pojem eksluzivnega uvoznika itd

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.269
7.051
113
Res je, ampak kako urediit, če recimo v EU državi ni uradnega servisa za tisto napravo. Prisiliti nekoga, da ima servis v tisti državi je nemogoče. Lahko bi se sicer potem posluževali t.i. "pick up and return" garancije, a to ni ravno majhen strošek, pa dvomim, da bi se lahko nekoga prsililo v to.

Potrošniki so preveč razvajeni, sem prepričan da 90% (če ne še več) sploh ne prebere splošnih pogojev online trgovine. Dolžnost vsakega potrošnika pa je, da se o nakupu v celoti pozanima.
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Proizvajalci ponavadi delajo s svojimi zastopniki na posameznem trgu. Ostali lahko kupujejo pri njih, dobijo določen rabat, ki predstavlja njihov zaslužek. Lahko pa seveda robo pridobiš tudi mimo zastopnika, se moraš pa v tem primeru soočati z zagotavljanjem garancije, ureditvijo servisa, nadomestnih delov, navodil itd. Ko vse to sešteješ nisi veliko profitiral, če sploh kaj. Vsak kupec pa v prvi vrsti gleda na ceno, takoj zatem pa na poprodajno podporo. Če je cena bistveno nižja zanj bo preživel tudi malenkost slabša navodila in poprodajno podporo (a še vedno mora zadoščati zakonskim minimumom). Če je cena primerljiva s tisto v "uradni prodajni mreži" te bo odpikal in kupil raje tam.

V praksi ekskluzive še vedno obstajajo in prav je tako. Njihov formalni neobstoj pa koristi zgolj proizvajalcem, ki lahko na fini način odpikajo "uradnega zastopnika" če ta dela slabo.

Kje so ovire? Poglejmo zgolj navodila za uporabo. Uradni zastopnik jih zagotovi. Ti jih brez dovoljenja ne smeš ponatisniti, skopirati in prilagati izdelkem. Gre za avtorsko delo, ki ima svojega lastnika. Lahko pa navodila sam prevedeš in natisneš. To pa stane. Brez njih pa tudi ne gre, že zato ne, ker te bo takoj prijavil uradni zastopnik tržni inšpekciji oziroma bo to storil "zaskrbljeni kupec".
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
36.030
11.154
113
v igricah recimo ni SLO navodil, pa nikomu ništa...
smile-1.gif


hm, vseeno mi je malo čudno, da bi uvoznik moral kupit kvoto iger, ki jih nikoli ne bo mogel prodati, če že omenjati PS3...to je problem založnika in razvijalca iger in ne tebe,trgovca...posrednika..
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.269
7.051
113
tudi čigume nimajo navodil, al pa baterije.

o masi iger govoriti je naivno. Dilerji ponavadi majo X ceno, za nakup 1 komada ali več, potem pa so dodatni rabati na količino, a ti rabati zdaleč niso tako bajni, kot so ljudje mislijo...za 100 komadov nečesa, je mogoče 5% rabat, itd...vsaj v "normalnem svetu" pri nas je pa še balkan in je temu primerno drugače...razen, če se gre za kakšne akcije, ipd, ali pa robo ki se zelo težko proda, potem dajo dilerji večji rabat, da stimulirajo trgovce, a tudi ti niso neumni, da bi potem razgrabili vse
smile-1.gif
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Morajo pa imeti SLO deklaracijo. Kolikokrat sem besen v Müllerju ker ima izdelek samo nemška navodila ali pa pomankljivo SLO deklaracijo...
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.269
7.051
113
to mi ni jasno, zakaj so v takšna pravila, če smo v EU, zakaj pa lahko potem nekdo naroči iz nemčije, pa ne dobi ne navodil, ne deklaracije...

tole bi se pomoje moralo skinit, oz dati pod "neobvezno, ampak dobrodošlo", drugače spet en strošek na strani slo uvoznikov in so cene spet malenkost višje.