Optimalni vrtljaji za vožnjo

SouthPark

Jas da nea vem?! Ka te je...
5. sep 2007
24.570
5
38
Klobukarjev dol
Sam vozim ponavadi med 2000 in 3000 obrati, pred par tedni pa je bilo v Delu nekaj v tej smeri (nekaj v zvezi z vožnjo v hrib) in je nevemvečkateri strokovnjak napisal, da je najbolje vozit v območju največjega navora motorja in da je takrat tudi poraba najmanjša.

Sam imam P206 1.6 in je največji navor pri 4000 rpm. Torej naj vozim med 3500 in 4500 ali kaj?
confused-1.gif
Pri teh obratih vozim samo pri prehitevanju, nekak si ne predstavljam, da bi nonstop vozil tak.

Pri katerih obratih je poraba najmanjša? Pri katerih obratih je motor najmanj obremenjujen?
 

novaa

Pubec
19. jul 2007
8.521
1.231
113
takrat je največji izkoristek goriva glede na moč....
ni pa nujno da je najmanjša poraba

vsaj po moje
 

Speedy

Pripravnik
31. jul 2007
724
0
16
37
CENTAR LJ
Mogoče mišljeno za dizla. Za bencinarja ni logično, sploh ne za npr. 16v motorje.

Delo pač ni avtomobilistična revija
smile-1.gif
 

PiLLLe

stranger
18. dec 2007
2.068
0
36
Ljubljana/Novo Mesto
Pri vsakemu avtu je drugace, in moras poznati svoj avto, da ves na katerem podrocju obratov je uporaben za kaj. Moja 406ka je do 4krpm mrtva skoraj, do tam je ubistvu kruzanje, navor se cuti od 2.5k naprej, ni neki brutalen ali kaj podobnega, je bolj tak za potovanje. Nad 4.5krpm je pa igracka
smile-1.gif

Poraba relacijska moje voznje (zvrtim tudi do blokade med prehitevanji katerih ni malo) 8.5 do 9l. Mestna taka umirjena 12, igranje od semaforja do semaforja, driftanje ipd 15+.
 

Blackjack

Guru
24. nov 2007
4.986
1.051
113
Voziš pri najnižjih možnih (normalnih) obratih pri "delnem gasu". Današnji avtomobili imajo lambda sondo ki uravnava vbrizg goriva proti najbojšem stehiometriskem razmerju.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.260
1.894
113
Če pogledaš malo logično prideš do ugotovitve da navor in vožnja v hrib nimata nič skupnega.

Navor ti da 'vedeti' kako hitro (v določeneih vratljajih) motor premakne vrtlajje iz obratov X v obrate Y (in to pri vožnji v klanec načeloma ni pomembno...saj je isti drek kot da voziš naravnost - le napor je večji).

Torej bi se reklo da je optimalno v vrtlajih, kjer imaš dovolj moči, da lahko avto premikaš naprej, ne da bi ob tem avto izgubljal na hitrosti (Torej premalo moči za breme ki ga mora premagovati).

Ker pa moč dobimo kot zmnožek vrtilne frekvence in navora...je logično da lahko v isti klanec pelješ z dizlom z nižjimi vrtlaji kot bencinarja (ker ima npr. dizel pri 2.000 vrtlajjih 360 Nm navora, podoben bencinar pa le 230 Nm....pomnoženo z vrtilno frekvenco 2.000 vrtljajev - pride na koncu povsem druga vrednost oz. moč)....ali po domače rečeno...če ima avto 1.5 tone, pa bi se rad peljal 100 km/h v klanec z naklonom 8 %...rabiš za to recimo 75 kW....te kilovate ima na razpolago dizel pri 1.800 vrtlajih, bencinar pa pri 2.700 (če bi vozil v višjih vrtljajih pomeni, da se voziš s presežkom moči - torej je presežna tudi poraba, če bi vozil z nižjim vrtaljji pa bi začel izgubljati na hitrosti...ker ne bi bilo dovolj moči za premagovanje tega bremena).

To je nekako to.

Ali rečeno drugače...za klanec rabiš moč. Navor pa za pospeševanje iz določenih vrtjejev na neke všije.

(ampak važno da je pisalo v Delu
crazy1.gif
)
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.735
5.897
113
Čisto iz prakse, kot kaže BC. Če se vozim 60km/h v 5. prestavi pije nekje 5l/100km. Ko ga naženem na 3900 obratov, kjer ima moj 1,6 motorček največji navor, takrat pa lepo popije 8l/100km. Torej a velja trditev Delo-strojnih-inžinerjev, potem presodite sami. Seveda je takrat večji zračni upor, zato beri dalje:

Tudi če pri 60km/h prešaltam v nižžjo prestavo, tako da motor spet laufa na 3900 obratov, je poraba spet večja. Tako da se ajnšpric (direktni vbrizg + lambda sonda) ne vgrajujeta v avtomobile kar brez veze.
 
Nazadnje urejeno:

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.735
5.897
113
Pa še nekaj je treba upoštevat.

Vsak motor ima pri svojem delovanju neko trenje. Večji so obrati, večje je trenje, in večja poraba. Pravtako je enako pri menjalniku. Nižja je prestava, več zobnikov se vrti, večje je trenje. Zato je optimalna vožnja v višji prestavi in manjšimi obrati. Seveda če potrebuješ moč in navor za prehitevanje potem moraš prestavit v nižjo. Če pa voziš po omejitvah, pa res ne vidim razloga zakaj bi skozi mosto tulil na 4000rpm v drugi brzini.
 
Nazadnje urejeno:

SouthPark

Jas da nea vem?! Ka te je...
5. sep 2007
24.570
5
38
Klobukarjev dol
Hvala, lepo napisano.
cheer.gif
Torej se naj še kar naprej vozim v 5. prestavi pri 2-3000 obratov in bo še najboljše za motor.

(In ne, ne zaupam Delu popolnoma, zato pa sprašujem ostale).
 

novaa

Pubec
19. jul 2007
8.521
1.231
113
če normalno prideš na vrh klanca potem ja... če pa začne "pešat" pa bo verjetno 4. dovolj
smile-1.gif
 

Telefunken

Fizikalc
23. jul 2007
1.909
0
36
Tip drifta s 406-ko
hysterical-1.gif
...Pa tudi una konča hitrost 240 mi je malo sumljiva...
Če imaš tako porabo pri tem avtu je verjetno nekaj narobe...pelji ti raje k mehaniku, pa ne omenjaj mu da driftaš.