Pregrevanje upor ventilatorja

axeton

Fizikalc
28. feb 2011
320
118
43
Na Vw Polo 2005 pri ventilatorju kabine dela samo zadnja četrta hitrost. Sumim upor ventilatorja in ga zamenjam izkaže se, da sem imel prav saj so začele delati tudi ostale hitrosti. Potem pa opazim, da je tale upor kar naenkrat postal vroč, tako, da ga že nisem mogel več z roko držati in se je že vidno malo pokadilo od njega.

Potem sem malo probaval in ugotovil, da se upor ne greje samo pri zadnji, četrti hitrosti, ko pa preklopiš na 1, 2 ali 3 postane vroč v parih sekundah :rolleyes:


Kaj ga muči?
 

axeton

Fizikalc
28. feb 2011
320
118
43
To je res.
Ampak zaradi tega, ker jaz ne vem kako deluje se nebi smelo kaditi ven. Ker potem bi se kadilo iz 99% stvari.
 

damo

Majstr
4. sep 2007
1.019
152
63
Preglej motor ventilatorja, poskusi ga zavrteti z roko. Verjetno so puše že bolj slabe in zato vleče večji tok, zaradi česa se upor pregreva. Je pa običajno narejeno tako, da je upor potrebno med delovanjem hladiti.
 

axeton

Fizikalc
28. feb 2011
320
118
43
Verjetno imaš prav, ventilator ni najboljši ne, tudi že malo škrta med delovanjem ga bom kar zamenjal.
Ja drži upor je sicer vstavljen v zračni kanal in ventilator piha vanj. Ampak tako kot se je začel greti ga sapica iz prve hitrosti nebi mogla pohladiti.
 

damo

Majstr
4. sep 2007
1.019
152
63
Upor se močneje greje zato, ker je ventilator slab - posledično vleče večji tok, moč na uporu pa s kvadratom zraste.

Lahko razdreš ventilator in poskusiš spolirati os in puše. Meni je to bilo zadosti in po tem posegu ventilator dela že cca 7 let.
 
  • Všeč mi je
Reactions: axeton

Piton

Guru
11. apr 2022
1.751
-155
113
Verjetno imaš prav, ventilator ni najboljši ne, tudi že malo škrta med delovanjem ga bom kar zamenjal.
Ja drži upor je sicer vstavljen v zračni kanal in ventilator piha vanj. Ampak tako kot se je začel greti ga sapica iz prve hitrosti nebi mogla pohladiti.
na prvi brzini upor prevzame tavelk del impedance, skupna impedanca (upornost) je dost velika, tok je dost mejhn, skupna moč na celi verigi je mejhna in ni hudga pregrevanja na uporu, tko da ga tud slabši prepih ne bo zjebal
najbol se greje nek na sredin, ko polovico porablene moći pade na upor, samo tam je prepih že dobr - razn če ni
ko je na max brzini, gre direkt na ventilator in ni gretja upora
za začetk loh vzameš ventilator ven, z zadnje strani zavrtaj luknico v sredino in nafilaj z oljem, omenjeno lukno pol zalepi z izolir trakom
 
  • Všeč mi je
Reactions: axeton

axeton

Fizikalc
28. feb 2011
320
118
43
Ma upor se je zagotovo pregreval več kot je normalno, pa tudi ventilator se v prvi stopnji sliši kot, da izpušča dušo in se komaj obrača.
Pomojem je že solidno ribnjen, bom probal kaj improvizirati po vaših nasvetih, sicer pa grem po novega pa vidimo :D
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.414
5.693
113
Odv kolk maš dela z menjavo. Če je ventilator na treh šraufih in pade ven probaj popravit.
Če pol armature narazn vržeš, da prideš do njega kr novega daj. Ker če ga boš rihtal bo slej kot prej spet crkno. Nimaš tu kaj resnega delat, ker je vse zalito v plastiko. Namažeš lahko in dokler drži je to to.
 

veracoche

Fizikalc
15. nov 2012
104
45
28
Malo bi si izposodil temo. Na polotu 2010 z avtomatsko klimo (spodaj je slika gumbov) se kabinski ventilator čudno obanaša. Enkrat dela na polno, drugič sploh ne. Lahko dela na polno nekaj sekund, nato nekaj sekund skoraj ne in tako naprej. Neodvisno od tega, če je klima vključena ali ne, če je na auto ali ne. Če ročno dam na določeno stopnjo, se bo hitrost načeloma prilagodila in nato spet začela delati po svoje. Sem dal že pregledati, vendar takrat naj ne bi bilo napake (nisem bil zraven). To se bolj dogaja med vožnjo, če stojiš na mestu, ne opazim takšnih hitrih sprememb.

Zanima me, če je imel kdo že takšne izkušnje. Kaj bi bilo lahko narobe? Prej sem mislil, da ventilator ne more biti kriv, vendar po prebranem zgoraj, naj bi lahko tudi ventilator zaradi okvare vlekel večji tok. Drugače ni slišati, da bi se kaj oglašal. Kakšen predlog za serviserja, da imeri, kaj bi bilo narobe (LJ zahodni del, Rudnik, Brezovica ipd.)?

polo.jpg
 

veracoche

Fizikalc
15. nov 2012
104
45
28
Iz slike mi ni čisto jasno, če je ta napaka bila že na tej kontrolni enoti, ali kje drugje. Drugače pa hvala za usmeritev.
 

Robert

Majstr
21. jul 2007
2.649
466
83
Tolmin
Iz slike mi ni čisto jasno, če je ta napaka bila že na tej kontrolni enoti, ali kje drugje. Drugače pa hvala za usmeritev.
Če ima avtomatsko klimo dvomim, da ima upor, ki ponavadi pregori.
Predlagam, da poiščeš to enoto na zgornji sliki in naj ti nekdo pospajka oziroma osveži vse spoje na njej ;)
 

veracoche

Fizikalc
15. nov 2012
104
45
28
Ravno to me zanima, kje je ta ploščica. Vzel sem to enoto z gumbi iz armaturke in vezje izgleda OK z obeh strani. Je ta ploščica iz slike še kje vmes med ventilatorjem in to enoto z gumbi?