markopo : Menjavam sam doma na enem avtu, kjer imam dvojna platišča. Ostali k vulkanizerju.
Imam:
1. Avto ima ročno zavoro in prvo prestavo. Uporabim oboje, da so v tem primeru zavrta vsa kolesa (prvi pogon, ročna na zadnja kolesa).
2. Raven prostor - garaža. Zelo nujno, kolegu ki je res strojnik po poklicu in duši in zna marsikaj, kar jaz ne znam, je zmeraj previden, da mi gre na jetra, je pred leti zdrknil avto na dvorišču z dvigalke in poskrbel, da so kleparji imeli nekaj dela. Mislim, da ni dvigoval z dvigalko iz avta, pa je vseeno šlo narobe.
3. Dodatni teleskopski ključ, ki sem ga nekoč moral kupiti, da sem lahko menjal gumo na službenem avtu. Če je bil avto vmes pri mehaniku, z originalnim včasih ne gre, ker zategne preveč. Rahlo odvijem kolesi na strani, ki jo bom dvignil.
4. Dvigalko iz avta. Tudi z njo dvignem avto na ravnem terenu. Podložim leseno desko na ploščice in gremo. Težko zgrešiš, kam je proizvajalec predvidel, da daš originalno dvigalko. Dvigujem na sprednjem delu, lahko dvignem tako visoko, da menjam zadnjo in sprednjo hkrati. Včasih sem samo po en bicikel in prestavljal dvigalko. Ni slabo, če si po dvigu dodatno podložiš še kako kocko lesa, če bi šlo kaj po zlu. Letos tega nisem naredil.
5. Odvijem do konca, menjam, pazi če gre za usmerjen profil, privijem s ključem zmerno z roko, nič noge.
6. Spustim dol, privijem do konca z moment ključem iz hoferja, ki ga nastavim na 120 Nm. Včasih sem kar s teleskopskim ključem. Ta ključ ni tako natančen, ali pa moj občutek ni tako zgrešen, da bi bila neka razlika. Vsekakor ni potrebe, da bi po ključu skakal.
7. Ponoviš vajo na drugi strani.
8. Testna vožnja, če nimaš kompresorja doma, najbolje do nekam, kjer lahko preveriš tlak.
9. Ko prideš domov, še enkrat zategneš vse vijake. Po doktrini bi to moral po kakih 20 prevoženih km.
10. Opereš prejšnje gume in platišča in pospraviš za pol leta.
Če me jeseni preseneti sneg, ali naslednje jutro mislim kam, kjer bo po vremenski napovedi snežilo, potem kako točko spustim in naredim to tudi ob 22.00, da bom naslednji dan brez problemov, tudi če je še oktober. To je ključna prednost dvojnih platišč. Ni fora v denarnem prihranku, čeprav ga nekaj je. Prednost je tudi, da se izogneš gneči in začasnim delavcem, ki tiste ključne dni delajo pri vulkanizerjih in ne vedo o tem niti toliko kot jaz.