Okolju prijazni avtomobili

Jabe

Guru
1. okt 2007
15.332
7.737
113
Govorim za prejsnji razpis in ostale pogoje:
- olajsava 40% na vrednost vozila - 2 leti
- subvencija- 2 leti
- amortizacija - mislim, da 7, ker je osebno vozilo, ne za opravljanje dejavnosti
 

Jabe

Guru
1. okt 2007
15.332
7.737
113
Vsem nalogom se ognes, ker je EV brez bonitete in je povsem vseeno, ce so vsi kmji zasebni. Govorim za avto, ki je kupljen na firmo, ki ni davčni zavezanec. Ce je, je treba pa res še to zaradi ddvja, ne zaradi olajsave.

Po skoraj enem letu ima moja resda na racunu omenjenih 54070. trenutno ima 25600km, ko odstejem vse bonboncke za s.p., pristejem polnilnico, zavarovanje, gume ter porabljene kwh, me je dosedaj stala 44500€. Lani sem imela manka 24€, letos bi nekaj več, ampak ker gre to v strosek, mi bo to ustrezno znizalo dohodnino. Zal vec, kot bi si zelela
 

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.781
807
113
Močno upam da je to fake news. Ampak tudi če ni, idiotizmi ki se dandanes uvajajo v avte so že res dih jemajoči. In potem se čudijo da raja več noče novih avtov kupovati


Kako gre to skozi homologacijo, zavarovanje?
 
  • Všeč mi je
Reactions: zoom in novaa

LarryClay

Guru
10. feb 2023
1.655
1.631
113
Homologirano je že tipsko.
Zavarovat pa nimaš kaj.
Bolj je zanimivo to, če razkantaš avto in plačaš naročnino, a lahko od VW zahtevaš, da popravi avto, da bo naročnina delala. :)
 
19. jul 2007
2.978
1.690
113
Lepo navajajo, da boš za avto funkcije mesečno plačeval (potem ko si že v osnovni dal čisto preveč za kanto). In to je tisto, kar je pri teh bedarijah narobe.
Da poleg že tako predragih kant, ki ne delajo in rabijo kup vzdrževanja, rabiš še mesečne naročnine, s katerimi boš na dolgi rok vse preplačal. In ker je povsod vmes software s svojimi mnogimi problemi. Da ne omenim kako to vse lepo "deluje", ko so zadeve starejše.

In tiste, ki se jim zdi to kul, je potrebno po betici. Mesečno. Ker je itak ne uporabljajo.

Sodba Sodišča EU – Zadeva C-296/22

Sodba Sodišča EU – Zadeva C-296/22

Datum sodbe: 5. oktober 2023
Zadeva: A.T.U. Auto-Teile-Unger GmbH & Co. KG in Carglass GmbH proti FCA Italy SpA (Stellantis)
ECLI identifikator: ECLI:EU:C:2023:743
Vir sodbe: EUR-Lex CELEX:62022CJ0296

Kompleksna sodba med drugim pa je tezulst tudi

Posledice za plačljive funkcije v vozilih
Če je funkcija (npr. ogrevani sedeži, daljinski zagon) že fizično prisotna v vozilu, proizvajalec ne sme zaračunavati dodatnega dostopa do nje, če to ni izrecno dovoljeno.

Leta 2022 je BMW uvedel možnost, da si uporabniki v določenih državah (npr. Južna Koreja, Velika Britanija) aktivirajo ogrevane sedeže prek naročnine, čeprav je bila strojna oprema že vgrajena v vozilo. Cena je znašala približno 18 ameriških dolarjev na mesec.

Zaradi pritiska javnosti in slabe podobe je BMW leta 2023 ukinil ta naročniški model za ogrevane sedeže. Podjetje je priznalo, da potrošniki ne sprejemajo ideje o plačevanju za funkcije, ki so že vgrajene, in da bodo v prihodnje bolj premišljeno uvajali digitalne storitve

V skladu s sodbo C-296/22 (ECJ, 5. oktober 2023) pa bilo to tudi nezakonito. (zaračunavanje ogrevanja preko mesečne naročnine, če so grelni elementi že prisotni v vozilu). Je pa tes, da bi bilo nezakonitost potrebno najprej dokazati na sodišču, pravnega spora na to temo pa še ni bilo.
 

KarEn

Majstr
27. jan 2008
2.323
385
83
Zato je VW to napovedal v UK, ker niso več v EU, pa dokler ne bo sodbe njihovega sodišča bodo lahko odirali angleže (če se jim bodo ti pustili), pol pa jbg... dokler je trajalo je blo luštn, briga jih. Hvala bogu v EU to ne morejo (glede na prej citirane sodbe), drugje pa zaradi mene, če se folk to pusti odirat... pa če država pusti tako odirat (stvar politike, volitev ipd.... mogoče bo pa kdo obljubil predvolilno da bo tako prakso prepovedal, pa dobil kak glas na volitvah zato... mogoče pa ne).
 

mtl

Guru
19. jul 2007
10.943
621
113
Kras
www.mtl.si
Tiste, ki menjavajo avte na dve leti, dejansko boli patka za izgubo vrednosti.
Oni menjajo, ker lahko.

Nič novega na avto trgu.
Kdor ima, pač ima. Od slednjih itak živi cel "premijski" segment avto industrije.
Velika večina teh dvoletnikov je itak avtomobilov na podjetje ;), kjer je zadaj drugačna računica.
Ni tako veliko fizičnih oseb, ki jim je malo mar, če izgubi 40% vrednosti v dveh letih.
Sicer pa večina ljudi zamenja po poteku kredita/leasinga ali podaljšane garancije.
 

mtl

Guru
19. jul 2007
10.943
621
113
Kras
www.mtl.si
Tukaj ste sli z menoj cez celo proceduro. Kitajcev se danes skoraj nobenega ni pri nas. Vsi v prihodu. Lani še manj. Žal... In bi tudi pol povedala, kaj je pa kaj ni OK, pa kok me stane. Kot zmeraj...
Jaz jih sicer kar videvam, je pa bila lani izbira konkretno manjša, drži. Čeprav MG4 je bil na voljo.

Kakorkoli, ti svetujem, da podajaš izkušnje o Tesli, ki jo imaš, ne pa tudi o drugih avtomobilih, s katerimi nimaš izkušenj, ker se zna zgoditi, da boš izgubila prijatelje/znance.
Sicer ti pa priporočam, da vzameš kakšnega kitajca na test za teden dni in da ga preizkusiš temeljito. Pa potem lahko iz prve roke kaj poveš ;).
 
  • Všeč mi je
Reactions: novaa

Steve

Guru
13. avg 2007
10.265
2.265
113
Potem pa ti povej kaj več, bi verjetno koga zanimalo.
Jaz lahko iz prve roke edino povem da sem se vozil z Y in sedel v nekem bydu suvu, ki mu je menda direkt konkurenca.
Vtisi iz notranjosti so bili v byd precej bolj pozitivni kot v tesli. Kako se vozi in vsi tehnični podatki...nimam pojma.
Ampak razumem zdaj zakaj byd raste ko goba in odžira kupce tesli.
Mesečno vržejo ven 1 model, Tesla pa glanca antične modele in lapa prazne obljube
 

Jabe

Guru
1. okt 2007
15.332
7.737
113
Kakorkoli, ti svetujem, da podajaš izkušnje o Tesli, ki jo imaš, ne pa tudi o drugih avtomobilih, s katerimi nimaš izkušenj, ker se zna zgoditi, da boš izgubila prijatelje/znance.

Moji znanstva in prijateljstva ne temeljijo in niso obremnejena z avtomobili. Tudi ne z enako pomembnimi stvarmi, kot so recimo dietne preference, visina štiklov in slično...

Jaz tebi svetujem, da prevetris svoja, ce so odvisna od za prijateljstva in znanstva nepomembnih reči.