Če ima vozilo kolesi na isti osi, mora imeti na tej osi diferencial, ki omogoča različne hitrosti vrtenja posameznih koles, kar se pojavi v vsakem zavoju. Če diferenciala os ne bi imela, bi vsaj eno od koles v zavoju drselo. Problem (odprtega) diferenciala je, da se navor vedno preusmeri na tisto kolo, ki ima manj oprijema. Če bi avto z enim koles stal na ledu, z drugim pa na asfaltu, bi tisto na asfaltu obmirovalo, tisto na ledu bi se pa vrtelo v prazno in avto ne bi še nikamor. Način, kako to preprečiti, je z vgradnjo špere v diferencial.
Špera je zapora diferenciala. Njena bistvena lastnost je, da skrbi, da razmerje med hitrostma vrtenja posameznih koles ni preveliko. Primer: če ima diferencial 100% zaporo, se bosta kolesi vrteli enako hitro. Če ima diferencial 25% zaporo, se bo eno kolo od drugega lahko vrtelo največ 4x hitreje. Če ima dif. 50% zaporo, se bo eno kolo od drugega lahko vrtelo največ 2x hitreje. Z uporabo špere zagotovimo, da se del navora iz kolesa, ki se vrti v prazno, prenese na kolo z oprijemom. Pri športnem avtu, ki ga ti kupuješ, špera omogoča učinkovitejši prenos navora na cesto, saj preprečuje vrtenje pogonskih koles v prazno pri brutalnem pospeševanju.
Tipov šper in s tem načinov delovanja je precej. Nekatere so mehanske (torsen), nekatere so lamelne, druge uporabljajo visko sklopke. Poguglaj malo na to temo. Obstajajo tudi elektronske zapore diferenciala, ki izkoriščajo zavore in abs senzorje za zmanjševanje razlike v hitrosti vrtenja.