nivo olja

testni_voznik

Pripravnik
21. jul 2007
880
0
16
Ob današnji kontroli je bila od olja umazane pol šipke.
confused-1.gif

Kako je to možno?
Prejšnje kontrole so bile nekje lepo v nivoju, ki je določen. Olja nisem dotakal.
Šipko sem 3 x obrisal vedno isti rezultat.
Avto je stal 2 dni in 2x sem ga brez vžiga na ravnem premaknil.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.367
5.652
113
ja pač vsak avto pije mal olja....big deal!

ga je manjkal že pred temi 2mi dnevi sam da nisi opazil
smile-1.gif
 

testni_voznik

Pripravnik
21. jul 2007
880
0
16
Citat:
Uporabnik Kamele0N pravi:
ja pač vsak avto pije mal olja....big deal!

ga je manjkal že pred temi 2mi dnevi sam da nisi opazil
smile-1.gif

Ja če je šipka do polovice od olja umazana potem ga je preveč samo ne vem od kje in kako . To mora biti drugje finta.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.367
5.652
113
aia
hysterical-1.gif
jaz sem prebral da si imel nivo olja med min in max in se sedaj razburjaš
 
Nazadnje urejeno:

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.367
5.652
113
ja ja sem......ja nekje ti voda not teče iz glave....glej če ti zmanjkuje hladilne...oz če je tm kaka emulzija v expanzijski
 

testni_voznik

Pripravnik
21. jul 2007
880
0
16
Citat:
Uporabnik bero1 pravi:
Vode imaš dovolj?Tole diši po dichtungi na glavi-meša vodo z oljem.

BC sitnari za padec tekočine za šipe prat kar mi gre zelo na živce pa da tega nebi sporočil
frown-1.gif

Treba jutri na servis ali se da kak dan potrpet?
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.367
5.652
113
dj ti raj poglej expanzijsko.....pa če že raj pol odvleč na servis da nau usput še ribnu k bo smetanca namest olja
 

_BANDIT_

Pripravnik
12. feb 2008
775
22
18
Lahko bi vsaj napisal, za kateri avto gre oz za katero mašino.
Je dizel? Če je, obstaja velika verjetnost, da ti pri bosch pumpi (pušča semering) teče nafta v blok. Potegni ven šipko in povohaj olje na njej. Če ima močan vonj po nafti, potem je to to.
Če ni to, potem ti teče voda v blok. Zna bit, da se ne vidi v ekspanzijski, če teče voda v olje in ne obratno - odvisno, kje je prebilo. Če se ti da, malo losaj vijak za izpust olja iz karterja. Če bo najprej pritekla voda, potem je to to.

Upam, da ni nič od tega in se samo motiš pri pregledu šipke....
 

_BANDIT_

Pripravnik
12. feb 2008
775
22
18
Potem ni nafta.

Preveri nivo hladilne tekočine. Če manjka, je velika možnost, da ti je prebilo kanal med vodo in oljem.
 

testni_voznik

Pripravnik
21. jul 2007
880
0
16
Citat:
Uporabnik _BANDIT_ pravi:
Potem ni nafta.

Preveri nivo hladilne tekočine. Če manjka, je velika možnost, da ti je prebilo kanal med vodo in oljem.

In zakaj bi prišlo do tega?
Izgled olja je bistveno drugačen kot pred mesecem.
 

_BANDIT_

Pripravnik
12. feb 2008
775
22
18
A je olje bolj svetlo, mogoče malo spenjeno?

Očitno ti je nakje prebilo med vodo in oljem. Upajmo, da samo dihtunga na glavi. Menjaš dihtungo, daš poravnat glavo, menjaš olje in filter je stvar OK.
V slabšem primeru ti je prebilo kanal na glavi motorja, drugje se mi zdi skoraj nemogoče. Če bi mel oljni hladilnik hlajen z vodo, potem bi rekel, da je možno tudi, da ti je prebilo tam, ampak predvidevam, da ga na 1.6 bencincu nimaš. Nekateri tipi motorjev imajo neke vrste toplotni izmenjevalnik temperature med vodo in oljem tudi pri nastavku za oljni filter. Preveri še tega, da ti mogoče ni prebilo tam.

A motor pa lavfa normalno, po vseh cilindrih?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.126
113
Za kateri avto se sploh gre?

Če je recimo anglež bi ti že vsi iz prve 100% svetovali kaj je narobe!
smirk-1.gif


Kot drugo pa če avto premikaš je jasno olje v olnjih kanalih in če šipke ne potegneš takoj ven je polovica od olja. Olje je tudi bolj svetlo ker ga je za razliko od tistega v karterjuna šipki manj.

Pa tako na pamet če je olja do polovice šipke potem mora že nekje teči ven, če ne pri ugasnjenem motorju pa pri delujočem!
evil.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.126
113
Aja še dodam, če je sum na tesnilu potem je moralo v karter steči (na pamet) vsaj 1 liter vode, to pa nekako usteza razliki med max in min. pri posodi za hladilno tekočino. Če torej v posodi ni več hladilne tekočine oz. jo je zelo malo potem je višek olja v bistvu kar hladilna tekočina.

In pa 1 liter vode ne steče čez bate brez da ne bi opazil, avto je moral precej cukat in kadit zadnjo vožnjo. Sicer je opcija da je tesnilo počilo ko se je motor shladil, ampak tole je skoraj nemogoče. Moralo je puščat že prej!
 
Nazadnje urejeno:

_BANDIT_

Pripravnik
12. feb 2008
775
22
18
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:


Kot drugo pa če avto premikaš je jasno olje v olnjih kanalih in če šipke ne potegneš takoj ven je polovica od olja. Olje je tudi bolj svetlo ker ga je za razliko od tistega v karterjuna šipki manj.

??? Kaj si hotel povedat s tem? Šipka seže direktno v karter in tam mora biti določena količina olja, kar se vidi na šipki, ko jo potegneš ven. Če si pravkar lavfal motor, šipko obrišeš (ker je verjetno pošpricana z oljem, ki prši po bloku med delovanjem motorja), daš nazaj not, potegneš ven in kaže pravilno. Kwa je kle zdej vprašanje?!?!?
In če je nivo olja na šipki MOČNO čez maksimum, ki je označen na šipki in vmes nisi dolival olja, potem je očitno, da ti je neka tekočina stekla v karter. Če je to dizelski motor, potem imaš dosti šans, da ti je prebilo tesnilo na bosch pumpi in ti je takla nafta v karter - povohaš olje in močno smrdi po nafti. Potem druga možnost je še, da ti je prebilo kanal na glavi (dihtunga) ali fizično počil material, ki ločuje vodo in olje in je voda stekla tam čez v karter. In ja, voda se lahko nateče tam čez tudi potem, ko je motor ugasnjen, ker je tlak v hladilnem sistemu še nekaj časa visok, dokler se le ta ne ohladi.
Obstaja pa še tretja možnost, če ima motor oljni hladilnik ali pa tisti sendvič adapter pri oljnem filtru, kjer voda hladi/greje olje in lahko prebije tam.
In če je voda v karterju, bo šipka kazala FULL visok nivo, ker voda je težja od olja in olje plava NA vodi in posledično šipka kaže visok nivo. Probaš tako, da malo losaš vijak za izpust olja na karterju in če najprej priteče voda, je to to.
Pa jest takega motorja nebi lavfal, ker je voda na ležaje full "zdravilna" in lahko pride do močne poškodbe motorja.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.126
113
Če motor nekaj časa teče potem:
a. je nivo olja v karterju napačen (prenizek)
b. olje odteka s sten in olnjih kanalov in posledično maže šipko

.. če obrišeš šipko še vedno ne dobiš točnega nivoja, če jo pa ne daš not-ven v par sekundah tje pa lepo mastna od olja do nivoja do kjer je stena motorja.

Torej hotel sem povedat da če ne meriš pravilno olja lahko pokaže tudi čudne meritve.

Druga opcija ki je ni noben omenil je naklon, če je vozilo na klancu (navzgor) potem lahko kaže šipka tudi 2x oz. 3x več oz. obratno!

In večina problemov s preveč oz. premalo olja se začne zaradi napačnih meritev - zato sem tudi omenil da je lahko problem tudi fiktiven oz. posledica napačne uporabe merilnega orodja.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.126
113
Citat:
Uporabnik _BANDIT_ pravi:
In ja, voda se lahko nateče tam čez tudi potem, ko je motor ugasnjen, ker je tlak v hladilnem sistemu še nekaj časa visok, dokler se le ta ne ohladi.

V večini primerov poči dihtunga tam kjer je najtanjša in to je med dvema valjema - ponavadi med zadnjima dvema (oz. prvima dvema) kjer so temp. nihanja največja. Če dihtunga tam prebije se voda nateče v valj. Ampak pri normalni situaciji je ta proces dolgotrajen in motorju počasi pada kompresija + konstanstno se izgublja voda (večina preko auspuha). Da kar naenkrat prebije se pa lahko zgodi samo če je pritisk res visok (recimo če crkne vodna pumpa ali termostat in motor zakuha).

Sicer pa naj avtor pove za kateri (znamka) motor gre, ker večina teh težav je na točno določenih motorjih in sedaj brezveze nekaj flancamo ker na koncu je lahko čisto nekaj tretjega.