Nižanje cene - konkurenca

slo91

Pripravnik
26. jul 2007
435
2
18
Ljubljana
Kaj je po vaših izkušnjah najbolje narediti, ko konkurenca niža cene podobnih produktov?

Iti z njimi v "cenovno vojno"? Povsod berem raziskave in bloge o tem in prav vsi priporočajo, da naj se namesto znižanja cen izpostavi svojo kvaliteto, navede priporočila...itd

Vse to je teorija, mene pa zanima kakšne so vaše izkušnje iz prakse.
 

Zmago1

Pripravnik
30. nov 2010
881
4
18
To je problem na katerega ni pametnega odgovora.
Ker če samo prodajaš nekaj in nekdo prodaja zelo podobno ali celo isto zadevo je jasno da odloča predvsem cena. Če vsi spuščajo cene je jasno da bo zmagal najmočnejši in največji z ekonomijo obsega ker majhen s tako nizkio maržo ne bo mogel delat.
Če pa nekaj izdeluješ ali prodajaš drugačen izdelek imaš več možnosti vnest dobro trženje in tudi potencialno dražje potem prodajaš.
če pa samo preprodajaš na bolhi kitajsko robo potem bo ščasoma s prihodom novih prodajalcev cena padla na minimum in nihče ne bo imel nič od tega.
 

slo91

Pripravnik
26. jul 2007
435
2
18
Ljubljana
Citat:
Uporabnik Zmago1 pravi:
To je problem na katerega ni pametnega odgovora.
Ker če samo prodajaš nekaj in nekdo prodaja zelo podobno ali celo isto zadevo je jasno da odloča predvsem cena. Če vsi spuščajo cene je jasno da bo zmagal najmočnejši in največji z ekonomijo obsega ker majhen s tako nizkio maržo ne bo mogel delat.
Če pa nekaj izdeluješ ali prodajaš drugačen izdelek imaš več možnosti vnest dobro trženje in tudi potencialno dražje potem prodajaš.
če pa samo preprodajaš na bolhi kitajsko robo potem bo ščasoma s prihodom novih prodajalcev cena padla na minimum in nihče ne bo imel nič od tega.

Hvala za odgovor.

Če bo odgovoril še kdo, gre za točno tak izdelek, ki je poudarjen.
 

maremm

Pripravnik
26. dec 2010
357
0
16
Cenovne vojne so nekaj kar se ti ponavadi vrne kot bumerang! Vsaj moje izkušnje so take!
 

eazy

Rjuhar
5. sep 2007
12.971
3
38
Citat:
Uporabnik slo91 pravi:
Kaj je po vaših izkušnjah najbolje narediti, ko konkurenca niža cene podobnih produktov?

Iti z njimi v "cenovno vojno"? Povsod berem raziskave in bloge o tem in prav vsi priporočajo, da naj se namesto znižanja cen izpostavi svojo kvaliteto, navede priporočila...itd

Vse to je teorija, mene pa zanima kakšne so vaše izkušnje iz prakse.

Da se taksni vojni izgones ce je le mozno... Sicer je pa taktika odvisna od stevilnih dejavnikov. Moci na trgu, prisotnost substitutov, cenovne elasticnosti, bla bla bla...

Glede na to da je ceno skoraj nemoguce vrniti "nazaj" probaj vse preden spustis ceno oziroma gate. Kombiniraj proizvode, dodajaj storitev, vezi ceno na nekaj...

Ce je nasprotnik mocnejse financno zaledje vojne niti ne zacenjaj...
 

lost1

mnz
19. jul 2007
8.461
147
63
Poskusi kaksno zadevo dati poleg, mogoče nekaj kar dobiš poceni,pa ima vseeno neko tržno vrednost.
 

Schumi

Fizikalc
2. avg 2007
4.129
12
38
Ce bos dal konkreten primer bo lazje. Ce prodajas isti prasek kot konkurenca drazje se tezko sklicujes na kvaliteto, ce pa prodajas lastnorocno pecen kruh in si drazji se pa lahko sklicujes na kvaliteto, v primeru da jo imas. Dober izdelek ali storitev tezko propade, to je dejstvo, povprecni, slabi se na koncu borijo za cente. Poleg tega je treba gledat v prihodnost, pet let se hitro obrne, zdi se ti kot dva dno, vmes pa gre konkurenca dalje, z novo marmelado, konopljin kruh, bio itd., ti pa se vedno prodajas tri vrste kruha. Zadeva je precej kompleksna ce mene vprasas in ko se boris z mlini na veter si gotof. Isto kot na skrge dihajoce firme, ki jih drzava zalaga, da ne zaprejo, nimajo pa niti zdravega jedra. Lahko se boris in cakas, da bo bolje, ampak brez idej tudi kasneje ne dosti bolje. Veliki so bili nekoc majhni pa ne govorim o kvantiteti.
 

Ganesh

Fizikalc
14. avg 2009
2.922
0
36
Allarround
rescue.facelock.net
Citat:
Uporabnik slo91 pravi:
Kaj je po vaših izkušnjah najbolje narediti, ko konkurenca niža cene podobnih produktov?

Iti z njimi v "cenovno vojno"? Povsod berem raziskave in bloge o tem in prav vsi priporočajo, da naj se namesto znižanja cen izpostavi svojo kvaliteto, navede priporočila...itd

Vse to je teorija, mene pa zanima kakšne so vaše izkušnje iz prakse.

Glede na to, kaj si napisal ti nihče ne more predlagati nič konkretnega (razen, če pametuje).
Seveda je vse odvisno od tega, za kakšen izdelek gre in komu je namenjen (kdo so kupci).
 

Jabe

Guru
1. okt 2007
14.482
6.990
113
Je še storitev okoli. Dam primer, moj je nabavil računalnik v eni butični, sicer zelo znani računalniški trgovini. Desktopa z nekaj periferije. Ko so ga sestavili, ga ni imel časa iti iskat pa sem se jaz ponudila. 8 mesecev noseča pridem tja, trgovina je bila en stuk nižje od vhoda, dvigalo pa pokvarjeno. Ko sem plačala, se je vse skupaj končalo tam. Sem prosila, če mi lahko kdo pomaga znesti stvari v avto, ki sem ga nalašč pustila tik ob vhodu v stavbo in je bil tudi plačljiv (trgovina sicer ponuja nek kupon za brezplačno parkiranje, samo je tisto parkirišče par deset metrov stran, meni se za to ni šlo, kot rečeno, visoko noseča). Odgovor je bil, da absolutno ne more pomagati, ker je sam in da ne more zapreti niti za dve minuti. Prav, sem šla 4x po stengah gor in dol, da sem znosila. Ni mi treba zdaj razlagati, da to ni naloga trgovine, ampak v Big Bangu na primer ni treba za to niti ust odpret, noseča ali ne, pa marsikje drugje tudi ne in nekateri pač plačamo tudi kaki evro za izdelek več, če nakup za to sigurno ne bo logistični problem (kje parkirat in za koliko , kdo bo nosil, bo treba prosit za vsako reč, ki sicer res ni v ožjem kupec - prodajalec odnosu, ali je celo samoumevna ipd). Takih stvari je najbrž kar nekaj, ni cena edina stvar, je pa res, da glavna.
 

stankozaspanko

Fizikalc
27. jul 2012
4.930
8
38
Odvisno kaj prodajaš. V moji branži so cene zelo različne za enako storitev ali "proizvod", mi vztrajamo pri svojih z občasnimi akcijami ipd. Če je storitev kvalitetna je temu primerna tudi cena.

Na dolgi rok je najslabše nižati cene, ti povem iz izkušenj. Kot so ti že svetovali poskusi ponuditi kakšno dodatno storitev v ceni izdelka (ne vem sicer kaj ponujaš, tako da ti težko rečem kaj bi bilo najboljše).
 

perofero

Pripravnik
27. feb 2013
405
0
16
Iz lastnih izkušenj... šel v cenovno vojno z finančno veliko močnejšim konkurentom. Končalo se je tako, da sem firmo prodal dokler sem še nekaj dobil, ker je bilo jasno, da na dolgi rok ne bom zdržal.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.085
6.932
113
pri taščici
Nekateri se gredo pa dumping in če se greš potem še ti, bo zmagal tisti ki bo plačal manj dobaviteljev in ki bo imel več finančnega zaledja.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Dumping se greš mirno takrat ko veš da boš zadevo "not prinesel" na sosednjem področju. Mogoče celo nekaj kar boš prodal v paketu...
Tipičen primer dumpinga v ITje je cena ure na projektu (ker rabat pri HW je že itak v minimumu, za večje razpise pa principal podpre enega partnerja in mu stisne dodaten rabat, tako da ostali ne pridejo niti blizu). Razliko potem prineseš notri z sklenjeno vzdržavalno pogodbo, pavšalom ur (ki jih tudi ne opraviš plačane pa so)...
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.712
395
83
Kras
www.mtl.si
Žal boš v tvojem konkretnem primeru težko kaj posebej naredil, saj ima konkurenca očitno bolj optimizirane nabavne poti in sam proces poslovanja, da lahko ponudi nižjo ceno. Pravo vprašanje torej ni ali iti v cenovno vojno z njimi, ampak da temeljito razmisliš, kje so boljši kot ti in kje ''zapravljaš'' denar; beri nimaš optimiziranih stroškov poslovanja oz. nabavnih kanalov. Namreč, če je artikel identičen in ni možno zraven dodati še določenih storitev ali dodatnih artiklov, da se s tem razlikuješ, si obsojen na cenovno vojno in če ne boš pri ceni boljši od njih, potem te dolgoročno (ali pa še prej) ne bo več.
Edina možnost je še, da razmisliš o različnih prodajnih poteh. Npr., če so oni osredotočeni na spletno prodajo, se ti osredotoči morda na klasično prodajo npr. starejšim, ki ne uporabljajo toliko spletnega kupovanja, itd... Aja, pa način plačila je lahko tudi razlikovalec: recimo osebno raje plačam s PayPalom, kot če mi spletna stran utruja s kreditno kartico. In mi ni jasno, zakaj slovenske spletne trgovine v večini še ne ponujajo PayPal-a za plačilo: provizija je itak podobna kot pri kreditnih karticah, sprogramirat to zadevo pa predvidevam, da tudi ni tako hudo drago. In kolikor vem ima že precej mladih PayPal račun.

Sicer pa: roke gor za konkurenco, le ta nas pritiska k napredku
cool-1.gif
.
 

erikson

Guru
25. avg 2007
22.682
6.445
113
Pri PayPalu so nekateri imeli težave z davkarijo, ker enostavno uradnice niso razumele koncepta. In čim davkariji omeniš tujino, virtualni denar in podobno se jim v glavi prižge alarm.

Podobno kot so zmedene, ker ne prijaviš prihodkov od delnic, ki so imele negativni donos.
 

Fusion

Fizikalc
1. okt 2007
13.448
3
38
Moje ideje/opažanja/izkušnje

Dizajn trgovine je pomemben. Lepšega si človk zapomne, več časa preživi gor, se mu zapeče v spomin...

Hitro odgovarjanje na emaile. Če pošljem dvem trgovinam email, in ena odgovori v 1h, druga pa naslednji dan. Veš kje bom bolj vesel;)

Probaj poštnino nižat, poenotit, vključit v ceno, POHITRIT:)... En lep primer je enaa, kjer mi je izračun na konc pokazal, da bi bila poštnina skoraj dražja kot izdeleka. Izdeleka pa bi lahko poslali v navadni kuverti. Se mi je že parkrat zgodilo, tko da so čedalje bolj na dnu seznama

BREZ skritih stroškov pri kakih osebnih prevzemih, dodatno plačilo poštarju...

Ime trgovine, da si ga zapomneš.

Oglaševanje, da se folk navadi, zapeče v glavo, da si na prvi strani v googlu. Ta in prva točka, mislim, da zelo palita pri mimovrste. Niso najcenejši, so pa najbolj znani in imajo vsaj meni všečen dizajn.

Način plačila, eračun direkt v banko bomogoče, če je paypal predrag. Čimbolj enostavno in čim manj skritih provizij. Tukaj pri meni mimovrste tudi izgublja, ker na konc ni nikol enaka cena, kot ob izdelku
 

BuDi

Guru
6. sep 2007
7.571
3.935
113
Citat:
Uporabnik FusionTa in prva točka, mislim, da zelo palita pri mimovrste. Niso najcenejši, so pa najbolj znani in imajo vsaj meni všečen dizajn.

Način plačila, eračun direkt v banko bomogoče, če je paypal predrag. Čimbolj enostavno in čim manj skritih provizij. Tukaj pri meni mimovrste tudi izgublja, ker na konc ni nikol enaka cena, kot ob izdelku

a ni mimovrste še v knjigah - kako v kratkem času od junaka do bedaka (jim gre vedno slabše, še posebej od prodaje pred časom naprej)