Mtb z mehanskimi diski

mevden

Pripravnik
17. dec 2014
136
18
18
Pozdravljeni

Na vikendu imamo kar nekaj klanca da se spustimo v mesto (cca 500m) in nekje je kar strmo. Bi rekel tudi 45% nagib. Trenutne zavore v brake se že kar zasmodijo dokler prideva z ženo do mesta. Začne ružiti, pregrevati in izgubi učinek zavorne sile preden sploh pridemo do najbolj strmega klanca. Pol je pa še otrok zadaj na sedežu in smo takoj na 100kg in več. Načeloma bi diske rabili samo za ta klanc, za kaj več ni potrebe. Ker se tudi s kolesom ne dela veliko kilometrov me razne drage zadeve ne zanimajo. Vidim da imajo kolesa do cca 400eur mehanske disk zavore. Bi bilo to ok za najine potrebe? Zagledal sem se v kolesa iz decathlona. Kakšni predlogi, nasveti?
 

AndrejEnej

Guru
13. okt 2016
3.858
-1.037
113
145 km SZ od Opatije
Pozdravljeni

Na vikendu imamo kar nekaj klanca da se spustimo v mesto (cca 500m) in nekje je kar strmo. Bi rekel tudi 45% nagib. Trenutne zavore v brake se že kar zasmodijo dokler prideva z ženo do mesta. Začne ružiti, pregrevati in izgubi učinek zavorne sile preden sploh pridemo do najbolj strmega klanca. Pol je pa še otrok zadaj na sedežu in smo takoj na 100kg in več. Načeloma bi diske rabili samo za ta klanc, za kaj več ni potrebe. Ker se tudi s kolesom ne dela veliko kilometrov me razne drage zadeve ne zanimajo. Vidim da imajo kolesa do cca 400eur mehanske disk zavore. Bi bilo to ok za najine potrebe? Zagledal sem se v kolesa iz decathlona. Kakšni predlogi, nasveti?

1. dvomim, da je 45% naklon, ampak za tvoje vprašanje to sploh ni pomembno, ker bi bil odgovor enak (tudi, če je "samo" 30% naklon)
2. mehanske disk zavore niso nič boljše, kot V zavore. Vsaj, kar se učinka tiče. Če boš želel ustaviti kolo v takšnem naklonu, boš moral ročko zelo, zelo močno stiskat, da sploh bo kak učinek. V glavnem, v mojem primeru (ohoho let nazaj) se mehanske disk zavore NISO obnesle.

Imam pa sedaj seveda hidravliko, to je pa povsem nekaj drugega. Jaz osebno mehanske disk zavore ODSVETUJEM. Čisti marketinški "nateg", IMHO.
 
  • Všeč mi je
Reactions: corsol in Kamele0N

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.499
5.045
113
Glede na kolesa, ki jih imamo pri nas doma, bi rekel, da so mehanski diski slabša rešitev od V brake. Med V brake pa so tudi velike razlike. Žal mislim, da ne samo v gumicah, temveč tudi v materialu kolesa. Če gledaš kolesa za 400 € z mehanskimi diski in so sicer kolesa zate ok, potem raje poskusi najprej menjati gumice na obstoječih.
 

NoteThis

Fizikalc
25. sep 2013
525
176
43
Se strinjam z napisanim. Mehanski diski so samo za izgled. Sem za mojo kupoval gorca lani, in smo samo zaradi razlike mehanske/hidravlične disk zavore izbrali višjo opremo kot bi bilo sicer potrebno. Ker ko probaš oba, ugotoviš, da je treba bit kar "dec" da resno zaviraš z mehanskimi. Kot je napisano pred mano, boljše so tudi nove V zavore.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.132
4.112
113
Za V zavore imaš tudi trše gumice "za klance" sedaj so najbrž kakšne mestne gumice gor. Se kar pozna razlika v gumicah, če so premehke se po več zaviranja toliko zmehčajo da niso za nikamor je pa res da primejo ko so mrzle lepo/lepše kot trše gumice.

Skratka pravilno delujoče V zavore so odlične in nebi smel imeti težave tudi z daljšimi klanci. Pogoj so jasno pravilno nastavljene zavore, tu moraš vzeti si malo časa da nastaviš pravilno (tudi če pelješ na servis bodo naredili samo "good enough", kar ne pomeni da je to idealna nastavitev). Če je kolo starejše oz. že dalj časa ni bilo menjave gumic menjaš naprej tisto, ne škodi menjat tudi zajle in bovdne če so že dalj časa na kolesu (tudi zajle se s časom raztegnejo oz. dobijo nek razteg ki vodi potem v slabše delovanje zavor).
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.499
5.045
113
500 metrov ni nek izziv stopiti s kolesa in prehoditi. Jaz razumem, da gre za 500 metrov razdalje in ne 500 višincev.
 
Nazadnje urejeno:

mevden

Pripravnik
17. dec 2014
136
18
18
Ok, mogoče sem pretiraval z klancem. Ampak če se ustaviš z avtom sredi klanca. Ni šanse da spelješ gor. Pa je beton. Se je potrebno kar 100m nazaj zapelat in dobiti malo zaleta.
Pol mehanske odpadejo in sicer ne zaradi pregrevanja, ampak zaradi prešibke zavorne sile. Torej, hidravlika?
Kar se tiče v brake, zena ima 2 leti staro treking kolo nakamura iz intersporsta, za cca 350eur. Moje je sicer dosti starejše ampak sem sedaj kupil malo boljše gumice, pa da probamo ko instaliram gor. Nažalost sedaj ne morem čez mejo da bi to probal. Če kdo pozna crikvenico, pol mogoče ve kakšni so klanci

V ljubljani imam treking kolo focus z hidravličnimo diski in razmisljam da bi samo zamenjal. Focus dol, starega scotta z vbrake pa prpelu v lj za občasna potepanja.

Za ženo pa je potrebno še kupiti še eno kolo in se sedaj odločam. ravno zavore so najbolj pomembne za tja.
 
Nazadnje urejeno:

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.499
5.045
113
100% klanec?? :oops1::oops1:
Sem popravil.
Moje kolo je iz leta 2001 z v-brake zavorami. To deluje precej bolje kot na sinovem mehanski diski. Tudi zagreje se to mehansko čudo zelo hitro. Pa cvili, ker ploščice ne pritiskajo enakomerno z obeh strani. Na ženinem precej novejšem kolesu z v-brake zavorami, so te žal le bleda senca teh na mojem. Pa je moje kolo precej "zapuščeno", kar se tiče servisiranja, prevozim pa več. Po mojem je zelo pomemben tudi material obroča. Problem v-brake je mokra cesta. In seveda prezahteven teren. Z Rogle se dol peljati pa nisem imel težav.
Kolesa, ki jih imamo v družini s hidravličnimi diski so seveda druga zgodba. Ni takih težav, čeprav se koristijo samo po hribih. Je pa precej več dela z vzdrževanjem. So sicer tudi tereni drugi, ampak tam ni tega, da bi vsakih par let povohal zavore in bi kar naprej solidno delale.
 

borelij

Pripravnik
20. feb 2008
102
17
18
Pomembno je tudi pravilno bremzanje - intervalno. Tudi najboljše disk zavore lahko zažgeš, če jih non stop držiš.
Drugače pa dobre mehanske z velikimi rotorji (180/200mm) delujejo. Ampak bodo cenovno primerljive s hidravliko. Prednost: lažje jih nastaviš doma. Npr. Avid BB7.
Za tako težo pazi, da bodo večji rotorji, vsaj 180mm.
 

Zebdi

Fizikalc
11. dec 2017
439
138
43
Obstaja še tretja opcija, ki je po mojem mnenju daleč najboljša - Magurine obročne hidravlične zavore - HS-22 oz. HS-33. Sem imel v-brake, sem imel Maguro HS, sedaj imam Magurine hidravlične diske (MT5). Saj so tile diski OK, ampak če bi imel možnost, bi šel takoj nazaj na obročne. Zavorne moči vrh glave dovolj, hkrati pa ni treba bit pozoren na intervalno bremzanje, ampak lahko mirno visiš na bremzi cel spust z Mangartskega sedla, pa je ne boš zakuril. Da ne omenjam, da so gumice na obročnih zdržale precej dlje kot tele ploščice na diskih. Mislim, da mi je v petih ali šestih letih ni bilo treba nikoli prezračit. Se lahko kakšna disk zavora pohvali s tem?
 

borelij

Pripravnik
20. feb 2008
102
17
18
Na novemu kolesu obročnih hidro ne boš dobil (vsaj takih kot jih gleda gospod z vrha te teme) ... cenovno pa so primerljive boljšim disk zavoram. Pomoje je to bremza ta tistega, ki ve zakaj jo rabi ...
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.975
6.864
113
pri taščici
Ne poznam crikvenice, ampak 500m klanca da ne zdržijo V brake gumice? Pa kaj si to boljsjaku kupil rabljene al kaj?
Jih imam iz aliexpresa "najcenejše"za par evrov, na nakamuri ,imam 100kg,pa še nisem opazil težav pri zaviranju. Pa ni važno, al z Vršiča(800v.m), Kuma(okroglega Jurja visincev skoraj), Solčavska razgledna pot, Janč, neštetokrat lokalni hrib s 300vm na 3km.
Pa marsikdaj ko ga zgem po klancu navzdol hudiča zagrabim da..... Ti s tvojim otrokom zadaj sem prepričan da ne greš 40+kaj šele x2 ta hitrost
Zaviras z obema zavorama?
Navzgor po 45% klancu sem prepričan da se ne peljes. Vsaj ne s tvojimi podatki.
Že pol manjši klanec je ubijalski.....