merjenje profila pnevmatik..

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Citat:
Uporabnik mosseero pravi:
Če greste meriti tlak, ko je guma ogreta in seveda zmontirana, bo merilec pokazal bistveno višji tlak.
Sem sprobal in ni tak. Kaj zdaj
sprasujem se.gif
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Praviš, ma merilnik na pumpi ne zazna bistvene razlike v tlaku ?

Hecno. Če sekundo polnim, pa zmerim, kaže 0,1 bara več kot prej.

Tu se bom držal preverjenega principa "Bom verjel, ko bom videl".
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.005
10.754
113
kod Džej-Zija
Čemu ti zdaj ne verjameš? Da se tlak v pnevmatiki dvigne, če je obremenjena, ali da se tlak dvigne, če je segreta?

Naj te spomnim na plinsko enačbo p V=n R T, srednješolska fizika.
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Glede obremenitve.
Sem sam meril in dokler mi nekdo pred očmi ne naredi drugačnega rezultata, bom še dalje verjel svojim očem.
Lahko se zmenimo za preizkus. (za 24kur: "Soočenje.."
wink-1.gif
)
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.005
10.754
113
kod Džej-Zija
Malo sem še premislil, kdaj to, kar sem trdil, ne bi veljalo. To bi se zgodilo takrat, ko bi se namesto povečanja tlaka zgodilo povečanje volumna. To bi se pa verjetno lahko zgodilo le takrat, ko pnevmatika ne bi bila dovolj napolnjena, torej ko tlak na stenah pnevmatik še ne bi dosegel svoje delovne obremenitve. Ker od nekega tlaka naprej se pnevmatike ne morejo več raztezati, zato bi se v tem primeru namesto večanja volumna lahko večal le še tlak.
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.005
10.754
113
kod Džej-Zija
Še praktični test: vzel sem bicikel, na ventilček priklopil manometer, najprej na neobremenjeno kolo, nato sem se še usedel gor. Po pričakovanju je tlak v pnevmatiki narasel.
 

Madafaka

Fizikalc
18. feb 2009
3.343
0
36
27
Bronx
Kaj ma pa amortizer veze? Lahko na kolesu na stotih fedrih sediš, sila na podlago bo še vedno ista - ker stična točka podlage in bicikla sta še vedno tista dva kvadratna centimetra, na katera pritiskata gumi.
 

Shando

Pripravnik
21. avg 2007
287
0
16
LJ
Na pnevmatiki, ki je že bila v obratovanju se meri globina na najbolj izrabljenem delu. Vsaj tako dela policija.

Po eni strani je to pravilno! Kaj ti nucajo 6mm globoki sredinski kanali, če pa je guma po bočnih kanalih izrabljena skoraj na nulo in iz sredine nima kam/po čem iztisnit vode. Kljub globokim sredinskim kanalom tako lahko samo še nekontrolirano zaglisiraš po vodi
uf-1.gif
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Ob straneh gume nimajo skoraj nič žlebov v primerjavi s sredinskim kanalom.

Ravno to gledam pri svojih GY F1 Eagle (asimetrične), po kanalu ene dobrih 5mm profila, kjerkoli drugje sploh pa robni kanali pa kake 2mm, gume so enakomerno obrabljene 225/40/18.

Drugače jih pa pumpam na ene 2.6.
 

CupraR

Majstr
21. sep 2007
5.639
146
63
Itak, ker asimetričme po večini nimajo nič žlebov po vogalih, pa to nwpomeni da je zlizana. Pač je tak profil, isto mam jst pr P-Zero..
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Seveda...sam kaj bo kaps reku k bo guma mela 3mm po žlebu.

Sicer ponavad menjam sam....prehitro grejo te gume.
tongue-1.gif
 

CupraR

Majstr
21. sep 2007
5.639
146
63
Citat:
Uporabnik Malecky pravi:
Seveda...sam kaj bo kaps reku k bo guma mela 3mm po žlebu.

Sicer ponavad menjam sam....prehitro grejo te gume.
tongue-1.gif

K. mene prej EMŠO na gumah zjb, ker se premal vozm
grin1.gif
 

Madafaka

Fizikalc
18. feb 2009
3.343
0
36
27
Bronx
Citat:
Uporabnik stein pravi:
Praviš, ma merilnik na pumpi ne zazna bistvene razlike v tlaku ?

Hecno. Če sekundo polnim, pa zmerim, kaže 0,1 bara več kot prej.

Tu se bom držal preverjenega principa "Bom verjel, ko bom videl".
Če hočeš točno izmeriti, napumpaj za sekundo, odstrani ventil in ponovno natakni. Bo še kazalo isto, kot prej?
Naslednja stvar: ti si pripeljal koreto na pompo, torej so bile gume ogrete in tudi zrak v njih. Misliš, da se vse skupaj kaj prida ohladi v parih minutah?
smirk-1.gif

Malo že, a ne toliko, da bi tisti merilec tlaka na pumpi zaznal spremembo, ker ne bo 0,1 bara, kolikor znaša razločljivost merilnika.
Pripelji avto na pumpo, izmeri tlak, zapiši prikazano vrednost. Avto pusti na pumpi. Potem pojdi na šiht (peš) in po koncu šihta spet natakni merilec. Primerjaj izmerjeni vrednosti. Daj za pivo, ker si dobil dokaz
cool-1.gif

edit: disclaimer: meri vrednosti tlaka v tisti gumi, ki bo čez dan v senci!
 
Nazadnje urejeno: