id7 se mi zdiSam kaj dobiš pri EV švabu novega za 50k€ še sedaj nisem izvedel od soforumaša in da je primerljivo s Teslo Y AWD?
v nemčiji so kitajci dragi, vsaj takole na prvi uč. Pa tudi nemcu je lažje skeširat 50 kilo kot slovencu.Da dopolnim. Tukaj so podatki za prvo polovico v Nemčiji, brez direktnih subvencij.
Praktično pol trga obvladuje (po besedah nekaterih tukaj popolnoma zanič in nekonkurenčen/predrag) VW koncern, še 9% trga pa si vzame BMW in 5% Mercedes, za njim je še Hyundai.2025 (Half Year) Germany: Best-Selling Electric Car Brands and Models
2025 (First Half): Volkswagen, BMW and Skoda were the top-selling electric car brands in Germany and the VW ID7 the favorite BEV model.www.best-selling-cars.com
Torej dejansko 65% trga obvladujejo domači proizvajalci, Tesla 3.6%, prvi Kitajc BYD 1.8%.
Očitno Nemci niso še dojeli izjemnih prednosti v kvaliteti in cenovni ugodnosti kitajskih vozil. Predvidevam pa, da se bo delež kitajskih vozil še nekoliko povečal, kar je seveda lažje, če štartaš iz nizkih izhodišč.
Kolikor poznam bev je ljubitelj "modro-belega propelerja".id7 se mi zdi
Sodba Sodišča EU – Zadeva C-296/22
Sodba Sodišča EU – Zadeva C-296/22
Datum sodbe: 5. oktober 2023
Zadeva: A.T.U. Auto-Teile-Unger GmbH & Co. KG in Carglass GmbH proti FCA Italy SpA (Stellantis)
ECLI identifikator: ECLI:EU:C:2023:743
Vir sodbe: EUR-Lex CELEX:62022CJ0296
Kompleksna sodba med drugim pa je tezulst tudi
Posledice za plačljive funkcije v vozilih
Če je funkcija (npr. ogrevani sedeži, daljinski zagon) že fizično prisotna v vozilu, proizvajalec ne sme zaračunavati dodatnega dostopa do nje, če to ni izrecno dovoljeno.
Leta 2022 je BMW uvedel možnost, da si uporabniki v določenih državah (npr. Južna Koreja, Velika Britanija) aktivirajo ogrevane sedeže prek naročnine, čeprav je bila strojna oprema že vgrajena v vozilo. Cena je znašala približno 18 ameriških dolarjev na mesec.
Zaradi pritiska javnosti in slabe podobe je BMW leta 2023 ukinil ta naročniški model za ogrevane sedeže. Podjetje je priznalo, da potrošniki ne sprejemajo ideje o plačevanju za funkcije, ki so že vgrajene, in da bodo v prihodnje bolj premišljeno uvajali digitalne storitve
V skladu s sodbo C-296/22 (ECJ, 5. oktober 2023) pa bilo to tudi nezakonito. (zaračunavanje ogrevanja preko mesečne naročnine, če so grelni elementi že prisotni v vozilu). Je pa tes, da bi bilo nezakonitost potrebno najprej dokazati na sodišču, pravnega spora na to temo pa še ni bilo.
Torej skladno s tvojim zadnjim stavkom. Nekdo bo moral najprej iti v tožbo, da doseže to.Sodba C-296/22 se nanaša na dostop do podatkov in funkcij za servisiranje, ne neposredno na plačljive potrošniške funkcije, kot so ogrevani sedeži.
Načeloma pa bi se argument iz sodbe lahko uporabil tudi proti takšnim naročninam, če bi sodišče presodilo, da gre za nedopustno omejevanje dostopa do že prisotne funkcionalnosti. A pravnega primera v zvezi s tem še ni bilo.
So ja... ampak predstavljaj si občutek čez 8 let.... A bi se raje vozil v 8 let starem bimmerju, ali 8 let starem fortingu? Sicer je to čisto balkanski mindset, ampak ta folklora je še kar prisotna v EU.Meni tudi ne potegne ja…ne vem zakaj so zasli z dizajnom
Aaaaaaaaa..... pa smo tam.....Me zanima stanje 19 let stare baterije... Saj ene bodo delala - s soc 50-60%.
Avto bo ok za v trgovino in nazaj
Tako je... In smiselnost menjave baterije katere bo cena na uradnem 40k€Aaaaaaaaa..... pa smo tam.....
Ekologija pa take, pa to...