Menjava cele baterije na EV - cene

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.374
7.104
113
pri taščici
Za 8k 62kwh pri sosedih
Se vedno drago za star avto
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.306
9.924
113
Kak te ne? Te pa ja kupiš baterije s Temuja, Joža ti jih pa za en sendvič s Poli salamo zamenja.
Čukeca in si ready to go. Ajd, še 3 EUR za sendvič s Poli salamo še dodaj zraven.

PS: Zato pa so cene Leafov tam kjer so. ;)
 
  • Všeč mi je
  • Ljubezen
Reactions: vogel in LarryClay

LarryClay

Guru
10. feb 2023
1.470
1.479
113
Nissan je pač luftarsko vzel vse skupaj in stranke pustil na cedilu. Sedaj pa je, kar je. Ni tudi čudno, da gre cela firma cugrund. Ker niso samo pri električarjih počeli neumnosti.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad

hojnikb

Majstr
23. avg 2020
1.109
302
83
Zdaj pa nagradno vprašanje za tebe: kdo pri zdravi pameti bo v starega leafa vtaknil 10k€ za novo baterijo? Noben, še vi ev apostoli ne. Zato pa so cene rabljenih evjev v podnu. To noben ne dira ni štapićem

Kar je sicer super, ker nimajo vsi rabljeni EVji zanič baterije... Pa tudi sicer gen2 leaf ni slab nakup, če dobis takega v garanciji. Max 3 lete starga, da skasiras subvencijo, gonis do izteka garancije (če vmes crkne baterija super -- bos dobil drugo) potem pa prodas.

In trg je zdele res ugodn za nakup, sploh če gledas kozmetično nepopolne. Js sn svojga *brand that shall not be named* prpelu dol za manj, kot je golf z 300kkm. Res pa rabi mičkeno kozmetične ljubezni. Sam LFP baterija bo pa verjetno prezivela pol alterja. Pa tudi če ne, itk ma se 5+ let garancije...
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.401
1.268
113
Zdaj pa nagradno vprašanje za tebe: kdo pri zdravi pameti bo v starega leafa vtaknil 10k€ za novo baterijo? Noben, še vi ev apostoli ne. Zato pa so cene rabljenih evjev v podnu. To noben ne dira ni štapićem
Kdo pri zdravi pameti sploh kupi Leafa, praktično edni EV ki ima res težave z življenjsko dobo baterij, ker nimajo termalnega upravljanja?
In ravno zato ne bi niti jurja v novo baterijo vtaknil, kaj šele 10.
Rabljene je pa fajn kupit, ker so cene ugodne ...
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.216
3.577
113
Marlbor
Od kolega sin je na prvi generaciji Nissana Leafa moral menjat - je bila cela "afera", ker mu niso hoteli na garancijo. Lahko jutri kolega vprašam kako se je končalo.
Obstaja sploh kdo z Leafom, ki še ni menjal baterije? Razen tisti, ki so avto raje zažgali, ali pa ga parkirali pod kozolec. Cena menjave okoli 8000eur.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.374
7.104
113
pri taščici
Ce si človek da imas denar za odvetnike, mogoče res.
Stos je v tem da verjetno se noben ni dobil odobreneg garancijske menjave baterije.
Hyundai je to naredil vpoklic problematicnih baterij.
Nissan pa glavo v pesek tišči
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.306
9.924
113
Imam še eno vprašanje za EV evangeliste. Že 10 let poslušamo, kako se bo aftermarket industrija razvila in bodo potem baterije fuLLa pUcen. Tak fuLLa cenej kot EGR, DPF, adblue, turbo, sklopka, itd. pri traktorjih.
Kdaj lahko to pričakujemo? Ali je še premalo EVjev na cesti? Se fuLLa ne splača še.
 
  • Všeč mi je
Reactions: novaa

dejan_

Guru
23. maj 2012
2.562
2.359
113
Zato se pa kupi Teslo, ki dejansko dela samo EV vozila in je namenska fabrika.

Ne pa nekih avtov, ko so v ICE platformo stlačili elektromotor in je kao super. Predvsem tukaj mislim na Porsche, MB, Audi, BMW - cene premijske, padec cene nenormalen, pa navadna jajca netestirana, kjer nič ne dela kot bi moralo.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Najbolji

Mikrohard

iPhone Profi
20. jul 2007
5.892
778
113
www.jernej.org
Imam še eno vprašanje za EV evangeliste. Že 10 let poslušamo, kako se bo aftermarket industrija razvila in bodo potem baterije fuLLa pUcen. Tak fuLLa cenej kot EGR, DPF, adblue, turbo, sklopka, itd. pri traktorjih.
Kdaj lahko to pričakujemo? Ali je še premalo EVjev na cesti? Se fuLLa ne splača še.
Ja... premalo je še EV-jev s problemi, da bi se zadeva masovno širila. Se pa EVClinic iz Zagreba širi tudi v Nemčijo... tako da počasi se stvari premikajo.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.212
4.189
113
Ja... premalo je še EV-jev s problemi, da bi se zadeva masovno širila. Se pa EVClinic iz Zagreba širi tudi v Nemčijo... tako da počasi se stvari premikajo.
Premalo je EVjev, problemov je pa veliko samo se niso se začeli.

Previt elektromotor pa magnete oz. krtačke (odvisno od AC/DC oblike motorja) zna zamenjat marsikateri star majster ki to dela že od časov "iskre/sever" tehnike. Vprašanje je koliko se to splača oz. koliko je to zahtevno oz. sploh možno.

Samo za primer, AC 100kW elektromotor (generator) iz mHE je težak 1 tono, potrebuje redno mazanje 1-2x letno, in menjavo ležajev na cca, 5 let. Dela večino časa na stalnih obratih, pri sinhronizaciji z omrežjem so to relativno nizki obrati. Življenska doba takega motorja je 30 let. Tesla elektromotor ima pod 100kg, proizvede preko 300kW in je "brez vzdrževanja" ... kje mislite da je "catch"?
 

hojnikb

Majstr
23. avg 2020
1.109
302
83
Premalo je EVjev, problemov je pa veliko samo se niso se začeli.

Previt elektromotor pa magnete oz. krtačke (odvisno od AC/DC oblike motorja) zna zamenjat marsikateri star majster ki to dela že od časov "iskre/sever" tehnike. Vprašanje je koliko se to splača oz. koliko je to zahtevno oz. sploh možno.

Samo za primer, AC 100kW elektromotor (generator) iz mHE je težak 1 tono, potrebuje redno mazanje 1-2x letno, in menjavo ležajev na cca, 5 let. Dela večino časa na stalnih obratih, pri sinhronizaciji z omrežjem so to relativno nizki obrati. Življenska doba takega motorja je 30 let. Tesla elektromotor ima pod 100kg, proizvede preko 300kW in je "brez vzdrževanja" ... kje mislite da je "catch"?

catch so visji obrati, vodno hlajenje statorja in rotorja pa ene 100 let razvoja v primerjavi z old school generatorjem. Aja pa tipično so ti generatorji rejtani za to moč pri neprekinjenjem delovanju, avtomobilski motorji pa tipično kratkotrajno (30 sekund?). Če gledas "dolgotrajno" moč teslinega motorja (ali katergakol drugega for that matter) bos videl da je tipično moč bistveno manjsa. Pa se to ni dolgotrajna v pravem pomenu, ampak za 30 minut.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.212
4.189
113
catch so visji obrati, vodno hlajenje statorja in rotorja pa ene 100 let razvoja v primerjavi z old school generatorjem. Aja pa tipično so ti generatorji rejtani za to moč pri neprekinjenjem delovanju, avtomobilski motorji pa tipično kratkotrajno (30 sekund?). Če gledas "dolgotrajno" moč teslinega motorja (ali katergakol drugega for that matter) bos videl da je tipično moč bistveno manjsa. Pa se to ni dolgotrajna v pravem pomenu, ampak za 30 minut.
Večji generatorji so tudi vodno ali oljno hlajeni. Pač glede na zahteve oz. preference.

Večina EVjev ima znotraj ohišja elektromotorja še reduktor, ki plava v olju zato da se zmanjša masa in volumen.

Faktor moči glede na komponente je na koncu 1:100 s tem da je generator na tubinah statičen in nima nobenih dodatnih zunanjih obremenitev
v večino časa deluje v območju fazne frekvence (sinhronizacije), medtem ko motor na avtu niha ves čas med obrati in tudi mehansko se velikokrat prenašajo nanj sile iz polosi/reduktorjev/dodatnih prenosov ipd.

Old school tu ni faktor. Old school so tudi ICE motorji, pa niso taki ker so "old" ampak ker je to edina delujoča veja evolucije. Imaš tudi stranske veje v ICE, recimo kakšne modelarske prdalice ki na 1ccm pridelajo 100x več kot motor v avtu in porabljajo samo 1/10 goriva, samo to ne pomeni da se jih da skalirat na nivo osebnih vozil.

Pač en aspekt tega Ev sranja in popravil je tudi to da elektromotorja, ki dela na visko voltaži da se prihrani baker (maso) ne bo noben previjal, vsaj ne za ceno (tehnologijo) previjanja današnjih elektromotorjev. Koliko so cene in menjave pogonskih EVjev (ki tudi na teslah crkujejo) si pa lahko pogledate, in so najbrž tehnološko večji problem kot menjave baterij ali rebuildi baterij.
 

Podobne teme