Menjava zavornih diskov

danielt

Fizikalc
3. jun 2008
1.062
18
38
Na kaj biti pozoren pri menjavi zavornih diskov na avtomobilu
oz. s čim pošprica majster po pestu po tem ko ga je očistil, in s čim namaže vodila ploščic v priloženem videu?

ime spletne strani
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.364
5.652
113
Spray je nek wurth
smile-1.gif


Najbrz menja diske ker so mu tresli...glede na to kolk ma rje na pestu
smile-1.gif


Jaz sem pošprical z MoS2 sprejem...so far so good...vazno da je malo mastno da pesto ne zarjavi...ker potem diski tresejo...

Pazi na:

Pesta mastna
Silikonska mast za vodila...snami plehke...pobrusi rjo stran...silikonska mast pod plehke...

Nekdo naj ti previdno potisne bremzo...ko snames vsako celjust posebaj dol....ravno tolk da ti batek se vn ne pade...zavihaj gumico...zrihtaj umazanijo spodaj...odstrani rjo z batka...namazi z silikonsko mastjo...2-3x batek vn not...da vidis ce se zatika...

Rja je smrt za bremze...ker je taka da "eksplodira"...in pol privzdigne disk in trese ker ni raven....pod plehki privzdigne plehek kar zablokiea ploscico...batek zablokiea ce je rjav...

To je ves know how

Ko bos delal bremze...odpri posodico z zavorno...da ne bo pritiska na zavorni meh..ko bos batke vn pa not sibal

Pumpaj vsako celjust posebaj...
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.924
113
Uporablja wurthov sprey za čiščenje zavor (pošpricaš po diskih, ploščičah, čeljustih in ti spuca vse skupaj). Jaz gauporabljam pri kolesu za čiščenje verige.
2416422-1460745418966498923703.jpg
 

Priponke

  • 2416422-1460745418966498923703.jpg
    2416422-1460745418966498923703.jpg
    102,1 KB · Ogledi: 1.075

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.364
5.652
113
Za vn rint je namensko orodje noga na stopalki
smile-1.gif


Za not...jst sm z rorcangami....lahko pa en debel sravf...pa dve podlizki...pa matica...pa zataknes pa sravfas
smile-1.gif


Pa pazi ko bos not batke porinu...jih rahlo vn vrz predn sestavljas...da ne bo gumica cez zlezla pa jo bos prescipnu ko bos skup dajal...
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.924
113
Pa ko porivaš batke nazaj prej odšravfaš pokrovček na rezervarčku zavorne tekočine (fino je dat okol krpico ker zna priteči ven)
wink-1.gif
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.494
5.790
113
za bate ven rinit je dovol cvenga al pa šraufnciger ko je še čeljust gor. Samo pazi da ne poškoduješ gumice
Posebno orodje je za zadnje.

@ KameleON
Silikonska mast je samo za notranji del kjer štift drsi.
povsod drugod se uporablja baker, alu ali keramična mast. Ostale masti se pri bremzah ne uporabljajo, ker niso tempersturno obstojne.

Posodice ne rabiš odpirat, ni nobenega pritiska. Je narjeno, da diha. Pazi samo, ker lahko steče preko roba, ko tišiš bate narazn

Tudi rje iz bata ni potrebno čistit. Razen, če je gumica poškodovana ali pa bat šteka. Če je vse ok na batu ni rje.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Za vodila podmazat rabiš samo plastilube isto namažeš zad na diske in tud spredaj na disk ipd. dele. Do naslednje menjave bo plastilube ostal pa je lepo varna varianta, razne bakrene masti NISO. Sploh variante v spreyu nimajo kaj delat na novejših avtih kjer so senzorji blizu, na sprednji strani diska pa se bakrena mast ne odmakne in nastane vmesen sloj, kar pomeni, da feltna lahko celo minimalno postrani gor sede....nezaželjeno.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.494
5.790
113
čakaj malo o kakem odmikanju bakrene masti in postrani felne ti govoriš?

Glede senzorjev. Večina novejših avtov ima senzorje tak skrite v notranjost pesta, da jih ne vidiš. Kaj šele, da bi baker gor spravo, ko pesto mažeš.
Glede bakra,ki nima kaj delat na avtu, zakaj ga pri določenih proizvajalcih ploščic zraven dobiš v paketu.. Zakaj so določene namenske zadeve za bremze z bakrom. Zakaj v navodilih za montažo piše, da uporabiš bakreno mast. ipd. Ne bit še edn izmed načitanih.

Že leta se v delavnici uporabla baker alu ali keramična pasta za mazanje vodil in pesta, kar je pač na zalogi v delavnici. In še ntii 1x ni bilo problemov ali pa celo, da bi ble felne postrani gor dane, ker se mast ni umaknila. Tule sn se vlego od sile. priznam.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Če ne vidiš težave v lastnosti bakrene masti nimava kaj debatirat.

Glede tega kaj je prav in kaj narobe se niti ne mislim pregovarjat. Dokler mi ATE priporoči plastilube za te zadeve in v praksi vidim, da se obnese je to najboljši nasvet, ki ga lahko dam amater-amaterju.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.494
5.790
113
Lepo si povedal ja... Kot amater.
In ne ne vidim težave v lastnostih bakrene paste. Tudi proizvajalci zavor jih ne vidijo. Očitno tudi ATE ne če ima svoja bakreno pasto.
In prosim razloži kaj je v pasti takega, da felna postrani sede. Res me zanima.
Se sploh zavedaš kaj si napisal?
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.364
5.652
113
Plastilube....bejz z njim stran od vodil...napihuje gumice! Preverjeno!
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Ja poduč se kaj, preberi kaj IZOBRAZI se.

Ma neee, škoda časa če je na yugotih palilo bo pa ja še do konca avtomobilizma šlo.
uf-1.gif


Ti kar šmiraj vse z bakreno pocar en, ko bi vedeli nickom na alterju pripisat pripadajoče servisne delavnice in povezat potem z jamranjem glede problemov z zavoram.
crazy1.gif
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.494
5.790
113
Smo pametni.
Še enega problema ni bilo nikoli zaradi bakra, alu ali keramike. Še nobena felna ni bla postrani zmontirana.
Ploščice tudi dokler niso zrablene grejo gladko. Pod diskom tudi ostane relativno čisto čeprav disk že razpada od starosti.
Kaj bi še rad ti od servisa.
Če pa ti neznaš namazat paste kjer je treba ampak povsod okoli ni moj problem...

Aja glede branja. Sem iskal in ne najdem opozorila ali razlage, da je lahko felna postrani zaradi masti. To te res prosim če lahko razloziš.
 

alpine

Fizikalc
22. feb 2012
2.564
21
38
Škofja Loka
Sem jih že menjal, ampak, če ni spucano, namazano, prezračeno tako kot delajo mojstri boš vrgu stran denar. Diski se bodo pregrel in zvil.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Bakrena se je na veliko uporabljala, ko ni bilo elektronike je povsem zadoščala. Bakrena mast, sploh tista ki se maže ne v spreju je GOSTA... ZELO gosta in površinski pritisk ne iztisne povsem izpod površine in nastane luft, kjer ga ne sme nič bit, enako kot če ne bi spucal nastale rje ali pa šalabajzajzersko namazane bakrene prejšnjega mehanika.
tongue-1.gif


Bakrena JE palila, zdaj je za dinozavre, za mehankarje pod kozolcem ali take, ki se niso popravljeni posvetit zadevi. Sam sem bil kar presenečen, kolikokrat gredo diski v k*** in lahko bereš na forumu o težavah in spraševanju kaj naj naredi, da pri naslednjih ne bo treslo. Prav je da sprašuje, prav je da se boji, ker tudi če voziš na 100% lepo redne servise jih 80% ne bo zelo osnovno vzdrževalo zavor. Če bi ob rednih servisih vedno malo očistili, preverili in pravilno podmazali, ne bi bilo z zavorami nič težav, tako pa kar laufajo zavorni servisi v Slo, kjer je "obnova" čeljusti cca. 250€. Kar nekaj keša v primerjavi z 1€ masti.

Bakrena mast se še prodaja in vedno ali dolgo se bo, ker je povpraševanje takih, ki se niso pripravljeni malo posodobit in posvetit zadevi. Tako poceni zagotovo ni, ker plastilube pa tudi posebne masti za zavorne cilindre niso tako drage glede na količino ki se jo porabi.

Skratka zaradi veliko elektronike in napak pri uporabi bakrene so razvili keramično in druge neprevodne masti ala plastilube. Če iščeš po kaki pametni spletni trgovini po masteh za uporabo pri zavorah ne boš dobil več servirane bakrene masti, ampak xyz drugih večinoma el. neprevodnih zadev npr.:

http://www.autozone.com/brake-and-power-steering-fluid-additives/brake-lube

Glede linkov ne vem v katerem jeziku in kaj bo merodajno. Je polno majstrov kot si ti, ki se jim še razide delat z bakreno, saj ob pravilni uporabi res ne sme biti težav, nikakor pa ne vem zakaj ne bi amaterju potem raje svetoval nekaj, kar je še marsikje drugje uporabno (kot mast) in je veliko bolj prijazno za uporabo. Bakrena tudi ni ok za gumice, tam pa lahko pride v stik, če praviš da ploščice zad namažeš?

V nemščini en res dober zapis o napakah pri montaži diskov/ploščic: http://www.ebay.de/gds/Die-Todsuenden-bei-der-Bremsenmontage-oder-wieso-/10000000002669985/g.html

PS. Poznam primer, kjer se je ABS senzorju mešalo, ker so čistili vse pri menjavi diskov. Nobene bakrene ni bilo na senzorju, je bilo pa nekaj svinjarije ko je na magnet priletela ob čiščenju. Očistili vse senzorje pa je bilo vse ok.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.077
6.923
113
pri taščici
Zakaj prihaja do odpovedi čeljusti. Oba moja avta imata ze menjano eno celjust zadaj. Oba pri približno 200kkm.
Koliko je ena normalna cena rednega servisa zavor (ciscenje in mazanje), ki naj bi ga izvajal kot nekateri pišete vsako leto?
 
Nazadnje urejeno:

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Verjetno veš kaj je razlog ane? Največkrat se pojavijo težave z ročno pač odvisno od izvedbe.

Verjetno vlaga pride nekam ko ne bi smela, zarjavi in se pripika bat ali pa pride zraven gumic zanje kak agresivna snov in gnijejo hitreje. Lahko je sistem malo slabši samo ob rednem vzdrževanju bi moral vsak bit skorajda večen, čeprav vsaka gumica enkrat obupa. Bremze s 550kkm sem že videl original v lepem stanju, samo je bolj važna starost.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.494
5.790
113
Najverjetneje poškodovana guma okoli cilindra. Zraven dobiš vodo in zarjavi cilinder. Zadeva zašteka.
Ali pa za en [cenzura] materjal. Potem cilinder na zunanjem delu tolko zarjavi, da gumica ne tesni več.
Tretja opcija je tudi, da tisti vzvodi za ročno začnejo štekat in se ne vrnejo dovolj nazaj.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.077
6.923
113
pri taščici
V enem mojem primeru (za drugega ne vem, ker sem avto že kupil z menjano čeljustjo) se je bat prevec odmikal od ploščic. In potem pri rocni ni "nic" prijel, pri nozni pa ne vem natancno.
In baje je to pogosta okvara, zadevo obnavljajo po sistemu staro za obnovljeno. (kar je nekaj ceneje kot nova). Sem pred slabim letom imel temo na alterju o tem.