Obvestilo staršem o možnem streljanju na SLO OŠ

Vadim

Guru
2. jul 2020
5.548
7.193
113
To da recimo FRI že ves čas odkar obstaja ne daje ven kadra, ki je kompetenten v tehnologijah/znanju ki so zahtevane trgu dela sploh ne bom omenjal (kaj bi bilo šele v osnovnih šolah ko učitelj telovadbe uči še računalništvo?)

Povej mi da nimaš pojma o računalništvu, brez da poveš, da nimaš pojma o računalništvu 2.0

FRI te uči razmišljanja, ne dela. Prakso moraš dobiti na hobi projektih ali kasneje v službi. In celi svet se ne vrti na Pitonu ali C ali Javi kar učijo. Lahko boš delal v čisto nekem obskurnem jeziku ali zadnjem hipster frameworku, kateri bo čez pol leta pozabljen. Ves AI pa tudi moraš znati uporabljati, sicer si na nivoju copy-paste kode iz stackoverflow in brutforsanja pri predelavah kode. Rezultate pa že vidimo. 150GB veliki patchi za igre, katere potrebujejo AI generiranje slik, da delajo nad 60 fps. Za končno grafiko, katera zgleda slabše od 15 let stare optimizirane igre.

Od AI vsebin pa škoda besed. FB je polno leglo tega v sponzoriranih objavah. "Tank histroy", opis Tigra, na sliki T34. "Find travel buddy", Mojca iz anglije je samska pa išče prijatelja. V komentarjih pa horda žejnih moških. Eni že objavljajo članke, kateri so povzeti iz podnapisov legitimnih YT videotov. In potem dobiš teorijo mrtvega interneta.
 

tomi

Guru
1. sep 2007
18.747
9.956
113
40
MB
Danes so v parlamentu govorili o uvedbi računalništva in informatike v osnovne šole (predlog SDS), pa je koalicija z raznimi bizarnimi razlogi zelo proti.

Tako da bomo izgleda še naprej edina država v EU brez.
saj pa to je že od nekdaj recept za komunistične ritne lukne.

folk more bit reven pa glup, drugače ne gre.
 

mirsi

Predator
4. jun 2014
8.595
-3.912
113
Danes so v parlamentu govorili o uvedbi računalništva in informatike v osnovne šole (predlog SDS), pa je koalicija z raznimi bizarnimi razlogi zelo proti.

Tako da bomo izgleda še naprej edina država v EU brez.
Pa so SDS-ovci tudi povedali, zakaj tega predmeta niso uvedli v enem od prejšnjih mandatov, ko so bili oni vladi ?????

Ker računalništvo ni od včeraj, v naših domovih so že 30+ let.
 

alkoholik

RudolF
23. jul 2007
16.661
3.166
113
v lokalni ostariji
Nič se otroci ne naučijo Worda PowerPoint itd "mimogrede". Večini dela probleme že čista osnova. Varnost na internetu je tudi pomembna tema, tako kot varnost v prometu npr. In pouk računalništva ter informatike je sedaj glih tolk pomemben kot pouk zgodovine kemije... Glede na svet v katerem živimo. Noben ne pričakuje da se otroke uči programirati. Ampak neke osnove pa sigurno so potrebne. Če se učijo risati violinski ključ in vedo kaj so note lahko tudi vedo kaj je programski jezik in koda.

Seveda je težava, da bo potrebno program hitro popravljati in nadgrajevati. Ker prihajajo nove tehnologije in storitve.

Mimogrede, ko smo ravno pri ai. Ravno take stvari bi jih lahko v šoli naučili. Opozorili na nevarnosti.

Ampak eni mislite, da je samo hardcore programiranje računalništvo.... In da ljudje vedo ter znajo uporabljati računalnike. Pa že osnov ne poznajo. Eni se črk povečat v wordu ne znajo...
 
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe

crnobog

Guru
29. apr 2009
3.472
1.930
113
Mladiče bi blo treba naučit predvsem osnov cybersecuritija, jim nekak pojasnit kako deluje AI, in pa kako delujejo algoritmi od social networkov.

Dokler se za digitalno pismenost šteje znanje worda, powerpointa in emaila, nam ni pomoči.

Kje pa dobit kompetenten folk za ta področja za vsako OŠ, me pa ne sprašujte.
 

alkoholik

RudolF
23. jul 2007
16.661
3.166
113
v lokalni ostariji
Mladiče bi blo treba naučit predvsem osnov cybersecuritija, jim nekak pojasnit kako deluje AI, in pa kako delujejo algoritmi od social networkov.

Dokler se za digitalno pismenost šteje znanje worda, powerpointa in emaila, nam ni pomoči.

Kje pa dobit kompetenten folk za ta področja za vsako OŠ, me pa ne sprašujte.
Tudi znanje Worda maila PowerPoint... Je del pismenosti. Poleg ostalega.
 

mirsi

Predator
4. jun 2014
8.595
-3.912
113
Cenzura?
Tisto o vdoru v NLB.
Cenzura? Nekaj manjka!
Tip je naredil samomor!

p.s. izobraževanje IT. za mene je to znanost in se s tem rodiš. Kot umetnik, moraš biti s tem rojen in imeti pri levih podporo!
Tisti tip ni nikamor vdrl.
Odkril je luknjo v NLB varnostnem sistemu in razvil popravek.
Rešitev je skušal prodati NLB-ju, ta je pa k njemu poslala policijo, ki mu je zasegla tisti popravek in ga dala NLB-ju v preiskus.
Potem je NLB (njegovo) rešitev problema imela in ni bila več zainteresirana za nakup.
Tip jih je tožil, potem so tako pritiskali nanj, da je naredil samomor.

Nobene dobre službe mu niso ponujali. Tip je mislil, da če NLB daje xxxx eur za varnost, da bi lahko od tega kaj njemu dali, saj bi varnost povečal. Pa se niso strinjali - so rešitev raje dobili zastonj. Šlo je pa zato, da je takrat bilokdo s tujega računa lahko denar prenakazal drugam.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.181
4.147
113
Tudi znanje Worda maila PowerPoint... Je del pismenosti. Poleg ostalega.

Kakšen word, excel in powerpoint?

Kot prvo, če se gre v računalniško opismenjevanje zakaj bi podpirali Microsoft? Naj se gre na klasiko za to kar delijo sedaj na tistih 13k skladiščenih laptopih in se uporabi lepo zastonjski Ubuntu in Libreoffice. Oz. če bi šli po logiki nekaterih tukaj naj se gredo učiti 10 prsto slepo tipkanje, "vi" urejevalnik, latex kodo ipd. to je core znanje, ki ga rabiš če želiš uporabljat računalnik.

No prvi problem ki ga vidim je, da bi moral učitelj ki uči zgodovino na 1 letni tečaj uporabe tega, ker pojma nima kako zgleda. Skratka prvi problem je od kje potegnit kader in kdo bi učil nekaj kar se dokaj hitro spreminja, kdo bo popravljal učne načrte (vsakoletno), kdo bo izobraževal redno ta kader? Sam v slovenskem OŠ sistemu ne vidim tega. Prva stopnja (razredni pouk) ne vidim kako bo 60 letna prfoksa pred penzijo učencem razlagala kaj o računalniku ker še sama nima pojma, za višje razrede pa enako. En pameten je pripomnil da so na šolah ljudje ki že sedaj skrbijo za računalnike .. ja v velikih šolah (500 učencev) imajo tak kader, v malih (večina slovenskih OŠ) ga pa outsourcajo ali delijo (oz. ga prevzema nekdo od učiteljev druge stroke, načeloma tisti ki mu manjkajo ure, torej učitelj enega od nebistvenih predmetov).

Drugače okoli worda/excela/powerpointa/... lahko AIju danes poveš naj ti recimo naredi excel tabelo z 1000 najbolj znanimi slovenski imeni in jo sortira po pogostosti, in jo imaš v trenutku ko pritisneš enter. Rabiš pivot tabele, analizo, graf ...? Vržeš original dataset v chatgpt/gemini in poveš kaj naj naredi. Excel/calc je prva stvar, ki je pri meni šla iz uporabe ko je prišel AI, vso analitiko s podatki, risanje grafov ipd. naredit AI vsaj 10x hitreje kot bi jo sam v excelu.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.181
4.147
113
Pa še okoli varnosti. Statistično so otroci oz. mladostniki najmanjkrat žrtve kaznivih dejanj "kiberkriminala" po starostnih skupinah, od 30. leta dalje se samo povečuje tveganje da boš žrtev. To kaže da so "učenci" precej bolj izobraženi kot "učitelji" okoli varnosti na netu in ne vem kako bo tole funkcioniralo če se uvede v OŠ.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.566
5.128
113
Po logiku utiševalca, se je brezveze karkoli učiti v šoli, ker tako ali tako nekdo drug to ve in ga lahko vprašamo. Bodisi je ta drug stroj ali človek. Tu neke razlike tudi nima smisla delati. Ukinemo izobraževalni sistem, prihranimo 5 % BDP, oziroma ~petino proračuna.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.181
4.147
113
Ne vem če razumeš razliko. Lahko se učiš stvari, ki so in bodo ostale enake/iste vsaj nekaj časa in ti bodo pomagale na različnih področjih tekom življenja. Matematika je enaka v celem vesolju od vedno, jezik se ne spreminja tako hitro da se ga nebi splačalo naučit, zgodovina (absolutna) je znana in se ne more spremenit, new york je geografsko vedno bil in bo na isti lokaciji, .... to je smisel OŠ, da ti da osnovno znanje o vsem kar je realtivno fiksno in boš pozneje lahko (ali pa ne) nadgrajeval.

Seveda je tudi uporaba sodobnih orodji (računalništvo) del tega, v bistvu je dejansko zelo pomemben del tega. Samo sam ne vidim zakaj bi se nkedo ki najbrž sploh nikoli ne bo uporabljal tipkovnice učil 10 prsto slepo tipkanje? Zakaj bi se učil excel in word če ga čez 10 let ne bo več ipd.! ČE hočeš da je stvar uporabna moraš imet vizijo kaj bo nekdo v svojem življenju uporabljal in trenutno smo z ITjem na točki kjer dejansko noben ne ve kaj se bo uporabljalo in sedaj v že tako prenatrpane urnike OŠ tlačit še stvari ki jih mogoče že čez 10 let ne bo več je totalen mimosun.
 

Vadim

Guru
2. jul 2020
5.548
7.193
113
Kakšen word, excel in powerpoint?

Kot prvo, če se gre v računalniško opismenjevanje zakaj bi podpirali Microsoft? Naj se gre na klasiko za to kar delijo sedaj na tistih 13k skladiščenih laptopih in se uporabi lepo zastonjski Ubuntu in Libreoffice. Oz. če bi šli po logiki nekaterih tukaj naj se gredo učiti 10 prsto slepo tipkanje, "vi" urejevalnik, latex kodo ipd. to je core znanje, ki ga rabiš če želiš uporabljat računalnik.

No prvi problem ki ga vidim je, da bi moral učitelj ki uči zgodovino na 1 letni tečaj uporabe tega, ker pojma nima kako zgleda. Skratka prvi problem je od kje potegnit kader in kdo bi učil nekaj kar se dokaj hitro spreminja, kdo bo popravljal učne načrte (vsakoletno), kdo bo izobraževal redno ta kader? Sam v slovenskem OŠ sistemu ne vidim tega. Prva stopnja (razredni pouk) ne vidim kako bo 60 letna prfoksa pred penzijo učencem razlagala kaj o računalniku ker še sama nima pojma, za višje razrede pa enako. En pameten je pripomnil da so na šolah ljudje ki že sedaj skrbijo za računalnike .. ja v velikih šolah (500 učencev) imajo tak kader, v malih (večina slovenskih OŠ) ga pa outsourcajo ali delijo (oz. ga prevzema nekdo od učiteljev druge stroke, načeloma tisti ki mu manjkajo ure, torej učitelj enega od nebistvenih predmetov).

Drugače okoli worda/excela/powerpointa/... lahko AIju danes poveš naj ti recimo naredi excel tabelo z 1000 najbolj znanimi slovenski imeni in jo sortira po pogostosti, in jo imaš v trenutku ko pritisneš enter. Rabiš pivot tabele, analizo, graf ...? Vržeš original dataset v chatgpt/gemini in poveš kaj naj naredi. Excel/calc je prva stvar, ki je pri meni šla iz uporabe ko je prišel AI, vso analitiko s podatki, risanje grafov ipd. naredit AI vsaj 10x hitreje kot bi jo sam v excelu.

Ker realni svet temelji na Windows sistemih. V vsaki resni firmi je Active Directory. O365 je lepo integriran. Stvar... dela. Še Apple uporablja MS Office programe. OK, določena znanja lahko res preneseš iz free alternativ, ampak zakaj, če pa Microsoft nudi zastonj Windowse in Office za šolarje, dijake in študente?

Da pa Latex in Vi omenjaš v kontekstu učenja sestaviti kazalo v Wordu je pa debilizem, kot da ti inštruktor vožnje razlaga kako menjati apex tesnila na wankel motorju. Lahko še R omeniš, da se boš bolj pametnega počutil, če bo sonček slučajno delal domačo nalogo iz matematike.

In po šolah niso samo 60 letne partizanske učiteljice, ampak tudi marsikateri mlajši kader. In verjetno ta kader piše poročila na računalnik in naredi kakšno PP predstavitev za učence. Po skripti verjetno ne bo težav odpredavati malo o pisarniških programih.


In ti se še pohvališ kako tlačiš bilanco podjetja v AI, da dobiš ven plan nabave? Zaupne podatke firme v neko cloud platformo? To verjetno veš, da kršiš pravilnik varovanja podatkov firme in zakaj je to tako narobe?

Kar bo čez 10 let pa noben ne ve. Integralov tudi noben več ne rabi, pa smo se jih dudlali pri matematiki.
 
  • Haha
Reactions: Utisevalec

jello

Guru
22. sep 2008
10.295
3.920
113
saj pa to je že od nekdaj recept za komunistične ritne lukne.

folk more bit reven pa glup, drugače ne gre.
Odnos politike do znanja se kaže skozi sredstva namenjena izobraževanju in preko izbire ministra. Zaradi katere opice smo bolj revni, glupi in bolj komunajzarsla ritna luknja pa sam presodi, oba podatka sta javna.
 

nacek

Guru
13. okt 2012
2.965
613
113
Mislim da tole s komentarji kar tu spada.

 
  • Haha
Reactions: sajkek

kemb

Majstr
7. okt 2018
834
873
93
Odnos politike do znanja se kaže skozi sredstva namenjena izobraževanju in preko izbire ministra.
Vrhunsko si tole povedal.
Vsak minister si pa po svoje predstavlja izobraževanja na osnovnih, srednjh solah ter univerzah.
Šolstvo pa bi moralo imeti jasno začrtano smer, neodvisno od trenutne politike. Politika bi lahko predlagala kaksno stvar, bolj poslusala šolnike oziroma strokovnjake in bi se zadeve lahko kmalu uredile. Morali bi tudi vrniti spoštovanje ucitelju in zmanjšati vpliv starsev pri določenih stvareh.

Imam otroke v šoli in lahko rečem, da so nekateri učitelji res dobri, imajo red in se trudijo. Nekateri pa so zal ravno njihovo nasprotje.
Ni vse v ucenju na pamet, pomembno je, da znajo tudi z glavo razmisljati.

Drugače pa na katerem področju se v drzavi jiso v zadnjih 15 - 20 letih poslabšale?
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.174
11.079
113
kod Džej-Zija
Kot ti bo marsikateri šolnik povedal, nekaj jih imamo tudi tu gor (recimo luka51), večino problemov sploh v OŠ generira ministrstvo. Tam je kup "strokovnjakov", težkih teoretikov, ki v razredi niso bili od svoje osnovne šole. Imajo pa kup idej, ki se vlačijo tudi skozi pedagoško znanost in stroko, in povozijo učitelje kot dejanske izvajalce. Ogromno je stvari, ki jih učitelji ne bi počeli, pa jih morajo, ker jih zahteva ministrstvo. Veliko stvari je skreganih z zdravo pametjo, pa jih spet morajo početi, ker to od njih zahtevajo višje inštance. Razvrednotenje poklica učitelja je posledica politike ministrstva, med drugim tudi toleriranje vmešanja staršev (z odvetniki) v učni proces.

Zakaj danes ni učiteljev? Na razpise se enostavno ne prijavljajo. Ker je lažje delat 6 ur v Hofru za enako plačo, pa ti po glavi ne serjejo starši, odvetniki, prebujeni ravnatelji in podobno.
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony

tony

Guru
23. jul 2007
9.780
1.556
113
"Poglej si moj post čez 10 let pa ti bo jasno, da pojma nimaš, ker si tudi sam dinozaver. Kakšno ustvarjanje vsebine?"

Smanji doživljaj, ker se s stabo ne bo nihče več ukvarjal.

Ustvarjanje v smislu ustvarjanja novih reči, tj. ne pisanje vsebin za FB ampak ustvarjanje novega FBja. Ali pa nove veje umetne inteligence (generativni AI je samo zadnja zanimiva veja).

Za vse vede nam je jasno, da bo več znanja v temelju prineslo več šolanja, samo računalništvo, ker je bilo nekoč premlado, je (pri nas še vedno) domena samoukov in navdušencev. In to je mnogo, mnogo premalo.

"To da recimo FRI že ves čas odkar obstaja ne daje ven kadra, ki je kompetenten v tehnologijah/znanju ki so zahtevane trgu dela sploh ne bom omenjal"

Neumnost. Ker je na faksu polovica nesposobnih prfoksov (tak je vsak SLO faks) faksa ne rabimo. Ne rabimo niti cele vede in ne rabimo pouka zanjo niti v osnovnem izobraževanju. Halo?

"Pa dejstvo je da je AI v povojih, ko bo kvantno računalništvo se prilagodilo tej sferi SW bo to šlo v nove razsežnosti."

A ne bi bilo ful dobro, če bi o tem imeli kakšne strokovnjake, ki bi tudi v formalnem izobraževanju sodelovali in o tem kaj naučili tudi otroke?

"Sicer pa kogar zanima naj si pogleda pojem "tehnološka singularnost""

Bi pogledal, pa se mi zdajle ne da, ker si tako poln samega sebe.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.780
1.556
113
"Samo sam ne vidim zakaj bi se nkedo ki najbrž sploh nikoli ne bo uporabljal tipkovnice učil 10 prsto slepo tipkanje? "

Da se ne bo uporabljalo tipkovnice je neumnost. (Zdajle si povedal, da nisi računalničar, brez da bi povedal, da...) V OŠ in gimnaziji sl. tipkanja ni že 30 let. Bil je na srednji ekonomski še nekje 25 let nazaj.

"Zakaj bi se učil excel in word če ga čez 10 let ne bo več ipd.!"

Neumnost. Brez znanja osnov enega in drugega ne boš znal niti prompta napisati GPTju. Resno ga pa niti danes ne rabiš znati, ker je vse kar rabiš dosegljivo takoj.

"ČE hočeš da je stvar uporabna moraš imet vizijo kaj bo nekdo v svojem življenju uporabljal in trenutno smo z ITjem na točki kjer dejansko noben ne ve kaj se bo uporabljalo"

Tako je z vsako znanostjo. In tiščati glavo pesek, kar počnemo zdaj na področju osnovnega šolstva, je najslabša možna izbira.

Ker nas bo menda dohitela teh. singularnost (jaz sicer mislim, da smo že davno v njej, ker si samo 20 let nazaj niti predstavljali, kaj se bo vse delalo s telefoni), je seveda znanje osnov računalništva zelo koristno. Ne, to ni tipkanje in ne word.

" in sedaj v že tako prenatrpane urnike OŠ tlačit še stvari ki jih mogoče že čez 10 let ne bo več je totalen mimosun."

Urniki niso prenatrpani s pametnimi rečmi. Neumne bo pač treba zmetati ven. (Generalno so nam, vsaj v gimnaziji, programe vedno samo krčili.)
 
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe

erikson

Guru
25. avg 2007
22.758
6.527
113
Odkril je luknjo v NLB varnostnem sistemu in razvil popravek.
Rešitev je skušal prodati NLB-ju, ta je pa k njemu poslala policijo, ki mu je zasegla tisti popravek in ga dala NLB-ju v preiskus.
Potem je NLB (njegovo) rešitev problema imela in ni bila več zainteresirana za nakup.
Šlo je za varnostno luknjo v Microsoftovem Internet Explorerju, ki so jo čez čas odkrili tudi drugi in pričeli izkoriščati.

Dandanes Microsoft najditelje takih napak bogato nagradi.