Okolju prijazni avtomobili

Jabe

Guru
1. okt 2007
14.462
6.967
113
Prepričan sem, da če politika ne bi spodbujala zelenega prehoda in EV, bi bil delež EV signifikantno večji. EV je (še posebej za povprečnega Janeza) boljša in udobnejša izbira od ICE. Ampak, ker to podpira EU, bomo pa (povsem po definiciji besede) iz inata proti.

Podpora politike ni v gofljanju in pisanju civkov. Je kar bolj konkretna - v subvencijah in olajsavah. Brez tega bi bila prodaja EV neobstojeca.

Vsaka sprememba pa pride z rezilientnostjo tistih, ki hočejo status quo, zato je treba "pomagat". Slovenci smo po tem dobro znani, konec koncev, ce ne bi bilo tako zagamani, nas ne bi vec bilo.
 

jonny77

Guru
16. sep 2007
11.587
2.397
113
Pomurje
No, tukaj se moram oglasit. Ko nekomu rečeš, da ni noben faktor, to dejansko govoriš 80% ljudem. Tako, da kdo je nek faktor tukaj zdaj nebi raje diskutirali.

Da nebo pomote, ko bo zdajšnji bencinar šel v pokoj, bo verjetno tudi pred mojo hišo stal EV kot drugi avto. Ampak, kot sem rekel, ko bo bencinar šel v pokoj. In to je nek normalen prehod, in ne prehod s pištolo na čelu.
Sem tako razmišljal in žena kupila za drugi avto v družini. Zdaj ta EV dela 80% vseh kilometrov od obeh.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Najbolji

piagolo

Guru
22. nov 2009
7.274
3.899
113
Pa se enkrat: vozi smrdlivca in isto pusti ostalim, da vozijo kar zelijo. Kot je brati se nihce tu ne vtika vate in ti sili karkoli. Pa se enkrat: cesa se tako bojite, deci?
Nisem bil vprašan, pa vseeno:
Nek strah je tudi v tem, da ne bo šlo se voziti v tistem kar bi si vsaj nekateri želeli. In eden od vtikov je, da smrdljivca ne boš mogel več nadomestiti z novim.
 

Najbolji

Guru
20. feb 2008
4.769
1.009
113
Vsaka sprememba pa pride z rezilientnostjo tistih, ki hočejo status quo, zato je treba "pomagat". Slovenci smo po tem dobro znani, konec koncev, ce ne bi bilo tako zagamani, nas ne bi vec bilo.

Drzi, ampak scat prot vetru pa tud ne gre. Kar pises bi sam bol nalepu srbom, uni so pa res 'trmasti', nima veze da nima prav, tako bo in nic drugace. Pa naj bo... sam pol ne jokat.
 

Najbolji

Guru
20. feb 2008
4.769
1.009
113
Nisem bil vprašan, pa vseeno:
Nek strah je tudi v tem, da ne bo šlo se voziti v tistem kar bi si vsaj nekateri želeli. In eden od vtikov je, da smrdljivca ne boš mogel več nadomestiti z novim.

Kako ce stevica ze dva mesca skace po luftu kako te agende padajo, se sesuvajo etc? Glej, sam nikakor nisem proti ICE, samo nocem pa tudi teh ICE vernikov okoli sebe, ker vse kar znajo je bremzat. Mal soli v glavo, razmislt pa se marsikaj drugace vidi / razume. Ce pa samo nase gledas in kako se ti krivica dela potem na cesto in zacni pohod. Na forumu ga ne bo, ta je samo za duso olajsat (ker doma se ocitno ne upa, ga baba takoj nazene). Vis, takih mam pa poln kufer ze.

In ce smrdlivca ne bos mogel zamenjati z drugim pa glej, gotovo bos nasel kaj kar ti bo ustrezalo. Tud k je Nokia propadla je Ajfon prsu. O tom potom, zaenkrat ni se nic drugace kot samo to, da 'deci' v luft skacejo, prestraseni hujs k babe. Ce ne verjames, beri ta forum, imas vse crno na belem.
 

Vadim

Guru
2. jul 2020
5.420
7.016
113
Daj nehi. Zdaj že Nokio primerjaš z Apple. Kot je jabe napisala. Brez subvencij ne bi bilo ne evjev in ne sončnic, ker to ne bi bilo ekonomično. In da je skleda polna, je še famozni 2035 tu, ko bodo nehali prodajati ice vozila.

In pod črto. Namesto, da imaš plin za ogrevanje in golfa "long range". Moraš nabaviti ev, domačo polnilnico, sončnico in toplotno črpalko.

In zakaj?

Da zmanjšamo co2 in trde delce. Čeprav promet v svetovnem merilu proizvede 10% emisij. Glede na število avtov realno kaksne 2,5% emisij.

In zato delamo trojno salto nazaj.

2035 je še daleč, prodaja ev pa že pada na svetovnem merilu. V 10 letih ni za pričakovati nekih velikih preskakov tehnologije. Povprečnega to ne briga ali niti ni seznanjen. Ko pa pride do tega leta, bo še luštno. Takrat bodo ulice polne.
 
  • Všeč mi je
Reactions: MrDaco

Najbolji

Guru
20. feb 2008
4.769
1.009
113
Kuba? Men je tu popolnoma lepo, drugi jamrate. Za vsak drek.

Drugace tud na Kubi ni slabo, pejte kdaj, boste vsaj vedl o cem govorite.
 
19. jul 2007
2.889
1.605
113
Tud k je Nokia propadla je Ajfon prsu. O tom potom, zaenkrat ni se nic drugace kot samo to, da 'deci' v luft skacejo, prestraseni hujs k babe. Ce ne verjames, beri ta forum, imas vse crno na belem.
Uf, tukaj je pa težka zmešnjava glede vzroka in posledice.
Ker je iPhone (pa ni bil samo iPhone, so bili še drugi zraven) prišel, je Nokia propadla.*

Kar je naraven proces (v tržni ekonomiji). Nekako pa ni takšnega naravnega procesa pri avtomobilih. Če bi bil, bi se zeleni prehod zgodil sam od sebe (ki bi ga samo pospešili z malo subvencijami in hitro zaključili z dajatvami na stare tehnologije).


*iPhone je bil predstavljen 2007.
Nokia je bila 2008 še na vrhu, potem pa je bil prosti pad.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.224
7.038
113

Če se bo izkazalo, da so povprečne emisije CO2 vseh avtomobilov, ki jih prodajajo v Evropi, previsoke, bodo morali avtomobilski proizvajalci plačati globe. Te bi lahko znašale 16 milijard evrov na leto

kaj temi ni jasno da so kazni ker delajo dinozavre? Hop na EV pa ne bo kazni vec…
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.224
7.038
113
Volkswagen is confident its electric vehicle sales will finally flourish in 2025. In Europe, it has more orders for the ID.7 than for the Passat. It's leading in the electric vehicle sales race at home in Germany and was the most popular EV maker in Norway last October. This year, it realistically expects zero-emission cars to account for as much as 25 percent of deliveries in the EU.
 

darwin

Majstr
17. avg 2007
621
399
63
Podpora politike ni v gofljanju in pisanju civkov. Je kar bolj konkretna - v subvencijah in olajsavah. Brez tega bi bila prodaja EV neobstojeca.

Vsaka sprememba pa pride z rezilientnostjo tistih, ki hočejo status quo, zato je treba "pomagat". Slovenci smo po tem dobro znani, konec koncev, ce ne bi bilo tako zagamani, nas ne bi vec bilo.
Ker sem pisal o podpori politike, ki je ukrep in ne politikov, (ki vplivajo in čivkajo) sem imel v mislih predvsem subvencije.
In ja, mislim, da bi se preboj EV zgodil tudi brez podpore politike. Zagotovo bi bila krivulja prodaje drugačna, ampak EV bi danes verjetno imeli večji tržni delež kot ga imajo. Konec koncev so EV tudi v interesu industrije, saj so menda enostavnejši in cenejši za proizvodnjo. Če bi jih prepustili trgu, bi bil upor plebsa zanemarljiv. Verjetno podobno kot pri Nokii, le da bi šlo na začetku počasneje.
Subvencije v obliki nižje cene bi tako prišle s strani proizvajalcev in njihovih marketing ekip.

Pred 15 leti je javnost pionirje elektro mobilnosti C-zero/iOn/i-MiEV istočasno sprejela s tehnološkim navdušenjem in cenovno skepso. Njihova prodaja je bila na nivoju flote zanemarljiva in zagotovo bi proizvajalec po tem, ko bi jih po prvotni ceni prodal začetnim navdušencem, sam znižal ceno, ker so z njimi preverjali trg. Ko so se aktivno vmešale države, je od zgodba šla kot je šla, proizvajalci pa so v žepe pospravili milijarde subvencij.
 

Najbolji

Guru
20. feb 2008
4.769
1.009
113
Uf, tukaj je pa težka zmešnjava glede vzroka in posledice.
Ker je iPhone (pa ni bil samo iPhone, so bili še drugi zraven) prišel, je Nokia propadla.*

Kar je naraven proces (v tržni ekonomiji). Nekako pa ni takšnega naravnega procesa pri avtomobilih. Če bi bil, bi se zeleni prehod zgodil sam od sebe (ki bi ga samo pospešili z malo subvencijami in hitro zaključili z dajatvami na stare tehnologije).


*iPhone je bil predstavljen 2007.
Nokia je bila 2008 še na vrhu, potem pa je bil prosti pad.

Nokia ni propadla zaradi tega ampak zato ker je fakin Elop naredu vse, da jo sklestjo in jo MS poceni dobi. So mel kar dobr nastavleno, sam casa ni blo sprovest. Mam se zdej N900 doma, ki je bil prvi resen odmik od Symbiana. Burning letter pa to... Ampak to sploh ni poanta, na voljo bo alternativa (prej mel Nokio, danes je ne pogresam - isti bo z ICE). Zdaj kdo je koga, kdaj, kako pa ne bi. Misljeno je bilo kot primer. Lahko se se na to zdaj kdo obesa, vseen mi je.

1000022384.jpg
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.224
7.038
113
It hit $132 per kilowatt-hour in 2023, and slid further to $112/kWh in 2024, as per Statista. When it his the $100/kWh mark, industry pundits say its "game over", i.e. that EVs will be cost-competitive with internal combustion engine (ICE) vehicles, even without subsidies.


By 2026, the average battery pack prices are projected to drop further to $82 per kWh – from $250 per kWh in 2016 – a 67 per cent drop in price.

Ampak dajmo jamrat tu in se otepat dinozavrov iz inata oz ignorance, medtem pa nas prehitevajo vsi
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.981
6.152
113

Če se bo izkazalo, da so povprečne emisije CO2 vseh avtomobilov, ki jih prodajajo v Evropi, previsoke, bodo morali avtomobilski proizvajalci plačati globe. Te bi lahko znašale 16 milijard evrov na leto

kaj temi ni jasno da so kazni ker delajo dinozavre? Hop na EV pa ne bo kazni vec…
In co2 se bo v svetovnem merilu zmanjšal za koliko? Če mene vprašaš za kakih 5% v plus. Povdarjam, v plus. Kitajc ne jebe co2, vi pa še vedno drkate...
 

Jabe

Guru
1. okt 2007
14.462
6.967
113
Zagotovo bi bila krivulja prodaje drugačna, ampak EV bidanes verjetno imeli večji tržni delež kot ga imajo.

Ce govorimo o slovenskih razmerah, zagotovo ne. Ker so enostavno na voljo samo avti za 40+k€. Alternativ malckom, ki je domet Slovenca, ni. Niti 5 let rabljenih ne. Se v Nemčijinje davia

Domnevam, da je razvoj in material terjal svojo ceno. Pol moras dati vecjo školjko gor, da lahko prodajas za ta denar. Zdaj se je vse pocenilo, pa se napovedujejo tudi manjse škatle za primerljiv denar.

Inat je, je pa tudi prikladen izgovor za to, da danes marsikomu ne znese.

Da kupujem avto do 20k€, kar je nekako domet povprečne place pri nas, zaenkrat nimam se kaj dosti izbire sploh. Malo ICE ali rabljena "premija" izpred casov EVja.