Megane 1.9 dci simptomi okvare turbine

lager

Pripravnik
3. dec 2008
383
1
16
Evo, pa se dogaja oz. simptomi se mi zdijo taki, pa bom še tukaj vprašal. Avto je megane, 2002, 1.9 dci, prevoženih cca 250k km. Od 2000 obratov pri pospeševanju se sliši žvižganje, sumim ležaje turbine.. gori tudi lučka za motor, ne sicer vedno, se tudi ugasne. Pospešuje normalno, edino v vrhniški klanec je dvakrat izgubil moč za par sekund, potem pa vse normalno. Glede na kilometre sumim turbino, bosch pumpa je že bila menjana cca 100k km nazaj, prav tako so bili menjani injektorji z pumpo.. kadi sicer še nič, me pa zanima če je imel kdo podobne simptome oziroma izkušnje.... jutri peljem avto na tester, da vidimo napako, je pa res da se je lučka prižigala že nekaj časa nazaj, ampak nikoli ni motor prešel v zasilni način oz. imel pomanjkanje moči..
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.071
113
Še enkrat (že neskončnokrat omenjeno): turbina ne more delat ali pa ne, ampak vedno dela in če avto izgubi moč NI kriva trubina, isto je z lučko za motor (okvara turbina ne bo (skoraj) nikoli prikazana ne testerju oz. kot napaka v ECUju).

Ko ti turbo ne bo več filal boš vedel ker se ti bo razletel po celem motorju.

Če turbina piska je lahko okvara, ampak glede na naravo turbine imaš vsaj še enega od naštetih simptomov:
- poraba olja -> velika
- avto kadi
- piskanje se pojavi v NIŽJIH vrtljajih, zelo očitno pri mrzlem motorju

.. skratka najprej poglej kaj pomeni lučka; to pomeni priklop na tester. Ko se odpravi tista napaka se posveti šele turbini (v vsakem primeru pa če nimaš nobenega od prej omenjenih simptomov ne boš nikoli vedel da je turbina slaba edino če jo odpreš).

Zelo lahko da je napaka posedno povezana s turbino, recimo da ti ne tesni kakšna cev (na sesalnem in izpušnem delu) itd.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.260
1.894
113
Piskajoč glas turbine običjano naznanja njen skorajšnji konec...kdaj se bo dejansko to zgodilo je pa veliko vprašanje (Če sploh).

Glede izgube moči...težko rečt. Meni se je na Uno-tu zgodilo da mi je v višnjegorskem klancu (gas do daske) turbina ustavila...in sem ga peljal do Ljubljane kot navaden dizel (še malo slabše). KO sem se čez par ur ponovno vsedel v avto je spet vse delalo OK (do naslednjega klanca
evil.gif
...na koncu je sledila menjava le te - kar je kazal tudi izpuh, ker sem puščal dimno zaveso za sabo)...pa tudi prvotnega pritiska (okoli 0,8 bara) več ni dosegala..zgolj mogoče 0,5.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.071
113
Turbina se je ustavila?
rolleyes-1.gif
Kam je šel pa zrak iz izpušnega sistema? Kako je prišel zrak v motor? Skratka ni fizikalne razlage da se turbo ustavi, lahko se ti sicer zname kakšna cev pa bo tlak res enak atmosferskemu ... ampak to se samo od sebe potem ne popravi. Edino kar mi pade na misel je da mogoče zataji ventil ki uravnava pritisk na izpušnem delu ..

Glede polnjenja pa je tako, da je ponavadi tlak polnjenja povsem enak pri novi kot pri zanič turbini (vsaj ne da se tega občutit); če imajo lopatice toliko lufta, da je tlak toliko manjši potem turbina že fino drsa po ohišju in je vprašanje minut iz. kilometrov kdaj jo bo razgnalo (in olje se meri v litrih na 100 km). Pri turbinah z variabilnimi lopaticami se sicer le-te lahko zataknejo v neki legi in je potem tlak ali kosntantno premajhen ali pa konstantno prevelik (večji turbo lag) ampak tega ti na unotu nisi imel!

Torej reasna okvara turbota je neposredno povezana z izgubo olja - če tega ni, ni (še) za skrbet.
 
Nazadnje urejeno:

damek1a

Pripravnik
13. okt 2007
659
0
16
mb
Meni tudi piska turbo, vendar zgolj v nižjih obratih (do 2000) in predvsem ko je mrzel. Tako je že vsaj 10k km. Poraba olja je cca 2dcl zadnjih 7k km, torej zanemarljivo. Kaj narediti v takem primeru? Zamenjati "preventivno" ali počakati, da do konca izdihne?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.071
113
Univerzalnega odgovora ni .. lahko počakaš in menjaš turbino z novo, lahko pa pelješ k majstu ki turbine obnavlja in se da stvar za "mali" denar mogoče še rešit.

Če misliš imet avto dalj časa potem mogoče počakaj še malo in ko bodo simptomi postali moteči pojdi zamenjat turbino.
 

lager

Pripravnik
3. dec 2008
383
1
16
Odstranil cev za dotok zraka, preveril vetrnico.. ima luft, v aksialni smeri več kot v radialni, vendar ga je v radialni tudi preveč, glede na tolerance pri drsnih ležajih... kar se tiče zmanjšanja moči, nimaš prav utiševalec. Motor je deloval z zelo malo olja in ga izgleda v klanec ni dosti potegnilo v turbino, zato je takrat začela še bolj glasno delati. Trenje v drsnih ležajih pa je zaustavljalo vrtenje turbine in to se je izrazilo na pomanjkanju moči.... O-ringov pa še ni prebilo, hvalabogu.
Za lučko mi je logično da je neodvisna od turbine ki je čisto mehanska, sem najdel napako na povratnem vodu nafte iz injektorjev, tam je nafta puščala in je senzor meril manjši pritisk od normalnega.
 
Nazadnje urejeno:

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.071
113
Če turbina ne dobi (zadosti) olja zariba - v sekundi.

A luft v ležajih si pa na roke preveril?
grin1.gif
Če je na roke občutit luft je turbina fuč in drsa že precej po ohišju ...
 

lager

Pripravnik
3. dec 2008
383
1
16
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Če turbina ne dobi (zadosti) olja zariba - v sekundi.

A luft v ležajih si pa na roke preveril?
grin1.gif
Če je na roke občutit luft je turbina fuč in drsa že precej po ohišju ...

Oljni film je še vedno med ležaji, dovolj je samo malo pomanjkanje pritiska in že začne delovati bolj 'na suho', ni pa tak ekstrem da bi zaribalo. Po tej teoriji bi turbina takoj zaribala, če navijem obrate na 4k in takoj izklopim motor, posledično se izklopi oljna črpalka in ni dotoka olja v turbino, le-ta pa se zaradi velike hitrosti vrtenja še vedno vrti.. je pa res veliko večja obraba ki zeloo skrajša delovno dobo ležajev.. za točno moj primer pa sklepam da je bil to problem, ne vem, moral bi se bolj poglobiti v problem in kolikšen je še čas obratovanja v primeru da je dotok olja na kratko prekinjen ali oslabljen, dejstvo pa je da je za 1-2 sekundi zapela z veliko višjim tonom, potem pa spet normalno. Sklepam da je olje pod mimimumom pripomoglo h temu, drugega razloga ne vidim...

Luft sem na roke preveril, drugače itak ni šlo ko imaš približno 30cm med motorjem in požarno steno, vmes pa turbina. Aksialni pomik je nekje mm ali malo več po občutku, radialni pa nekje pol milimetra, pač toliko da se že začuti in ne, lopatice še ne tolčejo ob ohišje, sklepam pa da bojo kmalu.
grin1.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.071
113
Mam doma eno okvarjeno turbino, ki je bila totalno zanič (ohišje zdrsano, lopatice zdrsane) pa je polnila povsem enako kot nova (trubina drugače lahko polni še precej več kot dejansko -> nekako do neskončnosti oz. dokler se ne stopi/razleti). Razlika je samo v karakteristikah ki pa jih lahko zaznaš samo na profi testerju (neenakomerno nabiranje pritiska, razlika med zračno maso vpiha in izpiha, itd.).

Sem sicer za foro sestavil turbino skupaj in na vetrnicah se ne čuti nekega lufta! Tako da če čutiš luft je 100% da ima poleg ležaja (in osi) tudi kompresijski prostor (lopatice in ohišje) povečano prostornino -> po domače povedano vetrnica drsa po ohišju.
 

lager

Pripravnik
3. dec 2008
383
1
16
Saj pravim da je zračnost prevelika glede na vležajenje in tolerance. Seveda lahko turbina polni še več, oziroma do kolikor je dopustno da na dolgi rok ne prihaja do mehanskih okvar zaradi preobremenitev, samo to je druga zgodba. Govorim samo o potencialnih izgubah zaradi trenja in možnega podrsavanja po ohišju.
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.543
432
83
"Piskajoč glas turbine običjano naznanja njen skorajšnji konec"

to bo ja....lahko piska leta in leta:) lahko je samo ena lopatica malo poškodovana
sodelavec je imel včas iz italije prebarvanega audi 80 TDI, zavijal da si mislil da imaš za ritjo reševalno vozilo - delal je 5 let b.p., pa vsak dan via Planina pod Golico v breg...

kar se tiče DCija: BREZ BRANJA PARAMETROV med samim delovanjem ne bo nič, lahko pa si omisliš Texa Obd Log ki logira podatke med vožnjo tudi do 5 dni, in ko bo napaka se bo točno videlo kdaj je nastala in kakšni so bili simptomi (padel tlak kolektroja, povišan tlak da je šel avto v zasilni program ipd ipd)
 

lager

Pripravnik
3. dec 2008
383
1
16
Ja, sem bil na testerju in napake ni shranilo, mehanik je rekel da ne ve točno zakaj, bi bilo pa treba narediti test med vožnjo samo. No po parih dneh je hrup postajal vedno hujši, modrega dima pa od nikjer. Ni šla turbina, ampak ležaj na napenjalcu za mikro jermen, cvililo je pa ravno enako.. problem upam da bo kmalu rešen, še vedno pa ima turbina preveliko zračnost, ampak tako ali tako bo šel avto v prodajo za dele.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.040
9.682
113
Citat:
Uporabnik damek1a pravi:
Meni tudi piska turbo, vendar zgolj v nižjih obratih (do 2000) in predvsem ko je mrzel. Tako je že vsaj 10k km. Poraba olja je cca 2dcl zadnjih 7k km, torej zanemarljivo. Kaj narediti v takem primeru? Zamenjati "preventivno" ali počakati, da do konca izdihne?
Meni se sliši pri mrzlem motorju od nekje 70.000 km. Sedaj je zadeva krepko čez 200.000 km in jo je slišat enako zgolj ob mrzlem avtu. Ni pa dCi.

V glavnem, jaz se glede tega piskanja ne obremenjujem niti najmanj.