Moč izmerjena na kolesih

disc

Guru
4. feb 2011
2.432
549
113
Pozdravljeni,
mene pa zanima če ima kdo podatek za koliko se zmanjša moč avtu med deklarirano močjo in močjo izmerjeno na kolesih?
Vem,da sem enkrat prebral (se mi zdi,da v AM), ko je imel clio RS kar precejšno razliko. Ima morda kdo članek, al pa če ve iz glave kolikšna je bila ta razlika?

lp
 

TGV

Fizikalc
2. okt 2007
726
106
43
Približno tako, ja

"Multiply Base Horsepower by the Appropriate Percentage - Automatic transmissions are said to lose 20% of the power from the engine to the wheels, while manual transmissions lose 15%. To determine rear whp, multiply the base horsepower by 0.80 if you have an automatic transmission and 0.85 for a manual transmission. Example: 250 hp x 0.80 = 200 rear whp."
 

masevc

Guru
2. sep 2007
3.513
892
113
Citat:
Uporabnik disc pravi:
Pozdravljeni,
mene pa zanima če ima kdo podatek za koliko se zmanjša moč avtu med deklarirano močjo in močjo izmerjeno na kolesih?
Vem,da sem enkrat prebral (se mi zdi,da v AM), ko je imel clio RS kar precejšno razliko. Ima morda kdo članek, al pa če ve iz glave kolikšna je bila ta razlika?

lp

odvisno katere odbitke računajo zraven.
Nekje 20-25% manj.
 

cizy

Fizikalc
21. jul 2007
6.976
64
48
Za Cliota RS prejšnje generacije je znano, da ima v resnici krepko manj konjev kot po papirju (197 & 200), tudi do 30 manj v najslabših primerih. Sej če ga pelješ ti je hitro jasno, da nima nikoli 200hp.
 

zaseka

Guru
5. dec 2015
3.502
1.816
113
Tukaj je dobro povedati, da imajo avtomobili z motorjem spredaj in pogonom zadaj še večji upad konjenice.
 

disc

Guru
4. feb 2011
2.432
549
113
Citat:
Uporabnik cizy pravi:
Za Cliota RS prejšnje generacije je znano, da ima v resnici krepko manj konjev kot po papirju (197 & 200), tudi do 30 manj v najslabših primerih. Sej če ga pelješ ti je hitro jasno, da nima nikoli 200hp.
Ja sej ravno za ta avto mi je ostalo v spominu,da ej bila razlika res velika. Samo k se ne spomnem kolikšna??
frown-1.gif
 

cizy

Fizikalc
21. jul 2007
6.976
64
48
Saj sem napisal, da do 30hp manj v najslabših primerih, v najboljših pa je avto videl tam cca. 15hp manj kot je navedel proizvajalec. Torej je imel realno nekje v rangu 170 do 185 hp.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Če je imel tolk je bil to nateg kot emijsijka VW pi******.

disc: Nekaj moraš še ločit. Nekaj so izgube pri prenosu, drugo je pa manjko moči, ker je proizvajelc bil smotan. Nekateri sploh dizli majo tudi po 15-20KM več izmerjenih na valjih, kot na papirju, samo izgub prenosa to nič ne spremeni in so samo predvideni za 2WD, 4WD, ročni, Avt....
 

irCAR81

Fizikalc
19. mar 2008
1.712
77
48
Citat:
Uporabnik masevc pravi:
Citat:
Uporabnik disc pravi:
Pozdravljeni,
mene pa zanima če ima kdo podatek za koliko se zmanjša moč avtu med deklarirano močjo in močjo izmerjeno na kolesih?
Vem,da sem enkrat prebral (se mi zdi,da v AM), ko je imel clio RS kar precejšno razliko. Ima morda kdo članek, al pa če ve iz glave kolikšna je bila ta razlika?

lp

odvisno katere odbitke računajo zraven.
Nekje 20-25% manj.
Na kolesih izmeriš moč. Kar lahko narediš potem je, ker veš s kakšno hitrostjo se valerji ustavljajo, meriš ustavljanje še ko je avto gor (ko jih zavira - med tem ko ni v prestavi - če bi bil bi meril zaviranje z motorjem) in iz tega dobiš izgube, ki pa seveda niso enake kot pri pospeševanju, ker ni obremenitve na gumah, ležajih, poloseh, menjalniku.... Tako da tist %, da dobiš iz moči na kolesih nazaj moč na motorju je v resnici merljiv samo tako da moč izmeriš na kolesih, potem daš pa motor iz avta na poseben dyno za motor in izmeriš še tam.
smile-1.gif


Kar se tiče teh meritev ki jih je navedel philips, ne upoštevajo izgub na gumah (zaradi trenja) in zaradi same mase gume + feltne (ki je pri 17 colah hitro 25 kg), bo kakšen fizik povedal kako se to pozna ampak se po moje bolj kot 25 kg v prtlažniku. Zato so toliko manjše izgube.

Dejansko bi bilo zanimivo v enakih pogojih (temperatura, tlak, vlaga) zanimivo zmeriti avto s kolesi, brez in pa sam motor.
smile-1.gif


No da probam odgovorit še na vprašanje odpiralca teme: nekje prek palca se smatra da imajo spredaj gnani avti 14-16% izgub, zadaj 16-18%, 4wd pa 21-22%.
 

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.850
682
113
Teža gume načeloma nima velikega vpliva. Ko dosežeš max. moč imaš obrate konstantne, zato ni nobene dodatne moči potrebne za večanje kotne hitrosti.

Sicer pa 90% kotalnega upora predstavljajo toplotne izgube (zaradi deformacije pnevmatike na spodnji strani):
http://www.michelin.si/potniske-pnevmatike/koristni-nasveti/osnovno-o-pnevmatikah/kotalni-upor

Od načina merjenja je predvsem odvisno kaj želiš meriti. Če te zanimajo izgube pri prenosu, potem boš meril brez pnevmatik. Če pa te zanimajo celotne izgube od motorja do ceste, potem pa meriš s pnevmatikami.
 

Reaper85

Pripravnik
7. nov 2014
237
0
16
Citat:
Uporabnik cizy pravi:
Za Cliota RS prejšnje generacije je znano, da ima v resnici krepko manj konjev kot po papirju (197 & 200), tudi do 30 manj v najslabših primerih. Sej če ga pelješ ti je hitro jasno, da nima nikoli 200hp.
Sam imam s tem probleme že od prvega dne odkar sem kupil avto. Res doktoriral bom že iz performans (oz. neperformans) Clia 3 RS 197.
Zdaj zasledim, da gre avto slabo praktično povsod, pred nakupom so ga pa povsod samo hvalili, recimo vsi AM testi, če bereš, misliš da je to najboljši avto nasploh.

Drugače sem pa še najboljšo razlago za razliko realnih 180-185KM proti oglaševanim 197KM dobil tukaj:
https://www.youtube.com/watch?v=rNA27qhqsIc
Citat:
Mostly you will have between 182-186 hp. Actually 186 was highest I have seen here. There was group dyno, and all of them were arround same mark. You can find other people complaining about that also. They think Renault cheated them because of difference between paper and dyno. Renault's explanation is that 197 is engine power without any consumer attached, eg.power steering, a/c, pumps etc. Just bare engine, measured at crank.
In tako ne verjamem, da še kdo drug meri, tako da je to res en velik nateg.

Realnost je nekje taka:
https://www.youtube.com/watch?v=ML9VBHi3sjo
https://www.youtube.com/watch?v=1sMDtKL8b4M
To sta dva najslabša iz Youtube in nekje tolk gre moj, nimam pa pojma zakaj ne da več od sebe.
40-140 I. do IV. rolling start sem še najbolje nameril 11,8 oz. 11,3s v drugo smer, ampak je bilo še 3/4 tanka. To sem pa že ugotovil, da gre opazno bolje, če si enkrat na rezervi. Pa temperatura verjetno vpliva, ker takih časov poleti nisem imel (bilo je kakšno desetinko čez 12s), pomoje bo zdaj z vsakim mesecem bolje.
Sicer mi ne gre tolk za same čase, ker ne hodim na dirkališče, ampak edino s tem se lahko pri tem avtu igram. Ker užitka mi ne daje, recimo da bi se zdaj hotel samo zaradi užitka it zapeljat, se ne bo zgodilo. Ne manjka mu pa dosti do tega, "samo" turbina.

Izmerjenih ima 156KM na kolesih, 185KM pa na vztrajniku.
Ampak če ga voziš, misliš da ima prej 150KM, ampak recimo da gre za atmosferskih 160KM. Ko je meril, sem mislil, da bo 156KM številka na vztrajniku.
DS3 155, eden boljših turbo motorjev, je pa že malenkost hitrejši, čeprav v vsakdanji vožnji verjetno precej boljši motor, meni je bil že 1.4T 135 skoraj boljši.
Pa seveda bi se našel še kak 155-160KM bencinar/turbobencinar, ki je hitrejši.

Kje dobiš užitek s tem avtom, po ravnini vsekakor ne, res pa da tam, če normalno voziš, itak ne pospešuješ (tolk). Sam še najbolj uživam, ko ga poteram v klanec gor, raje z bolj hitrimi ovinki, ker drugače je spet problem malo moči. Ampak to ni bilo dosti drugače že pri 1.0 50, 1.2 60 in 1.6 105, s tem da je pač šlo manj.
Iz kakšnega krožnega kjer sem s prej omenjenimi čakal, se pa tudi sedaj čaka, ampak pač ne tolk, vseeno pa ni občutek tak kot pri 1.4T 135. Tako da atmosferec je zame atmosferec, je razlika, ampak če menjaš tako postopoma kot sam, ne boš nikoli preveč zadovoljen, drugo bi bilo če bi šel takoj iz 1.0 na 2.0.

Potem pa še poraba 12-13l, za teh borih 160KM, tega avta si res ne moreš lastit več kot 2 leti, čeprav tudi meni pred nakupom ni bilo jasno zakaj vsi menjajo na 2 leti, sam sem pa mislil imet 6-10 let.
Pa da ne omenjam servisov, po borih 8 letih in 70k km je bilo treba vložit 1700€, takega avta ne najdeš zlahka. Res pa da za športen avto to še ni tak strošek.
Pa pri zimskih gumah bom moral prvič namesto top firme kot je Conti kupit neki srednji rang (100 namesto 140+€), ampak to tudi za to, ker mislim imet avto za max dve zimi.

Res, kot ste že ugotovili, eden najslabših avtov, če gledaš za koliko kW plačuješ zavarovanje (145) in koliko jih dejansko vidiš na cesti (120). Niti ne vem za nobenega drugega, ki bi imel ta problem, turbaki imajo prej 5KM več kot manj, itak se jih pa da čipat.
Evo, kje je bil tak review, ko sem sam kupoval avto.
 
Nazadnje urejeno:

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Reaper85 pravi:
Citat:
Uporabnik cizy pravi:
Za Cliota RS prejšnje generacije je znano, da ima v resnici krepko manj konjev kot po papirju (197 & 200), tudi do 30 manj v najslabših primerih. Sej če ga pelješ ti je hitro jasno, da nima nikoli 200hp.
Sam imam s tem probleme že od prvega dne odkar sem kupil avto. Res doktoriral bom že iz performans (oz. neperformans) Clia 3 RS 197.
Zdaj zasledim, da gre avto slabo praktično povsod, pred nakupom so ga pa povsod samo hvalili, recimo vsi AM testi, če bereš, misliš da je to najboljši avto nasploh.

Drugače sem pa še najboljšo razlago za razliko realnih 180-185KM proti oglaševanim 197KM dobil tukaj:
https://www.youtube.com/watch?v=rNA27qhqsIc
Citat:
Mostly you will have between 182-186 hp. Actually 186 was highest I have seen here. There was group dyno, and all of them were arround same mark. You can find other people complaining about that also. They think Renault cheated them because of difference between paper and dyno. Renault's explanation is that 197 is engine power without any consumer attached, eg.power steering, a/c, pumps etc. Just bare engine, measured at crank.
In tako ne verjamem, da še kdo drug meri, tako da je to res en velik nateg.
O ja, take meritve niso redke. Sploh v ZDA (SAE bhp).
V AM testih pa pošišči meritve pospekov. Kolikor se spomnm, je bil večinoma počasnejši od tovorniških podatkov.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.672
6.710
113
pri taščici
Ne zdaj primerjat samo stevilke konjev ki so na papirju za registracijo. Za voznjo je dobro primerjati tudi kolicino navora in sam potek krivulje navora in moči.
In ko sedaj primerjas NA in turbo motor lahko ugotovis da je lahko precej razlike med njima pri isti konienici za registracijo.
Da pa je honda bila konkurencna cliotu pa ima njabrz vezo tudi teza. Honda je cca 20% lazja od cliota, potem pa se 15" vs 17"
Pa ne zagovarjam "goljufanja" ranulta, samo iscem tudi eventuelne druge razloge. Ima pa clio 35% vec navora (na račun vecje prostornine predvsem)
 
Nazadnje urejeno: