Najbolj "neumni" izumi v avtomobilski industriji

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.793
464
83
Kras
www.mtl.si
VW je imel kar nekaj stvari izpopolnjenih u nulo, pa so šli zafookat vse v imenu modernizacije, ki je nihče noče.

Poleg teh stikal za luči tud kontrole za klimo npr. tisti trije okrogli gumbi. Perfekcija. Tud tipke na volanu kot so jih meli okol Golfa 7.
Itak, kar se mene tiče so bili ti gumbi na klimi kot si napisal perfekcija. Brez gledanja, vsak klik pol stopinje gor/dol.
Eh ja, stroškovna optimizacija. :evil:
Tudi to je en od razlogov zakaj me izjemno ne mika menjati trenutnega vozila, čeprav bo očitno počasi čas.:confused:
 
  • Všeč mi je
Reactions: jendomen

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.601
1.314
113
In kaj ti pomaga fizični gumb, ko je skrit rokam in očem, da je treba dat pogled iz ceste in ga iskat 15 sekund?
Skratka, fizični gumbi sami po sebi niso rešitev. Isto kot niso soft gumbi sami po sebi problem.
Treba je zasledovat neke osnovne principe ergonomije.

Najboljši gumb je tisti, ki ga ne potrebuješ. A se da zadevo avtomatizirati? In če da, potem naj se avtomatizira.
Drugi najboljši gumb je tisti, ki se ga že potrebuje, da bolj kot se ga pogosto potrebuje, da je blizu prstom in po potrebi očem. Idealen je tak gumb, ki ga imaš na konicah prstov na roki, ponavadi na volanu in lahko na pamet brez pogleda s ceste upravljaš funkcije.

Ne pa avto kokpit kot Boeing 737 iz leta 1972. 62593 gumbov, 172 cagarjev, pa 5 ljudi, da to obvladajo. Od tega stran je še letalska industrija šla, avtomatizirala 4 ljudi, kopilot je samo še radi rezerve. Letalo dejansko lahko fura sam pilot.

Na koncu jamrajo o fizičnih gumbih, menijih in displejih ljudje, ki imajo avto, ki niti avtomatskih luči nima. Niti za vklop dnevnih, kamoli zasenčenih/kratkih ob slabši svetlobi, kaj šele avtomatski vklop dolgih.
Pa isto gre vklop brisalcev, pa štelungo klime, ogrevanje zicev, menjalnik in še kaj. Vse to se da tudi avtomatizirati.

Skratka, dvomim, da bo več regulacije za fizične gumbe imelo produktivni učinek. Samo par državno-sektorašev pametnjakovičev bo narekovalo zastarele neumnosti.
V avtu uporabljam ravno ene 5 gumbov (glasnost gor dol, aktivni tempomat on/off + 2 za prestavljat hitrost), pa ... Pa kaj še?
Vsi ti so na volanu in ne rabim gledat.
OK, naj bo, zelo občasno rabim touch za naštimat navi ali prižgat / ugasnit gretje/hlajenje sedežev ali masažo. AMpak tako preseravanje ne šteje). Aja, pa voznikov šipo premaknem na kaki cestnini ...
 

Gonzo

Guru
1. sep 2007
9.677
10.104
113
EU
Tempomat je ročica na volanu desno, in ga res ni treba gledat. Z roko ruknem dol, gor, ali proti sebi.
Radio, gumbi na volanu (katere moraš pogledat SJTV, ali natipat s prsti) vendar, posebej je gumb za glasnost na armaturki. Pohvalno.
Klima, fizični gumbi na armaturki. Tako se to dela.
 
  • Všeč mi je
Reactions: jendomen

MrDaco

Guru
11. sep 2007
12.586
6.783
113
Ne vem kako imajo drugi avti. Ampak VW ima na zaslonu vse dovolj jasno postavljeno: start/stop, gretje stekel, odroševanje, gretje sedežev. Vse te ikone so vedno na zaslonu na enakem mestu. Klima za plus in minus je pod zaslonom in je vedno tam. Pravtako glasnost. Za asistence je stalna ikona, vendar ko odpreš je pa že tolko možnosti, da ne moreš med vožnjo stiskat.
Sam sem tudi pristaš fizičnih gumbov, a so te stvari na dosegu roke. Mogoče niso najbolj estetske, a so tam. Klimo imam vedno na auto. Za stopinjo gor ali dol pa je dotik zalo blizu volana in ne odmika pozornosti.
Kar se pa tiče mišičnega spomina pa je res. 9 let je imel prejšnji avto pod volanom tipko za start, pa še danes po pol leta roka gre pod volan, namesto da bi štartal na gumbu, ki je sedaj ob nogi.
 

Viper_XxL

Guru
20. avg 2007
9.812
1.307
113
Titograd
VW je že zamenjal pri večini vozil haptične tipke na volanu nazaj za fizične... kolega je rekel da je pri hitrih reakcijah vse živo uspel aktivirati, samo željenega ne, ali pa ni hotel stisniti ničesar pa mu je pri preprijemanju uspelo stisniti nekaj :aplauz:
 
  • Všeč mi je
Reactions: jendomen in tony

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.793
464
83
Kras
www.mtl.si
VW je že zamenjal pri večini vozil haptične tipke na volanu nazaj za fizične... kolega je rekel da je pri hitrih reakcijah vse živo uspel aktivirati, samo željenega ne, ali pa ni hotel stisniti ničesar pa mu je pri preprijemanju uspelo stisniti nekaj :aplauz:
Najlepše je bilo, ko si pri skoraj vsakem obračanju volana vključil gretje le tega, ker je bil na zunanji strani. In potem še 3x tapkal po gumbu, da si ga izključil. Neprecenljivo.
Sem pa imel ene 3 stranke, ki so bile navdušene nad haptičnimi gumbi na volanu.

Pa saj se lahko pogovarjaš sedaj z Golfom, samo ne v Balkanščini!!!
Slovenščina je slovenščina in ne balkanščina. Bi lahko pokazal malo spoštovanja do lastnega jezika. :confused:

Ti se kar pogovarjaj z Golfom. Jaz se raje s pravim človekom.

Bi te pa prosil, da mi narediš uslugo. Izmeri koliko časa traja od pritiska na tipko za glasovno izbiranje, da govorno vključiš zadnjo meglenko in recimo dvigneš temperaturo za 1 stopinjo. Oboje traja pri fizičnih tipkam praktično manj kot sekundo, brez najmanjšega razmišljanja, kaj moraš sploh narediti.
Pa javi, kolikokrat si moral ponoviti, da se je to sploh zgodilo.:valjamse:
Hvala.
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
14.130
4.643
113
Rabi dolgo ja. Itak je ta sistem tak za en Klinc.
No na Balkanščino sem pa mislil, da ni podprta ne slovenščina, ne hrvaščina tak, da jaz imam avto nastavljen na nemško ker tisto še kot kaže najboljše govorim in me kar razume kaj hočem.

Je pa bedno da vnašanje ciljev v navigacijo če je slovenski naslov ne deluje, tak da je to kar nekaj.
 

novaa

Pubec
19. jul 2007
8.688
1.377
113
Jaz bi si želel imeti volan na touch... Ali pa da bi se mobitel z avtom povezal in bi ga krmilil z nagibanjem telefona v levo ali desno. Pa še števce bi lahko gor preselili da jih avto sploh več nebi rabil.
 

Jabe

Guru
1. okt 2007
14.891
7.324
113
Tablica ozirma zdaj ze tv je v vsakem avtu. Ker je to marketinska poteza. Vecji je, exponentno cena raste, bistveno bolj kot nabavna cene monitorja. Tipke gredo ven, ker so strosek, tvji not, ker so profit.
 

Vadim

Guru
2. jul 2020
5.950
7.645
113
In kaj ti pomaga fizični gumb, ko je skrit rokam in očem, da je treba dat pogled iz ceste in ga iskat 15 sekund?
Skratka, fizični gumbi sami po sebi niso rešitev. Isto kot niso soft gumbi sami po sebi problem.
Treba je zasledovat neke osnovne principe ergonomije.

Never go full retard.

Kako je to:
1747116307285.jpeg


enako "ergonomsko" za uporabo kot tole:
1747116357308.jpeg


ali celo temu:
1747116327801.jpeg


Ker tu se samo išče rešitve za že rešeni problem.
 
  • Všeč mi je
Reactions: jendomen in novaa

Valhalla

Guru
17. dec 2007
4.910
1.685
113
Pred dvema mesecema navozil 6k km, tule že vse pogruntano:
1747117647399.png

sem šel gledat novega V60, 2 stopnici dol bi stopil, bo kar tale ostal pri hiši do nadaljnega.

Tempomat, radio, klime, notranje zračenje, vse na mišični spomin, lepo gledaš na cesto in voziš.