Zakaj "junak"? Subvencionirani mobilniki niso darilo operaterja! Gre preprosto za dogovor kjer operater iz fiksnega dela prihodka od naročnika v določenem obdobju (12 ali 24 mesecev) del tega prihodka nameni kritju dela cene mobilnega telefona. Naročnik pa plača razliko ob nakupu. Dejansko gre za nekakšno posojilo. Jaz danes tebi toliko in toliko EUR cenejši mobilnik, razliko krije vnaprej operater. Ti kot naročnik pa mi boš vsak mesec vrnil 1/12 ali 1/24 tega zneska skozi to, da mi boš plačeval naročnino in opravljene storitve.
Seveda bi lahko operaterji računico obrnili in za znesek subvencije pocenili naročnino, a bi v tem primeru telefon kupil po redni prodajni ceni. Operater bi na prvo žogo finančno bil na istem, enako uporabnik na daljši rok 12 ali 24 mesecev.
Seveda pa to ni povsem res. Operater si z 12 ali 24 mesečno pogodbeno "zvestobo" zagotovi tudi uporabo mobilnih storitev tega naročnika. Torej si za določeno obdobje zagotovi prihodke s strani tega naročnika. Mora pa zato vnaprej plačati subvencijo, ki jo bo v celoti pokril šele v 12 ali 24 mesecih.
Ta drugi model je za operaterje ugodnejši, saj jim jamči določeno stabilnost uporabniške baze, ki bi sicer vsakih par tednov prehajala med operaterji, odvisno od "dnevne akcijske ponudbe". Percepcijsko je "ugodnejši" tudi za naročnike, saj vidijo le nizko ceno subvencioniranega mobilnika, kar pa je v 90% najpomembnejše pri nakupni odločitvi.
Še vedno pa se operater sooča s tveganjem. Kakšnim?
Špekulativni naročnik bo sklenil naročnino in se vezal za 12 ali 24 mesecev. Posledično mu pripada poceni mobilnik po subvencionirani ceni. Takšna vezava in nakup poceni mobilnika pa naročnika ne obvezuje k temu, da mora dejansko uporabljati mobilne storitve. Če jih ne, plača zgolj naročnino, z njo pa operaterju pokrije razliko med subvencionirano in nabavno ceno aparata.
Pri Tušmobilu je zgodba bolj zavita, previdnost pa je zelo na mestu! Čemu?
Tušmobil trži t.i. bundled pakete, ki v okviru naročnine vsebujejo tudi določeno količino storitev (minut, SMSjev, MMSjev....). Tušmobil dejansko v ceno mesečne naročnine skrije te storitve, naročnina pa je posledično višja. Sklenitev vezave pri Tušmobilu pomeni, da uporabnik avtmatsko pristane na to, da poleg naročnine dejansko vsak mesec plača določeno količino storitev. Če jih uporabi ali ne.
Tušmobil je s tem storil korak naprej v LASTNO korist! Z bundled paketi si fiksira višino mesečnega prihodka na uporabnika z običajnih 5 -10 EUR naročnine na 20 - 70 EUR. Če je uporabnik zelo previden bo zakupljeno izkoristil v celoti. Če tega ne stori se zaslužek Tušmobila poveča za vrednost neporabljenih, a PLAČANIH storitev. Zaslužek se mu poveča v OBEH primerih - če uporabnik ne izkoristi vseh storitev ali če izkoristi več, kot vsebuje naročniški paket. V tem primeru presežek dodatno plača, torej dodatno poleg fiksnega zneska naročnine, ki je lahko tudi zelo visok - 70 EUR mesečno.
Zelo zanimivo vprašanje za Tušmobil bi bilo, kakšen % uporabnikov NE IZKORISTI zakupljenih storitev, ki jih vsebuje naročnina in kakšen % preseže količino. Verjamem, da velika večina skuša izkoristiti celoten zakup, potem pa še nekaj doplačajo. To je seveda fino za operaterja, saj spodbuja uporabo, prihodek iz tega naslova, hkrati pa učinkovito vpliva na zadovoljstvo uporabnikov, ki hitro upade, če se ti počutijo ogoljufane - npr tako, da plačajo za minute, ki jih nato v celoti ne izkoristijo.
Pod črto: pri sklepanju razmerja s Tušmobilom se je treba zelo resno zamisliti nad resnostjo odločitve ter obsegom pričakovane porabe storitev. Kupite čim cenejši paket in ga kasneje po potrebi povečajte. Drugače se vam lahko zgodi, da boste nezadovoljni, razočarani ali pa se boste pogovarjali brez veze, zgolj zato, da skurite zakupljene in (ne pozabite) plačane minute.
S stališča preglednosti in možnosti samostojnega odločanja uporabnika sta Simobil in Mobitel bistveno boljša nakupna odločitev.