Lepo navajajo, da boš za avto funkcije mesečno plačeval (potem ko si že v osnovni dal čisto preveč za kanto). In to je tisto, kar je pri teh bedarijah narobe.
Da poleg že tako predragih kant, ki ne delajo in rabijo kup vzdrževanja, rabiš še mesečne naročnine, s katerimi boš na dolgi rok vse preplačal. In ker je povsod vmes software s svojimi mnogimi problemi. Da ne omenim kako to vse lepo "deluje", ko so zadeve starejše.
In tiste, ki se jim zdi to kul, je potrebno po betici. Mesečno. Ker je itak ne uporabljajo.
Sodba Sodišča EU – Zadeva C-296/22
Sodba Sodišča EU – Zadeva C-296/22
Datum sodbe: 5. oktober 2023
Zadeva: A.T.U. Auto-Teile-Unger GmbH & Co. KG in Carglass GmbH proti FCA Italy SpA (Stellantis)
ECLI identifikator: ECLI:EU:C:2023:743
Vir sodbe: EUR-Lex CELEX:62022CJ0296
Kompleksna sodba med drugim pa je tezulst tudi
Posledice za plačljive funkcije v vozilih
Če je funkcija (npr. ogrevani sedeži, daljinski zagon) že fizično prisotna v vozilu, proizvajalec ne sme zaračunavati dodatnega dostopa do nje, če to ni izrecno dovoljeno.
Leta 2022 je BMW uvedel možnost, da si uporabniki v določenih državah (npr. Južna Koreja, Velika Britanija) aktivirajo ogrevane sedeže prek naročnine, čeprav je bila strojna oprema že vgrajena v vozilo. Cena je znašala približno 18 ameriških dolarjev na mesec.
Zaradi pritiska javnosti in slabe podobe je BMW leta 2023 ukinil ta naročniški model za ogrevane sedeže. Podjetje je priznalo, da potrošniki ne sprejemajo ideje o plačevanju za funkcije, ki so že vgrajene, in da bodo v prihodnje bolj premišljeno uvajali digitalne storitve
V skladu s sodbo C-296/22 (ECJ, 5. oktober 2023) pa bilo to tudi nezakonito. (zaračunavanje ogrevanja preko mesečne naročnine, če so grelni elementi že prisotni v vozilu). Je pa tes, da bi bilo nezakonitost potrebno najprej dokazati na sodišču, pravnega spora na to temo pa še ni bilo.