Najbolj "neumni" izumi v avtomobilski industriji

MrDaco

Guru
11. sep 2007
13.362
7.491
113
Pravi hibrid dela vedno na elektromotor, ICE pa proizvaja elektriko. Oziroma Toyota to kombinira preko breztopenjskega menjalnika.
Plug in hibrid, lahko še na vtičnico polniš baterijo, ker je toliko večja.
Blagi gibrid pa ICE vedno dela, lektromotor/zaganjač mu pomaga pri pospeševanju.
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
13.362
7.491
113
Tu si malo zamešal z Nissanovim "izumom" EV avta z vgrajenim generatorjem.

Kot sem pripel že zgoraj, tudi pri joti samo mešajo oz. zavajajo s podatki. Noben "navadni" hibrid ne prevozi 60+% časa na elaktriko.
Saj pravim, toyota kombinira z brezstopenjskim menjalnikom. Pri njej nikoli ne veš koliko dela baterija in koliko ICE, razen ko je ICE na OFF.
 

jezek

Guru
24. jul 2008
5.009
2.167
113
Avdi katerega sem nabavil je kao majld hibrid dizel. Sicer se nisem pogledal ampak bi stavil da ima 1 aku
 

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
8.553
3.886
113
Ja saj - na kratko mild hibrid (večinoma) s pomočjo prirejenega zaganjalnika pomaga pri speljevanju in to je to - no včasih še goni klimo. Navadni hibrid ima vedno dve bateriji 12V in visokonapetostno in je zmožen vozit krajše razdalje povsem na elektriko.
 

zakon

Guru
16. maj 2008
9.254
1.089
113
toti Maribor

Mild hibrid (blagi hibrid)


  • ✅ Elektromotor pomaga motorju z notranjim izgorevanjem, a ne more sam poganjati vozila.
  • ✅ Ni mogoče voziti izključno na elektriko.
  • ✅ Elektromotor deluje predvsem pri speljevanju, pospeševanju in za regeneracijo energije pri zaviranju.
  • ✅ Manjša baterija (običajno 48 V).
  • ✅ Poraba goriva se nekoliko zmanjša (cca. 5–10 %).
  • ✅ Cenejši sistem, manj kompleksna tehnologija.

Primeri: nekateri modeli Audija (npr. A6), Suzuki, Ford, Mercedes…




Navaden hibrid (polni hibrid)


  • ✅ Vozilo lahko nekaj časa vozi samo na elektriko (običajno pri nizkih hitrostih in kratkih razdaljah).
  • ✅ Elektromotor je močnejši in lahko sam poganja kolesa.
  • ✅ Večja baterija, ki se polni s pomočjo regeneracije (zaviranje, upočasnjevanje).
  • ✅ Večje znižanje porabe goriva (10–30 %).
  • ✅ Brez potrebe po zunanjem polnjenju (ni vtiča – to je razlika do priključnega hibrida).

Primeri: Toyota Prius, Yaris Hybrid, Honda CR-V Hybrid…




Povzetek v tabeli:​


LastnostMild hibridNavaden hibrid
Samostojna vožnja na elektriko❌ Ne✅ Da (omejeno)
Moč elektromotorja Majhna Srednja
Velikost baterije Majhna (npr. 48 V) Srednje velika
Poraba goriva Znižana (malo) Znižana (bolj opazno)
Cena vozila Nižja Višja
Kompleksnost sistema Enostavnejši Kompleksnejši
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
38.332
12.812
113
polni hibridov verjetno kot takih ni več, so večinoma plug-in... pač toyota še fura neko zgodbo. Odvisno kolk se napolni po nekem bregu navzdol.
 

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
8.553
3.886
113
No moje izkušnje z joto jarisko sem že večkrat opisal in poraba ni bila niti slučajno nižja kot na prejšnjem C4 1,6 HDI.

Če sem mučil sebe in vse za mano sem lahko prepeljal kak kilometer PO RAVNEM s hitrostjo do 30 km/h.
 

SoulMan

Majstr
9. sep 2007
3.325
206
63
Celje
Avdi katerega sem nabavil je kao majld hibrid dizel. Sicer se nisem pogledal ampak bi stavil da ima 1 aku
Ne stavit, ker bi izgubil... Mild hibridi imajo ločeno baterijo, katera se polni preko starterja/generatorja. Ponavadi to opaziš pri zagonu motorja, ker se zažene drugače, bolj nežno, kot na 12v. Kot omenjeno pa ne moreš z njimi vozit izključno na elektriko, je pa elektromotor v pomoč pri pospeševanju. Predvsem je v pomoč pri nižjih obratih, ko turbina še ne "zadiha".
 

crnobog

Guru
29. apr 2009
3.573
2.132
113
Tu si malo zamešal z Nissanovim "izumom" EV avta z vgrajenim generatorjem.

Kot sem pripel že zgoraj, tudi pri joti samo mešajo oz. zavajajo s podatki. Noben "navadni" hibrid ne prevozi 60+% časa na elaktriko.

1200px-Regera_%28light_gradient%29.png
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.966
5.561
113
https://www.toyota.si/company/news/2025/land-cruiser
Toyota dobro opiše, kaj je mild hibrid. Starter/alternator v enem, povezan z motorjem preko jermena. Ne piše pa, kako kapaciteto ima baterija. Ampak bi me kar presenetilo, če za več kot dvakrat presega to, kar je danes v biciklih. Nekega čudeža to ne more delati, baterija pa je tudi močno obremenjena z visokimi tokovi in bo verjetno živela približno tako dolgo kot običajni 12 V akumulator, potem pa najbrž kakega tisočaka za menjavo.
Jaz tega v novem avtu nisem hotel. Tudi neke resne mestne vožnje nimam.
 
22. jul 2007
14.490
2.262
113
125
Skratka do te blesarije od hybrid motorjev je pripeljala zblojena zelena CO2 EU politika.
Če bi vsaj bili 100% na elektriko, tako pa niso ne tič ne miš.