozilo niso na razpolago, ter za vozila, katerih največja dovoljena masa ne presega 3.500 kg in so bila prvič registrirana oziroma dana v uporabo pred 1. decembrom 2003, dimnost ne sme preseči najvišje predpisane vrednosti.

*********************************

Če bi se spustil v kaj takega bi moral poskrbet, da stalno voziš nov avto.
cool-1.gif
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.769
833
113
Meritev brez obremenitve motorja je itak en velik bullshit, tudi če navijaš obrate do maksimuma.
 

MojsterS

Fizikalc
10. sep 2007
1.279
45
48
Res je tistih xx oldtimerjev na cesti, ki naredijjo letno 2000km (če jih) tako hud problem, da ga je potrebno dodatno obdavčiti. Raje kadarkoli pogledam lepega oldtimerja, kot moderno eko prdalico, rešitve zaradi onesnaženja pa bi morali iskati čisto drugje, kot pri drobtinicah v raji.
 

ginek

Fizikalc
21. sep 2007
545
54
28
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Meritev brez obremenitve motorja je itak en velik bullshit, tudi če navijaš obrate do maksimuma.

Se strinjam, motor v leru nima kakšne posebne obremenitve, tud če obrate naviješ v blokado. Zakon so pisali birokrati, kot vedno.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik Pbutec pravi:
Pa zadnji čas, da se dodatno obdavči razne oldtimerje, kjer lastnik takšnega nedeljskega vozila s 2000km na leto bolj onesnaži zrak kot nekdo z modernim vozilom s 30.000km letno.
Glede na to, da vidim enem tednu več modernih vozil, celo skoraj novih, ki imajo zjeban izpušni sistem (poleg tega v povprečju vsaj en največ pet let star nemec z dimno zaveso zadaj) kot pa v celem letu oldtajmerjev, ki kadijo več kot povprečna golf trojka, mislim da oldtajmerji niso prav noben problem.
 

MojsterS

Fizikalc
10. sep 2007
1.279
45
48
Izračuna si preprosto. Pozabijo nabavno ceno (se pač požre, ker se itak pljune večji kos denarja), vidijo nižjo porabo + nižjo ceno na liter, kar pomeni več kilometrov z istim tankom in nižje plačilo na pumpi. Servisi so pa itak imaginarna postavka, saj nihče ne zna povedati koliko dejansko stane enak dizel proti bencinarju, okvare se pa lahko dogajajo vsem. Evo.