Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Drugače je pa to metanje goriva stran, da emisij niti ne omenjam.
Vem da vsi pravijo tako, ampak ... osebne izkušnje mi pravijo, da če avto (pozimi) prej ogrejem na mestu je poraba celotne poti manjša. Imam zelo dobre pogoje za testirat (enaka pot, enako uro, enaki pogoji) in vedno je rezultat ENAK. Torej, pozabim zvečer pokrit avto in posledično zjutraj drsam led s šipe (motor v teku) .. poraba prvih 3km poti (cca. 300 m višinske razlike) okoli 18l/100km! Pokrijem zvečer prvo šipo in zjutraj štartam takoj, poraba okoli 20l/100km. (porabo kaže BC)
Prvih 500 metrov je sicer poraba v prvem primeru višja, ampak potem se pa zelo skompenzira in na koncu je vedno zmaga v primeru prej ogretega motorja.
Glede vaših fizikalnih nebuloz o izkoristku motorja pa samo to, izkoristek HLADNEGA motorja je zelooooo daleč od idealnega izkoristka ogretega motorja (vključen "zaug", velikoooo večje trenje, ...). In pri mrzlem motorju je poleg razlike izkoristkov v delovni obratih ali pa idlu še razlika trenja, ki se (ja) z obrati veča. Višji obrati, večje trenje, več energije gre v nič ... pri nizkih obratih pa je izgube energije zaradi trenja zelo malo. Pont vsega je da se v štandgasu ogreva motor zaradi izgorevanja (eksplozije goriva) in ker ni prisotnega velikega trenja je poraba LAHKO manjša (kako je s CO2jem ne vem, ampak glede na to da se celoten izpušni sistem enako greje je pomojem s CO2 čisto isto).
Zdej preden me napadete, tole velja do neke meje .. ogrevat motor do 90C (voda) je pa čista potrata. Ogrevat motor do točke ko kazalec temperature začne rasti (50C) je pa lahko bolj varčno kot pa vožnja z neogretim motorjem. In na koncu; ne velja to za vse motorje isto!