Probaj si zborit še kak dan več fraj ... 10 je premalo.
Mi smo šli gor v juniju 2010, 3 osebe in avtodom. 23dni potovanja, strošek na osebo je bil cca 1700€. (avtodom, gorivo, cestnine, hrana, izleti ... vse)
Prevozili smo 10.000km, lepo potovanje. Prvi dan (in noč) v bistvu 22ur vožnje , smo iz Kopra prispeli na Dansko. (skoraj 1700km) Vozili vsi trije, vmes samo pavze za tankat, jest, pit ...
Potem pa smo potovali po cca 200-300km na dan, kak dan malo več, kak dan malo manj... Spali po počivališčih, ali ob jezerih, vsakih nekaj dni pa v kakšnem kampu, zaradi tuša in ostalih dodatkov.
Prvega junija je bilo na Nordkappu mraz, sneg in močan veter, da smo skoraj celo noč prebedeli v avtodomu, ki se je guncal kot barka na vodi
Drug dan smo imeli malo sonca in za odtenek lepše vreme, da smo se lahko malo sprehodili tam naokoli.
(tudi Nordkapp, sam ima vstopnino, če se ne motim nekaj čez 200NOK)
Na poti smo doživeli tudi močno točo, tako da smo se raje ustavili in skuhali kosilo, dokler je bilo zunaj 5cm ledu in je avtodom z letnimi gumami imel težave.
Cesta trolov, al kako je že tam je bila še vedno zaprta zaradi snega.
Sem našel še moj kratek opis potovanja iz 2010:
Potovanje je trajalo 23 dni, medtem pa smo prevozili cca 10.400km, s kamperjem Ford Transit – Challenger33, z 2.2TdCi motorjem, 6 prestavami in tempomatom. (povprečna poraba na potovanju je bila 11,68L/100km) S tem da se je po Nemčiji vozilo cca 130km/h kjer ni bilo omejitev in del na cesti, po Norveški pa je šlo bolj počasi, tam do 90km/h. Kamper je super delal, motor lepo vleče, kljub 3,5T se je dalo lepo peljat, tako da ne oviraš drugih vozil na cesti. Vpliv vetra se sicer kar čuti, saj si s 3m višine še kar visok.
Edino eno jutro nas je na kamperju presenetil napis na armaturki <engine malfunction> No potem po zagonu motorja je zgleda bilo vse ok, nismo opazili kakih posebnosti. Motor je laufal dalje BP.
No da povem še od začetka ... štartali smo iz Kopra v soboto ob 4.30h zjutraj in se preko karavank namenili prevoziti celotno Nemčijo. Kar nam je do večera tudi uspelo. Malo pred polnočjo smo prispeli s trajektom na Dansko. Tam prespali in se zjutraj odpravili z naslednjim trajektom na Švedsko in naprej ... (trajekt Helsingor >> Helsingborg)
Tako smo prispeli na Norveško, kar je bil naš cilj dopusta. Tukaj smo potovali počasneje, prevozili kakih 200km na dan ... si ogledali fjorde,ledenik, prelaze in druge znamenitosti. Spali smo večinoma na počivališčih, kjer so že prenočevali kamionisti in ostali turisti. Na kakšnih 4-5dni pa smo se ustavili v kampu, kjer smo napolnili baterije, vodo, WC izpraznili in se pošteno stuširali.
S praznjenjem odpadne vode in polnjenjem pitne, ni bilo težav. Postaj je precej, po AC in drugje na severu. Mogoče čisto že blizu Nordkappa kakšna manjka, zato je potrebno tam obiskat kamp. (pod nordkappom smo plačali 40kron, za vodo)
No tako smo počasi 31.05.10 popoldan prispeli na Nordkapp ... najprej hišica z rampo. Vstopnina 27€ na osebo (215 norveških Kron)... potem smo zapeljali na peščeno parkirišče v vrsto 22-ih kamperjev. Parkirali in se odpravili do znamenitega globusa. Mraz je bil, deževno, pihalo ... pri globusu smo bili edini, ostali turisti so se greli v kamperjih. Tako smo se poslikali, si ogledali stavbo, pregledali suvenir shop in se odpravili v kamper, kjer smo nazdravili s šampanjcem in spekli palačinke ... ob polnoči smo še poslali razglednice, jih oddali na pošto in se odpravili nazaj v kamper da prespimo ... medtem nas je presenetil sneg, veter, mraz ... -1 st... dobro da je webasto brez težav grel celo noč. Veter je močno pihal, snežilo je, kamper se je guncal, tako da se ni dalo spati. Proti jutru smo se preparkirali v zavetje edine privat hiše na nordkappu, tako da se je tresenje kamperja umirilo in smo lahko zaspali.
Naslednji dan se je pokazalo sonce, naredili smo še kakšno sliko, večina kamperjev je že odšla, tako da smo se popoldan še mi odpravili proti jugu ... (s 1.6.10 vstopnina na Nordkapp podraža na 235kron/osebo)
Obiskali smo še Lofote, zelo zanimiv predel Norveške. Ogledali smo si ribiške vasice, predvsem vas A, kjer smo tudi nabavili sušene Bakalaje, ki se sušijo res povsod. In tako smo počasi potovali dalje proti jugu, zadnje 3 dni obiskali še Lillehamer in Oslo ... v Oslu smo obiskali nekaj muzejev, operno hišo, kraljevo palačo ... kar zanimivo mesto, v primerjavi z ostalimi mesteci na severu, polno ljudi.
Iz Osla, smo se odpeljali v Malmo, kjer smo prespali in naslednji dan preko mosta zapustili švedsko in se odpeljali na Dansko. Potem pa dalje proti domu ...
Še nekaj splošnih o Norveški ... trajekte in mostove in tunele računajo na avto+voznik, pa še +ostali potniki kolikor jih je noter. (v kamperju se 1 lahko še skrije v WC, saj notranjost ne preverjajo) Prav tako računajo tudi trajekte. Povsod pa igra vlogo še dolžina, do 6m je ena cena, če si pa nad 6m, pa se plača vsaj 3x višjo tarifo.
Naš kamper je imel 5,9m, vendar je bil zadaj še nosilec za 3 bicikle...tako da je presegal 6m. Vendar se je večinoma dalo dogovorit, da smo 6metrski. Edino za na en trajekt smo plačali višjo tarifo, ker nam je pri plačilu avtomatsko zmerilo dolžino. (pri plačilu mostnine, kjer je prav tako avtomatsko zmerilo, se je dalo zmenit, za nižji račun)
Cestnine po norveški so avtomatske, medtem ko voziš pelješ preko portala, ki te zabeleži. Potem imaš 14 dni časa da poravnaš račun preko neta, oz. Se ustaviš na določenih Kr servisih, kjer lahko urediš cestnino.
Vsa počivališča po norveški so bila kar urejena, s čistimi WC-ji. Res da ni bilo še sezone, pa je bilo malo turistov naokoli.
Vreme je bilo še kar zimsko, tam do 10stopinj, pa občasno deževno z ledenim dežjem. Na prelazih okoli 1000m pa je bil še sneg. Ceste so sicer dobro očiščene in normalno prevozne, so pa ožje od naših in ko se srečuješ z nasproti vozečimi kamioni, moreš kar pazit kako se srečaš, saj je kamper 2,3m širok.
Tudi polno živali je na cesti, od jelenov, do losov in ovc, pa krav ... z bencinskimi pumpami nismo imeli težav, so dovolj pogoste da se voziš brez skrbi, edino plačilo poteka večinoma s kreditno kartico.
Ogromno je tunelov, skopanih v skalo, ki so dolgi tudi po 8km, (ozki, slabo osvetljeni) kjer je srečanje s šleperjem kar adrenalinsko. Ogromno je tudi dela na cesti,kjer prenavljajo celotne odseke.
Hrana v gostilnah je draga, pice še bolj ... Margerita cca 25€ naprej ... v marketih pa se da nabavit robo, za neko normalno ceno, sicer malo dražje sam pa gre. Ribe in derivati so poceni. Kruh se da dobiti za 1€ štruco, lahko pa tudi za 4€. Alkohol se prodaja do 20h, potem pa nič več do 10h zjutraj.
Pivo v pločevinkah 0,5L je od 3€ dalje.
Gorivo ima različne cene, vendar bi reku da je nafta nekje v povprečju okoli 1,5€ na liter.
V kampih smo spali nekje za cca 30€, oz. 10€ na osebo, kar je bilo kar ugodno. (vključena voda,wc,tuš,elektrika)
Norvežani govorijo super angleško, tako da s sporazumevanjem ni težav.
Najbolj mi je bilo zanimivo to, da je dan 24ur ... od polarnega pasa dalje je drug svet ... sonce po polnoči, ljudje še zunaj žagajo drva ... sprehajaš se v mestu, sonce, ura pa polnoč ... zanimivo za doživet. Eno noč smo opazovali sonce ... do 01.40h je zahajalo, ob 02h je že vzhajalo nazaj in pridobivalo na moči ... vozil sem ob 02:30h in potreboval sončna očala  To je res zanimivo doživetje.
Samo utrujenost ti govori da je pozna ura, drugače nimaš občutka koliko je ura ...
Dopust je bil super, prevozili 10.400km, ob tem porabili cca 1600€ za gorivo. Kuhali smo si sami, tako da je bilo super in poceni, saj smo material nabavili še doma. 3osebe v kamperju za 6ljudi, pa je bilo glih prav prostora, za prtljago in ostalo kramo ... zadnji vikend pa skoraj šok ... iz zimske Norveške smo padli v pregreto Slovenijo ... domov sem prispel še v dolgih hlačah, zunaj pa 33st.
Pa še nekaj slik >>
Foto1
Foto2