Mtb z mehanskimi diski

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.438
4.312
113
4394155147_cfe2053388_o-660x438.jpg

Tale ulica ima cca 35% naklona, zdaj pa primerjaj. Lahko poslikas in ocenimo :D
Tebe tudi malo medejo % in °. ;) Glede na hišo je kot ulice cca 35° torej 77,77%

Pa poglejmo še kaj v praksi pomeni 100% klanec. Gre za klanec, kjer se v 100m cesta dvigne za 100m. Če gremo iz tega nazaj na matematiko, smo dobili enakokrak pravokotni trikotnik. V enakokrakem trikotniku sta kota ob osnovnici (osnovnica je naš klanec) enaka. Ker vemo, da sta kota enaka in morata meriti skupaj 90°, iz tega sledi da je kot 100% klanca 45°.

Za računanje kakršnekoli strmine klanca lahko uporabimo enostavno kotno funkcijo tangens. Ta je reazmerje med kotu nasprotno in priležno kateto (stranici, ki nista naš klanec). Tanges 45° je 1, torej 100%.
 
  • Všeč mi je
Reactions: motofrik

luka51

Guru
16. avg 2007
14.470
5.766
113
Zdaj pa ne vem, kdo se tu heca???
Avtor teme je dobil prave informacije, kar se mene tiče: diski na zajlo, mehanski, se obnesejo slabše, kot V-brejki.

te pa dajmo tak.
in ja tudi mehanski diski lahko primejo bolje od vbrejskov. Samo res, da rabijo ful ljubezni, ker je res treba nonstop nastavlat. Ampak prijelo bo še vedno bolje kot vbrejki. Samo disk primerne velikosti je treba dat gor. Nemoreš pa pričakovat od 160 diska, da bo 100 kil ustavlal. Pa maš lahko nevem kako čeljust ko to enostavno ne gre skozi.

po drugi strani pa zakaj bi sploh mel mehanske diske. Vržeš dol prvi dan in nabaviš shimano hidravlični par za 50€ in rešeno.
 

ojanez

Fizikalc
2. sep 2007
262
30
28
Mnogi se sploh ne zavedajo, kaj v praksi pomenijo določeni nakloni klanca. Na papirju recimo 33% (odstoten) klanec še ne izgleda preveč hudo, v praksi pa ga je večini zelo težko ali celo nemogoče prevoziti.

Etapa 7 na Vuelti 2019 je imela največji naklon klanca "samo" 25% in ta del klanca so poimenovali "zid":

Cesta oziroma ulica z največjim naklonom na svetu ima maksimalen naklon 37,5%:

In še članek o tem klancu:
https://www.theguardian.com/uk-news...n-wales-wins-record-for-worlds-steepest-video
 

AndrejEnej

Guru
13. okt 2016
3.858
-1.037
113
145 km SZ od Opatije
te pa dajmo tak.
in ja tudi mehanski diski lahko primejo bolje od vbrejskov. Samo res, da rabijo ful ljubezni, ker je res treba nonstop nastavlat. Ampak prijelo bo še vedno bolje kot vbrejki. Samo disk primerne velikosti je treba dat gor. Nemoreš pa pričakovat od 160 diska, da bo 100 kil ustavlal. Pa maš lahko nevem kako čeljust ko to enostavno ne gre skozi.

po drugi strani pa zakaj bi sploh mel mehanske diske. Vržeš dol prvi dan in nabaviš shimano hidravlični par za 50€ in rešeno.
Luka, glej, ne oporekam tvojemu zapisu, ampak, če hočeš ustavit kolo z mehanskimi diski, moraš uporabit prekleto veliko moči, da ima disk učinek. Samo tolk. Morš met kr močne roke (MI2 stil) :)
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N

luka51

Guru
16. avg 2007
14.470
5.766
113
če so nastavljeni še vedno majn moči kot na vbrejk. Razen če si vozo neke čungalunga. To pa tudi čungalunga vbrek ne prime pa magari maš ročko do bilance.
Jaz govorim za hayes mx-5. So še na enem peciklu pri hiši.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.975
6.865
113
pri taščici
Pri V brejku so lahko tudi težave "zajle" okovje V Brejka ali sama rocka ki so lahko bolj elastiki podobni kot kovini. Je imel otrok enkrat na nekem otroškem.kolesu take ročke....bremzat takoj prijela a zagrabila nikol, ker se je točka.kar upogibala
 

oorosh

Pripravnik
17. jan 2010
123
1
18
Ljubljana
če so nastavljeni še vedno majn moči kot na vbrejk. Razen če si vozo neke čungalunga. To pa tudi čungalunga vbrek ne prime pa magari maš ročko do bilance.
Jaz govorim za hayes mx-5. So še na enem peciklu pri hiši.

Imam na obeh kolesih pri hiši hayes mx-5 mehanske zavore (diski), sem brez pripomb. Na hardtailu s katerim naredim cca. 2000 km letno sem menjal ploščice po slabem letu uporabe. Je pa res potrebno si vzeti čas in zavore nastaviti v nulo za optimalno delovanje. Meni po občutku mehanski diski primejo bolje kot v-brake sistem, ki sem ga imel na prejšnjem kolesu. Seveda primerjave s hidravliko ni, ampak tudi mehanski diski niso slaba rešitev.
 

AndrejEnej

Guru
13. okt 2016
3.858
-1.037
113
145 km SZ od Opatije
če so nastavljeni še vedno majn moči kot na vbrejk. Razen če si vozo neke čungalunga. To pa tudi čungalunga vbrek ne prime pa magari maš ročko do bilance.
Jaz govorim za hayes mx-5. So še na enem peciklu pri hiši.
A pa ti resno misliš, da OT razmišlja o Hayes-ih, če kupuje gumice na Aliju?
Dej no, dej ...

Ne pretiravat v extreme, hayes niso neka čungalunga firma. ... in posledićno ni poceni.

Pa dejmo nehat s tem, OT je dobil odgovore. Jaz vem, kaj sem napisal, ti tudi, ampak dvomim, da je OT sposoben vse to prebavit ...
 

Steve

Guru
13. avg 2007
9.996
1.880
113
Nagradno vprašanje: sploh imaš kam čeljust in rotor za montirat? Torej pesta z luknjami za rotor in vilica z nastavkom za čeljust?
Drugače pa koliko se spomnim vbrake scene, so prava roba avid single digit 5 in 7. Vsaj polovico tvojega problema pa reši pravilno bremzanje. Če od vrha do dol držiš bremzo na polno, se bo vsaka pregrela
 

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.627
1.030
113
Mislim, kake to eni pišete o bremzanju ne morem verjet.

A ste osnove fizike zgrešil....prešprical...totalno
Če se nekdo spušča s hriba pretvarja potencialno energijo v kinetično....Kinetična gre pri zaviranju v toplotno....

Dlje časa kot zaviraš (oz pretvarjaš kinetično energijo v toplotno), manj pregrevaš/obremenjuješ zavore..., ker pretvarjaš eneko kiličino energije v toploto skozi daljši čas.
Predpostavka, da z enake višine spuščaš enako maso.

Če toliko zabremzaš, da se ustaviš, ne pretvarjaš nobene potencialne energije v topolto in pregrete zavore se imajo čas ohladit.

Obstaja pa še ultimativna rešitev...Nič ne bremzaš....

Seveda, če vmes še poganjaš po klancu navzdol, moraš še to energijo pretvoriti v toplotno.
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.235
3.885
113
Nagradno vprašanje: sploh imaš kam čeljust in rotor za montirat? Torej pesta z luknjami za rotor in vilica z nastavkom za čeljust?
Drugače pa koliko se spomnim vbrake scene, so prava roba avid single digit 5 in 7. Vsaj polovico tvojega problema pa reši pravilno bremzanje. Če od vrha do dol držiš bremzo na polno, se bo vsaka pregrela

Odgovor na nagradno vprašanje je bil še preden se je začelo bluzit o oljnih diskih. Ne nikamor nima za montirat ne čeljusti, ne diskov, ker ima na trenutnem biciklu vbrake zavore, razmišlja pa o poceni biciklu z mehanskini diski. Torej, vsaka beseda o oljnih diskih je v tej temi popolnoma odveč.
 

Steve

Guru
13. avg 2007
9.996
1.880
113
Sem imel nekoč na peciklu spredaj poceni mehansko. Če sem se še nevem kak trudil, prek belance me ni fooknilo pa ga se ubiješ. Totalni šrot.
Sem pa tudi imel mehanske avidove bb7. To pa zgrabi bolj kot poceni hidravlična.
 

AndrejEnej

Guru
13. okt 2016
3.858
-1.037
113
145 km SZ od Opatije
Vidim da imajo kolesa do cca 400eur mehanske disk zavore. Bi bilo to ok za najine potrebe? Zagledal sem se v kolesa iz decathlona. Kakšni predlogi, nasveti?
Za vas kolege, malce zgoraj, ki pametujete, kam naj diske montira: najprej začnite brat zadeve OD ZAČETKA, ne pa, da skočite v temo NA KONCU, pol pa pametujete, kaj in kako ...

Že od vsega ZAČETKA avtor ne sprašuje, kako naj montira diske, pač pa ... beri quote zgoraj. Bi namreč kupil novega z mehanskimi diski.

Alter je še enkrat upravičil svoj sloves ...
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe

jello

Guru
22. sep 2008
10.235
3.885
113
Če bi se držal svojih navodil in bral ne samo od začetka, ampak tudi do konca, ti ne bi bilo treba ponavljat za nami.
 

Steve

Guru
13. avg 2007
9.996
1.880
113
Za vas kolege, malce zgoraj, ki pametujete, kam naj diske montira: najprej začnite brat zadeve OD ZAČETKA, ne pa, da skočite v temo NA KONCU, pol pa pametujete, kaj in kako ...

Že od vsega ZAČETKA avtor ne sprašuje, kako naj montira diske, pač pa ... beri quote zgoraj. Bi namreč kupil novega z mehanskimi diski.

Alter je še enkrat upravičil svoj sloves ...

Kolega, na tretji strani smo in še vedno debatiramo o bremzah, ne pa o toyotah, partizanih in vodovodni napeljavi. Torej je to šolska debata za alter
 

motofrik

Majstr
24. dec 2009
3.019
394
83
tam ko se terc po tori rola
Jebovas aliexpres, še predobro vam bremza.
Vsakdo si ''kupi malo pameti''... Tudi meni so se original Shimano zavorne ploščice zdele drage, pa sem z Aliexpressa naročil pet kompletov za ceno enega Shimanovega. Čista zmaga. Po ravnem super zavirajo, tudi na klancih brezkompromisno. Vsaj tako sem mislil, dokler se nisem spustil z Uršlje gore... Na petem ali šestem ovinku sem opazil, da je nekaj narobe z zavorami... tiščim na polno, zavira kot bi imel naoljene diske... Mi je kliknilo ''pregrete so'' :) Spustim za 10-15 metrov, da se malenkost ohladijo in... nekako sem se ustavil, tik preden se cesta spet maksimalno prevesi navzdol... Sem se že videl, kako letim proti smrekam... V glavnem... doma sem samo odmontiral in zamenjal z originali. Gume in bremze...nimaš kaj šparati. Aja, sem pa bil enkrat na Uršlji (in dol, seveda) tudi s klasičnimi V-braki. Nobenega pregrevanja ali obrabe, kot zapisano v začetku teme... So pa gumice bile malo boljše, ne navadne. Zaviranje brezkompromisno. Ampak, ko sem šel na hidravlične diske... en prst, pa se ustaviš. Tam sta bila dva.