Poglobitev železnice

Dolfe

Pripravnik
22. jul 2007
836
1
18
Nič od tega naštetega ne drži in je le govorjenje na pamet.
Pozabljaš pa bistveno. Dvignil se je nivo vode, ki sedaj sega skorajda do zgornjega ustroja železniške proge. In to za železnico pomeni razpad gramozne grede, po kateri tečejo tiri. Treba je vedeti, da gre za 22,5 tone osnega pritiska, kateri je na tem delu proge že najmanj 30 let. In Savske Elektrarne so bile dolžne urediti vso pripadajočo infrastrukturo na teh območjih. Tako ob železnici, kot tudi kraju samem. V to spadajo tudi vsi pritoki, ki jih ni malo na tem kraju. Železnica od vsega tega nima nobene koristi. Prej škodo, saj so vzdrževalna dela proge sedaj zahtevnejša, težja in finančno dražja. Trasa proge je že stoletje v lasti železnice in ta se ni spremenila niti za en sam meter iz svoje osi. Tako da tudi ta teza o večjih hitrostih ne drži.
Pa še to. SŽ že 4 (štiri) leta vozjo z novimi lokomotivami. In teh 12, ki jih pride na tire SŽ v naslednjega 1/2 leta, so popolnoma enake prejšnjim. Celo po barvi.
e015.gif

 
Nazadnje urejeno:

Dolfe

Pripravnik
22. jul 2007
836
1
18
ÖBB-jeve lokomotive so istega tipa, kot naše. Vozi jih SŽ. Konkretno gre za interoperabilnost. Naše lokomotive vozijo v Avstrijo in po Avstriji, njihove pri nas. Izmenjava kilometrov pač.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.220
857
113
v projektnih pogojih SŽ je pisalo, da se mora upoštevati model SW/02 za težke vlake in ne LM71, kot običajno. ko sem vprašal, kako to, mi je nekdo iz SŽ odgovoril, da naj bi SŽ nabavljala nove siemensove 160 tonske lokomotive. to je vse, kar vem o povečanih obremenitvah.
obratovalna gladina HE Blanca bo segala vsaj 2-3m pod koto GRT, kar pomeni, da neposredno ne bo vplivala na gramozno gredo. vprašanje je le, kakšen bo vpliv kapilarnega dviga in posledično zmrzovanja. po nemških smernicah za projektiranje železniških nasipov se lahko privzame, da se vpliv talne vode zanemari, če se ta nahaja vsaj 1,5m pod dnom grede. na območju HE Boštanj voda sega višje, kot bo segala pri HE Blanca, pa zaenkrat še niso opazili nobenih pomikov ali poškodb na sami progi. so pa še vedno aktivne polemike, kakšen bo dolgoročni vpliv dviga talne vode. verjetno so tudi zato podporni ukrepi na HE Blanca konkretneši od tistih na Boštanju (sidrane pilotne stene namesto jet-groutinga).
če se trasa železnice do zdaj ni spremenila niti za en meter, to še ne pomeni, da se nikoli ne bo. v projektnih pogojih je bilo podano, da se (nekoč) načrtuje prekategoriziranje proge na višje hitrosti (mislim da na 160km/h, to itak ti bolje veš od mene, ker si v tem fohu). posledično se bodo nekateri radiji morali povečati, temu primerno so morali biti projektirani podporni ukrepi. npr. na pilotni steni PS5 dolvodno od Sevnice se je zaradi tega morala os pilotov premakniti za kakih 6m proti reki Savi.
sicer pa ni moj namem pregovarjanje ali obtoževanje koga. konec koncev, če SŽ ne bi postavljale nobenih projektnih pogojev, bi to pomenilo tudi manj posla za nas, gradbenike
grin1.gif
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
160 tonskih lokomotiv Siemens ne dela. Te je tisti od SŽ malo nategnil, ali kako?
tongue-1.gif

Pa to, da je kota vode 2-3 metre pod GRT, to še ne pomeni, da je spodnjemu ustroju vseeno, v čem se bo sedaj namakal, prej se pa nikoli ni. Tukaj so dinamični vplivi obratovanja elektrarne, pa v zaledju je kupe potokov, ki bodo odvodnjavani drugače kot prej. O kakšnem povečanju hitrosti na 160 km/h pa v projektni nalogi ni govora. Itak je predvidena čisto nova proga nekje v daljni prihodnosti. Za hitrost 160 km/h (ali pa 140) pa premiki osi za par metrov levo-desno še zdaleč ne bi bili dovolj.
 

Dolfe

Pripravnik
22. jul 2007
836
1
18
Citat: ......da naj bi SŽ nabavljala nove siemensove 160 tonske lokomotive.......

Najbrž je bila omenjena hitrost 160 km/h.
Takšnih lokomotiv pri nas ni in jih ne bo. Sicer pa skupna masa železniškega vozila sploh ni pomembna. Pomembna je le obremenitev na posamezno os/tekoči meter. In ta je že do sedaj maksimalna, torej 22,5 t/os. Poleg tega ni možno kar tako, na papirju, prekategorizirat neko progo. Proga mora biti pač ustrezno tehnično sposobna za določeno hitrost in obremenitev. Hitrost pa v glavnem pogojujejo ravno loki. Če so si SŽ pri tem izbojevale nekaj rezerve, potem lahko rečem le hvalabogu da je temu tako. Prav je, da se gleda dolgoročno. Tako ostane vsaj malo upanja, da se v bodočnosti spremeni kaj na boljše.
Videti pa je, da imajo pri HE Blanca veliko več težav s cesto, pritoki in nabrežino, kot pa s samo železnico. Glede železnice bo, vsaj po moje, precej večji problem med Brestanico in Krškem.

lp
Dolfe
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.220
857
113
evo, zbrskal sem projektne pogoje SŽ, predvideno je povečanje hitrosti na V=120 km/h. zaradi tega se bo morala takrat os premakniti za do 8,5m proti savi. skratka, na SŽ so požegnali vse projekte zaščite brežin, izvedba pilotnih sten se počasi zaključuje. če je kdo doma iz tega konca in ga take stvari zanimajo, naj pride pogledat. toliko strojev za pilotiranje še nisem videl tako na kupu