Poraba goriva, različne dimenzije platišč

uncle_sam

broker
25. sep 2007
3.218
1.722
113
40
Na novem avtu sem dobil 18 colska platišča z onevmatikami 235 mm širine. Avto sicer izgleda bomba, ampak...
Ker delam veliko (beri 50.000 km na leto) se splača malo pomisliti na porabo.

Razmišljam ali pustim 18 in si kupim za zimske še 16 col felne, ali zamenjam 18 za kaj manjšega...

Skratka...tisti, ko imate različne dimenzije, kolika je kaj razlika v porabi med recimo 205/55 R16, 225/45 R17 in 235/40 R18?

Vem, da je veliko odvisno od teže platišča, pa recimo da imamo opravka z dokaj dobrimi (lahkimi) 18 colkami. In seveda zimske gume imajo večji kotalni upor + hladni vžig pozimi...a po drugi strani prižgana klima poleti.

Aja..avto je močan in z veliko navora. sklepam, da je tu podobno kot pri primerjavi švoh ali močen avto, ko močnejši manj porabi pri hitri vožnji, ker ga ne rabiš tiščat, sklepam da je tudi pri velikosti platišč tako - ko daš valarje na mali mlinček se mu bolj zveča poraba??
 

jernejd

Majstr
2. sep 2007
1.322
151
63
Citat:
Uporabnik uncle_sam pravi:
Na novem avtu sem dobil 18 colska platišča z onevmatikami 235 mm širine. Avto sicer izgleda bomba, ampak...
Ker delam veliko (beri 50.000 km na leto) se splača malo pomisliti na porabo.

Razmišljam ali pustim 18 in si kupim za zimske še 16 col felne, ali zamenjam 18 za kaj manjšega...

Skratka...tisti, ko imate različne dimenzije, kolika je kaj razlika v porabi med recimo 205/55 R16, 225/45 R17 in 235/40 R18?

Vem, da je veliko odvisno od teže platišča, pa recimo da imamo opravka z dokaj dobrimi (lahkimi) 18 colkami. In seveda zimske gume imajo večji kotalni upor + hladni vžig pozimi...a po drugi strani prižgana klima poleti.

Aja..avto je močan in z veliko navora. sklepam, da je tu podobno kot pri primerjavi švoh ali močen avto, ko močnejši manj porabi pri hitri vožnji, ker ga ne rabiš tiščat, sklepam da je tudi pri velikosti platišč tako - ko daš valarje na mali mlinček se mu bolj zveča poraba??

Jaz na golfu 2.0tdi med 225 45 17 poleti in 205 55 16 pozimi nisem opazil kakšne razlike. Najbolj se poraba pozna pri teži noge (tako poleti kot pozimi). Pa prva vgradnja so bile michelin energy 205 55 16 in proti kasnejšim 225 45 17 fulda (in sedaj michelin pilot sport) niso bile nič kaj bolj varčne. Avto je kuril in še sedaj kuri cca 6.5l/100km. Če je dolga relacija (beri Hrvaška), pade pod 6, drugače je pa tamtam.

Jernej
 

uncle_sam

broker
25. sep 2007
3.218
1.722
113
40
Razmišljam pravilno - širina gume vpliva na višanje porabe čim hitreje voziš, teža felne pa vpliva najbolj pri speljevanjih?
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Ja, za močan avto so večje/težje feltne in širše gume manjši zalogaj in se bolje obnese vse skup. Negativnih vplivov je veliko pospeševanje/zaviranje/poraba/dinamične lastnosti (nevzmetena masa)... Največji plus je seveda udobje, tudi tišje so ponavadi sploh obrabljene 16" proti obrabljenim 18".

Zelo odvisno tudi od vožnje, ker nekateri pač ne zaviramo pred ovinki in ni šans, da menjam 18" za 16", avto je pač 1600kg in nekaj mesa mora bit spod. Glede na ekofašizem tudi proizvajalci ne bi sami toliko pretiravali.

Sicer pa so original feltne ponavadi šara, kar se tiče same teže, ker jih proizvajajo bolj na ziher. 18" original feltna ima 11-12kg, aftermarket kvalitetna pa lahko okoli 8kg. Tudi gume so lahko veliko lažje.

Pri meni se iz 225/45/17 in 255/40/17 na 225/40/18 in 255/35/18 ne pozna več kot deci dva.
 

Gox

1.200. registrirani uporabnik
24. sep 2007
1.979
71
48
44
www.citroenar.com
Poleti vozim Bridgestone 205/45-17, pozimi pa Goodyear 185/65-15 ... Malenkost manjša poraba je z zimskimi... vendar verjetno zaradi slabšega vremena v zimskih dnevih tudi kaj počasneje vozim
smile-1.gif
(1.6 16V Vti, 88kW(120))

Z zimskimi sem prevozil 17.920km s porabo 7,51L/100km
Z letnimi pa prevozil 34.684km s porabo 7,76L/100km

S porabo ne bo dosti razlike, še najbolj se pozna pri sami ceni gume, kot so zgoraj že napisali.
 

uncle_sam

broker
25. sep 2007
3.218
1.722
113
40
To sem našel:

http://www.caranddriver.com/features/effects-of-upsized-wheels-and-tires-tested

https://my.news.yahoo.com/does-size-rims-affect-fuel-consumption-094813720.html

Torej članek se ujema s tem kar ste napisali...med 16 ali 17 in 18 col je nekje 5%, torej kake 2 ali 3 deci razlike.
Cene gum pa so itak umetne...16 col so poceni, za 17 pa cena ful poskoči in stanejo skoraj enako kot 18 colske.

Torej...bom dokupil 16 colske za zimo, letne pa pustim 18 col (16 ravno ne bi imel, med 17 in 18 pa skoraj ni razlike...)
 

motoristic

Fizikalc
18. avg 2007
1.315
21
38
Ljubljana
Jst mam letne 19 col, zimske 17 col in je razlike nekak 3dl. No, mogoče pa tudi zarad dejstva, da pozimi vozim počasneje. Kaj pa vem, se ne obremenjujem. Kot je nekdo že napisal najbolj opali cena pnevmatik, kjer je pri 19 col za dobro pnevmatiko potrebno odšteti 200+eur/kos.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Citat:
Uporabnik Malecky pravi:
Moraš vpoštevat tudi klimo.

Moraš upoštevat še zimo (zimske gume) in s tem hladne zagone motorja, pri meni veliko večji davek kot klima poleti
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Maš prav ja...

Sicer se klime ne bi omenilo, sam tukaj se gre za manjšanje col skozi celo leto, ne samo zimsko obdobje.

Sklep: feltne/gume take, kot si jih želiš s pogoji: videz/poraba/udobje/finance
 

afroC

Majstr
6. jun 2009
2.771
351
83
Malce off, ampak vendar: pri mojem avtu se pozna razlika v porabi med zimo in poletjem cca. 0,3 do 0,4 l/100km. Obakrat so original ALU (=težka) platišča, sicer različen model, vendar obakrat cca. 8,5 kg/platišče. Obakrat enaka dimenzija gum (205/55 R16).

Razlika je izključno v delovanju gretja/hlajenja: v povprečju poleti klimatska naprava porabi manj energije, kot pa pozimi električni grelnik (skrbi za to, da je hladilna tekočina, s tem pa tudi kabina hitreje segreta). Opisano velja za dizla, 106 PS in 1400 kg mase.
 

uncle_sam

broker
25. sep 2007
3.218
1.722
113
40
Kaj imaš to nek električni grelec? A ne dela to samo na začetku, ko je motor hladen, saj potem se vse skup greje od odvečne toplote motorja?
Po logiki, bi klima morala porabiti več. Razen če je tvoja višja poraba bolj odvisna od veliko hladnih vžigov pozimi. Se voziš na krajših relacijah?
 

afroC

Majstr
6. jun 2009
2.771
351
83
Seveda, dela samo na začetku, po pozimi cca. 5-10 minut (odvisno od mraza), dokler ni kazalec temeprature hladilne tekočine na cca. 3 črtici (delovna temepratura je na 5). Relacije so skoraj brez izjeme 40km v eno smer, klima poleti pa je vedno uporabljena pravilno (23 st. C, AUTO, kabina pa je vedno prezračena - vse šipe dol prve 2-3 minute vožnje).
 

uncle_sam

broker
25. sep 2007
3.218
1.722
113
40
Sklepam, da je nek novejši avto? Ti novi nimajo več tako požrešnih klim...

Včasih sem moral ugasniti klimo ko sem želel koga prehiteti
wink-1.gif
 

afroC

Majstr
6. jun 2009
2.771
351
83
Scenic 1.5 dci 78 kW je bil (2007), med pospeševanjem nisem opazil razlike (z/brez klime), kar za 1.6 16v scenica iste generacije ne morem trditi (noč/dan)
grin1.gif
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.269
1.903
113
Meni zimske ožje gume 195 porabijo manj od letnih 205..a ker je zima pač hladnejša imaš občutek da ali ni razlike oz. Da zimske porabijo celo več..se pa opazi razlika takoj po menjavi ko so temp. pogoji enaki.
 

Fusion

Fizikalc
1. okt 2007
13.448
3
38
jst tako razmišljam; večja guma = večji stik s površino = več oprijema = večja varnost Pri tvojih kilometrih je še toliko več možnosti da gre kaj narobe.

Res, da sem v podobni situaciji kot ti in iščem manjše gume, vendar me skos od zadaj opominja zgornja "enačba". Tko, da nisem še čist prepričan, če bi res šel na manjše.