Maxi Scooter

Ralliart

Fizikalc
26. sep 2007
4.765
3
38
Ksz

Joj k psi na kost. Nisem se zadosti razjasnil, pac ce imam izpit za B kategorijo kaj rabim to se enkrat delat, ok nevem par uric ceste pa vsaj tolk poligona da vidis kaj stvar dela pa je, pa da te vse skupaj stane do 200eur.

Zakaj zavraga naj dam 1000eur ce mam pa voznisko ze 12let, p akar sploh nima veze ampak ma veze to da ce se lahko z avtom vozim se lahko tudi z motorjem, tisto razvrscanje so me pa ze naucili ko sem izpit za moped delal, ostalo je poligon za moje pojme.

In zakaj se z MP3 jem lahko vozim z B kategorijo, ce pa odvzamem eno kolo in sem manj stabilen moram pa se enkrat ccpp in ves ostali srot delat?

Kar se pa tice mladih je pa logis, do neke starostne meje mora bit omejitev kjer se za cloveka lahko rece da je dozorel.

PS: Nekdo na netu prodaja mp3 pa pravi v opombah da motor ni vozen z B kategorijo,., kaj zdej?
 
Nazadnje urejeno:

gretzky

barbarski, nasilni, objestni motoristični norec
6. avg 2007
5.856
0
36
49
evo me
Citat:
Uporabnik Ralliart pravi:

PS: Nekdo na netu prodaja mp3 pa pravi v opombah da motor ni vozen z B kategorijo,., kaj zdej?

Imaš dve varianti, prva je vozna z B kategorijo, druga pač ne.

@coolpower: Poligoni so fajn stvar, ponavadi jih organizirajo za vikend, tako da izlet združiš z obiskom delavnice varne vožnje (prijetno s koristnim). Zanimivo pa je, kakšen folk se zbere na takšnih dogodkih. Večinoma so to ljudje, ki se z motorji vozijo že ohoho let, sem ter tja se najde kakšen mladec s cestakom, ampak takšen motor je na poligunu zelo težaven in ga bolj ali manj lomiš in podiraš stožce, zato trpi ego. Tudi starejši (po vozniškem stažu) ne obvladajo preveč, ampak se tega vsaj zavedajo, drugače pa kapo dol policajem. Kaj oni delajo s tistimi BMW-ji.
cheer.gif
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.269
1.904
113
Citat:
Uporabnik coolpower pravi:

Prvih 2.000 km je najbolj nevarnih, tako vsaj pravijo. Res ne vem, kaj ti tako posebnega prinese izpit za A.

Nevarni so do 2.000 naprej (pa tja do 10.000 km)...ker na prvih 2.000 smo vsi pozorni (ker kot prvo ne obvladamo - in se tega zavedamo, kot drugo pa nam vsi pravijo da so nevarni)...potem pa...misliš da znaš (ampak zgolj misliš), nasveti, da si previden so odmaknjeni in pozabljeni...pa je neumnost hitro tu.
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
V bistvu je nevarno ves čas, se mi pa vseeno zdi, da je prvih 2.000 ekstra nevarnih, še posebej, če nimaš predhodnih izkušenj z vožnjo motorjev. Vsaj pri meni je bilo tako, da sem se po eni strani ukvarjal z osnovno dinamiko maksi skuterja na cesti, posebni izziv so bili (in delno so še) ovinki odpeljani pri hitrosti prometa (drugače ti rinejo v rit in si zopet živčen ker folk ne šteka, da je zavorna pot avta daljša od zavorne poti motorja). Ker nimaš za sabo avto šole se učiš vse po vrsti, s tega stališča je Piaggio MP3 LT še bolj nevaren na začetku.

Recimo jaz sem se šele nekje po 2.000 kilometrih naučil, da lahko ovinke zategneš tudi tako, da volan rahlo tiščiš v nasprotno smer in s tem instantno dosežeš, da se motor bolj nagne v ovinek. Prej tega nisem niti vedel, k sreči pa niti poskusil ker bi se verjetno itak sesipal.

Je pa tko, vsega tega se zavedam in vozim precej preudarno, kljub temu pa sedaj bolj varno kot na začetku. Če drugega ne sedaj motor recimo da 80% obvladujem. Prvih nekaj sto kilometrov je bil odstotek občutno nižji. Hitrost kot takšna ni ovira. Ubiješ se lahko tudi tako, da pri 50 kmh zdrviš v obcestni jarek in si zlomiš tilnik in ti to morda uspe zato ker se pač ustrašiš in ne zmoreš v tistem trenutku obvladati motorja.

Sem mnenja, da bi za prehod iz B na A kategorijo lahko zadoščal zgolj nekajurni praktični del vožnje ter obvezno trening na poligonu. Ne vidim pa potrebe po CPP in formalnem teoretičnem in praktičnem izpitu. Če je nekdo norec, bo takšen tudi potem, ko bo izpit uspešno opravljen....in obratno.

Dejansko smo sedaj v smešni situaciji, ko je vožnja motorja brez izpita za A možna, le skeširati moraš dobrih 7.000 EUR za Piaggio MP3. 400 ccm in z njim se lahko mimogrede ubiješ, če si smotan ker tisto tretje kolo ne pomeni večje stabilnost, zgolj boljše zaviranje in malce več možnosti, da ti na slabi podlagi ne odnese sprednjega kolesa (ti pa zato enako hitro kot pri klasičnem motorju odnese zadnje kolo).
Po drugi strani pa ne morem brez kategorije A voziti 125 ccm skuterja, ki je oooobčutno manj agilen od 400 ccm MP3ja.

Aja, z B lahko tudi brez problema vozim katerikoli štirikolesnik. Uradno imajo itak vsi manj kot 20 KM, v praksi pa sekajo do 50 KM ali več, odvisno od modela. Tudi štirikolesnik je odličen način za preživetje nekaj tednov v bolnici, če ne voziš po pameti. Vem, ker imam tudi to zadevo doma.
 

kripo

Fizikalc
19. avg 2007
1.941
1
38
46
Ljubljana
Veš, tudi po 3 (ne samo 15ih letih) pojma nimaš, o tem, kaj si se naučil na CPP in kakšna so pravila. Vse prehitro prestavimo našo miselnost v "tako se to dela" ne pa "tako bi moralo to biti" .. in grem staviti, da večina voznikov ne bi naredila CPP, če bi jim dali ponovno v reševanje tiste teste.

Poleg tega ne sklepajmo iz črnega na belo. Če pravim, da je dobro delati izpit, še ne pomeni, da sem pristaš 1000€ za neke tečaje itd itd, kjer te ne naučijo veliko. V kolikor si pa SAM pripravljen razmišljati in se učiti pod nadzorom, je pa velika verjetnost, da boš imel "glavo na mestu" ko za/nad/ob tebi ne bo nekoga, ki te bo nadziral.

Noben, ampak res noben motorist se ne vozi vedno po omejitvah. Pa si lahko š ene vem kako trdno človek, ki ima glavo na svojem mestu. Vedno te zamika, da naviješ gas .. Priznam, sem motorist in se pač ne morem zadržati, da na odprti cesti ne navijem do konca. A to pomeni, da nimam glave na mestu? Potem je nihče nima. In kaj točno pomeni ta fraza? .. Na koncu koncev pravim le to, da vožnja po poligonu ob strokovnem svetovanju lahko le koristi bodočemu vozniku motorja..

Pis braderz ..
wink-1.gif
 

msenjur

Guru
11. sep 2007
27.025
-381
113
Citat:
Uporabnik coolpower pravi:
Oslarija. Jaz nimam A izpita, vozim pa maxi skuter, ki gre brez problema 150 kmh in s pospeškom nabriše vsakega VW TDI do 2.0 mašine. Kaj bi odnesel od avto šole? Opravil bi cca 1.000 km vožnje by the book in plačal.

Odkrito povem, da če ima človek glavo na pravem mestu, mu teh 1000 km pod nadzorom inštruktorja ne prinese nič kaj več, kot če se sam usede na motor in se previdno vozi naokoli, po možnosti v družbi prijatelja, ki se zaveda, da uvaja novinca.

Prvih 2.000 km je najbolj nevarnih, tako vsaj pravijo. Res ne vem, kaj ti tako posebnega prinese izpit za A.

To, da se na motor lahko usede mentalno nerazvita ali neuravnovešena oseba s kompleksi pa je mogoče z ali brez izpita. Takšnih ne filtrira nobena avtošola temveč jih prej ali slej izloči nasproti vozeči, odbojna ograja ali drevo.

Jaz bi raje podprl selektivne izpite. Za maxiskuterje do nekje 40 kW bi dal pogoj le izpit za B in praktični preizkus v avto šoli (1 ali 2 uri, obvezno z motorjem, ki ga vozi kandidat). Za vse močnejše stvari pa resen pregled pri psihologu, nato krajši praktični preizkus v avto šoli ter uvajalno obdobje v katerem kandidat ne bi smel povzročiti prometne nesreče ali pridobiti več kot 3 kazenskih točk pri vožnji motorja. Če bi to storil, bi dobil prepoved vožnje motorja za 1 leto.

V tistem letu dni pa se bo še tako usekan norec naučil obvladovati motor, preveč pa ga ne bo sral na cesti ker se bo bal prepovedi vožnje.

kako ti to uspeva, da se vozis brez izpita? igraš loto, in upaš, da te ne ustavijo???

Men so tud postali tile maxi-scooterji všeč. Rukneš se gor in greš... na morje, v lj, kamor češ... za pravi motor, se moreš oblačit, obuvat, pa še pol se moreš kuhat kadar stojiš kje... Pri skooterju pa lepo udobno v kratkih hlačah, natikačih in greš lepo 80 na easy pa je! (seveda za daljše razdalje, se je glih tko treba mal bolj proti-veterno oblečt.)

sam izpit ja... drag je. 1000€ je zihr. samo nekoč bo... nekoč...
 

cat

Fizikalc
3. sep 2007
910
63
28
Problem bo nastal, če boš brez izpita udeležen (kriv ali ne) v kakršnikoli nesreči. Z zavarovalno polico si lahko samo rit obrišeš in plačal boš nekajkratnik zneska, ki bi ga dal za izpit.
 

HITMAN

gps navigator
31. avg 2007
1.697
0
36
Citat:
Uporabnik msenjur pravi:

... na morje, v lj, kamor češ... za pravi motor, se moreš oblačit, obuvat, pa še pol se moreš kuhat kadar stojiš kje... Pri skooterju pa lepo udobno v kratkih hlačah, natikačih in greš lepo 80 na easy pa je! (seveda za daljše razdalje, se je glih tko treba mal bolj proti-veterno oblečt.)

sam izpit ja... drag je. 1000€ je zihr. samo nekoč bo... nekoč...

Če si pameten, se boš prav tako oblekel kot se spodobi za motor, ki pač dosega večje hitrosti. Napiha te v kosti tako na skuterju, kot na drugih motorjih. Na stara leta pa potem trga po kosteh in sklepih, ker si se kot "đek" vozil na skuterju ko si bil mlad.

Da pa se vozite brez izpita, pa ne podpiram ne glede na izkušnje.
 

msenjur

Guru
11. sep 2007
27.025
-381
113
ja vem, sam si na skuterju vseeno bolj zaščiten proti vetru, a nisi? pri navadnem motorju kolena ves veter požrejo, tukaj je pa le mal plastike vmes...
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.084
4.080
113
Definitivno. Zato se jaz lahko vozim v službo, ko je zunaj zjutraj 0°C in me ne zebe, ker me ščiti plastika.
 

kamen

Pripravnik
3. apr 2008
26
0
6
tretji kamen od sonca
No pobje, malo smo zašli s teme MAXI SCOOTER, ne?
Pa po mojih izkušnjah: Motorje vozim 37 let. Na maxije sem prešaltal zaradi udobja. V obleki (če je treba), čez luže, rahlo ploho ali muhe, prideš na cilj suh in čist. Vozil sem
- Atlantic (7 od 10 pik. Poraba relativno visoka, ciklistika ne ravno najboljša)
- X9 500 EVO (9 pik. Poraba na relaciji s sopotnico in sedelnimi torbami pod 4l (90/h) pod 4,6l (140/h). Sedi kot pripopan, v vsakem ovinku do štenderja če je treba. Marsikateri motorist je vihal nos, ko smo odhajali na vožnjo skupaj, pa je potem priznal - ne bi si mislil, da se tako da vozit s temle. Okvar praktično ni. Lani relacije HR/Bo 3400km, Korzika 3700km, letos HR/BO/ČG/AL/GR/MAK/AL/ČG/HR 4200km. Edina pomanjkljivost - polno otovorjen, v klancu, zmanjka moči za prehitevanje na kratkih odsekih.
- Burgman AN650 Executive (premalo vozil da bi upal dajat oceno - pravkar kupil) Prvi vtis - zadeva ima moč in pospeške, sedi kot X9 le da ti daje tudi čutit da sedi, placa za obe riti je toliko, da bi lahko mirno še koga naložil. Več po prvem potovanju.
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Citat:
Uporabnik HITMAN pravi:
Citat:
Uporabnik msenjur pravi:

... na morje, v lj, kamor češ... za pravi motor, se moreš oblačit, obuvat, pa še pol se moreš kuhat kadar stojiš kje... Pri skooterju pa lepo udobno v kratkih hlačah, natikačih in greš lepo 80 na easy pa je! (seveda za daljše razdalje, se je glih tko treba mal bolj proti-veterno oblečt.)

sam izpit ja... drag je. 1000€ je zihr. samo nekoč bo... nekoč...

Če si pameten, se boš prav tako oblekel kot se spodobi za motor, ki pač dosega večje hitrosti. Napiha te v kosti tako na skuterju, kot na drugih motorjih. Na stara leta pa potem trga po kosteh in sklepih, ker si se kot "đek" vozil na skuterju ko si bil mlad.

Da pa se vozite brez izpita, pa ne podpiram ne glede na izkušnje.

Vozim Piaggio MP3 400 LT. URadno je trikolo in se ga lahko vozi s kategorijo B. Torej ne vozim brez izpita. Če bi vozil kakšen drug maxiskuter pa bi kršil zakonodajo ker A kategorije nimam.
 

map

Guru
6. jul 2008
7.848
1.961
113
najrajš na babi
Sam sem letos nabavu Yamaho Majesty 400. Lahko rečem da sem z nakupom zadovoljen.

Začel sem vozit že februarja in pri cca -3 stopinj se z zadevo pelješ čisto normalno. Praktično pri prvi daljši vožnji me je cca 200 km pral dež, moker sem bil pa samo v predelu rokavic, ostalo je ostalo suho. Kljub temu pa priporočam uporabo motoristične jakne in hlač.

Res da gre za enocilindraša z 35 konji sem z zadevo zadovoljen. Primerjal sem recimo z BMW F650 GS prejšnje generacije in lahko povem da so pospeški podobni, prav tako končna hitrost. Res pa zmanjka za kakšno prehitevanje v hribu. Je pa yamaha proti italjanski konkurenci nekoliko daljša (medodsna razdalja) in težja (suha teža 220, polna teža z tekočinami okoli 240 kg). Prav zaradi tega je motor manj okreten na kakšnih ridah in mu bolj pašejo odprte ceste in daljši ovinki. Druače pa ko se navadiš so tud ride OK, hitrostnih rekordov pa ne boš tam podiral. Je motor narejen predvsem za varno in udobno vožnjo na daljše relacije, zadeva pa praktično nima tresljajev( malenkostno trese pod štant gasom). Sam bi si želel na njem samo 2 cilinderski motor z T-maxa. Vsekakor pa pred nakupom motor preizkusi da boš videl če je to zate. Je pa vožnja na teh zadevah zelo specifična, naprimer sediš na njem in ga nimaš med nogami (potrebno se je navaditi, ko se navadiš, gre pa lahk vsk ovinek do štenderja). Položaj za krmilom je bolj na riti in ne narokah kot na marsikaterem motorju. Sam zadevo občutim nekako tako ot bi vozil čoperja z plastiko.(spet ne paše vsakomur saj rit bolj trpi), zato priporočam dobre motoristične hlače, dase ne gubajo pri sedenju na zelo širokem sedežu. Sprva me je malo motila vožnja pod hrib in sicer ko spustiš plin zdeva zavira z motorjem, ko pa obrati padejo nejje na 2k pa variomat vrže v ler in motor začne pospeševati, tak da moreš malo bolj z bremzami delat. Z Vršiča dol je to kr zoperno. Ko je treba na hitro zabremzati v kritični situaciji lahko pomotoma z desno roko gas nabiješ in se zaletiš. Točno to se mi je zgodilo ko je bil motor star cca 1 mesec in sem mal odrgnu plastiko. Na prejšnjem motorju se mi je to večkrat zgodilo, ampak na motorju imaš na levi ročki skloplko, katero stisneš in motor zatuli v prazno, kle te pa katapultira naprej.

Moj nasvet. To so zelo dobre zadeve za turistične vožnje na daljše relacije in če v glavi vse pošlihtaš boš ravnotako užival kot na motorju.

Pa še to. Sicer nisem neki frik na porabo in teh zadev ne spremmljam sem pri prejšnjem takanju za foro zračunal in sicer 11,51 litra za 312 km. To znese nekako 3,68 litra. Vožnja nekaj po avtocesti nad 130, nekaj regionalke ned 70 in 100.
 
Nazadnje urejeno:

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Super, se strinjam. Meni recimo maxskuter zelo sede. Všeč mi je udobnost, dovolj prostora za hrambo osnovnih stvari v prtljažniku in pod sedežem, pospeški so dovolj dobri, da so primerljivi z večino 2.0 TDI avtomobilov na naših cestah, torej nisi ovira v križiščih. Hitrost pa vrh glave za naše ceste.
Edino kar me pri MP3 malce iritira je to, da nima ABS. Lahko bi ga imel za takšno ceno. Verjetno pri zaviranju v sili pride precej prav.

Sicer pa me je tole pisanje zrajcalo v tej meri, da bo treba danes ali jutri na kakšno vožnjo.
 

map

Guru
6. jul 2008
7.848
1.961
113
najrajš na babi
Ja mene tudi moti odsotnost ABSa. Motor sem kupu februarja in sicer novega lanski letnik. V KMC v LJ je mel v salonu belega z ABS - om ampak prodanega. Ko sem se nanj vsedu sem reku. Če bo Majesty bo bel. Takrat je bil lanski letnik v celi slo bele barve samo še eden in ta brez ABS, seveda sem ga kupil, kajti z 1.3 se je začel DMV in cene so drastično zrastle. Sicer je pa tako da sem 15 let motoriral brez ABSa bom pa še kakšnih 5, takrat pa tako ali tako več ne bo motorja brez tega. Veliko srečnih kilometrov.

Sem pa tudi sam mel med favoriti piaggio XEVO 400 in MP3 400, MP3 400 za A kategorijo bi takrat dobu za ugodnih 5800 ampak nisem hotu ker sem reku če bo MP3 bo za B kategorijo da bo lahk še žena vozla. Nato sem pa za 5700 Majestyja vjagal. Xevo ni slab, je pa kvaliteta materialov, prdvsem plastičnih v velik prid yamahi. Sicer sem pa potem motor naslonu v eno prikolico pa je prva luč, prednja plastika in plastika na prednjem blatniku prišla dobrih 1100 evropejcev, tak da sem bil na koncu na ceni MP3 z B kategorijo. Mater sem jezen, ampak ok sem prebolel.
 

kripo

Fizikalc
19. avg 2007
1.941
1
38
46
Ljubljana
Vozim Kymco Xciting 500 in sem tudi zelo zadovoljen.

Poraba se giba med 5.3 in 5.6. Z enim tankom prevozim do 228 km. Po števcu sem se peljal že 160 kmh. Koliko je bilo pa to v resnici, pa pojma nimam. Sklepam, da kaj manj.

Napram Majesty se mi zdi boljši, ker imaš komolce bolj "navzven" in ne sediš gor po "žensko". Všeč mi je tudi to, da ima večja kolesa in je zato bolj vodljiv. Pa to ne govorim zgolj zato, ker ga imam jaz, pač pa sem pred nakupom prav hotel Majesty, p ame je po eni vožnji vse minilo.

Prostora na sedežu dovolj za dva (voziva se vsakodnevno), pod sedežem za eno čelado pa še malo prostora, v kovčku zadaj pa še za dve čeladi in malo.

Aja, pospeški so pa zakon. 400ccm se lahko skrijejo! Pride prav pri prehitevanju in ravni cesti
smile-1.gif


Motorčič 1A
wink-1.gif
 

Fedor

TTX Allenatore
5. okt 2007
805
0
16
Nevem katere 400 si imel, da kar tako rečeš, da se lahko skrijejo....ko boš kaj na primorskem koncu, ti bom pokazal pospeške od burgmana 400....
bomo vidli, kdo se bo skril
smile-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

Nobody

is perfect.
18. jul 2007
7.038
30
48
Moj foter je 2 dni nazaj nabavo eno leto starega Burgmana 650. Nora zadeva. Sicer sem vedno bil navdušen nad motorji ampak vozil se nisem nikoli. Danes me je prvič peljal in to je noro. To stopi ko raketa.

Najverjetneje grem kr spomladi delat izpit za A neomejeno
tongue-1.gif