Okolju prijazni avtomobili

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.784
1.102
113
Kar nekaj mest se ogreva na toplovod. Vecina na plin.
Nekaj izjem se zadnja leta pojavlja na biomaso.
Nazarje, Šentrupert, zagorje....
A misliš, da tega pa jaz ne vem...
Samo predpisat toplovod za 5 bajt... Ne se hecat... Pa na Biomaso... Nima vsak lastnik hoste za hišo. Mi jo že nimamo, pa mamo 3 ha svoje zemlje...
Pa imam včasih tudi kako kajlo kruha od tega...
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.470
7.161
113
pri taščici
Glej iz tvojega lonca vozijo biomaso v avstrijo!
Zakaj ima v Domžalah vsak blok svojo kotlovnico na plin?
Se spomnis "strajka" dve leti nazaj?
Kurjava na biomaso je obocajno cenejsa od plina/olja.
Ce ni ekonomskp.smiselno delat toplovoda, je pa mogoce smiselno narediti 100kw kotlovnico na biomaso za cel blok.
Bom zvohal koliko so stale kronotermovke v.lokalni šoli..
 

jonny77

Guru
16. sep 2007
11.734
2.440
113
Pomurje

Priponke

  • 20250225_175010.jpg
    20250225_175010.jpg
    2,3 MB · Ogledi: 14
  • Všeč mi je
Reactions: darjan

Jabe

Guru
1. okt 2007
14.622
7.135
113
Aha, TČ potem.
Kak vmesni zalogovnik ki ogreva SV preko izmenjevalca bi resil ta tvoj problem, ce te to bremeni razmisli o takem sistemu ob menjavi Tč

Kje jaz tebe izgubim točno? Moja TČ je ranga fena. In lahko odmisliš TČ, pa bo preostala bajta še vedno rabila 2kW. Ne 200W.

Moja rešitev je boljša od tvoje, pa parkrat cenejša in enostavnejša. Brez čudnih kompromisov in prilagajanja....avtu.... Jaz sem kupila polnilnico, ti si pa kurilnico, pa štromarja, da ti je vso bajto razen enega šuka na 2 fazi prestavil, pa še na tistem bo še zmeraj samo 2,3kW.

Pa sem dojela, da misliš, da imaš super varčno bajto. Nehi se praskat, kjer te ne srbi. Meni je moja prejšnji teen pri -9 zahtevala 1,5kW za 235+20m2. Če bi bila potratna, kot tvoja, bi moja TČ ne zmogla in bi rabila večjo ali bi morala vklopiti grelec pri tej T. Močnejša TČ bi posledično SV grela z večjo močjo kot 2kW. In bi potem še manj ostalo za avto.

Se pravi je preostala bajta rabila 14,5-10,7-1,5=2,3kW. Pustila sem 2kW za TČ, ker je šlo tvojemu izračunu bolj na roke. 1,8, je še vedno manj kot 2,3kW, oboje pa bistveno več kot 200W.

Ipak je bilo to samo med ogrevanjem hiše, ko je ogravala vodo, je rabila 1,9kW. In bi v vsakem primeru, pa sanjaj ti izmenjevalce kolkr češ. Moj bojler ima 300L in 3,4m2 kače. In zdele stavim, da je tvoj bolj klinčev in če bi imela tvojega in bi bil izmenjevalec ozko grlo, bi bilo še huje. Ampak, roko na srce, da ne bom demagogije zganjala, kot jo ti - ne bi. Izmenjevalec pri nas je overkill za peč.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.423
1.273
113
Poanta je, da bi bilo 4kW uhkade dovolj, ampak če pogledaš svoj primer, ko je na voljo vseskp 7kW, ne ostane 4kW, ampak manj. In potem polnilnica, ki zahteva 4kW odpade, ostane šuko. Z 2,3kW. Ki morajo biti na tem poenostavljenem primeru na tej fazi na voljo, se pravi je ta faza samo za avto?

Res si zelo poenostavil tale primer. Na vseh tockah. Preveč...
O tem ali preveč ali ne, lahko debatirava, ampak sem jasno napisal, da sem.
Če je zaradi ostalih poravnikov ostane manj kot 4,2 kW (kar je cca 3x6A), potem avto pač začasno prekine polnjenje. Ko je spet na voljo dvolj, spet začne (6A je minimum). Lahko bi, recimo, tako polnilnico vgradil tako, da enofazno polni po najmanj obremenjeni fazi, pa jo pač nastaviš na 1F in bo isti efekt kot pri šuko.
Pa še enkrat, pri trditvi, na katero sem odgovorjal in pri mojem odgovoru ni šlo za to, ali v hiši dovolj ostane, ampak na moč TP in posledično koliko ostane za vsako hišo na njem. Zato se niti nisem ukvarjal s tem, kolliko je poraba v hiši. Ker v marsikateri je npr. ponoči le par 100 vatov, pozimi pa je lahko 4 kW tudi brez polnjenja.
 

Jabe

Guru
1. okt 2007
14.622
7.135
113
Ja, z marsicem se nisi ukvarjal, zato je zmotilo.

Ce prekinja, potem še 10h ni dovolj. In kako se lahko ne ukvarjas pri taki debati s porabo hise. Vsaka klinceva polnilnica z malo pameti ve, kdaj je na vrsti avto - ta zadnji. Razen alter ga postavlja na prvo mesto. Ne bomo se mi zdaj ukvarjali, ce za hiso kaj ostane :oops1: toj prekompliciran, ker mi zdaj poenostavljeno...

In s tem se samo skoda dela. Ker ljudje se radi poenostavljeno lotijo in ko bo nekdo peljal takim poenostavljenim primerom, kot ga prodajata zdele z Darjanom, bo še bolj poenostavljeno vedel povedati in pokazati, da je vse skupaj en velik klinac in nateg, ki mu pusca prazen avto v najboljsem primeru in hiso ven meče v najslabsem, ceprav Darjan (tukaj ne ti, se ne nanasa nate) vidi solucijo v menjavi kurilnice, ki je sicer optimalna za tele primere, ce ze mora na strom biti. In taka poenostavitev se še toliko bolj prime, kot vidis ze skoraj 800 strani tukaj...

Ker v marsikateri je npr. ponoči le par 100 vatov, pozimi pa je lahko 4 kW tudi brez polnjenja.

Res je. Sama TČ ali pa cela hisa vleceta 4kW res zgolj pozimi cez noc. Zal je to tudi cas ko bo EV kuril vec in bo za 200km treba 50%+ baterije, ne pa 30%. In ce jaz zelo poenostavim - čeprav je to problem samo pozimi, vecina ljudi avto rabi preko vseh sezon. Oziroma, ce bo kaj prilagodljiv (spet po darjanovo) in ne zacementiran v svojih poteh, bo enostavno se odklopil in hiberniral cez zimo. Ostali neprilagojenci pa zal furamo isti film - polet in pozim.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.546
7.094
113
Ob pametni polnilnici je pa res vseeno ze ti TČ kuri pol ure 5 kW in pol ure nic, ali pa celo uro enakomerno 2.5 kW.
Edino pac vec bos placala preko omreznine.

Je pa bilo govora o sukotu, kjer se vedno ostaja navadna “analogna” logika in deluje brez problema.