Ogrevanje avta na mestu...

Hoci

Fizikalc
18. avg 2007
2.546
5
38
cel čas poslušamo kako je to škodljivo za okolje in za avto, Ford pa pravi tole lol:

Ford engineers calculate that using a remote start system could help reduce hydrocarbon, CO and nitrogen oxides emissions by up to 75 percent, since it preheats the catalyst on cold starts (where up to 95 percent of emissions typically occur), prior to those first few accelerations
http://green.autoblog.com/2009...emissions-by-u/
 

Numy

Majstr
1. jan 2008
9.860
394
83
Ja samo Ford bo ogrel katalizator prej, naši so pa mrzli.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Isti šit je na sedaj starem modelu Priusa. Prioriteto ima nastavljeno na čist luft, torej je ob zagonu nastavljen, da najprej segreje katalizator. Drugo mu ni pomembno. Posledica - pri kratkih furah je poraba višja.

Novi Prius - jebe se mu za začetne emisije, prioriteta mu je vedno nizka poraba, posledično poraba nižja tudi pri zelo kratkih furah.

Drugače pa se motorja nikoli ne ogreva stoječe na mestu. V Sloveniji je to tudi prekršek. Avto se ogreva z vožnjo, tudi intenziteta ogrevanja je potem višja, v totalu je poraba nižja, pa tudi emisije. Ameri pa imajo vedno neke čudne marketinške ideje za prodat. Zanimivo, da jih v Kaliforniji ponavadi s takšnimi idejami dobijo po buči. Razen če imajo poseben grelec in ne ogrevanje vozila na vrtenje motorja v prazno.

Ogo
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
v zacetni fazi ima avto nastavleno malo mocnejso mesanico da se prej ogreje, sicer pa na mestu ni pametno gret avta. Za avto tudi v ogretem casu ni prevec dobro ce laufa na "standgasu" . Avto prizges pocakas par sekund in speljes, potem vozis malo z manjsimi obrati da se motor ogreje.
 

Hoci

Fizikalc
18. avg 2007
2.546
5
38
a ta nov prisu ima klimo na elektromotor al dela sam ob pržgani mašini?
 

marjan

Pripravnik
25. jul 2007
799
3
18
a nima tanov prius sončne celice na streh zato da ga hladi tud če je parkiran?
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Vse generacije Priusa imajo električno klimo, ki delaj tudi ko motor ni zagnan. Ravno v tem je bila poanta električne klime.

Ogo
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Citat:
Uporabnik mac77 pravi:
v zacetni fazi ima avto nastavleno malo mocnejso mesanico da se prej ogreje, sicer pa na mestu ni pametno gret avta. Za avto tudi v ogretem casu ni prevec dobro ce laufa na "standgasu" . Avto prizges pocakas par sekund in speljes, potem vozis malo z manjsimi obrati da se motor ogreje.

Tako naj bi se delalo, ja. Laufat motor v prazno je pa popolnoma jalovo početje tako glede emisij, kot porabe goriva, pa še ogreva se zelo počasi.

Ogo
 

igi

Guru
13. okt 2007
5.638
1.224
113
Celje
Citat:
Uporabnik mac77 pravi:
v zacetni fazi ima avto nastavleno malo mocnejso mesanico da se prej ogreje, sicer pa na mestu ni pametno gret avta. Za avto tudi v ogretem casu ni prevec dobro ce laufa na "standgasu" . Avto prizges pocakas par sekund in speljes, potem vozis malo z manjsimi obrati da se motor ogreje.

Zakaj avta ni pametno laufati na mestu pod štangasom? To sem že nekajkrat slišal, pa mi ni nobene logike...Podobno kot tista, da ga ni priporočljivo vrteti do blokade....
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Zato ker ( ob predpostavki, da je motor "stone cold" )
- delovanje motorja pod "štandgasom" ne pripomore k hitremu ogrevanju motorja...ravno nasprotno, motor deluje dalj časa s prehladnim oljem oziroma oljem, ki še nidoseglo delovno temperaturo,
- enako je s katalizatorjem

Daš kontakt, počakaš dve tri sekunde, ga vžgeš, počakaš še par sekund in spelješ,
mrzel dizel motor DO obratov, kjer deluje turbina s polno močjo,
mrzel bencinar DO območja največjega navora oziroma, povprečno do nekje 3-3.5 k obratov.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.373
1.240
113
www.adriamedia.si
In potem taki bremzajo promet, ko nočejo potegnit, ko se s kake stranske ceste vključujejo ... Tsite dizle samo do jurja pa pol vrtijo ...
Mimogrede: vedno najprej prižgem motor, potem se spravim recimo led praskat z avta. Prednjo šipo vednjo čistim zadnjo, in pri večini avtov je že deloma odtaljena, ko pridem do nje ...
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Seveda, če folk vzame dobesedno to kako se mrzel motor vozi, potem je problem pri vključevanju na glavno odprto cesto....
Sam vozim mrzel avto praktično enako, kot segretega, torej....vozim. Občasno pa segretega mal v obrate vržem, da saje ven zletijo....:hudič:
 

qqqqqqq

Fizikalc
23. apr 2008
1.405
0
36
Citat:
Uporabnik Simon_Vi pravi:
Seveda, če folk vzame dobesedno to kako se mrzel motor vozi, potem je problem pri vključevanju na glavno odprto cesto....
Sam vozim mrzel avto praktično enako, kot segretega, torej....vozim. Občasno pa segretega mal v obrate vržem, da saje ven zletijo....:hudič:

Jaz pa ne, cca 2-3 kilometre zaviram brez motorja, brez dinamične vožnje oz. odvisno do prometa.
 

Ralliart

Fizikalc
26. sep 2007
4.764
3
38
ksz

Kako se motor na mestu slabse greje kot pa ko se avto premika in ze veter vlece cez motor in kiler!?
 

Numy

Majstr
1. jan 2008
9.860
394
83
Pa ti stoj na mestu ali pa vleci tono za seboj, pa boš videl od česa boš bolj ogret.
smile-1.gif
 

franci

Fizikalc
19. jul 2007
1.797
1
38
49
LJ
Citat:
Uporabnik Ralliart pravi:
ksz

Kako se motor na mestu slabse greje kot pa ko se avto premika in ze veter vlece cez motor in kiler!?

Kolikor vem, voda takoj po štartu sploh ne kroži skozi hladilnik, zato je tam termostatski ventil
rolleyes-1.gif
 

Ralliart

Fizikalc
26. sep 2007
4.764
3
38
Citat:
Uporabnik Numy pravi:
Pa ti stoj na mestu ali pa vleci tono za seboj, pa boš videl od česa boš bolj ogret.
smile-1.gif

Ja, torej je slabse za ogrevanje motorja da ga obremenjujes s tono?
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Citat:
Uporabnik Ralliart pravi:
ksz

Kako se motor na mestu slabse greje kot pa ko se avto premika in ze veter vlece cez motor in kiler!?

Ker je notranje trenje intenzivnejše pri delovanju motorja, torej vleki samega sebe, kot pa pri samem delovanju pod štandgasom, kjer olje praktično stoji na mestu.....lepo visno na avtomobilih s števcem za pritisk olja.
Drugo je pa še termostat, ki skrbi, da se motor kar se da hitro segreje.
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Citat:
Uporabnik Ralliart pravi:
Citat:
Uporabnik Numy pravi:
Pa ti stoj na mestu ali pa vleci tono za seboj, pa boš videl od česa boš bolj ogret.
smile-1.gif

Ja, torej je slabse za ogrevanje motorja da ga obremenjujes s tono?

Ne, bolje je da se olje čimprej segreje na delovno temperaturo, da opravlja svoje delo tako, za kar je namenjeno. Enako je z menjalnikom in katalizatorjem.