Drugi so ti razložili proceduro pridobivanja vseh potrebnih licenc po modularnem načinu.
Obstaja še integralni način: Vem, da se je v Letalski šoli AA pred kakšnim letom dni govorilo, da ga bodo uvedli. Ta način je priporočljiv predvsem za tiste, ki se jim mudi, in za katere velja "money is not an object". V 18 mesecih pridobiš vse potrebne licence in ure, da se lahko prijaviš na razpis. Pozanimaj se, ali je to sedaj že možno.
V pdf-jih Za Class 1 Medical Certificate (tega potrebuješ, če želiš imeti aktivno ATPL licenco brez omejitev) piše za segment vida omejitve:
+/- 6.0 za dioptrijo
+/- 3.0 za astigmatizem - t.j. "cilider"
ne smeš bit barvno slep,
plus še nekaj ostalih omejitev. Veliko od tega sem že pozabil!
In mislim, da je počasi že čas, da se "urbani mit", da ne smeš leteti z očali ali s plombami v zobeh počasi "razblini". Saj osebno poznam kopilote pri AA, ki letijo na CRJ-ju z očali. Je pa res, da zdravniki za izdajo Class 1 zdr. spričevala gledajo bistveno bolj tudi druge segmente tvojega zdravja, npr.: težavi s pritiskom, srcem, koordinacijo rok-nog-vida-sluha, ... psihiatrične težave.
Če se imaš namen šolati na Brniku, potem potrebuješ zaradi potreb dostopa do aprona varnostno dovolilnico --> To pomeni čista kartoteka na MNZ, in trenutna neudeleženost v kakršnemkoli sodnem postopku.
Če te skrbi, ali si sploh zdrav in sposoben za pridobitev Class 1 spričevala, potem na temle seznamu
http://www.caa.si/fileadmin/user_upload/pageuploads/LIC/Seznami/LIC-31-pooblasceni_zdravniki.pdf
poišči sebi najbližnjega zdravnika, pokliči, se najavi na pregled. Cena pregleda za Class 1 je mislim da cca. 250 Eur. A nisem prepričan, saj se cene vsako leto spreminjajo.
Kar se starosti tiče, in njene omejitve pri pridobivanju zaposlitve v civilnem letalstvu: Ta miselnost, oz. bolje povedano diskriminacija, je v Sloveniji prisotna še iz nekdaj skupne države. In je včasih služila predvsem "ožanju bazena" potencialnih kandidatov. Na žalost nima nič skupnega z današnjimi trendi v svetu prometnega letastva. Lufthansa sprejema kandidate za kopilota, ki imajo frozen ATPL in minimalni nalet (povedano drugače, komajda so zaključili šolanje), vse do vključno 32 ali celo 34 leta starosti. Omejitev imajo le za svoj kadetski program šolanja - Intercockpit mislim, da ima 28 let. Pa upoštevaj, da se te številke se iz leta v leto spreminjajo in višajo, saj se aktivna delovna doba daljša. Npr.: v US in DE piloti že letijo do 65 leta starosti ...
Kakšna je situacija v Sloveniji, ti ne znam povedati iz prve roke. Je pa res, da ČE se na tem področju s strani delodajalcev ne bodo spremenili, potem bodo v prihodnje dobivali službo predvsem mladi "piloti", in ne nujno dobri piloti. Zapomni si: Starost tebe ne omejuje, da postaneš dober pilot. Omejuje te le pri pridobitvi službe, saj imajo nekatere letalske družbe svoje pogoje. ... Aja, to ti verjetno še ni nihče povedal: letalstvo je zajeban in krut posel. Romantične predstave opusti! .. ... Prej kot spoznaš, da se lahko zaneseš le nase, prej ti bo lažje. Pa to ni mišljeno le v zraku, ampak tudi na tleh, v hagarju, na CAA.
Kar se tujine tiče: med in mleko se ne cedita nikjer več. Za zadnje generacije novih kopilotov tut v Emiratih ne več! ... Je pa res, da te v tujini mogoče ne "jebejo tolk v glavo" za vsako malenkost, kot se to dogaja pri nas. No, pa sej v 26 letih si verjetno že ugotovil, da te v Sloveniji itak "jebejo" na vsakem koraku.
Glede financ: Manj kot 35.000 Eur stroškov ne pričakuj. - In to ti rečem ob trenutni ceni pristojbin, raznoraznih taks, dovolilnic, in cen gal. 100LL goriva.
Glede AA in potrebe po izobrazbi na strojnem faksu: To ni res! V AA zaposljujejo tudi brez diplome na strojnem faksu - smer letalstvo. A v tem primeru moraš imeti primerno uni. diplomo vsaj 7 stopnje oz. po bolonji vsaj 8 stopnje. Brez diplome v AA nimaš šans. V tujini se ATPL šteje kot neke vrste diploma. A to zopet zavisi od enega do drugega FO. Nam sosednja, Avstrija npr. za zaposlitev v Fly Niki: ne potrebuješ faksa, zadostuje ATPL, a moraš biti fluenten v znanju nemščine!
Najprej pojdi na informativen let v kakšno letalsko šolo. Recimo tule:
http://www.adrialetalskasola.si/content.php?p=info
Tako boš sploh vedel, ali si za stvar ali ne. Potem pa pot pod noge in do zdravnika! Ko boš vedel, na čem si z zdravjem. Nato do letalskih šol ... Seznam vseh FTO v Sloveniji:
http://www.caa.si/fileadmin/user_upload/pageuploads/LIC/Seznami/LIC-31-SEZNAM_LS.pdf
....
In se odloči, če je to stvar, ki bi jo res rad počel !!?!!