Plačevanje SAZAS

mobifrik99

Fizikalc
20. nov 2007
1.138
5
38
Hmm, sem dobil prejšnji teden še dve pogodbi od zavoda IPF, tudi ti bi imeli nekaj čez 13 eur, SAZAS hoče 12 EUR mesečno.

Se pravi hoče ta gamad 300 eur letno. SAZAS dobi, IPF ne bo, kar je dovolj je dovolj. Naj mi dokažejo, da dobijo avtorji, ki se vrtijo pri meni, keš. Ker nimam niti enega slovenskega komada in ne vidim metode, po kateri oni potem odločijo, kdo bo dobil denar. Navadna goljufija in ni mi jasno, da se jim ne more stopit na prste.
 

gasdopodna

Majstr
22. jul 2007
3.702
127
63
Kaj čemo...

Mogoče se pa vrneta BIEM ali SOKOJ ?
evil.gif


Mam v omari kup nosilcev z napisom BIEM in SOKOJ, pa tudi kak SAKOJ, SIAE in SGAE se najde...

 

sixpower

Guru
22. sep 2011
3.240
2.812
113
Lublana
Obišči stran
Tale SAZAS je, kt vsaka stvar v sloveniju navaden nateg za obiranje ljudi. Ja nekaj se zgovarjajo, da se plačuje avtorske pravice in gre ta denar dejansko avtorjem glasbe in njihovim založbam. Naj bi res bilo nekako tako ampak v praksi je ta slika zelo čudna. Ukvarjam se s koncerti in prireditvami in imam stalno opravka s to bando iz SAZASa. Čis tako mimogrede, še noben bend katerim sem zrihtal špil in plačal SAZAS ni dobil nobenega denarja od njih, ne tuji, ne domači.

Citat:
Uporabnik Jado pravi:
90% vzame Sazas oziroma MZ Hektor, glupan jedan. KATERA VLADA je postavila SAZAS?

Ja res je nekako takole. Velik del denarja sicer dobijo še nekaj kvazi slo glasbenikov, ki so pri koritu in to je to.

Neuradno sem zvedel, da ima SAZAS miljonsko tožbo tujih podobnih agencij in založb, ker tuji glasbeniki v vseh letih niso dobili niti centa od nastopv in predvajanj na radiu in TV po sloveniji.

Sicer pa nič novega ali presenetljivega. Tako je pač pri nas. [censored] slovenija!
 

mobifrik99

Fizikalc
20. nov 2007
1.138
5
38
Vem, da ni enako...samo menim, da je preveč 25 eur na mesec, še posebej glede na to, da nimam nobene veze s slovensko muziko in ker je nemogoče, da dobijo denar tisti glasbeniki, ki jih dejansko vrtim. Slovenske drhali pa ne nameravam podpirati, kar tako...
 

jekleni

Guru
1. avg 2007
2.517
843
113
Račun pride zato, ker se (bolj kot manj upravičeno) domneva, da boste preko televizorja širši javnosti (gre pač za trgovino, vanjo lahko stopi kdorkoli) predvajali glasbena avtorska dela.
Avtorji glabenih del so producentu (a čmo tkole po slovensk temu rečt proizvajalcu) DVD-ja prepustili avtorske pravice (nedvomno proti plačilu) za zasebno uporabo. V dnevni sobi, npr, družinskemu krogu in tudi kakemu prijatelju. Zasebno pač. Ne pa za javno.

Za to bo "poskrbel" SAZAS. Od pridobljenega denarja si bo vzel del za svoje življenje; ta del je s statutom SAZAS navzgor omejen in verjetno ga dosežejo. Svoje čase je bil 30% (!), ni pa nujno, da je še.

Bodo avtorji konkretnih DVD-jev videli kaj tega denarja? Verjetno ne. Ta denar se bo priključil bodisi navadnemu TV predvajanju, ali pa morda kakemu z DVD-ji povezanemu kupu. Tak je pač sistem. Eni avtorji bodo dobili ta denar. Sistem deluje za velike.
 

jekleni

Guru
1. avg 2007
2.517
843
113
Citat:
Nisem še ugotovil, kdo je dobil denar od tega koncerta, ker je bil tuj izvajalec. Noben ne zna odgovorit na to pri sazasu.
Ne vem, kako boš.
Opciji sta dve.
(1) SAZAS je pridobil program. V tem primeru bo prireditev ustrezno obdelana, deleži določeni in točno ta denar (zmanjšan za stroške SAZAS) bo namenjen točno tem avtorjem. Morda celo več, ker vsi avtorji vseh koncertov dobijo še sredstva iz (2)
(2) SAZAS je prejel plačilo, ne pa programa. Ta denar potem nekaj časa (5 let) čaka na prispetje programa. Ker program po tolikem času ne bo prispel nič bolj kot ob plačilu računa, bo takrat ta denar priključen celotni masi koncertev te vrste. Oz. letos bo v igri denar iz 2007

V primeru (2) avtorji po vaši zaslugi ne bodo dobili svojega denarja; ga bodo pa eni drugi avtorji.
V primeru (1) pa še ni rečeno, da bodo kaj dobili, ker se lahko zgodi, da denarja za posameznega avtorja ne bo dovolj - pod neko mejo se ne obdeluje več. Ne vem, koliko je ta meja (precej nizko), in ne vem, če je v resnici postavljena tudi na prireditvah ali samo na RTV.
 

jekleni

Guru
1. avg 2007
2.517
843
113
Ampak potem je nenavadno, da si se odločil podpreti avtorje, ne pa izvajalcev.

Ker če smo iskreni, veliko avtorjev kopira; izvajalci pa dejansko izvedejo.
 

BuDi

Guru
6. sep 2007
7.461
3.784
113
Kako delajo Hrvati:

Citat:
Šoping centri "nadmudrili" ZAMP: Preko posredničke tvrtke naknade plaæaju samo glazbenicima

VLASNICI lokala, trgovačkih objekata ili hotela moraju za puštanje glazbe u svojim lokalima plaæati naknadu za autorska prava ZAMP-u. Ipak, neki su autori i korisnici otkrili način kako zaobiæi plaæanje naknade i to na obostrano zadovoljstvo, piše Poslovni dnevnik.

Neki od autora, njih desetak, istupili su iz ZAMP-a i sada su svoju glazbu potencijalnim slušateljima odlučili ponuditi preko tvrtke Produkcija Studio CPG. Buduæi da više nisu u sustavu ZAMP-a, korisnici za puštanje njihove glazbe ne moraju plaæati naknadu, dok sami autori i dalje ostvaruju sva prava koja im zakonski pripadaju. Među klijentima PS CPG-a su Metro i Emmezeta.

Sretni autori, sretni korisnici, sretni svi

Tvrtka Produkcija Studio CPG nudi glazbu svojih klijenata trgovačkim centrima i hotelima te svim mjestima na kojima se ona može emitira. Svojim klijentima omoguæava veliku uštedu u odnosu na naknade koje su morali plaæati ZAMP-u, buduæi da svaki autor s korisnikom sklapa ugovor za sebe.

Dakle, autor korisniku "iznajmljuje" određen broj pjesama na određeno vrijeme. Tvrtka PS CPG pritom djeluje samo kao posrednik između autora i krajnjeg korisnika te za svoje usluge ne naplaæuje nikakvu naknadu.

Korisnici su zadovoljni jer su naknade koje plaæaju autoru 50 posto niže od onih koje bi morali platiti ZAMP-u, dok su autori sretni jer su njihove kompozicije namijenjene emitiranju u javnom prostoru, a ne u radijskom ili televizijskom programu.
 

mobifrik99

Fizikalc
20. nov 2007
1.138
5
38
Malo sem preštudiral IPF, ker so mi poslali poziv preko odvetnika in mi malce razhrahljali živce.
smile-1.gif


https://www.zavod-ipf.si/sl/Strani/zavod-ipf/mednarodna-sodelovanja/mednarodna-sodelovanja.aspx
tole so njihove podpisane mednarodne pogodbe. Meni delujejo dokaj smešno, razen AARC. No, potem sem šel na AARC spletno stran, kjer se da posikat izvajalca, če je pod njihovim okriljem.

https://www.aarcroyalties.com/2008/home.php?nav=holds
To bo ta zadeva.

No, če grem po Billboardovi lestvici jih je kar nekaj zelo znanih, ki niso pod okriljem AARC. Zdaj pa ne vem po kateri logiki tale naš IPF pride in kar vsem računa vsevprek.

Sicer pa na osnovni strani IPF-a je videti, da je nova vlada že začela nekaj delat okrog te zadeve.
Besedilo:

Ministrstvo za gospodarstvo je pripravilo predlog spremembe avtorskega zakona ZASP, ki je v javni obravnavi še do 16. marca. V Zavodu IPF smo predloge sprememb podrobno preučili, zato bomo na predloge podali ustrezna mnenja in pripombe. Tudi vas, cenjeni člani, vabimo, da nam posredujete svoje poglede in pripombe na: info@zavod-ipf.si s pripisom: Pripombe na ZASP. Lahko pa jih posredujete tudi neposredno na ministrstvo za gospodarstvo na naslov: gp.mg@gov.si z zadevo: Pripombe na spremembo ZASP. Tukaj pa lahko preberete tudi besedilo spremenjenih in starih členov v pdf. V nadaljevanju vam predstavljamo del pogledov in stališča Zavoda IPF.

Kakšen zakon imamo danes?
Zakon o avtorski in sorodnih pravicah (ZASP) sodi med sodobnejše in boljše zakone v EU. Med obvezno kolektivno uveljavljanje pravic ZASP npr. predpisuje tudi t. i. dajanje na voljo javnosti, za kar se v zahodnih državah z mnogo daljšo tradicijo kolektivnega uveljavljanja pravic zelo aktivno borijo. Čeprav sta ZASP in sistem kolektivnega uveljavljanja z vidika primerljivih evropskih držav zgledna, je praksa pokazala pomanjkljivosti, ki jih je treba odpraviti.

Kje je ZASP zaspal?
Pomanjkljivosti so se pojavile predvsem zaradi hitrega razvoja tehnologije, samo bili v 16 letih priča skokovitemu razvoju tehnologije, kateri pa zakonodaja navkljub več dopolnjevanjem ni uspela slediti. Predlagane spremembe odpravljajo sedanje popolnoma nejasno in neprimerno urejeno področje nadzora delovanja kolektivnih organizacij, predpisane pravne strukture kolektivnih organizacij in zahtevanih strokovnih znanj članov organov upravljanja. Urejajo tudi v dosedanji ureditvi nejasno vprašanje, koliko in kako javno naj bo poslovanje kolektivnih organizacij. Te predloge sprememb lahko samo pozdravimo.

Ukinjanje kolektivnega uveljavljanja pravic v škodo uporabnikov in imetnikov
Tiste predlagane spremembe ZASP, ki ukinjajo obvezno kolektivno uveljavljanje pravic, na žalost prinašajo možnost vzpostavitve stanja, ki bo nevzdržno predvsem in samo za uporabnike. Ta bo namreč moral sam poiskati na trgu vse imetnike oz. njihove zastopnike in z njimi skleniti ustrezne dogovore za vsako posamezno varovano delo. Na glasbenem področju to pomeni npr. v povprečju 3 avtorje, 5 izvajalcev in enega proizvajalca fonograma za vsako javno predvajano skladbo. Če ne bo urejeno razmerje že samo z enim od imetnikov pravic, bo uporabnik kršil pravice. Masovna kršitev, ki je edina možna posledica sprejetja take spremembe, pa prinaša tako odškodninsko, kot kazensko odgovornost. Še bolj nevzdržni bodo primeri, ko uporabnik ne vpliva neposredno na izbor glasbe, ki jo javno predvaja (npr. predvajanje radia v gostilni). V tem primeru bo moral gostinec ugotavljati celo to, katere skladbe je radijska postaja predvajala v času, ko je imel v lokalu prižgan radio, če pa k temu prištejemo še dejstvo, da bi moral od avtorjev pridobiti dovoljenje vnaprej (avtorska pravica je izključna), pa je realna izvedba tega sistema povsem neživljenjska.

Več kolektivnih organizacij – žal, manj učinka
Že nekaj časa je moč občasno zaznati želje po uvedbi sistema, v katerem bi bilo moč za isto področje imeti več kolektivnih organizacij. Razlog: uvajanje konkurence. Pravila konkurence, katerih namen je ugoden položaj na trgu za končnega potrošnika, nikakor ne morejo veljati za področje avtorskega prava. Znotraj njega že stoletje sledimo principu in načelom primernega in pravičnega nadomestila, ki pa ni nujno hkrati najnižje možno in najugodnejše za končnega uporabnika avtorskega dela (npr. frizerski salon ali radijsko postajo). Poleg tega imajo uporabniki že sedaj problem pri ločevanju kolektivnih organizacij med seboj. Nekateri lastniki npr. gostinskih lokalov še vsebinsko vedno ne ločujejo, za kaj je potrebno ustrezna nadomestila plačevati ZAMP, SAZOR in IPF. Samo predstavljamo si lahko, kakšno zmedo na trgu bi prinesla uvedba možnosti, da se ustanovi dodatno še 5 ali več kolektivnih organizacij. Zgovorni pa so tudi primeri iz drugih evropskih držav, kjer znotraj različnih panožnih združenj poslušamo negativne izkušnje drobljenja kolektivnih organizacij na bistveno večjih trgih.

Torej že jamrajo, ker bi se naj uvedla konkurenca. Seveda je najlažje kasirat pa študentke okol pošiljat, da pišejo kdo predvaja. Me zanima, če je ta študent vedel, če majo glasbo, ki se predvaja v trgovini, pod svojim okriljem.

Upam, kda še kdo preveri malce te njihove podpisane sporazume in me popravi. Kolikor jaz razumem zadevo je tu kar nekaj maneverskega prostora, če se komu da, si z lahkoto poišče ven avtorje, ki jih nimajo pod okriljem. Razen, če se motim...
 

problemout

Pripravnik
21. feb 2012
432
0
16
Zato te ne bo kaznoval, plačeval boš pa ravno tako..., če ne boš te bodo izterjali. In pri tem so zelo uspešni. Ista zgodba je kmetisko gospodarska zbornica.. Plačujem za brezveze...

sprijazni se, prihranilo ti bo stroške.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.815
6.782
113
pri taščici
Ksz; me zanima kaj bodo za gasilce namutili.
Sazas je bil "zadovljen" s 70 evri na veselico, ipf jih hoce 465. In to za nekajkratno predvajanje glasbe s fonogramov med odmori nastopajocega ansambla. Moram prebrat ce je GZS, preko MORSa dalo kak predlog k spremembi. Po telefonu so rekli da zadeve urejajo.
 

mobifrik99

Fizikalc
20. nov 2007
1.138
5
38
problemout, si sploh prebral kaj sem napisal?

Sicer pa poznam kar nekaj ljudi, eni ne plačujejo sazasa, eni IPF-a eni celo oboje ignorirajo. Po kakšnem letu dni še nobenemu nič.
 

Gavran

direktor!
22. jul 2007
9.130
5.073
113
Nuku`Alofa
Citat:
Uporabnik jekleni pravi:


V primeru (1) pa še ni rečeno, da bodo kaj dobili, ker se lahko zgodi, da denarja za posameznega avtorja ne bo dovolj - pod neko mejo se ne obdeluje več. Ne vem, koliko je ta meja (precej nizko), in ne vem, če je v resnici postavljena tudi na prireditvah ali samo na RTV.

Kolikor vem je ta meja postavljena na 5000€ letno, kar je za množico avtorjev nedosegljivo.
 

jekleni

Guru
1. avg 2007
2.517
843
113
Meja 5.000 skoraj zanesljivo velja za glasovalno pravico ali nekaj takega. Ne pa za denar, ki se nakazuje. Tam je meja bolj ali manj zaradi administrativnih stroškov in bi morala biti par do par 10 €/$.

LP