Najbolj "neumni" izumi v avtomobilski industriji

jekleni

Guru
1. avg 2007
2.516
843
113
Včasih je bila obvezna oprema kolesa za "na cesto" luč spredaj in zadaj. Ali je prižgana ali ne je bilo vseeno - razen ponoči.
Potem pa smo spreminjali opreme koles, pa njihov namen,... Mogoče je celo še sedaj tak pogoj, ampak dosti koles ni "za na cesto".
N i k o l i.

Kje pa naj bi to bilo prepisano? V zgoraj citiranih zakonih zanesljivo ne. Zakon o motornih vozilih ne bo urejal koles. Tehničnih pregledov za kolesa ni (so pa za kolesa s pomožnim motorjem, če ne redni pa so, ali so bili predvideni izredni pregledi zaradi predelav).

Torej, če "včasih" ni bilo v SFRJ, potem so predpisi na netu in z veseljem počakam na povezavo in priznam zmoto.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.211
851
113
Ni to sicer zakonsko predpisano, ampak:
Obvezna oprema kolesa obsega:
  • Brezhibno sprednjo in zadnjo zavoro
  • Belo luč spredaj za osvetljevanje ceste ter rdečo luč zadaj, odsevnike na pedalih in na boku
  • Zvonec
  • Ustrezno napolnjene pnevmatike
  • Primerno nastavljeno višino krmila in sedeža
 
  • Všeč mi je
Reactions: Samo Svoj

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
6.165
2.475
113
Jaz o SFRJ govorim in kolo ni smelo v prodajo brez obvezne opreme, ki je navedena v postu pred tem. Mislim, da edino stranski odsevniki (na špicah koles) niso bili še takrat aktualni.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Gonzo

jekleni

Guru
1. avg 2007
2.516
843
113
Če so zahtevali v prodaji (Rog Senior in Rog Maraton sta to dejansko imela), še ne pomeni, da so zahtevali na cesti. Dejtvo je, da zadnji veljavni zakon tega ni imel (ker si lahko pogledamo ZVCP, in spremembe od prednika iz SRS). Kaj so imeli zakoni prej in kdaj je pa težko govorim brez ustrezne literature, ki ni zlahka dostopna. Drugo dejstvo je, da ogromno koles tega ni imelo (več) - eni so pometali dol, drugim je odpovedalo ali se razbilo.

Tisto "Obvezno" zgoraj pa je spet ... raztegovanje pojma obveznega v popolnoma nove dimenzije. AVP ni imela podlage za tako laž, niti policija (ki je tudi rada ponavljala to zadevo na svojih spletnih straneh). Se pa seveda to pojavi kot temelj za samozavestno širjenje teh izmišljotin ... kot so pred leti v Poletu objavili, da je hitrost koles seveda omejena na 25 km/h in potem se je izkazalo, da to piše tudi na policija.si, vse skupaj pa je temeljilo na (popolnoma) neustreznem tolmačenju zakona, ki ga je nekdo prebral, ne pa tudi razumel.
 

Piton

Guru
11. apr 2022
1.744
-165
113
Tvoja razlaga se bere tko, kot da bicikl ne rabi imet bremz, razen takrat ko je treba bremzat.
pravzaprav u ZVCP (al kakor se že imenuje aktualna zadeva) zavor ne biciklu ne omenja, to pol pomen da si lahko brez?
kot so pred leti v Poletu objavili, da je hitrost koles seveda omejena na 25 km/h
to velja za kolesarske steze če se ne motm
 
  • Všeč mi je
Reactions: Samo Svoj

Piton

Guru
11. apr 2022
1.744
-165
113
maš pa prov, da nikjer ni možno najt "predpisane zakonsko obvezne opreme"
To sicer najdeš na AVP, pa na Policiji, na Siolu, u šolah govorijo o tem, še celo bicikle jim pregledujejo, v zakonodaji pa men tud ne rata tega poiskat
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.667
6.708
113
pri taščici
Tvoja razlaga se bere tko, kot da bicikl ne rabi imet bremz, razen takrat ko je treba bremzat.
pravzaprav u ZVCP (al kakor se že imenuje aktualna zadeva) zavor ne biciklu ne omenja, to pol pomen da si lahko brez?

to velja za kolesarske steze če se ne motm
Je veljalo.
Smo pred kaksnim letom ugotovili da ze nekaj let ni te omejitve notri. Zakaj je ni, ne vem.
Nekoc je pa bila,99,9%
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.359
2.732
113
A avtomobil ima predpisane zavore kot obvezno opremo? :)
Sicer pa če golfa ponujajo kot opcijo z led črtico čez cel nos, bi lahko dodali še kakšno drugo barvo noter in skombinirali z zavorami.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
33.744
15.801
113
Sicer pa če golfa ponujajo kot opcijo z led črtico čez cel nos, bi lahko dodali še kakšno drugo barvo noter in skombinirali z zavorami.
Mislim, da ni samo golf tak ampak ima že več modelov to opcijo led haube.
Mi je pa vse skupaj izredno smešno, ko pomislim kaj vse so nam o prometni (ne)varnosti in neustreznosti takšnih svetil moralizirali policaji in pregledniki tehničnih pregledov, ko smo pred slabimi 20imi leti montirali v/na/pod avte razne barve led diode za pozicijske luči ter neonke za dodatno ambientalno/talno osvetlitev potem pa pogledaš danes kakšne avtomobile in vidiš, da so že serijsko skorajda kot novoletne jelke. :D
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.664
1.482
113
Takole smo brali ameriške predpise in čukasto gledali avte v Fast and the furious: "Any additional lights whether lit or unlit are illegal. :fredi:"

Ampak, ja, česar smrtniki nismo smeli korporacija lahko doseže z dovolj $$$...
 
Nazadnje urejeno:

Fonzl

Guru
5. sep 2007
6.762
4.912
113
Če so zahtevali v prodaji (Rog Senior in Rog Maraton sta to dejansko imela), še ne pomeni, da so zahtevali na cesti. Dejtvo je, da zadnji veljavni zakon tega ni imel (ker si lahko pogledamo ZVCP, in spremembe od prednika iz SRS). Kaj so imeli zakoni prej in kdaj je pa težko govorim brez ustrezne literature, ki ni zlahka dostopna. Drugo dejstvo je, da ogromno koles tega ni imelo (več) - eni so pometali dol, drugim je odpovedalo ali se razbilo.

Tisto "Obvezno" zgoraj pa je spet ... raztegovanje pojma obveznega v popolnoma nove dimenzije. AVP ni imela podlage za tako laž, niti policija (ki je tudi rada ponavljala to zadevo na svojih spletnih straneh). Se pa seveda to pojavi kot temelj za samozavestno širjenje teh izmišljotin ... kot so pred leti v Poletu objavili, da je hitrost koles seveda omejena na 25 km/h in potem se je izkazalo, da to piše tudi na policija.si, vse skupaj pa je temeljilo na (popolnoma) neustreznem tolmačenju zakona, ki ga je nekdo prebral, ne pa tudi razumel.

rog maraton takrat ni imel luči
je bil pa še en model višje, kao specialka - rog sprint, ki je pa sploh ni imel

v praksi je blo pa tko, da če so te policaji dobili v temi na kolesu brez luči, so ti spustili ventilčke in si šel pač peš domov...
na sprintu al pa na poniju, ni mel veze... če si se kaj bunil, so te pa naslednji dan še mal ušesa skelela :cool:
 
  • Haha
  • Všeč mi je
Reactions: sad in Hanzi

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.667
6.708
113
pri taščici
Takole smo brali ameriške predpise in čukasto gledali avte v Fast and the furious: "Any additional lights whether lit or unlit are illegal. :fredi:"

Ampak, ja, česar smrtniki nismo smeli korporacija lahko doseže z dovolj $$$...
Se spomnim polemike da tretja zavorna luc ni mogoce homologirat al nekaj v tem smislu.
Ker morajo biti luci v "paru" po zakonu
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony

matej_

Guru
25. okt 2007
2.123
655
113
se spomenim te 190D.
to je bil dream car mojega očeta takrat.

v slo se ga ni dalo dobit (vsaj ne za razumno ceno), bi ga pa dobil 2 ali 3 leti starega iz Nemčije od zaposlenega pri Daimlerju (sestrič - sicer na oddelku letalskih motorjev) ampak je bil pogoj ali ima nemške tablice (ni lastnik, vse se ureja prek sestriča iz Munchena) ali pa vozi zelene tablice.
Ker smo pač iz mesta kjer je bilo zelenih tablic več kot zelenja po mestu (najbolj zeleno mesto v Evropi, ne po zelenju ampak po tablicah - Velenje :aplauz: ), očetu nikakor ni padlo na pamet, da bi se z zelenimi tablicami vozil.

Potem je pa tak al tak prodal svojega plavega mercedesa (W123) in z njim kupil gradbeni stroj. Takrat je zadnjič imel mercedesa, ampak želel si ga je pa še zmeraj.
 

naliM

Majstr
26. sep 2007
1.394
231
63
Pri nas je oče imel nekaj let MB 190D (osnovnega 2.0 in na kratko tudi 2.5), oba kupljena rabljena.
Avto v odličnem stanju, a kar se tiče vozne dinamike, uporabnosti po spolzki podlagi (sneg/mokra trava), prostora spredaj, ... je bil vsaj zame veliko razočaranje.
Še oče se je ob vsaki priliki raje peljal z mojo Corollo AE86, katera je sploh po snegu bila kot iz drugega planeta.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.485
10.727
113
Prilimal sem kot zanimivisto, kolk je ze imel opreme za tisti čas, ki so se takrat zdele neumne. Tudi detajli in podrobnosti kar pač loči premije med plebjeskimi vozili. Zato potem tudi drugačna cena.... in ne samo sistem "plačuješ znamko"

Aja tak 190 v tistih časih je slovenca stal tolk kot nemca W126-S klasa. zaradi dajatev in zaščite trga, ce si ga sploh lahko kupil pa take fore,
"lepi" časi.