Plačilo pregleda strehe - najemnik/najemodajalec?

Torque

Pripravnik
22. jul 2007
843
22
18
Živjo,

Sva v najemu stanovanja že od poletja, postavke na položnici upravnika pa so bile do sedaj, recimo temu, upravičene. Na položnici za november pa je postavka "pregled strehe", na najino stanovanje pade sicer malo, 9,36 eur, pa vendar. Kdo je dolžan to plačati? Najemnik ali lastnik stanovanja?

Pregled strehe mi deluje bolj investicijsko vzdrževanje (kar plača lastnik), kot pa tekoče vzdrževanje (kar plačuje najemnik).

Prosim za mnenje.
Lp
 

yahel

Fizikalc
23. jan 2013
3.539
61
48
jaz bi pa rekel da je to nujno in obratovalno (tekoče) vzdrževanje, ki ga plača najemnik. Tako kot je to pregled dvigala, dimnika, gasilnih aparatov ...
 
Nazadnje urejeno:

majaron

Majstr
28. mar 2009
1.061
416
83
Citat:
Uporabnik yahel pravi:
jaz bi pa rekel da je to nujno in obratovalno (tekoče) vzdrževanje, ki ga plača najemnik. Tako kot je to pregled dvigala, dimnika, gasilnih aparatov ...

+1
 
Nazadnje urejeno:

Kivisadez

Zelenc'
20. dec 2014
5
0
1
Najemnik plača najemnino in stroške kot so elektrika, voda, tv, telefon... Investicije in preglede pa lastnik stanovanja. Rezervni sklad tudi mora plačati lastnik stanovanja. Tak je zakon
 

Gatto

Guru
19. jul 2007
18.747
896
113
tu in tam
Nekak logično a ne? seveda pa ne za "lastnike" in najemodajalce.
wink-1.gif
 

yahel

Fizikalc
23. jan 2013
3.539
61
48
Uredu ni problema, dvignem najemnino za 50eur pa je problem rešen. Najemniki bi radi napol zastonj živeli notri, stroške njihove obrabe, uničenja, davke in še rezervni sklad pa je itak normalno da nosi kar najemodajalec. Se pravi da oddaja neprofitno stanovanje.
 

majaron

Majstr
28. mar 2009
1.061
416
83
7. člen

(obratovalni stroški)

Obratovalni stroški po tem pravilniku so stroški v zvezi z dobavami in storitvami, potrebnimi za zagotovitev pogojev za bivanje v stanovanju (individualni obratovalni stroški) in v stavbi kot celoti (skupni obratovalni stroški).

Vsakokratni uporabnik stanovanja plačuje obratovalne stroške. Obratovalni stroški obsegajo zlasti plačila za storitve, navedene v prilogi št. 4, ki je sestavni del tega pravilnika.

OBRATOVALNI STROŠKI
1. Stroški za ogrevanje, porabljeno elektriko in vodo, odvoz smeti, kanališčino
ter čiščenje skupnih prostorov in pripadajočega zemljišča, s potrebnim
materialom in orodjem.
2. Vsi stroški lokalnega ogrevanja, v kolikor niso zajeti v prejšnji točki
(lastna kotlovnica), ki zajemajo stroške energenta, kurjača in čiščenja
kurilnih naprav in druge materialne stroške.
3. Čiščenje zračnikov in dimnikov ter pregledovanje le– teh.
4. Strošek za plačilo hišnika in snažilke ter nabava čistil.
5. Redni (mesečni) kontrolni pregledi toplotne postaje in kotlovnice.
6. Redni (mesečni) kontrolni pregledi etažne centralne kurjave.
7. Redni (mesečni) kontrolni pregledi dvigal.
8. Čiščenje lončenih, oljnih in drugih peči ter štedilnikov.
9. Čiščenje snega in ledu po veljavnem odloku o zimski službi, (razen na strehi,
strešnih vencih in napuščih, kar je strošek lastnika).
10. Zamenjava svetil, žarnic, stikal, tipk in varovalk v skupnih prostorih stavbe.
11. Popravila ključavnic, samozapiral, okovja oken in vrat in zamenjava razbitih
stekel v osebnih in tovornih dvigalih, vhodnih vratih in oknih v skupnih
prostorih stavbe, v kolikor je povzročitelj škode neznan.
12. Stroški sanitarnih pregledov, dezinfekcije in deratizacije.
13. Pleskanje oziroma ustrezna površinska zaščita vgrajene opreme, manjših
mizarskih del in oljnih površin v kuhinji, sanitarijah in predsobah.
14. Popravilo poškodovanih lesenih izdelkov in vgrajenih omar ter po potrebi
zamenjava tečajev, kljuk, ključavnic in ostalega okovja na teh izdelkih.
15. Popravilo in zamenjava lahkih senčil in žaluzij (platnenih, plastičnih,
metalnih ipd.) na oknih in vratih stanovanja.
16. Redni pregledi, čiščenje in servisiranje električnih in plinskih naprav,
bojlerjev, štedilnikov, kuhinjskih nap in drugih naprav.
17. Čiščenje, odmašitve in vzdrževanje iztočnih pip, baterij, umivalnikov,
pomivalnih korit, kopalnih kadi, prh, pomivalnikov, talnih sifonov,
straniščnih školjk, sedežnih WC desk in izplakovalnih kotličkov.
18. Čiščenje in odmašitve straniščnih školjk, pomivalnih korit, kadi in prh,
pomivalnikov in pripadajočih sifonov.
19. Čiščenje vertikalne in horizontalne kanalizacije z priključkom na javno
kanalizacijo ali septično jamo.
20. Praznjenje septičnih jam, kjer ni javne kanalizacije in lovilcev peska ter
odpadnih olj.
21. Vzdrževanje vseh priključkov na skupne instalacije stavbe, kot so dotoki in
odtoki vode, elekrične, plinske, dimovodne, prezračevalne, ogrevalne,
klimatske, radijske, televizijske, telefonske, računalniške, požarnovarnostne
in druge instalacije (v kolikor ti stroški niso že zajeti v ceni storitve s
strani dobavitelja).
22. Kemična priprava vode (menjava vodofosa).
23. Čiščenje dostopnih poti, parkirnih prostorov, zelenih površin (košnja 3–5
krat letno), živih mej in dreves (obrezovanje 1– krat letno), ograj,
peskovnikov, igral otroških igrišč ter drugih naprav, ki spadajo k posamezni
stanovanjski stavbi oziroma skupini stavb.
24. Vsa popravila, ki so potrebna zaradi povzročenih poškodb s strani uporabnika.
25. Čiščenje jaškov za smeti.


Torej če je šlo zgolj za redni pregled strehe za moje pojme pade v kategorijo obratovalnih stroškov, ki jih krije najemnik. Če je šlo za popravilo je lahko druga zgodba.

Vir: http://www.uradni-list.si/1/content?id=47506
 

yahel

Fizikalc
23. jan 2013
3.539
61
48
Citat:
Uporabnik majaron pravi:
7. člen

(obratovalni stroški)

Obratovalni stroški po tem pravilniku so stroški v zvezi z dobavami in storitvami, potrebnimi za zagotovitev pogojev za bivanje v stanovanju (individualni obratovalni stroški) in v stavbi kot celoti (skupni obratovalni stroški).

Vsakokratni uporabnik stanovanja plačuje obratovalne stroške. Obratovalni stroški obsegajo zlasti plačila za storitve, navedene v prilogi št. 4, ki je sestavni del tega pravilnika.

OBRATOVALNI STROŠKI
1. Stroški za ogrevanje, porabljeno elektriko in vodo, odvoz smeti, kanališčino
ter čiščenje skupnih prostorov in pripadajočega zemljišča, s potrebnim
materialom in orodjem.
2. Vsi stroški lokalnega ogrevanja, v kolikor niso zajeti v prejšnji točki
(lastna kotlovnica), ki zajemajo stroške energenta, kurjača in čiščenja
kurilnih naprav in druge materialne stroške.
3. Čiščenje zračnikov in dimnikov ter pregledovanje le– teh.
4. Strošek za plačilo hišnika in snažilke ter nabava čistil.
5. Redni (mesečni) kontrolni pregledi toplotne postaje in kotlovnice.
6. Redni (mesečni) kontrolni pregledi etažne centralne kurjave.
7. Redni (mesečni) kontrolni pregledi dvigal.
8. Čiščenje lončenih, oljnih in drugih peči ter štedilnikov.
9. Čiščenje snega in ledu po veljavnem odloku o zimski službi, (razen na strehi,
strešnih vencih in napuščih, kar je strošek lastnika).
10. Zamenjava svetil, žarnic, stikal, tipk in varovalk v skupnih prostorih stavbe.
11. Popravila ključavnic, samozapiral, okovja oken in vrat in zamenjava razbitih
stekel v osebnih in tovornih dvigalih, vhodnih vratih in oknih v skupnih
prostorih stavbe, v kolikor je povzročitelj škode neznan.
12. Stroški sanitarnih pregledov, dezinfekcije in deratizacije.
13. Pleskanje oziroma ustrezna površinska zaščita vgrajene opreme, manjših
mizarskih del in oljnih površin v kuhinji, sanitarijah in predsobah.
14. Popravilo poškodovanih lesenih izdelkov in vgrajenih omar ter po potrebi
zamenjava tečajev, kljuk, ključavnic in ostalega okovja na teh izdelkih.
15. Popravilo in zamenjava lahkih senčil in žaluzij (platnenih, plastičnih,
metalnih ipd.) na oknih in vratih stanovanja.
16. Redni pregledi, čiščenje in servisiranje električnih in plinskih naprav,
bojlerjev, štedilnikov, kuhinjskih nap in drugih naprav.
17. Čiščenje, odmašitve in vzdrževanje iztočnih pip, baterij, umivalnikov,
pomivalnih korit, kopalnih kadi, prh, pomivalnikov, talnih sifonov,
straniščnih školjk, sedežnih WC desk in izplakovalnih kotličkov.
18. Čiščenje in odmašitve straniščnih školjk, pomivalnih korit, kadi in prh,
pomivalnikov in pripadajočih sifonov.
19. Čiščenje vertikalne in horizontalne kanalizacije z priključkom na javno
kanalizacijo ali septično jamo.
20. Praznjenje septičnih jam, kjer ni javne kanalizacije in lovilcev peska ter
odpadnih olj.
21. Vzdrževanje vseh priključkov na skupne instalacije stavbe, kot so dotoki in
odtoki vode, elekrične, plinske, dimovodne, prezračevalne, ogrevalne,
klimatske, radijske, televizijske, telefonske, računalniške, požarnovarnostne
in druge instalacije (v kolikor ti stroški niso že zajeti v ceni storitve s
strani dobavitelja).
22. Kemična priprava vode (menjava vodofosa).
23. Čiščenje dostopnih poti, parkirnih prostorov, zelenih površin (košnja 3–5
krat letno), živih mej in dreves (obrezovanje 1– krat letno), ograj,
peskovnikov, igral otroških igrišč ter drugih naprav, ki spadajo k posamezni
stanovanjski stavbi oziroma skupini stavb.
24. Vsa popravila, ki so potrebna zaradi povzročenih poškodb s strani uporabnika.
25. Čiščenje jaškov za smeti.


Torej če je šlo zgolj za redni pregled strehe za moje pojme pade v kategorijo obratovalnih stroškov, ki jih krije najemnik. Če je šlo za popravilo je lahko druga zgodba.

Vir: http://www.uradni-list.si/1/content?id=47506

467716-post_slo.gif



Hvala, da si zaprl usta nekaterim zagovornikom slogana "vse naj plača najemodajalec - lastnik". Si bom shranil link, nisem vedel, da obstaja kaj takega v uradnem listu.

Redno vzdrževanje gre na račun najemnika, popravila/obnova pa na račun lastnika (v tem primeru strehe bi šlo iz rezervnega sklada v katerega pa lastniki tako ali tako vplačujemo).
 
Tako je. Strošek pregleda strehe je obratovalni strošek.

Svetujem ti, da se natančno pozanimaš za kakšne vrste pregled strehe je šlo - se pravi v kakšen namen. Šele nato boš lahko natančno vedela kdo je dolžan poravnati ta strošek. Če je šlo na primer za pregled strehe v namen izdaje predračuna za zamenjavo strehe - je to strošek najemodajalca.

@majaron, spisek ki si ga prilepil ni več v veljavi. Obratovalni stroški so bili po tem pravilniku na novo definirani v Pravilniku o upravljanju večstanovanjskih stavb (Uradni list RS št. 60/09).

upravljanje objektov Mag dom,
Gorazd
 

Gatto

Guru
19. jul 2007
18.747
896
113
tu in tam
Citat:
Uporabnik Upravnik_Mag_dom pravi:
Tako je. Strošek pregleda strehe je obratovalni strošek.

Svetujem ti, da se natančno pozanimaš za kakšne vrste pregled strehe je šlo - se pravi v kakšen namen. Šele nato boš lahko natančno vedela kdo je dolžan poravnati ta strošek. Če je šlo na primer za pregled strehe v namen izdaje predračuna za zamenjavo strehe - je to strošek najemodajalca.

@majaron, spisek ki si ga prilepil ni več v veljavi. Obratovalni stroški so bili po tem pravilniku na novo definirani v Pravilniku o upravljanju večstanovanjskih stavb (Uradni list RS št. 60/09).

upravljanje objektov Mag dom,
Gorazd
Izjasni se, a je obratovalni strošek ali ne..najprej trdiš eno, nato pa drugo. Mutibariči ste tile upravljalci..
 

Mare2

Guru
18. avg 2007
5.014
-1.287
113
GaTTO, tale Upravnik je poskušal vzbudit pozornost z nabijanjem, da bi si naredil reklamo.
smile-1.gif
 

Numy

Majstr
1. jan 2008
9.860
395
83
Kaj vam ni jasno? Redni pregledi so obratovalni strošek.

Če je pregled v namen izdaje predračuna, bi pa rekel, da je to itak zastonj. Kdo pa komu kaj plača zato, da mu naredi predračun?