Mastno okoli semeringa

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.992
6.165
113
Avotomobilistični poznavalci mehaniki imam eno vprašanje za vas. Včeraj sem se malo vlegel pod avto, da počekiram kako je kaj stanje pod njim. In sem opazil da je okoli semeringa, tam kjer se poganja zunanji klinasti jermen, malo mastno. To olje ni svežo, ne kaplja, ampak je pač na tem delu črno. Če se dotakneš z prstom tudi ni občutka da bi bilo olje sveže ampak je bolj suho kot ne. Pač vidi se črna oljnata umazanija.
Zdaj pa me zanima ali je pri vseh avtih tako, ali mora biti zadeva čisto, čisto suha? Avto ima 90k in bo star 5 let. Ali je poseg zamenjave semeringa drag in zahteven poseg?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.145
4.128
113
Pa si se kdaj prej vlegel pod kak avto? Avto, ki ni niti malo masten je bil prehodno temeljito očiščen!

Pri vseh gibajočih delih in spojiih, ki so v stiku z oljem se pojavi "mastnost", pri nekaterih avtih bolj (tudi kdaj kaplja) pri nekaterih manj. Če je z oljem vse OK (ga ne pobira), potem ne kompliciraj - ker pri teh stvareh je tako da lahko z menjavo narediš še slabše!
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.992
6.165
113
Torej je skoraj normalno, da se kaj mastnega kje vidi.

Spraševal sem pač, ker je moj star Clio bil tako ali tako masten vsepovsod in star 12 let. Pri zdajšnjem sem pa prvi lastnik in ker lepo počnem za avtom me je to malenkost presenetlo.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.145
4.128
113
Kot sem rekel, dokler ni vidno da pušča (sveže olje, kapljanje ...) je to normalno. Sicer pa motor z 100k km ni "nov", marsikateri pri taki kilometrini že cel naoljen.

Olje ima itak dobro lastnost da se spremeni v "trdo" obliko in zelo dobro s časom maši luknje. Tako da četudi vse ne tesni 100%, olje samo poskrbi za tesnjenje.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
to da je mastno ni normalno, sicer hudega ni nic dokler ne zacne padat na tla pol postane motece. Na semeringu vsaj zame more biti popolnoma suho. Menjava semeringa ni draga ce je potrebno snet samo jermenico mikrojermena, ce je pa odzadi se zobati pa je najbolje menjat ob menjavi zobatega jermena
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.145
4.128
113
In zamenjaš tesnilo in bo spet kmalu sveže mastno! Pač govorimo o gibajočem delu, ki je v stiku z oljem in da bi bilo 100% suho še nisem videl. Mogoče ko avto pripelje iz tovarne.

Drugo pa je če olje teče oz. pušča, kar sem tudi omenil .. in če nekje pušča bo potem vedno slabše in kmalu bo na tleh pod avtom tudi vidno. Takrat pa je pametno zamenjat, prej ne .. pa tudi takrat ni nujno saj tu ne govorimo o litrih olja ampak o par ml na vožnjo kar se v skupni porabi olja ne pozna čisto nič.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
ti lahko pokazem slike kako je zadihtano pri mojem avtu z 500km ali pa pri Golf IID. Popolnoma suho.
Lahko pa nastane problem da semering malo zareze v gred, vendar je to samo pri avtih z zelo veliko kilometri vendar se da tudi to resit z montazo drugacnega tesnila. Pri kamionih(Mercedes) je zadeva resena se boljse.Na gred je namescen rink ki se da menjat(Laufring) tako da imas gred vedno kot novo.
...sem pa ze videl da so menjali semeringe in je spet teklo. Vzrok je bil da so montirali obicajne semeringe in ne temperaturno obstojnih(180 st.). Potem tesnilo otrdi in v kratkem casu ponovno pusca